Feedback

Noul Opel Astra: primele imagini și informații oficiale cu noua generație a modelului compact german

Publicat Luni, 01.06.2015
de Dragoș Băltățeanu
Comenteaza 38
Noua generație a modelului Opel Astra își va face debutul în această toamnă la Salonul Auto de la Frankfurt, însă producătorul german a dezvăluit toate secretele noului model.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

După ce în această dimineață primele imagini cu noua generație Opel Astra au ajuns pe net, Opel a publicat setul complet de fotografii plus date oficiale despre a cincea generație a modelului Astra. Noul model Opel Astra va fi prezentat publicului larg la Salonul Auto de la Frankfurt, din această toamnă. Comunicatul oficial spune că noua generație a modelului compact german este mai ușoară, inginerii reușind să elimine între 120 și 200 kilograme, în funcție de versiune. Caroseria este cu 20% mai ușoară față de cea a generație precedente. Noul model va fi cu 5 centimetri mai scurt față de actualul Opel Astra, iar ampatamentul a fost și el scurtat cu 2 centimetri. Chiar și așa, Opel spune că Astra K oferă mai mult spațiu pentru picioare. Noul model este mai aerodinamic și mai puțin înalt față de generația actuală. Înălțimea este acum de 1.46 m, cu 2.6 centimetri mai puțin față de Asta J.

Așa cum era așteptat, noul Opel Astra K renunță la designul conservator pentru o serie de linii îndrăznețe. Limbajul de design a fost anunțat de conceptul Monza, de la care noul Astra preia o serie de elemente. Există elemente comune și cu noua generație Corsa. Oglinzile laterale au fost repoziționate, iar blocurile optice au un design agresiv și beneficiază de anunțata tehnologie IntelliLux LED matrix, o premieră în clasa compactă. 

Interior aerisit

Urmareste Automarket
La interior, Opel a renunțat la consola plină de butoane pentru un stil mult mai aerisit. Un display tactil de 8 inch domină partea de sus a consolei centrale, acesta fiind elementul central al sistemului IntelliLink de ultimă generație. Noul sistem de infotainment va permite integrarea standardelor Apple Car Play și Android Auto.

Noul model va fi oferit cu o gamă completă de sisteme de siguranță activă. Acestea includ avertizarea la părăsirea accidentală a benzii de rulare și asistare la revenire, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, cruise control adaptiv, asistență la parcare și cameră pentru mersul cu spatele. Cel de la volan se va putea bucura de un scaun ergonomic ce poate fi reglat pe 18 direcții. Acesta poate fi încălzit, ventilat și oferă și funcție de masaj. În premieră, Opel oferă opțional scaune încălzite și pentru pasagerii din spate. 

Motorizări noi

Așa cum era așteptat, noul Opel Astra va fi oferit cu o gamă completă de motorizări ce include noul propulsor turbo de 1.0 litru cu trei cilindri și 105 CP. Motorizarea diesel de bază este un propulsor 1.6 CDTI de 95 CP. În gama de motorizări a fost inclus și noul propulsor 1.4 Ecotec cu patru cilindri cu bloc de aluminiu ce va dezvolta 150 CP și 250 Nm. 


Comentarii (38)

  • Sandu al-III-lea
    Interesant bordul masinii.Designul e conceput cu mult rafinament si probabil sunt si materiale de calitate la asamblare.Exteriorul masinii nu ma atrage cine stie ce,dar interiorul e absolut interesant.
    20 23
  • Ma temeam ca nou Astra va fi putin goofy, la fel ca noua Corsa, dar nu. Wow, ce design superb. Un design mai matur ca cel de la Corsa, dar in acelasi timp foarte chipes si agresiv. Noua Astra arata destul de incitant si agresiv pentru clasa asta, si este cu siguranta peste anostul Golf ca design, care de la a V-a generatie din 2004 a ramas aproape neschimbat. Si interiorul noii Astre arata super. Acum is curios cum o sa fie si noul Megane. In momentul de fata, acesta Astra si Mazda 3 sunt de departe cele mai interesante masini din segmentul C.
    45 33
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • Ma bucur ca au scapat de plansa de bord "mitraliata" de butoane.
    34 10
  • Interior superb
    Exteriorul inca nu are o imagine definit gen Mercedes, BMW, Audi, VW...
    Daca tot e la liber puteau sa copieze si ei designul Aston Martion ca fORD-ul. Aveau acelasi drept...tigan in costum armani...
    15 36
  • Arata bine, insa este un detaliu pe care nu prea il inteleg. Linia laterala se ridica brusc de la usile din spate, la portbagaj. Acel "V" intors mi se pare inutil. Nici aspectul dinamic nu mi se pare ca ar avea de castigat si nici latura practica. Mi se pare ca incarca designul inutil. Si daca e sa fiu carcotas pana la capat, oare doar mie mi se pare ca stopurile amintesc de Alfa Romeo Giulietta?
    26 16
  • @interior superb Prin faptul ca nu are nu o imagine bine definita la exterior cred ca defapt vrei sa zici ca este o papusa matrioska la fel ca modelele BMW, Audi, VW. Ford nu-i nici un tigan in costum de Armani. Nu au copiat nimic. Designul era a lor. Ford detinea Aston Martin and fratii Callum lucrau pentru Ford ca sefi de design. Ei au facut si designul Aston Martin, iar acum ca Ford nu mai detine Aston, dar unul dintre fratii Callum inca lucreaza la Ford, designul normal ca apare la alte modele Ford. Din moment ce Moray Callum o desenat Aston Martin, poate sa faca cate copii alte designului are el chef. Nu copiaza nimeni nimic. Ii ca si cand ai acuza Ford ca se copiaza pe ei insisi.
    25 20
  • Popescu Damian Novac Seba
    Se vad influentele GM, iar asta imi place. Opel nu mai e un produs pur german, deci o mare bila alba. Totusi, ca sa fiu si eu la fel de carcotas precum ''carcotasul'' @LauCalin :)))), trebuie sa-mi duc parerea pana la capat : Partea posterioara imi aminteste de Alfa, partea posterioara de la aripa spate pana la luneta imi aminteste de Mazda Cx-3 , siar partea frontala , are trasaturi Opel, dar nu epateaza cu vre un fel prin design ''frapant'' . La interior, arata la nivel de Focus, adica decent si modern, mult peste banalul si plictisitorul si anostul Golf 7, insa va avea de batut un greu din segment, iar aici intra in discutie Mazda 3 si Honda Civic facelift.
    9 4
  • Arata bine exterior/interior.Acum chiar nu stiu ce as alege dintre noul Astra si Focus,pe care il consideram cel mai reusit model din segment pana acum.
    22 12
  • Nu arata rau, din fata seamana cu precedenta generatie, ceea ce nu este rau, apropo de o imagine nu prea bine definita, eu cred ca incepe sa aiba o imagine, si la interior ceasurile de bord seamana mult cu cele de la varianta veche face-lift, per total un interior mai modern, imbunatatit, partea din spate arata cel mai bine, mai ales stopurile, dar este greu sa nu remarci asemanarea cu Giulietta.

    @Sam
    Faptul ca Ford detinea Aston nu inseamna ca este de bun augur o grila de Aston pe o Fiesta, tu crezi ca ar merge o grila de Rolls pe un Mini? Nu e vorba ca pot fi acuzati de plagiat, au copiat din curtea lor, doar ca e vorba de o lipsa de inspiratie, ca si stopurile spate de la noul Astra, doar ca alea nu sunt din curtea lor:).
    20 10
  • @dan_grc De ce sa nu fie de bun augur daca designul arata bine? Mie, si multor altor oameni, ne place.
    12 19
  • In comentariul catre interior superb voiam sa zic ca nu este o papusa Matrioska, in pura traditie a competitorilor germani. Banuiesc ca trebuie sa multumim lui GM pt asta.
    10 16
  • exterior bun, interior f bun, vad ca va scadea masa masinii, daca vin cu o insonorizare superioara si, eventual o cutie cu dublu ambreiaj buna, are sanse sa fie un best buy. abia astept sa vad lista de preturi.
    in primul rand ma bucur pentru ca nu au ales un design gen golf, audi (sunt pensionar, nu ma intereseaza cum arata)
    3 2
  • Adrian Duță : Salut am și eu un Zafira 2.0 nu mi trage mai deloc de-abia atinge 80 cu... Raspunde
  • Si papusile matrioska plac si mai multor persoane, nu inseamna ca sunt tot timpul de bun augur, stilistic vorbind, spuneam doar ca nu are importanta ce are fiecare in curtea lui, nu este neaparat justificat sa imprumute forme de la alte marci.

    In privinta laudelor la adresa GM, eu zic sa mai astepti, noul Astra arata bine, tehnic trebuie sa fie mai bun, dar cand ne gandim la ce pierderi are in continuare Opel, cu toate ca vinde bine, tot lui GM trebuie sa " multumim" .
    15 13
  • Vizitator
    Ce-i drept, arata bine masina. Pana acum intr-adevar doar Mazda si in oarecare masura Ford incercau sa fie mai futuriste, Golf-ul are acelasi aspect general de peste 10 ani, cu mici modificari. Cand a aparut noul Corsa care semana destul de mult cu Adam, am crezut ca si Astra va fi doar un frate mai mare a Corsetului, dar... este o masina frumoasa. Imi plac blocurile optice, imi plac stopurile, imi place interiorul, imi place displayul acela. Daca pana acum ma uitam cu drag la Mazda 3, imi cam schimb optiunea spre noul Astra. Astept amanunte despre spatiul interior, portbagaj, motorizari. Oricum e mai frumoasa decat Insignia, parerea mea. Mica si cocheta. Daca o sa aiba si preturi decente, ar fi super.
    6 3
  • Ce combinatie de marci franceze, americane si coreene in designul interior si exterior al acestei masini! Spatele seamana foarte mult cu cel al Citroen C4 combinat cu Seat Leon, interiorul e de Kia amestecat cu Ford si ceva de la Peugeot iar linia generala e de Corsa umflata cu pompa. Personal, nu ma tenteaza masina prin prisma design-ului, prefer liniile simple (barbatesti) desi vad ca multi producatori se axeaza pe ele (de ex. Mazda, Kia/Hyundai sau Ford ).
    8 21
  • @dan_grc Papusile Matrioska in forma auto nu-i plac nimanui. Ford nu imprumuta forme de la nimeni. Intodeauna a fost o forma detinuta de ei. GM merita toate laudele din lume pentru ca la momentul actual, indiferent de marca si segment, face printre cele mai bune masini din lume. Starea proasta financiara a Opel a fost intotdeauna din vina managerilor Opel, nu GM. GM ii tras la raspundere si acum situatia financiara sa imbunatatit enorm. Defapt, chiar CEO-ul Opel a declarat ca firma se indreapta spre profit in 2016. Nu stiu ce faci tu gura. Ti-am ranit sentimentele cand am spus ca modelele BMW sunt niste Matrioska? Hahahahahahah! Sensibilule!
    10 21
  • Mda, ca sa mai fac putina gura, Opel intra pe profit din 2016, dupa 20 ani de pierderi, " decat" vreo 18 miliarde pierderi, bineinteles ca este vina Opel, pai cand ai in curte o gaura neagra vreme de 20 de ani, clar nu este vina proprietarului. In privinta ranirii sentimentelor, chiar nu este cazul, mai ales cand compari Opel cu Bmw, apoi daca nimeni nu prefera matrioska auto, pai marcile enumerate de tine, in frunte cu concernul VAG, erau falimentare de mult, deci n-ai dreptate.
    16 9
  • Prince Petre Vontherbourg
    ugly duckling, most anything interesting on this car, especially hate Opel bankruptcy will definitely come out with this ugly car, nothing really liked the car, sin Gm motors AC or poorly TEAM BOSS BY KARL THOMAS NEWMAN AND distemper head GM MARRY tHE BARRA, aND SELL THEIR opel car scumballs and Europeans refused to buy American models chevrolet pity on the old European continent Europeans scumballs fooled by BOSS TEAM KARL THOMAS NEWMAN aND BY head distemper GM MARRY BARRA, so I say shame ":-{ :-{
    10 27
  • Printe, engleza ta ii un fel de cacao cu lapte!

    @dan_grc Ca de obicei, esti un ofticat. Bineinteles ca a fost vina Opel din moment ce GM a fost in perioada asta o companie profitabila. Cred ca tu ai niste complexe cand vine vorba de BMW. BMW este intradevar o companie auto grozava care a facut multe masini premium. Dar comparatia era in termeni de design. Poti compara si Dacia cu Rolls Royce daca ai chef, pentru ca designul este subiectiv. BMW-urile excelau la design la sfarsitul anilor 90, inceputul anilor 2000. In era Bangle au fost urate, iar acum sunt Matrioska. Cat despre ce le place la oameni, sper ca nu faci argumentul ca doar pt ca ceva ii popular este neaparat mai bun. Oamenii nu cumpara masini ca BMW pentru design. Daca stateau asa lucrurile BMW erau falimentari si Alfa Romeo conduceau lumea. 90% din oameni cumpara BMW pentru sigla de pe capota si prestigiul social care vine cu ea la pachet. Succesul BMW ii o demonstratie de forta a marketingului.
    9 24
  • @Dan Grecu
    Tu stai jos si scuipa seminte in alta parte partzare, te-am vzt la ''concurs'' , superb tatuaj si maieu de coco :))))))))
    4 10
  • Bine domnule Sam, asa este, pe acest principiu inseamna ca GM a fost numarul unu peste 80 de ani, nu neaparat c-au facut masini bune, ci doar pt marketing si pt ca lumea a fost fraiera. GM in aceeasi perioada a fost profitabil? Sigur ca da, de aia in 2009 erau sa intre in faliment, hai s-o lasam balta. Ca de obicei sunt un ofticat, posibil, dar ma cunosti de mult, de spui ca este un obicei?
    23 9
  • Johnsi
    mai chips ca orice model astra de pana acum. Bravo lor, sunt pe drumul cel bun!
    11 3
  • adrian: unghiul de fuga al rotii dreapta fata modificat spre spate 2 grade. Ce ar... Raspunde
  • johnsi
    mai chipes* vroiam sa zic
    5 3
  • TC1900
    arata bine atat la exterior ( mai putin jantele care nu imi plac ) cat si la exterior

    vor micsora masa masinii , finally, asta e o boala generala atat la gm cat si la ford ce se vede in performante dinamice mai scazute si consum mai mare fata de VW,

    cu garantia nu stiu cum mai e, 2 ani sau au mai marit si ei?

    cutii noi de viteze, ce sa zic, e posibil sa avem un competitor pt skoda octavia la topul vanzarilor pe clasa compacta
    7 4
  • Golf 8 o sa fie cu mult peste acest astra. Astept lansarea lui cu nerabdare. Oricum 7 mi se pare cel mai ok Golf.
    Pt mine exista:
    Golf 2, Golf 4, Golf 5 si Golf 7 :)

    Iar cei care o dati ca de la Golf 5 incolo e acelasi model cu facelift, ati face bine sa vedeti ca nu seamana nici la faruri, nici la stopuri, iar interiorul este complet modificat de la o generatie la alta.
    Asa pot sa zic si eu de Noul Astra ca seamana cu vechiul Astra.
    VW are un design ft bun in interior, de aceea nu e nevoie de schimbari radicale. Pe cand la Astra, modelul G arata ca o Dacie 1310, H-ul avea o multime de butoane ridicole pe consola centrala, iar J-ul era mai placut dar tot multe butoane.
    13 19
  • Absolut banala, parca e o coreana, bine macar ca au mai scazut greutatea. Sper ca si insonorizarea a fost inbunatatita. Din clasa asta Mazda 3 e cea mai buna alegere .(daca nu esti fan vag)
    5 16
  • Nici macar nu a aparut Golf 8 si spui ca va fi ''cu mult peste Astra'' , sunteti incredibili mancav-as , la fel ca Marian.Nedelcu, Ivaoff,,la fel :)))))))

    Asa se spunea si cand exista Golf 6, ca 7-le va fi la nivel de Mercedes E class , dar el nu-i nici macar la nivel de A class :))))))
    10 12
  • @@S: Mie 7-le mi se pare cu mult peste 6 la design cel putin. Interiorul e ft calitativ, consola centrala care e putin indreptata catre sofer cum vezi la BMW, toate acestea ma fac sa ma simt foarte bine in aceasta masina.
    Mie 7-le inca imi place mai mult ca noul Astra, de aceea ziceam de 8 ca va fi peste.
    Nu sunt fan VW, insa imi place mult. Si Opelul m-a uimit cu Astra J si Insignia. Pana atunci nu prea imi placeau modelele lor.
    8 12
  • @dan_grc Nu inseamna ca a fost marketing. In unele cazuri este marketing, in altele sunt masini bune. Si da, GM a fost si este o companie profitabila. Doar pentru ca colapsul financiar a lovit-o mai greau ca pe altele, nu trebuie sa o denigram. Si da, te cunosc de mult. Din 2009 mai exact, de cand am inceput sa frecventez site-ul.
    6 14
  • @Sam

    În 2009 nu frecventam AM, chiar deloc, poate mă confunzi, sau ai avut alt nick și -ai uitat.
    7 4
  • E intr-adevar o combinatie de stiluri (mai ales la exterior) frantuzesti si asiatice (in special coreene) insa are un design superb si cred ca asta conteaza cel mai mult. Platforma e complet noua si faptul ca au reusit sa o faca sa slabeasca 200 kg e excelent mai ales ca dpdv al dimensiunilor e inca mare fata de majoritatea compactelor, chiar daca si aici e mai intrata la apa fata de vechea generatie.

    Imi place mult. Acum sunt curios si cum va arata si ce va oferi Megane 3 care se lanseaza tot la sfarsitul anului. E de vazut daca in Europa vreuna din ele va depasi Focus-ul ca vanzari si va ameninta etarnul si ternul Golf...
    6 1
  • Spatele imi aduce a Alfa Romeo Giulieta ...nu e neaparat rau, dar asa apare in ochii mei si starneste o usoara confuzie ...ciudata.
    5 0
  • Dan: Ce plăcute și discuri de frână sunt pe opel zafira tourer 2013 ? Raspunde
  • qwerty
    golful incepe sa aiba probleme de acum inainte.
    6 4
  • Notă: tot ce va apărea mai jos reprezintă strict viziunea mea proprie, deci nu operez cu adevăruri "absolute".

    Nu înţeleg de ce este adusă în discuţie Giulietta. “Italianca” surclasează monotonia asta pe roţi la capitole precum sportivitatea, eleganţa şi siguranţa!

    Opel…iată un alt motiv “greu” pentru care am abandonat patima GM-istă. Doamne, câţi românaşi îndrăgesc acest ocean de platitudine, care îmi sufocă panorama zilnică…M-am urcat în câteva Opel-uri, am şi condus dintre ele, dar concluzia a fost aceeaşi de fiecare dată, adică fermă: nu mi-a crescut temperatura nici măcar cu un grad…Totul respiră a ieftin la această marcă “istorică”.

    Doar Astra J OPC merită apreciată (mai ales pentru jante), în rest…râvnesc să vină şi ziua în care să nu-mi “mânjească” ochii blitz-ul cu cerc.
    4 13
  • hazard
    Pare ca Opel a gasit reteta pentru Astra, in 2015 :))))) Felicitari, aaaaaahahahahahah ;))))
    2 6
  • @Sam si altor cunoscatori Opel/GM: in cea ce priveste Opel/GM sunt anumite realitati care ar trebuii sa fie considerate inaintea formularii unor pareri. GM nu a mai fost de mult profitabila, nici decum in perioada amintita de tine. La mijlocul lui 2009 GM a intrat in faliment dupa §11 (USA) care, conform legilor US, iti da posibilitatea de a anula contracte/obligatiuni, etc fie fata de angajati sau parteneri de afaceri, etc - adica ti se da sansa de a te redresa. GM a intrat in faliment cu peste 70 miliarde$!!!!!!!!!. Status american a cumparat actiuni GM in valoare de ~50 miliarde care, incepand cu anii 2013, au fost vandute pas cu pas pe stock market sau partial recumparate de GM. Cat despre vina lui Opel la starea actuala: Opel in anii 70 avea un market share de 25%. Deci o positie foarte buna. Problema majora in a continua cu succes aceasta linie a fost intr-adevar in mare parte GM, aici GM poarta o foarte mare responsabilitate. Filozofia GM - si tipic americana, era sa considere pretentile/dorintele publicului american si sa le impuna din ce in ce mai mult si lui Opel (pt piata europeana), cea ce a adus la investitii din ce in ce mai mici in cercetare la dezvoltarea masinilor/motoarelor in Rüsselsheim. Mai departe, cu globalizarea, Rüsselsheim/Opel preia din ce in ce mai mari responsabilitati de dezvoltare pt piata asiatica, sud-americana si partial chiar si nord-americana. Lipsa cronica de bani de parte GM a impus "UN PRODUS" pt toata lumea - cea ce a impidicat de o dezvoltare tipic europeana pt. un public european si caracterizata printr-o abordare mai putin "high tech". Multe multe alte detalii interesante ar mai fi de amintit aici. Aceste lucruri insa, ince incet au inceput sa se schimbe din nou in bine, cea ce cred ca se si vede pe produsul in sine! Giuleta sa surclaseze Opel la sisteme de siguranta mi se pare o abordare nedocumentata!! al acestui subiect!
    6 1
  • Zorbo, eu nedocumentat?! Ţii morţiş să fii cusurgiu? Oare nu ştii că Giulietta a fost declarată cea mai sigură "compactă" din istoria Euro NCAP? Bine, ce-i drept, IIHS dă tonul în muzică...Capitol la care, de pildă, "insipidul" Golf (mi se pare mai puţin atractiv arhitectural decât Astra) a rupt gura târgului la "proba de foc" (SOT), pe când Astra...încă n-a fost chemată la arme (doar la MOT, odinioară, sub chipul defunctului Saturn).

    Sunt curios cum s-ar comporta acolo atât Astra, cât şi Giulietta, deşi, în general, Alfa Romeo --- colosala şi sublima Alfa, de la care a învăţat meserie faimosul Enzo Ferrari --- a fost cuprinsă în ultima vreme de un soi de lâncezeală care nu-i face cinste (vinovată nu poate fi decât politica stupidă a lui Fusione).

    Aşadar, până nu vedem cu toţii ce-i poate, de fapt, pielea (Astrei), nu mai întocmi "fişe de evaluare". nici pentru @Sam93, nici pentru nimeni. Doar paşi de dans, "grecule".
    1 2
  • Deci, a surclasa inseamna a avea o superioritate neta!! Despre NCAP (de pe site-ul lor)
    Giuleta2010/Astra2009: Pedestrian protection 63/74%, siguranta pasageri (adulti) 97/95%, siguranta copii 85/84%, sisteme de asistenta 86/71%. Deci la capitolul adulti/copii ar fi cam la acelasi nivel. Giuleta este in avantaj usor la pedestrian protection si sisteme de asisteta. A surclasa inseamna altceva. De aceea sustineam ca nu esti documentat. De dansat nu dansez, Nu cu tine!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru