Sistemul DDRS inovat de Lotus va fi permis şi în sezonul 2013

de Daniel Popescu
Vineri, 28.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sistemul DDRS inovat de Lotus va putea fi utilizat şi în sezonul 2013, chiar dacă soluţia introdusă iniţial de Mercedes sub acelaşi nume va fi interzisă.

FIA a publicat în această săptămână o versiune preliminară a regulamentului tehnic pentru sezonul 2013 al Formulei 1. Chiar dacă regulamentul va rămâne în mare parte similar cu cel din sezonul actual, există cel puţin trei puncte de interes care au fost oficializate după discuţiile din ultima perioadă.

Cel mai important aspect se referă la sistemul Double Drag Reduction System (DDRS) care a fost dezvoltat iniţial de Mercedes. Conform aşteptărilor, forul mondial a confirmat oficial că acest sistem va fi interzis în sezonul următor prin intermediul articolului 3.18, care stipulează că  aripa spate mobilă "nu poate fi utilizată pentru a schimba geometria oricărei conducte, fie direct sau indirect, cu excepţia schimbării distanţei dintre secţiunile adiacente permise de articolul 3.10.2".

Urmareste Automarket
Totuşi, acest articol nu face nicio referire la sistemul DDRS dezvoltat ulterior de Lotus şi care are un princiu fundamental diferit de funcţionare, astfel că aceasta componentă va putea fi utilizată şi anul viitor.
Vestea este cu atât mai bună cu cât acest sistem va fi folosit pentru prima oară de Lotus abia la Marele Premiu al Japoniei de la sfârşitul acestei săptămâni, în timp ce Mercedes lucrează de asemenea la copierea tehnologiei.

Nu în ultimul rând, FIA a confirmat că va permite echipelor să monteze un panou în zona dintre şasiul şi nasul unui monopost pentru a acoperi aspectul inestetic al acestora generat de schimbarea regulamentului tehnic din 2012.

Noua regulă a atras numeroase critici din partea fanilor din cauza modului în care arată vizual monoposturile în acest sezon, după ce echipele au fost nevoite să coboare semnificativ nasul monopostului din motive de siguranţă. Singurele excepţii sunt McLaren şi Marussia, care au utilizat un şasiu coborât încă din 2011 şi care nu au fost practic afectate de noul regulament.

Via FIA

Comentarii (1)

  • In you' face Mercedes AMG !!!
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru