Aproape 200.000 de mașini second-hand au intrat în România în primele 6 luni

de Paul Cosma
Joi, 29.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În primul semestru al anului 2021, în România au intrat aproape 200.000 autoturisme second hand, cu 10% mai multe față de anul anterior, potrivit datelor analizate de o companie de consultanță.

Parcul auto național continuă să se “îmbogățească” cu vehicule la mâna a doua, în topul preferințelor românilor fiind mărcile Volkswagen, BMW, Audi și Ford, care reprezentă peste 50% din totalul importurilor.

București are cele mai multe importuri de autoturisme second hand. Urmează Cluj, cu o pondere din total de 4,5%, Timiș cu 4,3%, Suceava cu 4,2% și Bihor cu 3,6%.

La polul opus regăsim județe precum Călărași și Tulcea care au fiecare o pondere de 0,6%, Ialomița 0,8% și Giurgiu cu 0,9% din totalul celor second hand intrate în țară în primele 6 luni.

În primul semestru, în România au fost înmatriculate peste 47.000 de autoturisme noi, mai puține cu 4.0% față de aceeași perioadă a anului anterior și cu o treime mai puține față de anul 2019.

Au fost înmatriculate 33.742 de autoturisme cu combustie internă (benzină și motorină, fără cele mild-hybrid), în continuă scădere față de aceeași perioadă a ultimilor doi ani, potrivit DataReport.ro.

Conform datelor de înmatriculări, autoturismele mild-hybrid (MHEV) au crescut în cele 6 luni din 2021 față de aceeași perioadă a anului 2019 de aproape 15 de ori, în timp ce mașinile full electrice (BEV) s-au dublat, de la 456 de unități înmatriculate în 6 luni din 2019 la 873 de unități până la jumătatea acestui an.

Față de aceeași perioadă a anului 2019, autoturismele plug-in (PHEV) au o creștere de 6,5 ori, cu un total de 841 de unități. 

Via economedia.ro

 

Comentarii (15)

  • inexorabil
    Şi tot atâtor copilaşi nevinovaţi le-au crescut aripi de îngeraşi şi, prin urmare, s-au înălţat la cer, tuşind de mama focului.
    12 10
  • Idi Amin
    Fie-le funinginea usoara.
    7 3
  • Edikkk
    Un fenomen normal, noi fiind în capitalism abia de 20 de ani sau mai puţin...

    Vor veni şi timpurile în care maşinile SH cumpărate vor fi cele electrice.

    Toate la timpul lor.

    Problema nu se pune a celor care datorită veniturilor migrează invariabil spre SH, ci a celor cu bani mulţi care ar trebui să ia traiectoria noului, anilor 202x, adică electrice.

    Va fi bine, evoluăm.

    Intrarea în Schengen şi OECD ne va accelera această tranziţie, spre mai bine, dar guvernaţii noştri încă nu au reuşit să atingă aceste obiective şi rămânem cu cele actuale: aderarea la NATO şi apoi la Uniunea Europeană.
    5 20
  • LUCCI LUCIANO
    Pai...daca un Sandero full e 15.000 ! Cu banii astia ai ce lua decent , nu mai vechi de 4 ani. Care , peste 4 ani, ca sh, va fii mai scump decat acel Sandero luat de nou. Cine pierde? ....Renault...
    20 10
  • inexorabil
    Eşti inapt intelectual, dar ţi se pare că ştii “definiţia” capitalismului. Pe care oricum îl confunzi cu această imensă (a se citi: de proporţii planetare) cacealma “roşie” (nota bene: clocită iniţial în Vest) a zilelor noastre.

    A, desigur: nu eşti născut înainte de “borna ‘89”, dar, fără nicio jenă, te erijezi în “cunoscător” al intestinelor acelor vremuri.

    Măi…pui de securici, lasă-te de bancuri! N-ar “trebui” nimic!! De “mentori” plăsmuiţi la apelul bocancilor suntem sătui. Mai ales de cei care nu s-au intersectat personal cu nicio celulă din “principiile, valorile şi standardele civilizaţiei occidentale”. Şi vezi că manualele claselor primare te aşteaptă flămânde. Adică gata să devoreze teribilismul tău de veleitar “avansat”.

    Diavolul mărturisind în dialog cu un pustnic, care îl ţinea zăvorât cu puterea Cuvântului: “Pe mulţi dintre cei care nu cunosc nici măcar buchile noi (n.m.: demonii) îi facem să se creadă învăţaţi, înţelepţi, pilde pentru mulţime”…

    PS. Electroasă SH?! Cine s-ar sminti în aşa hal?
    13 8
  • Edikkk
    Capitalismul... de la capital... indiferent că este vorba de bani, resurse, materii prime, mijloace de producţie, infrastructură, samd

    Este evident că ţările comuniste care au avut sărăcie generalizată, să înceapă cu un capital zero pentru mulţi cetăţeni, apartamentele poate dar foarte mici şi oricum în schimbare, samd

    Nu stau să mai spun ce site-urile de economie pot explica mai bine, dar lucrurile sunt evidente.

    Să cumperi o maşină electrică SH, Tesla Y, cu range 70-80% din iniţial e foarte ok pentru 80% din români, mai ales că ai putea să o cumperi la jumătate de preţ sau mai puţin.

