Renault: "Problemele lui Vettel cu motorul din Austria, cauzate de sistemul ECU"

de Daniel Popescu
Joi, 03.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault susţine că defecţiunile temporare la motor suferite de Sebastian Vettel în Austria au fost cauzate de o eroare la comunicarea setărilor software ale unităţii de propulsie cu sistemul ECU dezvoltat de McLaren.

Am descoperit că, după ce Vettel a apăsat butonul de depăşire, a selectat o setare care nu a fost acceptată.

Remi Taffin
Director de operatiuni Renault
Renault a anunţat joi cauzele exacte ale defecţiunii la motor suferite de Sebastian Vettel în startul Marelui Premiu al Austriei din urmă cu două săptămâni.

În turul doi al cursei, pilotul german a rămas fără putere pentru o perioadă de timp, element care l-a retrogradat pe ultimul loc şi a determinat echipa ulterior să-l retragă de pe circuit.

Potrivit oficialilor Renault, problemele au apărut în momentul în care Vettel a apăsat pe butonul de depăşire, întrucât setările software ale motorului au fost incompatibile cu setările sistemului ECU, care este standard în Formula 1 şi dezvoltat de McLaren Automotive.

"Am descoperit că, după ce Vettel a apăsat butonul de depăşire, a selectat o setare care nu a fost acceptată. Prin urmare, a fost o solicitare pentru un cuplu de 0 Nm, aşa că nu a mai avut putere.

Am descoperit că butonul de depăşire a generat această eroare şi de aceea i-am cerut lui Daniel Ricciardo să nu-l mai folosească", a declarat Remi Taffin, directorul operaţiunilor de cursă al Renault Sport F1.

Acesta afirmă că producătorul francez a efectuat modificările necesare pentru că astfel de probleme să nu mai apară şi în Marele Premiu al Marii Britanii de la sfârşitul acestei săptămâni.

"Am analizat software-ul ECU, care a arătat o problemă, întrucât unele setări ale motorului nu erau acceptate când am analizat codul pentru butonul de depăşire. Când am mers pe calea obişnuită cu un selector obişnuit pentru anumite setări, a fost acceptat. Aşa că aici avem un nou software care va corecta această problemă. Aceasta a fost problema", a adăugat el.

▶ Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Marii Britanii

Via Autosport

Comentarii (9)

  • Marius
    Aşa că aici avem un nou software care va corecta această problemă. Oare cate au mai ramas?
    5 2
  • De ce numai Vetel are probleme ? este doar o intrebare ,daca are cineva un raspuns ,,mersi
    8 7
  • Daca toate aceste ghinioane erau experimentate de Ric ...cred ca erau cel putin 10 comentarii scrise de mancatorii de kk
    6 0
  • Bogdan
    Iata doar un raspuns: la Hamilton te-ai gandit ?
    3 2
  • logout
    @ss76 Vetel conduce masina lui Weber, de aia!
    5 3
  • Radulea
    Cea mai importanta problema e cea care se afla intre volan si motor ;)
    6 5
  • Refuz sa cred ca este ,,minarit de echipa , ,,la Ham este posibil , sint situatii diferite
    1 5
  • JugaruGabi
    Overtake button e acelasi lucru cu DRS?
    Nu de alta, dar nu vreau sa vorbesc prostii in urmatoarea idee care e in caputul meu...
    2 2
  • DRS e diferit de overtake button.La DRS se deschide flapsul mobil, iar la overtake button se foloseste o setare a motorului diferrita care sa iti dea mai multa putere, etc
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru