Adio, NEDC! Din 1 septembrie se schimbă testele pentru emisii și apare inclusiv un test de emisii în condiții reale

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 31.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Testul de emisii clasic NEDC este înlocuit începând din 1 septembrie cu un test WLTP mai dur, la care se adaugă și un test de emisii în condiții reale.

Mașinile sunt testate în prezent pentru emisii prin intermediul testului de laborator NEDC (New European Driving Cycle), care în ciuda numelui a fost elaborat în ani '80 și actualizat ultima oară în 1997.

Sistemul va fi însă înlocuit începând din 1 septembrie de un nou test de laborator botezat WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), care va introduce condiții mai realiste pentru măsurarea emisiilor de dioxid de carbon.

Iată câteva noutăți majore pe care le aduce testul WLTP:

● mai multe cicluri de testare pe bancul de probe; distanța parcursă în cadrul testului va fi de 23.25 km, în loc de 11 kilometri;

● durata totală a testului va fi de 30 de minute, în loc de 20 de minute; testul va avea 4 faze, iar 52% din distanță va fi simulată în regim urban;

● viteza medie în cadrul testului va fi de 46.5 km/h (în loc de 34 km/h), iar viteza maximă va fi de 131 km/h (în loc de 120 km/h);

● schimbarea treptei de viteze se va face diferit la fiecare mașină.

În plus, va fi introdus și un test în condiții reale RDE (Real Driving Emissions), în cadrul căruia mașina va fi testată pe drumuri publice în diverse condiții pentru ca rezultatele din laborator să poată fi confirmate pe șosea.

Pentru început, noile teste WLTP și RDE vor fi aplicate doar modelelor noi, care nu au mai fost comercializate până acum în Europa, iar începând din 1 septembrie 2018 se vor aplica pentru toate mașinile noi înregistrate.

"Industria auto a investit mult pentru a obține aceste îmbunătățiri pentru emisii.

Mașinile diesel vor emite puține emisii nu numai în laborator, ci și pe drumurile publice", promite Erik Jonnaert, secretarul general al Asociației Europene a Constructorilor AUo (ACEA).

Via ACEA

Comentarii (11)

  • Testele vechi (actuale) sunt o JIGNIRE fata de orice logica a bunului simt !!

    34km/h media??? maxim 120km/h???

    Abia astept consumurile reale sa vedeti cum O SA CADA MASINILE GERMANE CA MUSTELE in clasament si de exemplu Peugeout o sa isi arate adevarata valoare - locul 1 la motoare diesel !!
    12 21
  • andrei
    Peugeot 208 e-hdi 1.6 92CP consum real 9.5% vara, in Bucuresti. E foarte ''economic''. S-ar putea sa fie numarul 1. La consum. Descrescator.
    17 12
  • marea problema este ca spui - BUCURESTI - cel mai aglomerat oras din Europa !!!

    si apoi spui vara - care este destul de calda in Romania !!!

    Acum sincer, conduci mai sportiv, corect ?
    La semafoare, in Bucuresti se sta de mai multe ori, 2-3 chiar 4 ori pentru ca sunt multe masini, pana ajungi la semafor sa treci (in unele intersectii) corect ?

    Si ce se intampla cand stai pe loc si AC merge ??? consuma, si se inregistreaza pe acelasi numar de km, corect ???

    Asa am avut si prieteni care erau nemultumiti ca Toyota Yaris hibrida noua consuma mai mult de 7l/100km in oras... si ca oficial sunt alte cifre.


    Ehh... dar daca dvs luati un BMW SUV diesel de 2.2 cam ce consum ar avea in exact aceiasi situatie ? si cu acelasi stil de condus ?


    Si ultima intrebare: cat ati avut consum la drum lung - primavara ?


    PS: din ce an si la ce pret dati masina ?
    10 8
  • mmm... dar e-HDI nu este motorul cu mild-hibrid ? cel cu start-stop?

    aveati functia oprita?

    chiar ati facut 9.5% ? sau ... troll asa?
    4 9
  • andrei
    E consum real, start-stop oprit pentru ca altfel mori de cald in masina vara. Masina noua condusa cca 10000km. In exterior 4.x % mers in limite legale.
    Una dintre problemele motoarelor Peugeot este ca devin galagioase/nerafinate in timp, iar caroseria este fragila, placutele/discurile se duc repede, pivotii sunt fragili, incepe sa troncane etc.
    Nu vad de ce sa compar Peugeot cu BMW, nu au nicio legatura, una e masina premium, cealalta o masina de buget.
    Yaris hibrid consuma maxim 5.x% in Bucuresti, acolo AC-ul merge si cand motorul e oprit datorita acumulatorilor de sub bancheta. E mult mai eficient un hibrid in regim de aglomeratie. Problema lui Yaris e ca e complet insipida si iti da o stare de letargie...
    8 4
  • @andrei
    pune-i ulei de vw(504/507) si motorina buna(mol evo, omv maxx).
    4 0
  • Arogantul
    o idiotenie
    de parca ar conta emisiile de CO2,
    emissile de particule ar trebuie sa fie masurate
    7 4
  • Test de emisii in conditii reale? Londra, Bangkok sau Oltenita? Conduce un adolescent sau un pensionar? Ziua sau noaptea? Iarna sau vara?
    5 5
  • @andrei

    Esti primul pe care il aud ca moare de cald cu SS-ul pornit. AC-ul are prioritate...cel putin la Ford. Si in nici o vara n-am murit de cald in conditiile in care SS-ul este facut ca si uitat pe ON.

    Dar poate ca merge altfel Peugeotul.
    1 1
  • Şi Skoda la start-stop când este AC pornit şi este în modul Stop face recirculare aer cu ce îi rămâne pe ţeavă, dar compresorul este oprit!
    Şi tot cald se face, dacă stai prea mult la stop.

    Nu toţi producătorii fac aceiaşi idee dar asta e.
    2 0
  • Viteza medie in testele actuale de 34 km/h este prea mare pentru Bucuresti; conform calculatorului de bord, viteza medie este de doar 27 km/h.
    Deci in Bucuresti orice masina va consuma mai mult decat consumul oficial.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru
Descarcă aplicaţia Automarket