    Culmea se vând Nissan leaf SH bine azi, darămite Tesla model ... sau VW IDx în viitor.
    7 14
  • inexorabil
    “Este evident că” lacunele tale uriaşe şi de limbă, şi de cultură ies la suprafaţă ca păduchele în frunte. Şi cum de n-ai pomenit nimic de forma esenţială de capital, recte cel…uman?!
    10 7
  • @Lucci
    Si cu toate ca un sandero full e 15000...
    https://www.automarket.ro/stiri/dacia-sandero-a-treia-cea-mai-vanduta-masina-din-europa-in-iunie-104973.html
    Or fi astia prosti, or fi romanii care iau masini sh decent, in loc sa faca si ei ca germanii, olandezii, francezii... Dar noi stim ca romanii sunt mult mai inteligenti si ei prefera sa curate parcurile auto ale tarilor mai evoluate. In timp ce strainii prefera Sandero full, romanul e mai cu mot si prefera BMW SH, ca e mai smecher si da mai bine la vecini si la prieteni, nu pare asa sarac ca germanii care cumpara Sandero, Duster... Ca la germani le e greu sa cumpere masini SH de la ei din tara, romanii isi permit sa faca vreo 3000 km si sa le aduca de acolo.
    12 10
  • inexorabil
    Străinii (fie ei şi din Occident) jecmăniţi de…ai lor băieţi dăştăpţi normal că, din raţiuni de costuri, se orientează către sicriul pe roţi din Mioveni. Asta până o să-i melească vreun Huidu în varianta “avansată”. Dar Mafioso (00:22) ne prezintă aicişé etern vehementul lui rechizitoriu anti-bembeu, respectându-şi programul “mesianic” de deşteptare a fraierilor refractari la binefacerile porcgresului.
    9 10
  • @inexo
    Este adevarat ca se poate muri si in Sandero, dar eu cred ca daca se vor publica niste rapoarte cu decese rutiere, BMW va domina.
    https://www.libertatea.ro/stiri/vladut-n-a-fost-recunoscut-de-apropiati-in-bmw-ul-in-care-a-murit-berbesti-maramures-3456666
    https://www.libertatea.ro/stiri/bmw-rupt-in-zeci-de-bucati-la-granicesti-in-suceava-soferul-de-20-de-ani-mort-pe-loc-3253871
    https://observatornews.ro/eveniment/sofer-mort-dupa-un-impact-devastator-a-intrat-cu-bmwul-sub-tir-pe-un-drum-din-timis-411353.html
    Pentru ca daca esti prost cu diploma, asa cum sunt cocalarii care iau bemveu, in loc de o masina pentru deplasare normala ca Sandero, sansele ca sa fii implicat in accidente cu troaca sh sunt mult mai mari.
    9 10
  • @21.11 respect dom’ sef
    1 5
  • inexorabil
    Mafănel taică, eu n-am susţinut niciodată (nici direct, nici voalat) că n-ar exista şi n-ar constitui un pericol public descreieraţii care au dinamitat prestigiul firmei müncheneze (apropo, este de evitat asocierea BMW-ului cu Bavaria, la modul generic, fiindcă şi Audi tot acolo se găseşte!) – oriunde în lume, nu doar la noi. Dar, totodată, s-a întâmplat să te şi întreb tranşant: de acord, avem o problemă (deloc neglijabilă) care perpetuează, dar soluţii cine ne sugerează??? Căci cu toţii am devenit experţi în diagnosticare (mai ales pe plan psiho-social), dar remedii…vacs albina crema puca. Nu doar că nu se încumetă nimeni să ia taurul de coarne, dar nici măcar o iotă nu se rosteşte în acest sens. Nici tu nu faci excepţie…De aceea îţi tot atrag atenţia că devii eminamente ridicol bătând monedă din lucruri pe care le observă limpede fiecare dintre noi, în viaţa de zi cu zi…Şi, oricum, nu doar BMW inspiră “senzaţii tari”. O comit destui şi cu bolizi aparţinând altor companii auto (chiar şi dincolo de faimoasa Triadă).
    Başca ţi-am tot descris neantul spre care se îndreaptă lumea: fenomenul se aseamănă cu un ditamai bolovanul care se rostogoleşte vijelios la vale. Cine şi îndeosebi cum să-l oprească??? Nota bene: mai mult sau mai puţin (după “contribuţia” fiecăruia), ne identificăm cu el…
    3 2
  • coyota
    @inexo
    Solutii vis-a-vis de cocalarii cu bmw-uri nu prea exista. Turma fanilor de nemtesti e greu de manevrat fiindca stiu ei mai bine...Poti cel mult sa-i ironizezi cu o fac unii. Pana nu vor realiza ei ca bmw nu e pretabil la drumurile noastre o sa mai vedem multe accidente ca cele prezentate.
    2 0
  • Cum sa nu ramana in RO masini vechi daca nu aprobati in programul RABLA masini vechi deci concret eu am o masina de 17 ani a mea eu am fost unicul proprietar si nu m am incadrat in programul RABLA pentru ca avea doar7 ani decind era inscrisa in Ro .Atunci fratilor va dati seama cu toate vechiturile aduse din Germania vor ramane incontinuare pe strazile Ro chiar daca au 15 sau mai multi ani daca a fost inscrisa de 3 ani ..... Eu cred ca trebuia sa se tina cont de anul de fabricatie al masini .dar asta e la noi
    4 0
  • eu zic ca trendul s-a pastrat... sunt la mare cautare masinile sh... mai dihai ca acum 4-5 ani... poti sa bahi rabla cata vrei ca daca omu asta prefera nu ai ce sa-i faci... eu personal am vandut super rapid o masina din 2015 si am facut actele pe o platforma online specializate in acte auto https://docexpress.ro/acte-auto/ (apropo o super recomand, tari baietii care au facut-o) si in 10 zile totul a fost incheiat... e adevrat ca pierzi ceva bani cand cumperi de nou si vinzi sh dar stii cum se zice: dai un ban da' stai in fata :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru