Estonianul Ott Tanak câștigă Raliul Finlandei: Esapekka Lappi și Jari-Matti Latvala au completat podiumul

de Cornel Șocariciu, Foto: RedBullContentPool
Luni, 05.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ott Tanak s-a impus în etapa de WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) din Finlanda, aceasta fiind a patra victorie a estonianului din actualul sezon. Pilotul Toyota ocupă prima poziție în clasamentul general cu un avans de 22 de puncte.

Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Aceștia au putut urmări atât etapa de WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) din Finlanda, cât și Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei.

Anul acesta, în Raliul Finlandei concurenții au avut de parcurs puțin peste 307 kilometri de probe speciale. La finalul celor 23 de probe, estonianul Ott Tanak (Toyota) a avut cel mai bun timp, reușind să-și treacă în cont a patra victorie a sezonului.

Pe locul secund a încheiat Esapekka Lappi (Citroen), în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Jari-Matti Latvala (Toyota).

Pe parcursul celor patru zile de concurs, în lupa pentru un loc pe podium au fost angrenați Ott Tanak, Kris Meeke (Toyota), Jari-Matti Latvala și Esapekka Lappi.

În prima zi de concurs a fost programată o singură probă specială desfășurată pe o suprafață mixtă (macadam și asflat) în fața publicului din orașul Jyvaskyla. Dar testele adevărate aveau să debuteze în ziua secundă a raliului. Organizatorii au pregătit 10 probe speciale desfășurate pe faimoasele drumuri forestiere ale Finlandei.

Toate cele trei echipaje Toyota (Jari-Matti Latvala, Ott Tanak și Kris Meeke) au reușit să obțină timpi extrem de buni, iar la finalul zilei de concurs, diferența dintre lider (Latvala) și ocupantul ultimului loc de pe podium (Meeke) a fost de doar 6 zecimi de secundă. Dar în lupta pentru un loc pe podium a intrat și Esapekka Lappi, pilotul Citroen reușind să încheie ziua secundă pe locul al patrulea (+6.5 secunde).

Esapekka Lappi.

În același timp, Andreas Mikkelsen (Hyundai), Craig Breen (Hyundai) și Sebastien Ogier (Citroen) au dus un alt duel extrem de interesant, diferența dintre cele trei echipaje la finalul zilei secunde fiind de doar 2.2 secunde.

Andreas Mikkelsen.

Ziua a treia a Raliului Finlandei a început la fel de bine pentru Toyota, toate cele trei echipaje reușind să obțină timpi extrem de buni.

Totuși, Kris Meeke face o greșeală de pilotaj, lovește o zonă din beton, distruge complet suspensia modelului Yaris WRC și abandonează.

Kris Meeke.

În același loc al probei speciale, Jari-Matti Latvala lovește zona din beton însă reușește să scape doar cu o pană. Pilotul finlandez ajunge până la final, dar pierde secunde prețioase în lupta pentru primul loc. În aceste condiții, Esapekka Lappi urcă pe poziția a treia a clasamentului general provizoriu și se apropie rapid de Latvala. Până la finalul zilei, Lappi reușește timpi mai buni decât Latvala și trece pe poziția secundă, în timp ce Ott Tanak încheie ziua cu un avans liniștitor în fruntea clasamentului general provizoriu.

Jari-Matti Latvala.

Pentru ultima zi a Raliului Finalndei, organizatorii au pregătit patru probe speciale extrem de spectaculoase. Ott Tanak a controlat excelent avansul obținut în primele zile și a câștigat a noua etapă a Campionatului Mondial de Raliuri cu un avans de peste 25 de secunde. Esapekka Lappi încheie pe locul secund cu un avans de 7.6 secunde în fața lui Latvala.

Poziția a patra este ocupată de Andreas Mikkelsen, norvegianul reușind să facă față "atacurilor" lui Ogier.

Sebastien Ogier.

În mod normal, M-Sport mizează pe serviciile lui Elfyn Evans, însă pilotul britanic nu și-a revenit complet după accidentul suferit în etapa trecută din Sardinia. Astfel, echipa lui Malcolm Wilson a fost reprezentată în Finlanda de Teemu Suninen și Gus Greensmith, acesta din urmă fiind adus din WRC 2. Atât Suninen, cât și Greensmith au avut un parcus mai puțin bun, finlandezul reușind să încheie raliul pe poziția a opta, în timp ce Greensmith a abandonat în ultima zi ca urmare a unei greșeli de pilotaj.

România a fost reprezentantă în Finlanda de echipajul format din Raul Badiu și Gabi Lazăr, acesta fiind angrenat în cadrul categoriei Junior WRC.

Cei doi au avut un ritm extrem de bun pe primele probe, însă la jumătatea zilei secunde au fost implicați într-un accident și au fost nevoiți să abandoneze. 

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți

Loc Pilot Echipă Puncte
1 Ott Tanak Toyota 180
2 Sebastien Ogier Citroen 158
3 Thierry Neuville Hyundai 155
4 Elfyn Evans M-Sport Ford 78
5 Andreas Mikkelsen Hyundai 71
6 Teemu Suninen M-Sport Ford 66
7 Kris Meeke Toyota 60
8 Esapekka Lappi Citroen 58
9 Jari-Matti Latvala Toyota 56
10 Dani Sordo Hyundai 52

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe

Loc Echipă Puncte
1 Hyundai 262
2 Toyota  238
3 Citroen 198
4 M-Sport Ford 158

Comentarii (1)

  • inexorabil
    Configuraţia “podiumului” era deja trasată, dar acum se pare că ni-l putem imagina şi pe viitorul campion mondial…Însă pilotul încununat s-ar putea să nu fie pe acelaşi nivel cu constructorul aferent! Nu că ar vreo noutate în istoria WRC, dar cert este că, de ceva vreme, mărul putred al Toyotei se cheamă…Kris Meeke. Dacă, la începutul ediţiei, Meeke părea sarea şi piperul competiţiei datorită stilului său riscant de a pilota, iată că veleităţile care îl animă totodată îl şi sabotează…Totuşi, subiectiv cum sunt eu, mă bucur de aceste manevre sinucigaşe, deorece ele îi pot asigura lui…Evans şansa unui binemeritat loc 4.

    Din sezonul viitor însă, cu tot respectul pentru patronul Wilson, nu voi mai admite asemenea “performanţe”, mai ales pentru echipă la general. Anul acesta poate fi “scuzat” prin prisma şocului resimţit de dispensarea, pe rând, de vedete. Dar o eventuală repetare a evoluţiilor modeste actuale mă tem că nu-şi mai poate găsi justificare decât într-un “simptom” precum indolenţa…Că doar atitudini deplorabile precum “Las-o aşa, că merge aşa, ne-am obişnuit cu ea” caracterizează strict arealul balcanic, nu? :D

    PS. La următoarea etapă, din Germania (22-25 august), s-ar putea să asist personal, precum am anunţat cu câteva luni în urmă. Doar cauze straşnic obiective m-ar putea împiedica să ajung acolo. Iar dacă voi fi la faţa locului, voi transmite, pe AM (în cadrul ultimului articol dedicat WRC – acesta curent sau altul, dacă va apărea între timp, dar, oricum, ultimul cronologic), o corespondenţă în timp real, referitoare la derularea “ostilităţilor”, şi poate voi izbuti să “colectez” şi nişte autografe, în special de la favoriţii mei. Auf Wiedersehen :)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru