Vettel, penalizat cu 20 de secunde! Raikkonen urcă pe podium

de Daniel Popescu
Duminica, 22.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a fost penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei de la Hockenheim şi a coborât de pel ocul doi pe cinci. Jenson Button, Kimi Raikkonen şi Kamui Kobayashi au urcat câte o poziţie.

Esential 8 puncte a pierdut Vettel in urma penalizarii de 20 de secunde
3 puncte a castigat Button dupa ce a fost promovat pe locul doi la "masa verde"
Sebastian Vettel a pierdut podiumul obţinut duminică în Marele Premiu al Germaniei, după ce comisarii de cursă au decis că manevra prin care l-a depăşit pe Jenson Button în penultimul tur în lupta pentru locul doi a fost neregulamentară.

Germanul l-a atacat pe rivalul său de la McLaren în acul de păr Spitzkehre şi l-a depăşit la ieşirea din viraj după ce a ieşit larg pe zona asfaltică de eşapare de pe marginea circuitului. Regulamentul sportiv al Formulei 1 interzice efectuarea unei depăşiri prin afara circuitului, însă Vettel a insistat la finalul cursei că îl depăşise pe Button înainte să iasă de pe traseu şi că a ieşit de pe circuit doar pentru a evita o coliziune.

"M-am gândit că este încă lângă mine şi aşa a fost. Nu am vrut să virez prea devreme pentru a-i lăsa spaţiu. Apoi am decis să ies de pe circuit pentru ca amândoi să fim în siguranţă. Pneurile lui de pe spate nu aveau tracţiune şi chiar şi pe vopseaua de pe exteriorul circuitului am fost capabil să rămân în faţă", a declarat dublul campion mondial.

Urmareste Automarket
Comisarii nu au fost însă de acord cu argumentele sale şi l-au penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei.
În urma acestei decizii, Vettel a coborât pe locul cinci în clasamentul cursei, Button a urcat pe locul doi, Kimi Raikkonen (Lotus) a ocupat ultima treaptă a podiuumului, iar Kamui Kobayashi (Sauber) a fost promovat pe locul patru.

Iată clasamentul actualizat al cursei, precum şi modificările din clasamentele generale:

 1.  Alonso        Ferrari
2. Button McLaren-Mercedes
3. Raikkonen Lotus-Renault
4. Kobayashi Sauber-Ferrari
5. Vettel Red Bull-Renault
6. Perez Sauber-Ferrari
7. Schumacher Mercedes
8. Webber Red Bull-Renault
9. Hulkenberg Force India-Mercedes
10. Rosberg Mercedes
11. Di Resta Force India-Mercedes
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
13. Massa Ferrari
14. Vergne Toro Rosso-Ferrari
15. Maldonado Williams-Renault
16. Petrov Caterham-Renault
17. Senna Williams-Renault
18. Grosjean Lotus-Renault
19. Kovalainen Caterham-Renault
20. Pic Marussia-Cosworth
21. De la Rosa HRT-Cosworth
22. Glock Marussia-Cosworth
23. Karthikeyan HRT-Cosworth
Not classified/retirements:
Driver        Team
Hamilton McLaren-Mercedes
World Championship standings, round 10:
Drivers: Constructors:
1. Alonso 154 1. Red Bull-Renault 230
2. Webber 120 2. Ferrari 177
3. Vettel 110 3.
McLaren-Mercedes 160
4. Raikkonen 98 4. Lotus-Renault 159
5. Hamilton 92 5. Mercedes 105
6. Rosberg 76 6. Sauber-Ferrari 80
7. Button 68 7. Williams-Renault 47
8. Grosjean 61 8. Force India-Mercedes 46
9. Perez 47 9. Toro Rosso-Ferrari 6
10. Kobayashi 33
11. Maldonado 29
12. Schumacher 29
13. Di Resta 27
14. Massa 23
15. Hulkenberg 19
16. Senna 18
17. Vergne 4
18. Ricciardo 2

Via FIA

Comentarii (28)

  • ferrari
    pacat de sezonul slab al lui massa. daca aducea si el mai multe puncte echipei acum ferrari ar fi avut sanse si la titlul de constructori. In situatia asta... cred ca se vor multi doar cu alonso campion mondial.
    Ferrari au facut o treaba buna. Nu excelenta, sa recunoastem, dar se vede ca muncesc mult pentru rezultate.
    Marele castig al italienilor e Alonso. Ce a facut astazi a fost exceptional. A venit Vettel, Button, Hamilton si n-au reusit sa treaca de el, in conditiile in care n-avea DRS. Excelent Alonso! Jos palaria!
    10 2
  • aliosa23
    RBr parca ar fi echipa romaneasca, ei nu respecta legile, ei incearca sa le ocoleasca...
    Bravo Fernando, bravo Button! Doi piloti de exceptie.
    Vettel are nevoie de maturizare.
    41 25
  • Tam, tam... :))
    13 13
  • Felicitari celor care au luat aceasta decizie.Ai gresit platesti indiferent cum te numesti sau de la ce echipa esti.
    37 15
  • Sebastian....Hamilton e de vina si pt penalizarea asta nu?
    23 27
  • aliosha
    tu vorbesti mai aliosa de ocolit vs respectat legi? cand sti bine cate spagi ai manevrat prin dosare ... oamenii legii ha?
    1 0
  • Si totusi cine ii da sampania inapoi lui Kimi?
    37 16
  • ei bine,daca Vettel a fost penalizat atunci unde e dreptatea,de ce nu a fost penalizat si Hamilton cind la depasit pe Rosberg inafara pistei...in comparatie cu depasirea lui Vettel cea facuta de Hamilton a fost mult mai grava si totusi nu a fost penalizat...credca F1 va ajunge degraba la fel ca fotbalul din Italia
    20 26
  • andrei_11......din cate imi amintesc eu din cursa aia, Hamilton a fost fortat sa iasa de pe circuit fiindca Rosberg s-a tinut pe pozitii si pur si simplu nu ia lasat loc sa il depaseasca....daca te uiti mai bine la reluarile din acea cursa o sa vezi ca asa este.
    20 9
  • bine dar aici a fost aceiasi situatie,Button era aproape pe marginea circuitului si Vettel nu a avut alta solutie decit sa depaseasca pe exterior
    13 12
  • Marian
    De ce nu a pierdut Vettel pozitia a 2 si sa treaca pe 3? De ce 20 de secunde. Au ajuns altii nemeritat in fata lui dupa ce in cursa nu au avut nici o treaba cu primele 3 locuri.
    7 6
  • mda...asa este, ce sa zic. Cred ca a influentat si conferinta aceea de care ziceau si comentatorii de la digi, o conferinta in care toti pilotii erau avertizati sa nu depaseasca in afara circuitului in acul de par.
    5 6
  • csuli82
    parca am mai vazut ceva similar in era Schumi cand trecea de linia alba de la boxe era reimpins de catre comisari pe pista din nisip etc etc ca sa obtina titlul cu fiat iar adversari erau penalizati si pentru ca stranutau.
    Orcum jalnica reactia lui buton.
    8 20
  • Conspiratia Universului. =)
    3 15
  • Daca vor sta mai "atenti" la monoposturile red bull,la modificarile ce le fac aproape la fiecare cursa,ba la podea,ba la motor....nu stiu zau daca nu va trebuii sa i mai penalizeze.In fine,adevarul e ca au monoposturi bune,asta nu poate fi contestat,daca mai sunt si conform cu regulamentul DE FIECARE DATA...cu atat mai bine!Atentie la McLaren,pare ca au gasit si ei formula magica,cel putin pentru Button !!!Cred ca monopostul care este cat mai echilibrat pe orice temperatura,va castiga puncte bune constant,nu neaparat ca va castiga...pana la urma anul asta putem boteza competitia F1Pirelli ;) !!!
    7 5
  • Ce ai vazut tu-n era Schumi??? In 20 de ani de activitate in F1,s-au inchis ochii de fiecare data? Ia zi-mi si mie 5 (cinci) incidente in care a fost Schumi implicat si n-a fost penalizat,te rog!

    Davidenko, da' lu' Fisichella cine i-a mai cantat imnul dupa victoria de la Interlagos din 2003?
    5 7
  • @91schumi06
    sa stii ca intre imn si sampanie Kimi prefera de o mie de ori sampania. Pentru el conteaza mai mult sampania decat un imnul pe care-l poate asculta si pe youtube :))
    4 3
  • ayrton4ever
    @91Schumi... Iti dau eu unul foarte clar si MARE cat titlul lui din 94 pe care l-ar fi pierdut daca si-ar fi facut treaba FIA. La Adelaide neamtul conducea, a pierdut monopostul , a lovit cu ambele roti (abandon inevitabil), Hill vrea treaca si neamtul vireaza exact in Hill. Deci a fost intentionat, nici vorba de aparare a pozitiei. Asa ca, tu ala care spune ca Alonso e cel mai slab campion mondial, nush la ce curse te-ai uitat, avand in vedere modul in care a obtinut pole in ultimele doua curse pe ploaie torentiala, pe cane "regele ploii" n-a facut nimic. Sau da, poate ca masina lui Alonso e mai buna, de aia a scos pole. Neamtul cand mergea bine pe ploaie la Ferrari (cu barrichello imediat dupa el) era din cauza talentului stratosferic, nu al masinii. Alonso cand merge bine, merge din cauza masinii, cu toate ca Massa e la 113 locuri de el, acelasi Massa care cand era cu Schumacher coechipier a scos si pole position.
    1 3
  • @ayrton4ever
    Stimate domn, ce s-a intamplat la Adelaide, Schumi n-a facut de capul lui. Aia a fost strategia lui Briatore. Cat despre Alonso,o sa vezi in noiembrie adevartul lui talent,sa nu mai dea peste unul gen Petrov,ca-n 2010.
    1 1
  • @Ayrton4ever
    Sa nu uitam ca Massa a trecut printr-un accident horror, in urma caruia nu si-a revenit niciodata complet. Massa de-acum nu are nicio legatura cu Massa din 2008. Nu zic ca alonso nu este un pilot excelent, doamne fereste, dar daca langa el in loc de massa ar fi un alt pilot bun (rosberg, di resta, perez), diferentele nu ar fi in niciun caz asa de mari cum sunt fata de massa
    3 2
  • ayrton4ever
    Massa si-a revenit complet(fizic cel putin) si asta a fost confirmat de multi specialisti, altfel nu ar pilota un Ferrari. Nu e prost si nici fraier Di Montezemolo. Massa nu a stralucit niciodata doar ca daca se trezea cu o masina competitiva mergea bine, la fel ca Barichello.

    @92Schumi: Fanaticule, te-a orbit frustrarea :). Si-n in 97 cu Villeneuve tot Briatore a facut strategia? Tu chiar crezi ca in 94, la tehnologia de atunci si in alea cateva secunde cand s-a intamplat totul, Briatore a mai avut timp sa-i spuna idolului tau ce sa faca? Chiar crezi ca Schumi nu e capabil de asa ceva singur? Dar Monaco 2006? Dar cand era sa-l omoare pe Barichello la Hungaroring, tot Briatore era acolo sa-i dicteze?
    Nu am spus ca Alonso va lua titlul, mai ales ca a avut un Ferrari mai slab decat concurenta la inceputul sezonului, si tocmai de aceea e de admirat ca a obtinut 3 victorii si doua poluri cu o masina mai slaba decat alte 4 de pe grila. Victoria din Valencia a fost cu noroc e adevarat dar oricum lua un loc 2. Si Senna a terminat pe 5 campionatul in 93 pentru ca Mclaren Ford era praf dar in conditii de ploaie sau alte circumstante a speculat si a avut 5 victorii in acel sezon. Deci repet, Alonso e de admirat pentru efortul sau si pentru ca a realizat ce a realizat cu un monopost mai putin competitiv decat al rivalilor directi. Cat despre Abu Dabi 2010, nici idolul tau nu s-ar fi descurcat mai bine cu Petrov. Din cate imi aduc aminte a avut chiar un accident penibil in cursa, o greseala de "rookie" dupa cum spun specialistii F1.
    2 3
  • ayrton4ever
    si in 2010, dupa cum stim toti, Ferrari a fost net inferioara Red Bull dar si asa, Alonso s-a batut din nou la titlu, deci din nou a demonstrat ca se poate lupta de la egal la egal si cu un monopost mai slab. Pe langa asta fara sansa si noroc nu se poate realiza nimic cu toate ca abandonurile tehnice nu sunt chiar noroc pentru rivali pentru ca asta scoate in evidenta ca ceva nu a functionat bine, vina fiind a intregii echipe
    3 3
  • Auzi, tie nu ti-e rusine sa comentezi de schumacher ca l-a lovit pe hill sau ca l-a lovit pe villeneuve sau alte d-astea, toate astea de sub id-ul ayrton4ever? Schumacher si Senna au ajuns unde-au ajuns prin aceleasi 2 chestii: talent si "rautate pe pista". Amandoi isi puneau adversarii in postura de a alege, "ori ma lasi sa trec, ori ne lovim". Senna nu a castigat unul din titluri scotandu-l intentionat din cursa pe Prost in primul viraj al cursei? Mi-ar fi jena in locul tau sa fac astfel de comentarii de sub id-ul asta. Ori ii admiri pe amandoi pentru curajul si determinarea de care-au dat dovada ca sa castige cu orice pret, ori ii dispretuiesti pe amandoi pentru lipsa de fair-play. Nu merge unu' da, unu' nu.
    10 0
  • ayrton4ever sunt de acord cu tine ca daca Massa ar avea alt coechiper ar face o treaba mult mai buna dar cu faptul ca Massa nu este nici pe departe in forma pe care o avea in 2008 nu sunt de acord si pot sa-ti si explic dece:cu o cursa in urma Ferrari era lider la numarul de depasiri facute la start si majoritatea din ele era facute de Felipe,daca nu avea talent sau daca nu era in forma de ai inainte nu cred ca ar fi fost in stare sa obtina asa performante...iar referitor la esecurile din curse sa stii ca echipa isi are vina in proportie de 99% deoarece pentru ei nu este ca un pilot cu experienta si talent,el il folosesc pentru a testa diferite strategii si care se dovedesc a fi bune sunt adoptate si de Alonso....daca lui Massa i sar permite sa piloteze asa cum stie el atunci el ar fi intre primii in clasamentul general....iar referitor la Shumi tot nu ai dreptate deoarece daca era asa cum zici tu nu mai obtinea sapte titluri mondiale,fie sunt de acord ca poate ar fi facut si el incalcari dar nu in acea masura in care crezi si in care o fac altii la moment cum ar fi Hamilton sau Grojean(la inceputul campionatului) ,defapt problemele cu Hamilton sau inceput de mai mult si cred ca nici un pilot nu a avut de suferit atit de mult de pe urma agresivitatii si egoismuilui sau cit a suferit tot acelasi Massa...daca ar fi sa ne gindim bine din spusele tale ar esi ca Shumi a fost la fel ca Hamilton,dar uite ca nui asa,daca erau la fel inseamna ca Hamilton trebuia sa aiba si el deja vo 5 titluri pe cind el are doar unu si acela nemeritat,daruit de altii(Glok),titlu care trebuia sa fie tot a lui Felipe Massa
    0 0
  • Radu mamii, eu spuneam ca Nu Briatore i-a spus sa faca asta, asa cum sustin sau cred altii (91Schumi)... Si nu, Senna nu a castigat titlul scotandu-l pe Prost afara, Senna a pierdut titlul cand s-a acrosat cu Prost in 89 si a continuat cursa, fiind descalificat pe nedrept(cand s-a dovedit clar ca Prost a virat in el, se vede si pe inregistrari). Daca vorbesti despre anul urmator cand Senna s-a acrosat cu Prost voit, ideea era ca oricum avea avans in campionat incat oricum nu-l interesa daca termina in fata lui Prost sau nu... A fos o chetsiune de principiu pentru ca Balestre a promis inaintea calificarilor ca va muta pole positionul pe partea curata, iar dupa ce a vazut ca Senna a luat polul s-a razgandit. De aia s-a acrosat cu Prost, a spus de la conferinta de presa Senna ca ori va intra primul in viraj ori nu va intra niciunul dintre ei. Pe langa asta nu poti compara asta cu ce a facut neamtul cu Hill... ala deja nu a mai fost duel pe pista, a fost nesimitire pentru ca neamtul era constient ca din vina lui a lovit zidul si cursa era terminata din vina lui si totusi l-a lovit voit pe Hill... ca sa nu mai vorbim de Monaco2006 cand a parcat monopostul de-a latul... si Senna a mai parcat asa, e adevarat, dar ca sa-l salveze pe eric comas... deci sunt diferente mari. Una e duelul pe pista si alta e lasitatea.
    1 3
  • ayrton4ever
    scuze pentru greseli si repetitii dar am scris in graba:)))
    0 0
  • marian
    pai trebuia si schumacher sa anunte ce avea de gand sa faca k sa aiba si el scuze.
    0 0
  • da ma bucur enorm ca tot ce spuneti nu conteaza,cele7 titluti vor ramane pt totdeauna in istorie ,iar voi veti fi intotdeauna frustrati pt treaba asta.Urati-l pe Schumacher cat vreti pt oricum el ramane un simbol al F1.E condamnat pt lasitate?care om n-a fost makr o data in viata egoist?Cine e fara de pacat sa arunce primul cu piatra! senna a murit,dar nu e Schumacher responsabil pt asta.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru