Schumacher, circumspect în privinţa eficienţei aripii spate ajustabile

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 04.02.2011
Michael Schumacher nu este convins că introducerea noii aripi spate ajustabile va impulsiona depăşirile în sezonul 2011.

Michael Schumacher a avut oportunitatea de a testa noua aripă spate ajustabila în cadrul testelor de la Valencia din această săptămână, iar septuplul campion mondial apreciază inovaţia introdusă de ingineri.

În acest sens, el consideră utilă apariţia unei tehnologii care să faciliteze apropierea unui pilot de rivalul aflat în imediata sa apropiere.

"Cred că aripa spate este o inovaţie bună şi sunt bucuros să văd tehnologii precum aceasta. Ştim că avem o problemă în Formula 1 în privinţa urmăririi altor monoposturi şi trebuie să schimbăm relaţiile dintre aderenţa mecanică şi aderenţa aerodinamică într-o măsură majoră, pentru a putea urmări maşinile mai uşor. Ai nevoie de ceva pentru a permite măcar să te apropii de monopostul din faţă. Nu avem niciun instrument prin care să apăsăm pe un buton şi să depăşim maşina din faţă, nu este cazul. Poţi doar să micşorezi diferenţa în timpul unei lupte, dar în trecut nu a fost cazul", a declarat el.

Cu toate acestea, pilotul echipei Mercedes GP nu este încă convins că noua tehnologie va conduce în cele din urmă la creşterea numărului de depăşiri.

"Sincer să fiu, nu sunt încă sigur dacă ceea ce s-a făcut până acum este eficient", a adăugat el.

Via | GPUpdate

Comentarii (5)

  • toreador023
    aripa spate ajustabila
    "Sincer să fiu, nu sunt încă sigur dacă ceea ce s-a făcut până acum este eficient"... deacord cu asta.
    Ref., la aripa ajust., daca tot au improvizato...eu zic ca trebuia sa duca pina la bun sfirsit acest proiect...si anume, sa faca aripa spate ca la avioane:)..iar manevrarea acestei sa fie prin intermed., pedalei, ca la avioane:)
    3 9
  • tech_nick
    Si inca un alt...
    ...buton pe care sa-l apasam si sa castigam cursa! (este afirmatia urmatoare).
    1 1
  • mobius
    spectacol?
    Sunt de acord cu aripa spate ajustabila, ca realizare tehnica. Nu sunt insa de acord cu modul in care regulamentul FIA (daca am inteles eu bine), mentioneaza sa fie folosita. Orice echipament tehnic din dotarea monopostului, realizat dupa normele prestabilite ale FIA, ar trebui sa fie utilizat, dupa parerea mea, atunci cand pilotul, fie ca este urmarit fie ca este urmaritor, considera ca este necesar. Altfel, cred ca era mai simplu pentru toata lumea ca FIA sa introduca o mentiune in regulament, prin care sa oblige in anumite conditii pilotul din fata sa franeze pentru a fi depasit. In plus, dupa cum spun, cel putin unii dintre piloti, folosirea ajustarii aripii spate, in conditiile prevazute de regulament poate produce accidente si nu cred ca acesta este spectacolul pe care il dorim.
    4 0
  • @toreador023
    dacă tot ai pomenit de avioane, eu zic să monteze mitraliere pe monopost la fel ca pe Messerschmitt, atunci să vezi depășiri.
    3 0
  • ALONSO
    @tech_nick
    ba da, butonul pentru câştigarea unei curse s-a inventat şi folosit. A fost acelaşi buton folosit şi la depăşire.
    Mai exact, cursa - Hockenheim 2010. Alonso a apăsat pe buton, şi apoi aţi văzut ce uşor l-a depăşit pe Massa.

    Tare odioasă această "inovatie" tehnică marca Ferrari. Totuşi cred că vor avea mari probleme în a implemanta această tehnologie şi pe maşinile de stradă. Deh, în trafic nu ai parte de atâta înţelegere ca din partea lui Massa ......
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru