Tensiuni la Ferrari: Alonso, furios din cauza comentariilor negative ale directorului tehnic

de Daniel Popescu
Marti, 30.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso şi-a pierdut cumpătul după ce directorul tehnic al Scuderiei a sugerat că spaniolul nu a pilotat "perfect" în calificările din India şi a vrut să trimită un mesaj dur pe Twitter.

Vreau ca cei 1.2 urmăritori ai mei să ştie că update-urile aerodinamice cheie de la spatele monopostului sunt aceleaşi ca şi cele din luna mai.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Publicaţia italiană La Stampa susţine că pe parcursul Marelui Premiu al Indiei a izbucnit un conflict major în cadrul Scuderiei Ferrari între Fernando Alonso şi directorul tehnic Pat Fry.

Potrivit surselor, totul a plecat de la o declaraţie făcută de directorul tehnic Pat Fry la finalul sesiunii de calificări în care Alonso a obţinut locul cinci pe grila de start. "Rezultatele reflectă actualul nostru potenţial. Dar pentru a fi acolo unde vrem şi unde suntem capabili să fim, ar fi trebuit ca astăzi să fim perfecţi. Dar nu a fost cazul", a precizat britanicul la finalul zilei de sâmbătă.

Alonso a interpretat această declaraţie ca pe o critică la performanţele sale, element care, potrivit La Stampa, "l-a înfuriat. Şeful Stefano Domenicali a încercat să-l calmeze, dar discuţiile au continuat până la ora 1 dimineaţa".

Considerând că a fost criticat pe nedrept, Alonso a intenţionat să-şi descarce nervii pe reţeaua de socializare Twitter printr-un mesaj în care să afirme încă o dată că Ferrari nu a adus îmbunătăţiri majore monopostului F2012 în ultima perioadă.

"Vreau ca cei 1.2 urmăritori ai mei să ştie că update-urile aerodinamice cheie de la spatele monopostului sunt aceleaşi ca şi cele din luna mai".

În cele din urmă, Domenicali a reuşit să-l convingă pe Alonso să nu publice mesajul pe Twitter, lucru care ar fi confirmat încă o dată ca relaţiile dintre Alonso şi conducerea tehnică nu sunt printre cele mai bune în finalul acestui sezon.

De altfel, Alonso a afirmat încă din ziua premergătoare antrenamentelor libere că Ferrari vorbeşte prea mult despre introducerea unor update-uri care nu au niciun efect atunci când sunt utilizate pe monopost.

Solicitat să-şi spună punctul de vedere despre evenimentele din India, Domenicali a negat existenţa unui conflict între Alonso şi conducerea tehnică. "Presa este bună să creeze poveşti care nu există", a precizat el.

Via La Stampa

Comentarii (20)

  • :)))) Si-a ridicat alfonzo fustele!!! :)) Asa se intampla cand vrei latini la echipa de latini!! Fierbe sangele in ei!! :))
    15 26
  • Reactia lui Alonso este perfect normala .O echipa tehnica de hahalere care nu da rezultatele asteptate de sponsori si fani.Pacat de renumele Ferrari...
    41 11
  • marian0904
    "Hahalere". Nu cred ca cei din departamentul tehnic de la Ferrari pot fi caracterizati astfel. Din pacate Alonso isi depaseste cu mult atributiunile. Si daca ar avea dreptate (ca update-urile sunt mai vechi), a reactiona pe twitter e copilaresc. Nu fanii conduc Ferrari, ci Montezemolo si altii (putini) ca el. In plus, probabil ca l-ar vrea pe Newey ca director tehnic, dar o astfel de reactie nu cred ca i-ar placea britanicului.
    16 9
  • din pacate pentru competitia F1, echipele tehnice palesc in fata geniului Adrian Newey. Prin urmare sunt doua variante plauzibile:
    1. Adrian Newey e chiar extraterestru
    2. Restul echipelor au un personal tehnic lipsit de inventivitate (asta mai ales din punct de vedere aerodinamic pt. ca aici se face diferenta)
    26 6
  • GrosJan
    WAW pana la 1 dimineata au continuat discutiile despre (ne)competentele lui Alonso. Am zis u ca 3 ani le ajunge ... Incepe sa se faca dimineata la Maranello.
    Era normal, hai ca aia nu e, ailalta samd. Dar mereu, mereu plus ca massa a trebuit sa faca pasul inapoi cu aceeasi masina tocmai acum cand rbr castiga puncte.
    Spaniolas cred ca e mai mult inciudat de faptul in curand va trebui sa dea piept cu Vettel in aceeasi echipa Ferrari si sa-i ruineze toate povestile cum ca el da totul dar ca nu are material de conscurs. Deh mai Alonso, dupa mine asta inseamna competitie, dar evident tu vezi altfel sportul aka un atac in obtinerea scopului pe toate planurile, sportive sau nu si ca de baza este aparenta si nu esenta. Bafta, o sa fie nevoie.
    16 21
  • GrosJan
    Unde-i nasul Santander ca uite ca se duce mariajul de rapa?
    11 9
  • @lexalonso
    "Vreau ca cei 1.2 -MILIOANE- urmăritori ai mei să ştie că update-urile aerodinamice cheie de la spatele monopostului sunt aceleaşi ca şi cele din luna mai".

    cred ca trebuia mentionat asta ;)
    14 0
  • Din cate deduc saracu' spaniol nu a putut dormi sambata seara ca avea progrm de cearta cu oficialii Ferrari pe la ora 1 noaptea (sau cel putin asta sustine publicatia italiana La Stampa). Pai si a doua zi printr-o minune, el fiind un pilot deosebit de slab si pe deasupra expirat, obosit fiind de atata cearta, din greseala a urcat de pe locul 5 de la start pe locul 2 la finalul cursei.
    Poate ca asta e cheia succesului: o cearta cu oficialii Ferrari. Sau poate totul e inventat. Cine stie unde o fi adevarul ?

    Adevarul poate e pe aici:
    Ferrari F2012 - new rear diffuser 28 October 2012
    http://www.formula1.com/news/technical/2012/880/1020.html
    Ferrari F2012 - new front wing 27 October 2012
    http://www.formula1.com/news/technical/2012/880/1017.html
    8 9
  • @marian0904, ai dreptate: "nu fanii conduc Ferrari, ci Montezemolo si altii (putini) ca el"; dar te asigur ca fanii, clientii si sponsorii echipei reprezinta puterea nr-ul 1 al ei deoarece din buzunarele lor Ferrari obtine profitul de care are nevoie. Fara acestia e ca un magazin deschis in desert. Asa deci, Alonso si-a exprimat nemultumirea in locul potrivit, sperand ca acest lucru ii va infricosa pe cei de la Ferrari si vor trece de la explicat la executat, caci stii proverbul ala "vorba multa saracia omului".
    11 3
  • avem aici un destept care isi spune Grosjan.poate ar trebui sa vorbim cu baietii de la Ferrari sa il ia pilot in locul lui Alonso ca doar el le stie pe toate si e perfect.mai isi permite si sa jigneasca un pilot care e de doua ori campion mondial doar pentru ca el e un frustrat sau obsedat de Alonso.poate facem o petitie la Ferrari sa-l ia pe respectivul ca el sigur va lua titlul.am scapat de desteptul care tot sarea in sus pt. Ham si jignea toti pilotii si acum apare asta.
    17 5
  • GrosJan
    Ok, cica Alon are update-urile de hat din luna mai. Intre timp, celelalte echipe aduc update-uri importante. In ciuda acestui fapt, massa ia locul 2 la suzuka si merge in timpii rbr. ... cu updateurile alea tocmai din luna mai ca dupa alonso nu s-au mai facut si altele. Pai atunci ce ar fi facut massa daca avea si in mai updateurile din luna mai, ca, normal rbr nu avea update-urile de acum in luna mai. Pff, cum mai complica marturiile lui alonso socotelile ...
    Asta daca nu-l pupin echipa se intoarce si musca. Sezi mumos Alonso! Culcat! Culcat!
    14 15
  • GrosJan
    Alonso e un mare talent, fara el echipa Ferrari ar fi mai jos in clasament,
    Hamilton e doar un ratat in cadre libera care va merge la dezastruoasa echipa Mercedes care de asemenea ne uimeste cu esecurile fara numar, la anul vom asista la circul Hamilton-Mercedes, cand nu va intra Hamilton in alt monopost sau in gard va avea grija Mercedes sa aiba o defectiune tehnica
    15 7
  • GrosJan
    E normal ca dupa ce ii este oferit tot creditul lui Alonso sa se ajunga la un moment dat sa se traga linie si sa se faca din nou socotelile. Bine, nu s-a terminat inca acest campionat, dar la ferrari e frustrare mare. Masina nu pare nici prea rea nici prea buna. E cel mai favorabil context in care echipa si pilotul sa-si arunce vina unul asupra altuia.
    Cei de la ferrari stiu foarte bine, ca in ciuda periajului regulat cu care fu tratat alonso, nici telemetria nici nimeni nu poate spune cu siguranta daca nu cumva un Vettel, un Hamilton, un Button, un Raikkonen nu cumva ar fi mai rapizi cu ferrari-ul actual decat Alonso. Ba chiar echipa poate fi in dubii daca nu cumva ar fi trebuit sa-i dea un credit mai mare lui massa ...
    Daca nu o sa fie titlu nici anul asta se lasa cu paruiala la Maranello. Eu am spus mereu ca Alonso este cel temporar acolo, el este cam "in trecere". Desi blamat Domenicalli, daca i se ia de Alonso nu va ezita sa-i ofere deja traditionalul la ferrari, picior in spete.
    12 11
  • Desi nu sunt fanul lui, Alonso este cam cel mai complet pilot. Nu cred ca e cazul sa dea vina pe echipa sau pe masina. Ceea ce intr-adevar mi se pare suspect nu sunt update-urile absente ale celor de la Ferrari, ci Red Bull a facut pasul inainte rau de tot in ultimele curse. Legal sau ilegal, nu stiu, ramane de vazut. Ceva au facut RBR ca a inceput sa semene cu 2011 ce face Vettel de 4 curse. Pacat, as fi vrut un final de campionat ca in 2010...
    11 6
  • GrosJan
    As vrea sa imi cer scuze fanilor ferrari ca tot arunc cu noroi in alonso am avut o problema cu capul dar am fost la doctor si mam tratat cu tratament medicamentos si sper sa revin pe drumul cel bum si sda nu mai jignesc pe nimeni
    10 4
  • octav71
    Teatru, din cel ieftin. Incearca sa faca ce stiu cel mai bine - si nu ma refer la imbunatatiri ale monopostului - sa adoarma concurenta.
    Alonso, furios, come on. Sunt prea multi bani la mijloc, rezultate sub Red Bull, exista tensiune.
    1 2
  • Dincolo de discutii, conflicte si interpretari, tensiunea in cadrul echipei nu are cum sa ii ajute. Chiar si asa nu a rabufnit in exterior prea mult... (nu am gasit pe twitter planurile comparate ale celor doua caroserii, cea din mai si cea actuala...:) ....)

    Si asa Dumunica a fost un rezultat bun iar daca Ferrari chiar a imbunatatit masina se va vedea. Cu totii pot sa greaseaca, chiar si Alonso. Oricum, la urmatoarea cursa ar trebui sa se vada diferenta pentru ca nu il vad pe Alonso si Massa repetand greseli.
    4 2
  • Curios! De ce nu sunt update-uri? Bani au, Alonso ar trebui sa le ofere feeback ideal (spre deosebire de Kimi - inlocuit cu aceasta varianta perfecta), totul depinde de ei. Sau legendele nu sunt asa cum au fost povestite in timp??? ;)
    1 1
  • Intamplator gasesc si o declaratie recenta a lui Raikkonen:

    "Povestea cu Ferrari s-ar fi putut termina mai frumos, dar oamenii cu care am lucrat sunt încă acolo, am o relaţie bună cu ei şi încă vorbesc cu ei. Nu se ştie niciodată"
    1 1
  • @cucubau, "bani au" dar regulamentul mentioneaza ca nu au voie sa cheltuiasca mai mult de "n" euro. Vezi pt.ce anume le spuneam cu mult timp in urma ca regulamentul asta cu buget maxim are rolul de a impiedica dezvoltarea monoposturilor f1, lucru deloc acceptabil din moment ce atunci cand spui F1 te gandesti la performante net superioare masinilor de pe strazi.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru