SOC: Echipele din Formula 1 organizeaza o competitie separata!

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 19.06.2009
Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn GP, Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso au anuntat oficial ca vor organiza o competitie separata de FIA incepand din 2010.

Comunitatea Fcormulei 1 este in stare de soc dupa ce nu mai putin de 8 echipe dintre cele 10 prezente pe grila de start au anuntat ca vor fonda o competitie separata de FIA incepand din sezonul viitor, anuntandu-si practic retragerea din ceea ce a devenit un Mare Circ in adevaratul sens al cuvantului.

Reunite sub umbrela Formula One Teams' Association (FOTA), Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn, Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso au organizat joi noapte o intalnire la fabrica echipei Renault de la Enstone (Marea Britanie), pentru a lua o decizie finala in privinta ultimei oferte formulate de FIA pe tema regulamentului tehnic din sezonul 2010.

La scurt timp dupa finalizarea intalnirii, FOTA a emis un comunicat de presa prin care isi exprima frustrarea fata de tentativa FIA a dezbina echipele si, in acelasi timp, anunta ca nu va renunta la conditiile puse initial pentru inscrierea in sezonul 2010.

Prin urmare, echipele sustin ca singura metoda de a rezolva conflictul este crearea unei competitii proprii, total separata de FIA.

"Echipele nu pot continua sa compromita valorile fundamentale ale sportului si au refuzat sa renunte la conditiile originale pentru inscrierea in sezonul 2010 al Campionatului Mondial".

"Prin urmare, aceste echipe nu au alta alternativa decat sa inceapa pregatirile pentru un nou campionat care sa reflecte valorile participantilor sai si a partenerilor. Competitia va avea o guvernare transparenta, un singur set de reguli, va incuraja mai multe echipe sa se alature si va asculta dorintele fanilor, inclusiv prin scaderea preturilor pentru spectatorii din intreaga lume, pentru parteneri si alti importanti actionari".

"Cei mai buni piloti, starurile, brandurile, sponsorii, promoterii si companiile care au fost asociate cu cel mai inalt nivel al sporturilor cu motor vor face parte din aceasta noua competitie", se precizeaza in comunicatul de presa al echipelor din Formula 1.

Astfel, singurele echipe prezente in acest moment pe grila de start care vor continua sa participe in Formula 1 si in 2010 sunt Williams si Force India, intrucat cele doua s-au inscris neconditionat prin prisma contractelor pe care le au cu FIA si partenerii financiari.

Anuntul socant facut in aceasta noapte de FOTA a venit in contextul in care termenul limita impus de FIA pentru ca echipele sa renunte la conditiile initiale de participare in sezonul viitor expira vineri, 19 iunie.

In contextul anuntului facut de FOTA, singura incertitudine este legata de situatia echipelor Ferrari, Red Bull Racing si Scuderia Toro Rosso.

FIA sustine ca toate cele trei echipe au garantat prezenta in Formula 1 pentru sezonul 2010 printr-un contract semnat cu FIA si Bernie Ecclestone. Pe de alta parte, cele trei echipe sustin ca aceasta intelegere a fost anulata dupa ce FIA a decis sa modifice unilateral regulamentul tehnic pentru sezonul 2010, fara consultarea acestora.

In cazul in care FIA va mentine Ferrari, Red Bull Racing si Toro Rosso pe lista echipelor inscrise in sezonul 2010, este foarte probabil ca acestea sa actioneze forul mondial in justitie.

Refuzul de a renunta la conditii va duce la eliminarea celor 8 echipe de pe lista echipelor acceptate de FIA in sezonul urmator, probabil cu exceptiile mentionate mai sus. Sperantele pentru realizarea unui compromis intre constructori si FIA au parut sa fie destul de ridicate joi, dupa ce Max Mosley a facut cateva concesii in privinta regulamentului tehnic.

Cu toate acestea, interesul presedintelui FIA de a nu renunta la implementarea unui buget maxim a trezit nemultumirea echipelor, care nu sunt de acord cu un astfel de concept. De asemenea, Mosley a solicitat echipelor sa semneze prelungirea Acordului Concorde din 1998, in contextul in care echipele au dorit anumite modificari esentiale la aceasta intelegere.

Echipele au explicat cu lux de amanunte motivele care au dus la o ruptura aparent iremediabila de Federatia Internationala de Automobilism, sustinand ca au reusit sa reduca substantial costurile de participare in competitie.

"De la formarea FOTA in luna septembrie a anului trecut, echipele au lucrat impreuna si s-au angajat in discutii cu FIA si detinatorul drepturilor comerciale pentru a dezvolta si a imbunatati sportul", se mai precizeaza in comunicatul de presa al FOTA.

"Criza mondiala fara precendent a dus inevitabil la numeroase provocari pentru comunitatea Formulei 1. FOTA este mandra ca a realizat cele mai substantiale masuri pentru reducerea costurilor din intreaga istorie a sportului nostru. Constructorii au oferit asistenta pentru echipele independente, iar unele dintre ele probabil ca nu ar fi astazi in acest sport fara initiativele FOTA.

De asemenea, echipele FOTA au convenit sa reduca voluntar costurile pentru a oferi un model sustenabil pentru viitor. In urma acestor eforturi, toate echipele au confirmat Federatiei Internationale de Automobilism si detinatorului drepturilor comerciale ca doresc sa garanteze participarea in Formula 1 pana in 2012".

De asemenea, echipele au lansat un atac fara precedent la adresa forului prezidat de Max Mosley si asupra lui Bernie Ecclestone, detinatorul drepturilor comerciale ale competitiei, ultimul fiind acuzat ca nu a transferat echipelor sumele de bani garabtate din contract pentru drepturile TV.

"FIA si detinatorul drepturilor comerciale au dus o campanie pentru divizarea FOTA. Dorintele celor mai multe echipe sunt ignorate. Mai mult decat atat, sute de milioane de dolari au fost retinute de la echipe de detinatorul drepturilor comerciale, inca din sezonul 2006. In ciuda acestui mediu, FOTA a cautat intotdeauna un compromis".

Pana in acest moment, FIA nu a avut nicio reactie la anuntul facut de echipele FOTA, insa este de asteptat ca forul mondial sa nominalizeze alte cateva noi echipe pe lista participantilor in sezonul 2010. Max Mosley va fi prezent vineri la Silverstone, gazda Marelui Premiu al Marii Britaniidin acest weekend, insa este putin probabil ca cele doua parti sa mai poarte negocieri pe tema sezonului urmator.

Vestea socanta transmisa astazi de FOTA va pune cu suiguranta in umbra Marele Premiu al Marii Britanii din acest weekend.

Ramaneti alaturi de Automarket pentru a afla reactiile tuturor celor implicati in Formula 1 pe marginea acestui subiect.

Via | FOTA

Comentarii (25)

  • Excelent
    Sper ca FOTA sa-si duca planul pana la capat,desi va fi foarte greu de organizat o competitie paralela.Vor fi foarte multe lucruri de pus la punct:contracte cu televiziuni,cu cei care administreaza circuitele,bugete.regulamente,etc,etc.Dar daca vor reusi majoritate covarsitoare a fanilor F1 va fi alaturi de FOTA.Noi vrem sa vedem F1,nu F3 cum bine spunea Montezemolo.
    8 0
  • In sfarsit...
    Ma bucur ft mult k echipele FOTA au luat o astfel de decizie si cred k aceasta noua competitie va duce la o mai mare implicare si motivare a echipelor ceea ce ar fi evident si in interesul specatcolului.Bv FOTA :D
    8 0
  • tvr1
    exista o singura problema in Romania , nu o vom vedea cu siguranta la tvr , pentru ca ei au semnat contract cu FIA pt drepturile de televiziune
    deci la anu baieti , antenele parabolice la putere
    6 0
  • bravo
    sa vedem unde se vor uita fanii la william si force india pentru ca sunt in F1 sau la echipele favorite ..... greii iau cu ei 90 % din fani si audienta .... sa vedem ce borsh mai fac acum bernie si max ..... mumu
    4 0
  • S-a intamplat ce trebuia
    Cu toate ca am crezut mereu intr-o solutie de compromis, in fata unei atitudini rigide si plina de perfidie, echipele de F1 au ramas unite si au luat singura masura rationala ce se impunea. Ne vom obisnui foarte repede sa consideram noua competitie, drept competitia suprema in sportul cu motor. Cu bugetele reduse impuse de Max si putinii bani returnati echipelor ramase de Bernie, fara sponsorii mari si fara fani, F1 va degenera rapid intr-o competitie inferioara valoric. Pentru Max si Bernie au venit vremuri de restriste.
    2 0
  • las ca sigur vedem la eurosport
    Daca va aparea o competitie paralela sigur vor fi la eurosport daca nu chiar la TVR. Imi vine greu sa cred ca vor cauta astia de la TVR sa mentina un contract cu un show la care nu se uita nimeni.
    Eu imi doresc aceasta competitie a constructorilor si sper ca si echipele ramase in F1 (Campos, USF1 etc) sa treaca la noua competitie .
    1 0
  • dap...
    ...ai si tu dreptate pe undeva angusyoung dar tine cont k aici vb de echipe de talie mondiala care au ridicat autosportul la nivel de arta,si nu de echipe de talia celor proaspat primite in F1 (da,pt acelea cred si eu k ar fi ft greu dak nu imposibil sa faca posibila o competitie paralela).Dak echipele isi vor da silinta sigur va iesi o o competitie care se va vinde "k pianea calda".Mai mult k sigur nici sprijinul suporterilor sau al fanilor nu va fi de neglijat dar mai mult k sigur acestia vor ramane langa echipele care poate pt unii din ei reprezinta un capitol de viata,iar in aceste conditii sunt sigur k si TV ar vrea mai degraba sa difuzeze un sport cu fani.Dak FOTA pune in practica acesta initiativa nu stiu ce viitoar va avea FIA cu ceea ce si anul viitor se va numi probabil tot "F1" .
    0 0
  • F1
    E o mare porcarie ce se intampla ... oricum cred ca nu se va termina aici ... "razboiul" va continua. Si pana la urma apare si un aspect pozitiv - vom avea probabil curse in fiecare weekend> Chiar daca nu se va schimba situatia si se vor scinda seriile la un moment dat se va intampla la fel ca in INDY-CART (se vor unii).. Oricum din acei constructori (FOTA) cel puti doi (Brawn si Red Bull-STR) nu vor avea niciodata puterea financiara a celorlalti.
    Oricum ceea ce se intampla e regretabil.
    1 1
  • F1
    Si ar mai fi o problema oricare dintre competitii care nu ar avea in calendar cursele de la MONACO, Hokenheim, MONZA, SPA si SIlverstone au un mare minus de partea lor.
    1 1
  • @marian06
    SIlverstone, Montreal si o cursa in USA sigur vom avea ;)
    1 0
  • noua competitie
    daca cele 8 echipe isi duc la bun sfirsit planul nu este o problema mare cu circuitele; contractele se fac individual cu fiecare circuit organizator...macar asa poate avem si noi curse pe circuite adevarate nu pe mizerii gen cele introduse in ultimii ani care in afara de standuri mari si tribune goale n-au nimic de oferit.
    Problema este intr-adevar timpul ramas pian la anul...aici va fi foarte greu sa fie totul bine pus la punct; oricum mai bine asa ..un an 2010 sacrificat partial dar o baza solida pt anii ce au sa vina
    Tot ce sper e ca FOTA sa se mentina pe pozitii si sa nu cedeze de loc la probabilele viitoare incercari de reconciliere ale FIA
    0 0
  • @marian06
    parca Montezemolo a spus-o ca , in caz ca vor forma o competitie separata , calendarul va fi plin de circuite legendare :)
    1 0
  • ????
    si oare cum va fi numita aceasta competitie paralelea???? ce nume ii vor da???
    0 0
  • NeoGalaxy
    FOTA
    Bravo baietilor de acolo. A ceda in fata celor din FIA, care viseaza doar bani era o prostie. Ma bucur ca au reusit se stea uniti desi FIA a incercat sa-i dezbine prin orice mijloace. Dar mai ales ma bucur ca strategia gandita de Di Monte, a dat rezultate. Bravo baieti, vedeti ca se poate! Bravo!
    0 0
  • rayn380
    Bravo...
    Intervin si eu, spunand: BRAVO FOTA....Chiar ma bucur pentru aceasta decizie, care trebuia luata poate de mai mult timp in urma. Bine ca s-au scapat de acei bosorogi senili si avari, parveniti de pe umerii "fraierilor" care alearga in F1. Ma bucur nespus.
    0 0
  • Nu vad probleme
    Cu siguranta noua competitie va putea sa utilizeze aceleasi circuite ca si F1, la alte date evident. Oricare dintre organizatori va fi bucuros sa aduca pe circuitul sau o competitie de prestigiu (marci, piloti, sponsori, fani), ce va avea in mod sigur o audienta mai mare decat toate celelalte. In noua situatie as vedea mai de graba probleme pentru FIA (a se vedea contractele cu marile posturi de televiziune,etc...).
    0 0
  • good
    Ma bucura mult aceasta decizie FOTA , sunt curios sa vedem la ce se va uita telespectatorii si spectatorii la o cursa cu Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn, Red Bull, Racing si Scuderia Toro Rosso sau la o cursa cu echipe gen : Williams Toyota, Force India, Campos Grand prix, Manor Grand Prix, Team US F1 ? hai sa fim seriosi !
    Si ma mai bucura un singur lucru dar foarte important ca s-ar putea sa scapam de acel duet penibil Victor Bonifaciu/Dan Mihai Alexandrescu !
    0 0
  • FIA in cadere libera
    As dori sa revedem curse pe circuite gen Nurburgring(Germania) aici sa faca in asa fel sa faca circuitul la lungimea originala, A1 ring(Austria), Indianapolis(USA), San Marino, si multe alte circuite scoase din circuitul FIA din motive numai de ei stiute, sa vedem masini din ce in ce mai rapide fara limtari aberante asta bineinteles prin respectarea ca pana acum a sigurantei pilotului.
    Oricum aici va fi sigur un singur perdant si acela FIA, fara un buget consistent nu poti face performanta acest lucru e sigur, dar ce sa faci cand la carma FIA e un individ senil ca Max Mosley
    0 0
  • era de asteptat
    tineti minte ca o intrunire FOTA si conducerea FIA s-a desfasurat chiar inaintea Marelui Premiu de la Monaco si se puteau trage niste concluzii spre acest rezultat .
    E o decizie foarte buna, cred eu, ceea ce sper ca se va face.
    Impunerile astea aberante in privinta bugetelor, in privinta anumitor sisteme ( vezi Kers) nu i-si aveau rolul intr-o competitie ca F1 , unde tocmai asta e idee ( sa investesti, sa dezvolti, sa cauti lucruri noi ). Mosley si Eclestone tot incearca de ani buni sa readuca specacolul in F1, dar tot taind in stanga si dreapta nu ajuta la nimica. Intr-o buna zii daca se continua in ritmul asta , F1 va ajunge doar o alta formula.
    Si acuma, serios, credeti ca daca MARILE echipe pleaca si i-si vor forma o competitie a lor, unde va fii interesul cel mai mare din partea sponsorilor ,din partea televiziunilor , ca sa nu mai vorbim de fani.? catre F1 sau asta ?
    Sper , cum ziceau si altii inaintea mea , sa reintroduca in calendar circuitele istorice : Jarama,Nürburgring, Watkins Glen,Hermanos Rodriguez, s.a.
    Ar fii cu adevarat spectacol ca se se intoarca "la radacini" la locatiile din anii de glorie ai F1 '66.
    @ sorin666 Nici pe mine nu ma incanta comentariul lor, dar ai respect , mai ales pe Alexandrescu care are ceva cunostiinte in pilotaj, si nu cred ca e asa usor sa comentezi o cursa unde trebuie in permanta sa vb 2 ore.A
    Asa ca, ma uit la TVR ( din nefericire nu prind BBC-ul) doar pt cursa, pt ceea ce inteleg eu din ea, si a doua zi iau torrentul cu , cursa transmisa la BBC unde chiar poti sa inveti si sa aduni info despre tot ce are legatura cu F1. Mare echipa au aia acolo, iar comentariul este fenomenal.
    Bafta mare 2all.Cya.
    0 0
  • FIA sa piarda
    Bravo FOTA
    Nu se poate ca F1, care este o industrie atat constructoare dar mai mult cercetare si dezvoltare sa aiba un buget de 45 mil. Ganditiva la o echipa de fotbal care vrea Liga campionilor cu un buget de 45 de mil.Este inadmisibil ca in fotbal sa se vorbeasca de 95mil platite doar pt un singur jucator, iar in F1 45 mil buget pt un an intreg la o echipa.
    Penibil atat FIA cat si Bernie.
    Dar vorba aia poate asa scapam si noi de supercomentatorii de la TVR
    0 0
  • "model sustenabil"... ce naiba?! cuvantul "sustenabil" nu exista in limba romana. cine vrea dovada sa intre pe dexonline.ro
    Vorba aceea: "furculision", "fripturision".. nu stam totusi ca e valabila si pentru limba engleza...
    2 0
  • fia
    Moesley ar trebui sa dispara de la conducerea FIA, pt ca a luat numai decizii haotice in ultimul timp. Din pacate s-a ajuns si la aceasta scindare, dar e mai bine asa, decat sa ajunga Formula 1 un sport oarecare. Sper totusi, ca se va trezi FIA la realitate si vom avea o competetie cu mai multe echipe si poate mult mai echilibrata.
    @C.M. - eu zic sa cauti mai bine in dictionar.
    0 0
  • Bravo FOTA
    Sunt alaturi de FOTA in decizia lor si cred ca deja asta este singura posibilitate pentru echipele puternice de a-si duce mai departe "operatiunile" de cercetare si dezvoltare, pentru ca pana la urma acesta este rolul F1...de a descoperi noi tehnici si solutii pentru domeniul auto, iar prin toate piedicile care vin din partea FIA reactia lor este de inteles.
    Daca doriti sa le scrieti celor din FOTA si sa le aratati sustinerea, o puteti face pe adresa: info@teamsassociation.org
    0 0
  • superb
    aku f1 va fii exact ceea ce a vrut mosley si bernie...doi retardati...sa speram k ferrari, red bull, str sa nu aiba mari probleme in legatura cu f1..deoarece ele sunt obligate sa participe anu viitor
    0 0
  • Marius
    de acord
    bravo lor eu sunt intr-u totul de acord. Prea multe figuri din partea celor de la FIA, ba sa faca nu stiu ce ba sa reduca bugetele. Frate F1 trebuie sa fie F1.
    PS : C.M. nu mai lipsi de la orele de romana. Cuvantul sustenabil exista in limba romana nu o sa iti scriu ce inseamna te las sa descoperi singur, pot doar sa iti spun ca este folosit in fizica.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru