Adevărul despre farurile SUV-urilor compacte: 12 din 21 de mașini testate au picat testele de lumini

de Mircea Meşter
Marti, 12.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O serie de teste realizate de americanii de la IIHS dezvăluie erori de concepție a farurilor pentru majoritatea SUV-urilor compacte de pe piață. Din 21 de mașini testate, niciuna nu a primit calificativul maxim, iar jumătate au cel mai slab rating posibil.

Noile tehnologii care au pătruns în lumea farurilor auto - Xenon, Bi-Xenon, LED, Laser - oferă îmbunătățiri vizibile la capitolul vizibilitate, însă nu sunt o garanție a faptului că farurile mașinii tale sunt foarte eficiente atunci când vine vorba de iluminarea șoselei pe timp de noapte. Într-un studiu independent realizat în Statele Unite de apreciata instituție Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), niciunul dintre cele 21 de SUV-uri care au luat parte la un test complet de faruri nu a reușit să se califice pentru a primit calificativul maxim din cele patru posibile.

IIHS testează mașinile și oferă patru tipuri de calificative: Good (bun), Acceptable (acceptabil), Marginal (insuficient) și Poor (slab). În testul specializat pe faruri, niciunul dintre SUV-urile testate nu a reușit să se ridice la nivelul necesar pentru a primi calificativul Good, deși toate mașinile au beneficiat de cel mai avansat sistem de lumini disponibil în lista de opțiuni. Dintre cele 21 de SUV-uri și crossovere, doar 4 au primit calificativul Acceptable, iar peste jumătate (12) au reușit contraperformanța de a primi cel mai slab calificativ, Poor.

Deși testul a fost realizat pe modele vândute în SUA, majoritatea numelor de modele prezente în lista IIHS se regăsesc și pe piața din Europa, iar farurile sunt identice, deci notele primite pot fi analizate într-o paralelă relevantă.

Conform organizatorilor studiului, criteriile luate în considerare pentru stabilirea calificativelor au fost legate de performanțele complete ale farurilor: distanța fasciculului de lumină pe fază scurtă și fază lungă, iluminarea în viraje sau nivelul deranjui vizual asupra mașinilor din contrasens.

Evident, sistemele care comută automat între faza scurtă și faza lungă în funcție de traficul de pe sensul opus au primit puncte suplimentare din partea IIHS.

Deficiențe de montare a farurilor

În analiza americanilor a reieșit faptul că producătorii ignoră elemente de bază precum înălțimea mașinilor atunci când montează farurile. "Luminile unui SUV sunt montate mai sus decât cele ale unui autoturism, deci în general ar trebui să fie direcționate mai jos. Din păcate, multe dintre SUV-urile testate de noi aveau faruri direcționate mai sus decât cele ale autoturismelor pe care le-am analizat până acum", a declarat Matthew Brumbelow, inginer senior în cadrul IIHS.

Conform oficialului american, "producătorii nu sunt atenți la performanțele reale pe șosea ale echipamentelor luminoase montate pe mașini" pentru că aceștia se concentrează doar pe adoptarea tehnologiilor, fără adaptarea lor la fiecare mașină în parte.

Dezastru și în cazul sedanurilor

Testul realizat de IIHS nu este primul de acest tip. Prima tranșă de rezultate ale testelor efectuate pe sedanuri și hatchback-uri vândute în SUA a subliniat faptul că singurul model care se ridică la nivelul calificativului de top este Toyota Prius V. Modelul japonez reușea să demonstreze atunci că beneficiază de sisteme mai eficiente decât modele premium precum Audi A3, BMW Seria 3 sau Mercedes-Benz Clasa C.

Rezultate complete de atunci pot fi analizate AICI.

Comentarii (11)

  • astia iar au testat cele mai scumpe optiuni de lumini de la un producator cu luminile stock de la altul ...
    9 24
  • mircea
    @unckle
    Rezultatele sunt valabile pentru cele mai avansate opțiuni de la fiecare mașină din listă. Scrie clar acolo. Ei au testat toate opțiunile de lumini, dar calificativul e pentru cea mai avansată dintre ele. De-asta și avertizează cumpărătorii că orice opțiune inferioară decât cea de top va fi mai slabă în rating.
    25 0
  • cine isi ia suv compact? cei care nu se pricep la masini. total inutile aceste masini
    9 22
  • @sandu Ehm....Duster, Juke, X1, Q3...
    1 7
  • Nu cred că Duster poate fi băgat la categoria Juke sau Q3 nici prin prisma dimensiunilor nici prin capacitatea OFF-ROAD mult peste medie. În plus, Duster nu se dorește un breloc fițos și inutil pentru domnișoarele care vor să privească de sus bordura din fața mall-ului înainte să julească janta de aliaj de ea.
    10 3
  • Hyundai Tucson = Kia Sportage - imi vine greu sa cred ca unul e acceptabil si celalalt e dezastruos
    1 8
  • @kap, ii raspunsesem lui sandu care nu intelege rolul suv compact si i-am dat cateva exemple de modele des intalnite pe strazile noastre. Intr-adevar, Duster nu e suv compact, dar nici suv complet nu poate fi.
    1 2
  • oricum clasa asta de masini e doar de "fitze"
    0 2
  • ovidiu
    Testele se refera la lumini cu led,i cu xenon si laser. Eu am CRV bixenon si X3 bi xenon si pot spune ca sunt la fel de eficiente, ca vizibilitate. Ce le mai place sa-i gadile pe Toyota!
    2 5
  • ovidiu, pentru ce ai masini mari? un break nu e mai frumos? sau esti mic de inaltime si vrei si tu sa privesti lumea de sus pt putin timp?
    4 3
  • Fiecare om are concepția lui și nevoile lui care diferă de ale celorlalți. A pune întrebări unui posesor de SUV-uri legate de alte tipuri de caroserie denotă niște lipsuri de la viață. Suv-urile au multe avantaje față de alte auto și astăzi acestea pot determina achiziția lor.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru