Renault se va retrage din Formula 1 după 2025. Alpine ar putea trece la motoare Mercedes

de Tiberiu Safta
Marti, 01.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a confirmat oficial că nu va mai furniza motoare în Formula 1 după sezonul 2025. Echipa Alpine, singura care folosește motoare Renault, ar putea trece la propulsoare Mercedes din 2026.

În ultima perioadă, au existat discuții aprinse cu privire la viitorul mărcii Renault în Formula 1. Marca franceză este unul din cei 4 furnizori de motoare în Marele Circ, iar singura echipă care se folosește de propulsoarele franceze este Alpine. Echipa nu are deloc parte de cel mai bun sezon în 2024. Cu doar 6 curse rămase, Alpine se află pe locul 9 în clasamentul constructorilor, cu doar 13 puncte trecute în cont. Echipa franceză este doar în fața celor de la Kick Sauber, care nu au adunat puncte până acum.

După mai multe discuții, care au inclus și amenințări cu grevă din partea angajaților, Renault a anunțat oficial că se retrage din Formula 1. Marca franceză va continua să furnizeze motoare către Alpine până la finalul lui 2025. Fabrica de la Viry-Chatillon din Franța, acolo unde sunt produse motoarele de Formula 1, va fi transformată într-un centru de dezvoltare pentru tehnologii noi care își vor face apariția la viitoare modele Renault și Alpine de stradă.

Cu privire la echipa Alpine, aceasta se află în negocieri cu Mercedes-Benz. Sunt șanse foarte mari ca echipa franceză să treacă la motoarele germanilor începând din sezonul 2026. Acela este și anul când va fi introdus un nou regulament tehnic. Tot în 2026, vom avea și 3 furnizori noi de motoare: Honda, Ford și Audi.

via Motorsport

Comentarii (12)

  • Losange Community
    Incepand cu ziua de ieri, De Meo este identificat de fanii Renault ca terorist.
    2 1
  • La ce rezultate au, de cativa ani buni, nu cred ca merita sa continue. De Meo este doar pragmatic in vreme de criza.
    Si la 24h Le Mans, au o trascaleta luata de la altii pe care au pus un abtipild Alpine.
    Decat asa, mai bine sa se retraga de tot!
    NB: fost fan Benetton-Renault; Williams-Renault si Renault pana in era Kubica, dupa care echipa a devenit un mare fiss
    3 0
  • Bixente
    Liberté pour RenaultSport !
    0 1
  • Macar sa prinda si Alonso ceva podiumuri ...
    5 1
  • Cédric
    Programele Alpine WEC și Dakar rămân neafectate.
    0 1
  • FRANCE 24 INFO
    „Bărbații și femeile din Viry-Chatillon, circa 300 de persoane, nu pot să aprobe decizia finală a Renault de a opri programul de dezvoltare a motoarelor de F1.
    De Meo este principalul vinovat si pus sub acuzare pentru că a trădat „moștenirea și ADN-ul” Renault, prin implantarea unei inimi Mercedes în Alpine, un produs eminamente francez.
    Anunțul încheierii dezvoltării și producției de motoare franceze pentru Formula 1 este un nonsens.
    Nu putem accepta ca Alpine și Grupul Renault să ne prejudicieze imaginea, motiv pentru care îi îndemnăm cu tărie pe domnul de Meo și consiliul său de conducere să revoce această decizie aberantă si profund injustă.”
    2 0
  • George Simion
    Aveam impresia că nici nu mai sunt deja..


    Poate se baga Citroen sau Peugeot..
    1 1
  • Où sont les neiges d’antan ?
    Acesta este un moment istoric, dar si extrem de trist.
    Renault își va încheia programul de motoare de F1 după aproape jumătate de secol în acest sport.

    A intrat pentru prima dată în F1 în 1977 cu un nou motor cu turbocompresor.

    Williams a fost prima echipă care a câștigat campionatul constructorilor cu puterea Renault în 1992, demarând o serie de șase titluri consecutive. Au urmat încă două epoci distincte de succes; ca echipă de uzina între 2005 și 2006 și ca furnizor al Red Bull între 2010 și 2013.

    Totalul său de 12 campionate îl plasează pe locul al doilea pe lista tuturor timpurilor, în spatele celor 16 campionate mondiale obtinute de Ferrari.

    Între timp, șapte piloți au câștigat titlul mondial cu puterea Renault: Nigel Mansell, Alain Prost, Michael Schumacher, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Fernando Alonso și Sebastian Vettel.

    Departamentul de motoare de la Viry-Chatillon va fi transformat în noua divizie Alpine Hypertech, care urmează să lucreze la motorul oferit in Campionatul Mondial de Anduranță al grupului-A442b, la programele Formula E și Dakar, precum și la tehnologia de ultimă oră a bateriei și...surpriza, la un supercar Alpine.
    1 0
  • The Race
    Nu este prima dată când legătura dintre Enstone și Viry este întreruptă, dar, spre deosebire de cele două retrageri anterioare ale Renault din F1 la sfârșitul anilor 1990 și începutul anilor 2010, aceasta pare că vine cu o anumită permanență vicioasă.

    Practic, înseamnă că Renault le spune personalului Viry, „de fapt, vom continua în F1, doar fără tine” - și asta trebuie să doară, având în vedere istoria lungă.

    Desigur, o modalitate de a aborda anii de subinvestiții cronice și de subestimare a proiectului tău de motoare F1 este acela să renunți complet la el și, deși acest lucru arată foarte mult ca rezultatul recentelor tulburări ale managementului (cu mâna păpușară a lui Briatore în spate), simt că acesta este sfârșitul necivilizat al unui război civil de lungă durată.

    Spre sfârșitul anului 2023, directorul interimar al echipei Alpine, Bruno Famin, a vorbit mult despre necesitatea de a integra mai bine elementele Viry și Enstone ale operațiunii F1. Acest lucru a implicat în mod firesc că de prea mult timp cele două părți au fost în conflict, acuzându-se una pe cealaltă pentru eșec, și că acest lucru a fost în detrimentul performanței pe termen scurt a Renault/Alpine, precum și al obiectivelor sale pe termen lung.

    Încercările de a reconcilia întreaga mizerie - care merge până la ruptura relației cu Red Bull și apoi încearcă să conducă cu succes o echipă de lucru cu 15% mai puține resurse decât alte echipe de top într-o eră F1 dominata de o limitare a costurilor - par să fi eșuat.

    Întreruperea programului de motoare la Viry, în timp ce menține în mod nominal echipa de curse Enstone ca proiect Alpine/Renault, sugerează că Enstone a câștigat războiul de lungă durată al percepției în cadrul organizației mai largi.
    Sau, pur și simplu, s-ar putea ca nimeni să nu știe cu adevărat unde este vina.
    Ambele elemente ar putea fi mult sub normal, dar echipa de curse este partea care are mai multă valoare reziduală - iar conectarea unui motor Mercedes al clientului este modalitatea perfectă de a expune orice limitări rămase, precum și de a vă proteja cel mai valoros bun în această eră a francizei din F1.

    Nu este deloc ambițios, cu siguranță, și sacrificarea voluntară a lucrărilor la grupul propulsor este în cele din urmă dăunătoare potențialului general al echipei - dar dacă doar o mică parte din acest potențial este vreodată realizată (ceea ce este cazul de multe decenii acum), acesta este un pas pragmatic pentru a remedia acest lucru. situație pe o perioadă mai scurtă (și mult mai ieftină).

    Dar, s-ar putea, de asemenea, să dau prea multă credință unei abordări strategice aici. Fără îndoială, motoarele Renault au fost o dezamăgire cronică în F1 în cea mai mare parte a ultimului deceniu, dar în epoca Alpine mai recentă, se pare că Viry a fost configurat să eșueze de o ușă care se învârte aproape constant. Tulburări ale conducerii în cadrul echipei de F1, care au creat un sentiment de criză aproape permanentă.

    Dacă Renault solicită în sfârșit timp pentru programul său de motoare F1, ar trebui să ofere tuturor "amabilitatea" de a arunca și Enstone din ambreiaj.
    Prea mult timp, managementul defectuos și subinvestiția Renault au sugrumat potențialul ambelor entități, împiedicându-le să devină ceva apropiat de suma părților lor.


    Ben Anderson
    1 1
  • C'est la vie...
    La Viry se trage oblonul, un alt brand francez duduie prin amabilitatea lui Lewis Hamilton.

    Hamilton își face debutul la Christian Dior.

    Dior și-a dezvăluit cea mai recentă colecție lifestyle, iar Hamilton este fața acelei campanii.

    Designul este inspirat de una dintre distracțiile preferate ale lui Hamilton: sporturile de iarnă. „Am început să fac snowboard când aveam 23 de ani – destul de târziu, într-adevăr – dar merg în fiecare an fără greș”, a spus Hamilton pentru WWD.
    Designul urmează tendințe similare cu ceea ce poartă Hamilton în padock. Colecția are pantaloni largi, pulovere tricotate și jachete supradimensionate.
    0 0
  • George Simion
    Poate totuși pregătesc o mașină electrică, că afumătorile turbo nu mai au viața multă.
    2 2
  • @George Simion
    Ai demonstrat ca esti o somitate.
    Ai certificat in atatea randuri faptul ca domeniul auto îl ai la degetul mic.
    Maestre, chapeau !

    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/alpine-confirms-plans-supercar-–-and-it-expected-be-ev
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru