20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... victoria Porsche în Cursa de 24 de ore de la Le Mans 2015

de Daniel Popescu
Miercuri, 24.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket vă prezintă 20 dintre cele mai inedite aspecte ale Cursei de 24 de ore de la Le Mans, care evidenţiază efortul şi pasiunea depuse de participanţi.

Esential 5.382 kilometri a parcurs echipajul castigator in Cursa de 24 de ore de la Le Mans
340.2 kilometri pe ora a fost viteza maxima atinsa de un prototip Porsche in Cursa de 24 de ore de la Le Mans
Cursa de 24 de ore de la Le Mans este cea mai importantă competiţie de anduranţă din lumea sporturilor cu motor, iar ediţia din acest an a fost câştigată de Porsche cu ajutorul unui echipaj format din germanul Nico Hulkenberg, neo-zeelandezul Earl Bamber şi britanicul Nick Tandy.

A fost cea de-a 17-a victorie obţinută de constructorul german în această competiţie, însă există numeroase alte lucruri interesante care merită menţionate despre această ediţie.

1. Echipajul câştigător a parcurs 395 de tururi, echivalentul a 5.382 de kilometri. Este ca şi cum ai pleca cu maşina de la Bucureşti la Barcelona şi, după ce te-ai întoarce în Capitala României, ai face şi un drum dus-întors până la Sinaia.

2. Cea mai mare viteză atinsă pe parcursul cursei de un prototip Porsche a fost de 340.2 km/h. Oricât de impresionantă pare această performanţă, ea păleşte în faţa recordului de viteza stabilit de trenul Maglev din Japonia: 603 km/h.

3.  Viteza medie a echipajului câştigător a fost de 224.2 km/h, de aproape 5 ori mai mare decât viteza medie a trenurilor de călători CFR pe căile ferate din România.

Echipajul castigator se bucura de victorie

Sistemul de energie disponibil pe prototipul Porsche 919 Hybrid a recuperat şi folosit 2.22 kWh în fiecare tur.


4. Sistemul de energie disponibil pe prototipul Porsche 919 Hybrid a recuperat şi folosit 2.22 kWh în fiecare tur. O uzină cu o astfel de capacitate ar fi suficientă pentru a furniza energie electrică unei familii obişnuite timp de 3 luni.

5.

Maşina câştigătoare a avut nevoie de 1896 de litri de carburant pe parcursul celor 24 de ore. În cazul în care carburantul ar fi fost achiziţionat din România, Porsche ar fi trebuit să plătească o factură de peste 11.000 lei.

6. Pe parcursul celor 24 de ore, cei trei piloţi ai prototipului câştigător au schimbat treptele de viteze de 25.293 de ori.

7. Fiecare prototip Porsche a transmis aproximativ 13.5 GB de date către boxe pe parcursul cursei, echivalentul unui serial de 10 episoade în format MKV.

8. Maşinile de siguranţă au iest pe circuit de 4 ori. Dacă luăm în calcul şi implementarea zonelor lente în preajma unor accidente, cursa a fost neutralizată pentru 195 de minute din cele 1440 de minute ale cursei. Cu alte cuvinte, piloţii nu au putut concura la maxim în 13.5% din timpul cursei.

Spectacolul vitezei este impresionant pe timp de noapte

9. Mark Webber este pilotul Porsche care a slăbit cel mai mult pe parcursul cursei. Australianul avea 81.2 kilograme la startul cursei şi 78.2 kilograme când a ieşit pentru ultima oară din prototip. Astfel, el a slăbit exact 3 kilograme în numai 24 de ore.

10. Ca metodă de hidratare, fiecare pilot a avut la dispoziţie în cockpit o sticlă cu apa de 0.85 litri pentru fiecare stint. Sticla era schimbată la fiecare realimentare cu carburant.

11. Cea mai lungă distanţa parcursă cu un singur set de pneuri a fost de 54 de tururi în cazul fiecărui prototip Porsche, echivalentul a peste 735 de kilometri. Este ca şi cum un set de pneuri ar fi insuficient pentru a parcurge dus-întors distanţa Bucureşti - Bistriţa.

Startul in cursa a fost unul palpitant

12. Cea mai rapidă realimentare cu carburant a durat 51.3 secunde, în timp ce timpul cel mai scurt pentru înlocuirea pneurilor şi a pilotului a fost de 1:13.9 secunde.

13. În total, cele trei prototipuri Porsche au petrecut la boxe 95 de minute şi 36 de secunde, în timp ce constructorul de pe locul doi a totalizat peste 130 de minute.

Astfel, Porsche a fost constructorul cu cele mai puţine probleme de fiabilitate: unul dintre prototipuri a avurt nevoie de două ori de schimbarea nasului, în timp ce altul a necesitat o nouă carcasa de motor şi o nouă aripă spate.

Mecanicii Porsche s-au miscat rapid la boxe

Fiecare prototip Porsche a avut nevoie de 1 litru de ulei pe parcursul cursei.


14. Fiecare prototip Porsche a oprit la boxe de 30 de ori, iar 26 de dintre aceste pitstop-uri au inclusiv schimbarea pneurilor şi a pilotului. În total, Porsche a avut nevoie de 116 pneuri.

15. Un pneu montat pe jantă cântăreşte 19.9 kilograme, ceea ce înseamnă că mecanicii au mutat 2308 kilograme pe parcursul cursei.

16. Neel Jani este pilotul Porsche care a concurat cel mai mult pe parcursul celor 24 de ore. El s-a aflat în cockpit timp de 10 ore şi 10 minute. Prototipul câştigător a fost mai echilibrat din acest punct de vedere, întrucât recordul a fost stabilit de Hulkenberg cu 8 ore şi 52 de minute.

17. Fiecare prototip Porsche a avut nevoie de 1 litru de ulei pe parcursul cursei.

18. Pentru o vizibilitate cât mai bună, fiecare prototip a avut pe parbriz câte patru folii pe parbriz, care au fost îndepărtate rând pe rând atunci când se murdăreau.

19. Porsche a avut o echipă alcătuită din 120 de oameni care s-au ocupat de cele trei prototipuri aruncate în luptă.

Unul dintre cei 120 de oameni care au contribuit la victoria Porsche

20. Cea mai ridicată temperatură a fost de 25 de grade şi s-a înregistrat sâmbătă la ora 16:00, în timp ce termometrul a scăzut la 16 grade pe parcursul nopţii, între orele 03:00 - 07:00. În cockpit, cea mai înaltă temperatură a fost de 27 de grade. 

Comentarii (3)

  • faine statistici;
    consumul de 35l e chiar rezonabil.
    11 1
  • interesanta dominatia audi in ultimii ani la lemans cu mare tamtam si acum vine porse si le arata de fapt ce inseamna o masina....e ca si cand se cearta soarecele cu cainele sau cu pisica....si cand vine leul nu mai vorbeste nimeni
    2 0
  • Leul a plecat in 2011 si inca nu a revenit :)))
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru