Adevărul despre farurile mașinilor actuale: Toyota Prius ”vede” mai bine noaptea decât BMW Seria 3, Audi A4 și Mercedes Clasa C

de Bogdan Mirică
Luni, 04.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un institut de siguranță a traficului a testat farurile a 31 de modele. Rezultatele au arătat că nu trebuie să cumperi neapărat o mașină premium scumpă pentru ”a vedea” mai bine noaptea.

Piața auto americană se remarcă prin teste de siguranță mai stricte decât cele efectuate în Uniunea Europeană. Pe lângă situațiile de impact, care verifică integritatea structurii și funcționarea elementelor de protecție, americanii au mai inventat un test extrem de important: cel al luminilor.

IIHS, institutul care se ocupă de siguranța traficului în SUA, a verificat sistemele de iluminare a 31 de modele vândute pe piața din Statele Unite. Majoritatea se regăsesc însă și pe piața din Europa.

Concluziile sunt îngrijorătoare, mai ales că IIHS susține că prețul ridicat al unor modele din clasa premium nu se oglindește și în iluminarea pe timp de noapte. Așa se face că modele ca Mercedes CLA sau Clasa C, BMW Seria 3 și Seria 2 precum și noul Audi A4 au primit un punctaj sub așteptări.

Culmea, câștigătorul acestei sesiuni de teste este Toyota Prius V, varianta familistă a celebrului hibrid. Și aici ar fi de făcut o precizare: IIHS a acordat un punctaj bun doar versiunii echipate cu lumini adaptive de tip LED.

Versiunea echipată cu faruri cu halogen a fost cotată drept foarte slabă.

Faza scurtă cu lumini LED a actualului Prius V îi oferă unui șofer timp să identifice un obstacol de pe marginea drumului și să oprească de la o viteză de 112 km.

Matthew Brumbelow
inginer specializat în cercetare în cadrul IIHS

Matthew Brumbelow, un inginer specializat în cercetare în cadrul IIHS, susține: ”Faza scurtă cu lumini LED a actualului Prius V îi oferă unui șofer timp să identifice un obstacol de pe marginea drumului și să oprească de la o viteză de 112 km. Un șofer care folosește luminile cu halogen al unui Prius V trebuie să meargă cu 32 de km/h mai încet pentru a putea opri la fel de repede.”

IIHS susține că deși există tehnologii revoluționare în acest segment, ele nu garantează întotdeauna o eficiență în observarea obstacolelor. Noul sistem de testare nu favorizează tehnologiile avansate. El evaluează sistemele de iluminat în mod asemănător.

Testele se fac pe circuit, după lăsarea întunericului.

Inginerii folosesc un dispozitiv care măsoară iluminarea ambelor faze scurte și lungi, în mai multe situații: în linie dreaptă, în viraje de 180 de grade la stânga și la dreapta și în curbe graduale, de asemenea la stânga și la dreapta.

Fiecare mașină testată a avut luminile orientate în jos, chiar dacă producătorii nu recomandă asta, iar utilizatorii nu folosesc prea des reglarea farurilor în această poziție.

Comentarii (34)

  • Si ceva impresii despre xenoanele puse pe loganuri fara lupa ? :))
    47 4
  • cele mai beton, daca mai au si de la 8000 in sus efectu e "garantat"
    22 4
  • constantin
    Ce nu se mai vinde bine Prius un sua ?ok asa bun farurile ca faruri dar confort lux calitatea materialelor finisaje interior exterior dizain etcc.ai sa fom serios pt 10 la suta cat poate nu se vede facem caz,poate priusul avea rotile mai mult unflate fata si spate mai lasate si hopa el bate mai bine
    7 39
  • Dacă ar fi numai farurile tot ar fi bine. Mașinile premium sunt doar asamblate în Europa dar piesele sunt făcute acolo unde au stabilit contabilii că sunt mai ieftine. de exemplu la BMW X 4 farurile sunt făcute în America Centrală (Mexic sau Guatemala că nu mai țin minte de atâta scârbă). Dar unde sunt făcute piesele electronice sau tablele care ruginesc în mod surprinzător ? Bine că în schimb au prețuri de parcă sunt aduse de pe Marte.
    28 18
  • Irelevant
    Daca in masina se gaseste doar conducatorul auto farurile se regleaza in pozitia 0. Pozitiile de jos sunt pentru cand masima este incarcata de bagaje si pasageri. In aceste conditii nu vad relevanta testului, poate farurile de bmw se inclina mai mult decat cele de prius. Dacia1300 probabil castiga detasat pentru ca nu avea reglaje.
    15 25
  • zic si eu
    titlu de cancan.sunt cumva SUA un etalon al inovatiei in domeniul farurilor auto???? si in plus, o mare parte a masinilor din lista ,erau dotate cu faruri halogen. orice persoana cu minime cunostinte auto/inginerie isi poate da seama ca LED > halogen.
    articol pt trafic......
    17 31
  • Tc1900
    deci comparatia e pt leduri sau pt halogen?
    9 16
  • Interesant testul. Aici e vorba numai de faruri. Nu conteaza alte aspecte. Testul trebuie tratat ca atare.
    Farurile nu au fost si nu trebuie lipsite de avansul tehnologic. Si nu e vorba ca bat sus sau jos. E mult mai complex. Farurile trebuie sa fie inteligente si sa anticipeze situatiile din trafic, sa se modifice in timp real; trebuie sa acopere cat mai bine suprafata, in functie de cum e afara (senin, ceata etc), sa nu orbeasca pe cei care vin din sens opus, sa lumineze pietonii si alte animale pe marginea drumului, sa se adapteze in curbe, sa bata pe distante cat mai lungi, sa aiba lumina cat mai naturala, apropiata de cea a zilei etc.
    26 4
  • @zic si eu Zici degeaba. In 1912 Cadillac a folosit primul sistem electric modern in ceea ce priveste farurile (sistemul initial fusese inventat tot de o firma americana); in 1938 tot Cadillac a folosit primele faruri de ceata; in 1954 acelasi Cadillac a folosit primul sistem automat care facea trecerea intre faza scurta si faza lunga.

    Asa ca daca nu cunosti sau nu te intereseaza istoria auto (nimeni nu e invatat din nastere insa toti putem cauta usor in ziua de azi) poti sa comentezi prin alte parti unde poate esti mai credibil...
    20 6
  • Mecanicu'
    Asta a fost comentariul meu pentru nota 4,8 luat de BMW seria 7:

    "Personal consider ca a luat prea multe puncte aceasta masina...

    Din punctul meu de vedere este inadmisibil ca la un asemenea nivel sa nu ai scaune acreditate AGR, aici modele acreditate: http://www.agr-ev.de/en/certified-and-recommended/tested-products/325-carseats

    Pana la urma, oricat de dotata ar fi o masina si de frumoasa, daca nu stai bine in scaune din punct de vedere medical. inseamna ca nu prea este demna de secolul in care traim...Din punctul meu de vedere urmatoarele dotari nu ar trebui sa fie optiuni la nicio masina de pe piata in secolul asta:

    - scaune acreditate medical AGR
    - geamuri, luneta si parbriz cu protectie termica si solara.
    - sistem complet de airbag-uri
    - lumini faruri standardizate
    - oglinzi retrovizoare cu sitem automat antiorbire
    - sistem automat de franare in caz de lipsa de reactie a soferului
    - grad de protectie ridicat in caz de accident, minim 4 stele EuroNcap - bine ar fi sa se uniformizeze standardele in SUA si Europa"
    24 5
  • Marco92
    Cica faruri de Toyota, ma doare in cot, nu mai conteaza care sunt vazute bine farurile, conteaza un model de calitate, cu motor puternic si la pret bun. Jos Toyota, nu sunt fan si nu mi-a placut Toyota.
    12 26
  • @Marco92
    Probabil o sa te doar in cot si atunci cand vei imbratisa balustrada de pe parginea drumului de ''calitative'' ce sunt farurile. Asta ca tot vorbeai de calitatea unui autoturism.
    21 9
  • @Marco92
    Pe tine te doare-n cot si la buzunar prostia amice.
    Toyotele care tie iti stau in gat sunt primele in satisfactia clientilor germani si in topurile de fiabilitate din Germania.
    Dar de, in Romania cocalarimea nu vede mai departe de 1 metru.
    Ce conteaza pentru altii e un motor fiabil (nu puternic, ca ala puternic e pentru prosti gramada care se iau la intrecere pe autostrada) si un raport calitate pret foarte bun.
    Asta face Toyota.
    Jegurile germane sunt supra evaluate si li se face prea multa reclama, iar fraierii pun botul si platesc pentru forme si "Angel Eyes".
    Meritati din plin ce va fac germanii !!! :)))))))
    16 18
  • Marco92
    Vorbesti aiurea, eu am 2 masini, una e Mercedes-benz Cla si una e Mazda 6 din 2013, pot sa iti spun ca nu ma doare in cot si la buzunar, dar ce am eu, sunt 2 masini de valoare, ma simt placut cu ele, nu le poti compara cu Toyota. Toyota e ca si Renault, fiabila, dar toate masinile Toyota sunt urate cu spume, mai au de lucrat la interior/exterior, degeaba ca masinile Toyota se vand ca " paine calda sunt ieftine, nu stiu ce, ba au motoare bune, sau alte lucruri, sunt cam naspa, si ce daca cocalarii au masinile lor? Gen, bmw, audi, mercedes-benz. Bravo lor. Sunt si ei oameni, isi permit masini nemtesti, si alte marci. Motorul puternic e de preferat intotdeauna pt. orice client, scurt. Poti sa vorbesti cat vrei, vorbele tale nu au valoare.
    5 17
  • cineva in Canada a cumparat acum 4 ani un Tiguan 2.0 T tractiune integrala si cai pe masura ...deja telescoapele fata pierd ulei si schimbarea lor la reprezentanta costa undeva la 1500 dolari canadieni ...culmea e ca avea prima o Toyota avensis care are deja 13 ani si pe care a vindut-o si nu are nici o problema mecanica sau electrica ..asta e doar un mic exemplu de fiabilitate japoneza
    5 3
  • @Marco92...

    1.TU ai masinile alea?
    2. vorbele tale nu ARE valoare, te rog

    PS. cum mai merge scoala, bine?
    12 4
  • @Marco92
    ''Motorul puternic e de preferat intotdeauna pt. orice client, scurt''. Pacat ca 1. aprilie a trecut . :))))))

    ''Motorul puternic'' mai ales in traficul precum Bucuresti e bun numai pt creiere spalate , aia de fac noaptea ravagii pe bulevarde care ajung pe spatii verzi cu tot cu gardul pe capota.
    12 2
  • Sunt deacord cu testul de mai sus numai ca la PRIUS era LED ADAPTIVE si la BMW se vede si de pe LUNA ca era faruri simple HALOGEN.
    Daca erau ANGEL EYES rezultatul era altul 100%.
    Dar e bine ca lea dat o LECTIE la BMW sa nu mai faca faruri HALOGEN platim carute de BANI pe asa masini cu HALOGEN ???
    7 7
  • inexorabil
    Numai atât poate Toyota? Noblesse (locul 1 mondial) oblige – cu alte cuvinte, eu mă așteptam să transforme literalmente noaptea ȋn zi.
    5 7
  • @inexorabil
    ai pana la urma vaz ca ai clacat si tu.....
    0 1
  • Vianu@
    Cred ca ai probleme cu vederea, am scris bine " vorbele tale nu au valoare" sa te uiti mai bine, pune-ti ochelari. Si normal ca le am, nu sunt noi. Se vede ca ai probleme cu gramatica, te rog sa scrii mai corect, nu asa cum ai scris " TU ai masinile alea? " E incorect, scrie " Tu ai masinile alea ? " Cius.
    3 5
  • este ca si cum ar spune ca incalzirea in scaune la Prius este mai buna decat cea de la BMWul fara incalzire in scaune. ... poate, daca ar testa toate optiunile de lumini, clasamentul ar arata pe bune situatia
    8 4
  • Damian Velea
    @inexorabil.

    Lasa ca poate Foltzfaghen mai mult ca Toyota . Anume : carnati afumati ....o delicatese germana :))))))
    8 4
  • Damian Velea
    Mai sa fie Folțfagăn Passat a primit POOR ? Nimic nou sub soare-oricum in Romanika ''geniile'' vor rezolva treaba asta cu niste XENOANE aftermarket tata din vitan de 8k . Mai rau ma dezamageste Buick Verano, o masina net superioara oricarui Lexus :)))))) . Sper ca nu l-am suparat pe inexorabil :)))))
    8 5
  • @Marco

    sa te lauzi cu masinile parintilor e una, sa spui ca "vorbele tale nu au valoare" e alta.

    Io zic sa te ocupi strict de carte si sa eviti judecatile de valoare. Si vei invata sa citesti si printre randuri. Cu toate ca, fie vorba intre noi, ar cam fi timpul sa prinzi si subtilitatile

    "cius"
    7 1
  • inexorabil
    Nu, Mădălean Ivanovelea, cum să mă supăr? Ȋți dai seama că poți să te joci cum vrei cu atuurile Toyotei; de exemplu, scrie-ne despre fiabilitatea farurilor lui Prius V. Sugestie de eseu: “Fiabilitatea, ȋn lumină nouă, dar nu a lui etreijn-ouă”. Sau ȋncearcă ȋn versuri: “Pentru vulpea bavareză / Tehnologia hibridă / Dacă este japoneză / Are gust de aguridă”.
    5 2
  • Eu zic doar atat. Am un R Class din 2007, deci imediat are 10 ani. Habar n-am ce fel de becuri are si nici nu ma intereseaza. Ea va zic doar atat. Cand pornesc motorul, farurile se regleaza singure. Se vede clar cum razele de lumina urca pe asphalt pana la inaltimea corespunzatoare cu incarcatura masinii. La curbe se misca stanga-dreapta cateva grade in functie de viraj si pot sa spun ca e una din cele mai faine optionale. Pe drum virajat, noaptea sau la intrarea/iesirea de pe autostrada la 270 de grade, sunt absolut superbe.

    Eu nu stiu ce mama ledului are taiota, dar mie faza scurta imi e super sufficienta. Cand merg pe drumuri de tara pustii si pun faza lunga zici ca-s proiectoare de antiaeriana. Eu sunt foarte foarte curios sa vad taiota aia care lumineaza mai bine. Cu led sau fara, cu faza lunga/scurta, cum vor ei.

    In fine, testul mi se pare de-o tampenie crasa, nu pentru ca taiota e prima si Mercedes ultimul. Ma lasa rece parerea baietilor, cel putin in cazul asta, Dar premisele in care s-au testat masinile sunt penibile. In fine, bucuria strutilor. Pana la proba contrarie, eu n-o sa dau nici intr-o mie de ani masinile pe care le conduc la ora actuala, pe orice taiota sau taiota cu p'ele. See you soon racoons.
    5 7
  • @zarnesteanu
    Ai R Class ? Esti un adevarat "cunoscator" . Nici Mercedes n-a mai agreat-o in gama, dar e bine ca te-a gasit pe tine... R Class e fericit... esec la esec trage :)
    8 8
  • @ @zarnesteanu, baiatu', eu cand mi-am luat masina era de cativa ani pe piata si eram perfect constient de toate review-urile "favorabile" pe care cativa cu bune intentii le-au scris pe internet, in locuri strategic alese. Ce pot sa-ti spun este ca ma picur relaxat pe parerile tale si ale altora similare cu ale tale.

    Intai, puneti fundul in masina asta, mergi cu ea cateva zile si pe urma discutam. Incearca sa pleci cu familia la o cabana sau la drum lung si pe urma zi-mi cum te simti cand vii acasa si obosesti descarcand bagajele din ea. Pareri de prostani care doar au mirosit fumul de R Class sa le asculte altii ca ei. Intreaba direct, daca stii pe cineva care are masina asta, sa-ti spuna exact ce parere are despre ea. Da-mi voie sa ghicesc. In cercul tau de prieteni de fapt se injura se bea si se fumeaza voiniceste si burtosul cu jaful cu numere de bulgaria e regele grupului.

    E foarte adevarat ca R Class n-a avut vanzarile scontate, dar poate ar trebui sa te interesezi si de ce. In nici un caz pentru ca a fost o masina proasta. Intre timp, conjunctura a facut ca GL sa fie un success enorm si atunci a fost firesc sa-i faca loc pe linia de asamblare.
    4 2
  • @pamflesteanu
    La a acata doza de berica te aflai cand te-ai visat sofer pe R classe ?

    PS: Nu sunt cel de sus.
    1 5
  • @ @pamflesteanu !

    zarnesteanu chiar are doua automobile !!!
    si chiar sunt - ambele - Mercedes-Benz !!!
    si chiar asa e: unul din ele e R-Class, in timp ce alalalt e C-Class !!!
    si amindoua sunt cumparate de el, pe banii lui, nu ai lui " taticu' " care tatic a ciordit din lefurile angajatilor sai sa si-l cumpere; ori nu a platit impozite statului, ori poate chiar a fost om corect, nu are importanta !!!
    si a mai avut inainte de astea inca vreo 3 "Mertzane" ...
    si el e omul ce nu se plictiseste de MB ...

    de ce nu ar putea fi adevarat ?

    va vorbeste doar din propria-i experienta, pe care sunt sigur ca multi din cei care citesc/scriu pe-aci nu o au si nici nu o vor avea vreodata ... in plus omul si-a spus parerea fara a jigni pe careva ... e doar iritat de toyota asta care e "cea-mai-cea" si totusi e nimica fata de MB. unde mai pui ca toyota-lexus au fost ani de zile in procese cu MB pe un simplu motiv : PLAGIAT, sau cum i se spune mai simplu, au copiat modele MB si au dat "nastere noii" marci lexus ...

    drumuri bune s-aveti !
    4 1
  • tu faci traducerea la ce a postat zarnesteanu sau vrei sa verifici daca ai inteles corect? :)))
    0 5
  • @ @nemo ...

    da mai, doar verificam daca ma baga cineva in seama ... si te-ai gasit tocmai "matalutza-puishor" ... sunt multumit ! tu ?

    drumuri bune sa ai !
    3 1
  • @nemo, merci dragutule, e ok. Cand incepi sa citesti de berici si bembeu, iti dai seama ca a intrat in fortaj mental si-a atins limitele si a inceput derapajul.

    Nu merita sa-ti pierzi timpul ...

    Peace :)
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru