Acesta este noul Audi Q5: start de la 52.300 de euro

de Tiberiu Safta
Luni, 02.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a prezentat oficial noua generație Q5. Noul model aduce un design complet nou, tehnologie mai avansată și motorizări electrificate, plus o versiune de performanță SQ5. În Germania, noul Audi Q5 pleacă de la 52.300 de euro.

Audi Q5, SUV-ul de clasă medie al constructorului german, a intrat oficial în cea de-a 3-a generație. Noul model este primul SUV al mărcii de la Ingolstadt bazat pe noua arhitectură PPC, ceea ce permite montarea unor motoare electrificate, mai puternice și mai eficiente. Alături de asta, noul Audi Q5 primește un design complet nou, dar și o serie de tehnologii noi și inovatoare.

DESIGN PUR ȘI DINAMIC

Noul Audi Q5 va putea fi recunoscut după caroseria sa rotunjită, cu forme netede și cu mai puține muchii ascuțite față de generația precedentă. De altfel, noul Q5 este al patrulea model de serie Audi care adoptă noul limbaj de design al mărcii, după noile A5, A6 e-tron Avant și Q6 e-tron. Partea din față este dominată de o grilă Singleframe nouă, mai lată și mărginită de două prize de aer foarte mari.

Imediat deasupra grilei sunt montate noile faruri cu tehnologie LED și care dispun și de o semnătură luminoasă personalizabilă. Văzut din lateral, noul Audi Q5 pare mai lung decât vechea generație, iar părțile inferioare ale portierelor sunt profund sculptate pentru a oferi modelului o notă dinamică. În partea din spate avem stopuri LED unite cu aspect tri-dimensional.

Un element nou este reprezentat de un al treilea stop montat în eleron, care proiectează lumina stopului pe suprafața superioară a lunetei. Tot în spate avem și un difuzor aerodinamic integrat în bara de protecție.

Pentru exterior, Audi a pregătit 3 pachete vizuale diferite, numite Basic, Advanced și S Line. Dacă alegi pachetul S Line vei primi prize de aer și mai mari în față, desenate sub forma unor tuburi aerodinamice în forma literei L. De asemenea, difuzorul aerodinamic are un design mai agresiv. Bineînțeles, nu lipsește din lista de opțiuni pachetul cu accente negre la exterior.

Noul Audi Q5 poate fi vopsit în 11 nuanțe diferite, dintre care 3 sunt exclusive modelului SQ5 și exemplarelor S Line. Astfel, paleta de culori cuprinde următoarele nuanțe: alb Arkona, alb Glacier, negru Mythos, argintiu Floret, albastru Navarra, roșu Grenadine, verde District, gri Tambora, albastru Ultra, gri Daytona și auriu Sakhir.

Ultimele 3 culori sunt exclusive modelelor SQ5 și S Line.

Exteriorul este completat de jante cu dimensiuni cuprinse între 17 și 21 de inch. În standard, SQ5 și versiunea S Line primesc jante de 19 inch.

ECRAN PENTRU PASAGER CU PRIVACY MODE

Interiorul noului Audi Q5 este creat pentru a fi mai practic, mai spațios și mai digitalizat decât până acum. Primul lucru care iese în evidență este noul display panoramic Audi MMI cu tehnologie OLED, care integrează instrumentarul digital Audi Virtual Cockpit de 11.9 inch, dar și ecranul central MMI Touch de 14.5 inch pentru sistemul multimedia.

Pasagerul din față se va putea mulțumi cu un ecran separat, de 10.9 inch, care include și funcția Active Privacy Mode. Cu această funcție activată, ecranul este vizibil doar pentru pasagerul din față, în timp ce pentru șofer, ecranul pasagerului apare ca fiind oprit.

Puținele comenzi fizice prezente la noul Audi Q5 pot fi finisate opțional în negru lucios. Bordul, panourile portierelor, scaunele și consola centrală sunt îmbrăcate în materiale moi la atingere și ecologice. Mai exact, acestea sunt îmbrăcate în Kaskade și Dinamica, două materiale obținute prin reciclarea poliesterului.

Iar dotările din habitaclu nu se termină aici, deoarece Audi Q5 primește o lumină de contur montată în bord, precum și iluminare indirectă sub ecranul panoramic și în consola centrală, care creează un efect vizual de plutire. De asemenea, noul model primește și iluminare interactivă dinamică.

Tot aici mai avem și o tavă de încărcare wireless pentru telefon. Scaunele din spate pot fi reglate pe lungime și înclinate. Cu scaunele rabatate, portbagajul noului Audi Q5 are un volum de 1473 de litri.

TREI MOTORIZĂRI ELECTRIFICATE

La momentul lansării, noul Audi Q5 este disponibil cu 3 motorizări diferite, dintre care una este exclusivă pentru SQ5. Toate cele 3 motorizări primesc un sistem mild-hybrid de 48 de volți, care oferă un plus de 24 de cai putere și 230 Nm. Sistemul este alimentat de o baterie litiu-ion cu o capacitate de 1.7 kWh. De asemenea, indiferent de motorul ales, noul Audi Q5 primește exclusiv o cutie automată S Tronic cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj.

Pentru început, avem motorul pe benzină 2.0 TFSI care dezvoltă 204 cai putere și 340 Nm.

În standard, această versiune vine cu tracțiune față, însă, ca opțiune, poate fi montat și sistemul de tracțiune integrală quattro. Urmează apoi un motor diesel 2.0 TDI. Și acesta livrează tot 204 cai putere, însă cuplul este puțin mai mare, 400 Nm, mai exact. Dacă alegi motorul diesel, doar tracțiunea integrală este disponibilă.

La final, avem și motorul V6 TFSI de 3.0 litri, rezervat pentru versiunea de performanță SQ5. Acest motor oferă 367 de cai putere și un cuplu de 550 Nm. Deocamdată, Audi nu a dezvăluit informații despre timpii de accelerație și vitezele maxime pentru noul model.

SISTEME DE ASISTENȚĂ ADAPTIVE

În standard, noul Audi Q5 primește următoarele sisteme de asistență: parcare cu spatele și cu un display pentru măsurarea distanței, cruise control, limitator de viteză, avertizare părăsire bandă, asistent pentru condusul eficient și asistent de oboseală.

Opțional, Audi oferă mai multe pachete, precum Adaptive Driving Assistant Plus, care optimizează recunoașterea semnelor de circulație și îl asistă pe șofer la accelerație, menținerea vitezei și distanței, precum și la ghidarea în bandă. Pachetul Active Front Assist aduce 4 sisteme de asistență: frânare de urgență automată, asistent pentru evitarea coliziunilor, asistent la viraje și asistent pentru trafic încrucișat în față. De asemenea, mai sunt disponibile următoarele: cruise control bazat pe semnele de circulație, Park Assist Plus și asistent pentru viraje cu spatele.

START DE LA 52.300 DE EURO

Noul Audi Q5 este deja disponibil pe piața din Germania, acolo unde prețul de pornire este de 52.300 de euro. Versiunea cu motor diesel pleacă de la 57.100 de euro, în timp ce modelul de performanță SQ5 pornește de la 82.900 de euro. Noul model va fi produs în Mexic, la uzina de la San Jose Chiapa.

via Audi

Comentarii (21)

  • Pare că Audi face intenționat modelele termice din ce în ce mai urâte. Pe cat de elegant arată ultimele e-tron pe atât de agresiv și vulgar arata asta. N-am fost niciodată fan al designului Audi dar au avut mereu o eleganță impunătoare. Ăsta in față e numai găuri și crom (sau înlocuitor de crom, probabil plastic).
    11 11
  • Etalon la înfățișare in clasa lui.
    6 12
  • Butoane pe touch, mult piano black, faruri mai mici, design tot mai urat care e la fel pe toate modelele din gama, sa tot iti iei audi.. :(
    7 10
  • G45 este prea slut ca sa fie identificat drept concurent pentru Q5.
    1 3
  • Asa este etalon la stricaciuni.
    4 1
  • Si iar dispar comentarii.
    @manole știu, trebuie sa fim civilizați și eleganți, dar puțulica bleagă raportează de zor.
    6 3
  • Andrei
    Tesla Y începe de la 45.000 euro în Germania. Versiunea Long Range e 49.000.
    Q5 termic de la 52.000.
    7 2
  • @Andrei
    Tesla Y in Germania costa acum cu 6mii mai putin (cat ajunge stocul curent).
    de ex LongRange RWD 43900.
    9 0
  • cu audi nu stai 1h la incarcat sau chiar mai mult daca e coada sau nu functioneaza statia, nu pierzi 2-3h minim daca vrei sa pleci de la bucuresti la viena in concediu, nu pierzi bani pe prostii(sandwich, corn cat stai sa alimentezi petarda electrica)
    6 8
  • Razvan
    Motoarele mai consuma ulei?
    5 4
  • Exteriorul este reușit, același stil ca la A5, interior aglomerat, se putea mai bine, oferta de motorizări este decentă, nu știu ce caută TDI în 2024, sunt nebuni.

    Oricum, grupul VW are probleme de costuri, zecile de miliarde băgate în electrificare în ultimii ani n-au dat roade, vine nota de plată, posibil reduceri de producție și concedieri chiar în Germania .
    7 8
  • Banditos
    Amenzile de miliarde le trecem cu vederea ca asa e ....cinstit.
    6 2
  • Or fi și amenzile, dar absolut întâmplător, scăderea profitului și creșterea costurilor n-a venit după Dieselgate, exceptând primul an, ci după aruncarea în extrema cealaltă cu electricele.
    7 5
  • Au venit și după intrarea în vigoare a noilor reglementari de emisii. Dacă alți producatori, de exemplu PSA sau Renault, aveau motoare care fie erau deja compatibile fie au necesitat doar mici ajustări, VW trișa din software ca sa treacă testele pentru vechile reglementari, mai relaxate.
    Așa că ei a trebuit să investească din greu ca sa8mai poată vinde termice.

    PS: ai niște date de unde rezulta că problemele lor sunt de la investițiile în electrice, sau ai scos din burtă?
    1 3
  • Andrei
    Grila fata putea fi mai mare, difuzorul ala fals din spate sau ce-o fi putea fi extins pana la luneta, iar ecranele la interior sunt prea putine si prea mici. Asta putea arata OK, dar n-a fost sa fie.
    5 0
  • Arată a Tiguan
    Tiguan ul bogaților.
    1 0
  • Din Bucuresti la Viena sunt 1000km, trebuie sa oprești o singura data, vreo 30 minute.
    Dar mai ales, sunt 12h. Dacă nu vrei sa te oprești 1h pentru nevoi fiziologice, sandwich, cafea, ai o petarda în loc de creier și nu ar trebui sa circului pe drumuri publice pentru ca ești un pericol pentru ceilalți participanți la trafic. Ca sa nu zic viitoare statistica rutiera.

    Când spui lucruri de genul asta arăți exact cine sunteți voi ăștia care tot aveți ceva cu electricele.
    7 8
  • Hai ca a raportat repede puțulica bleagă. Mai scriu o dată.

    Costurile au crescut și profitabilitatea VW a scăzut când s-au introdus noile norme de emisii. Dacă alți producători aveau motoare care erau deja compatibile sau aproape compatibile, VW trișa ca sa treacă testele pentru vechile norme, mai relaxate.

    Așa că au trebuit sa investească masiv ca să mai poată vinde termice.

    Dan, ai vreo dovada că problema e investițiile în electrice? Sau ai scos din burtă, că asa ți-ar plăcea ție să stea lucrurile?

    PS: raportează-l și pe ăsta, bolnavule
    3 4
  • ///COR/// 33'
    Arata excelent de bine , ma bucur sa aud ca nu e doar electric poti lua si un 2.0 termic , dar bordul nu prea imi place. Prea deformat.
    3 0
  • @bica

    Ce tare esti. Jos palaria!
    De la Bucuresti la Viena te opresti doar o data - 30 minute.
    Caii tai jar mananca, nu?
    2 2
  • pt. categoria aceasta referinta in materie de design, plaforma, placere de condus, tinuta de drum, directie, motorizari….este Alfa Romeo Stelvio
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru