În cadrul galei anuale Autovit.ro, care a marcat cei 25 de ani de activitate ai platformei online, eveniment la care a fost invitată și Automarket, reprezentanții companiei ne-au oferit mai multe informații despre perioada complicată pe care o traversează piața auto din România.
Pentru Autovit.ro, primele 8 luni ale anului 2025, au adus 114.000 de tranzacții declarate, totilizând aproximativ două milioane de euro.
SCĂDERE DE 9.6% A ÎNMATRICULĂRILOR DE MAȘINI NOI
Din cauza incertitudinii care a planat asupra programului Rabla, piața auto din România a avut de suferit în primele 8 luni ale anului. De exemplu, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%, comparativ cu aceeași perioadă din 2024: 96.307 unități față de 106.534 exemplare.
Așa cum era de așteptat, mașinile cu zero emisii au fost cele mai afectate. Reducerea subvenției, în principal, a generat o scădere de 32% a înmatriculărilor de vehicule electrice noi în intervalul ianuarie-august 2025. Totuși, odată cu reluarea programului Rabla din luna septembrie, numărul de mașini noi, cu zero emisii, înmatriculate la noi în țară a crescut cu 52% față de septembrie 2024.
În acest context, românii și-au îndreptat atenția către mașinile second-hand.
Importurile de mașini second-hand au crescut cu 18%, în intervalul amintit mai sus, iar numărul mașinilor second-hand achiziționate local a crescut cu 6%.Astfel, segmentul second-hand deține acum cea mai mare cotă de piață din România, ajungând la 58%.
31.8% din utilizatorii platformei își concentrează căutările pe segmentul de preț cuprins între 5.000 și 10.000 de euro, în timp ce oferta persoanelor fizice în acest interval reprezintă peste 22%, iar oferta dealerilor 16,3%. Intervalul cuprins între 10.000 și 25.000 de euro atrage 31% din căutările utilizatorilor, cu peste 29% din oferta persoanelor fizice și 38,5% din oferta dealerilor poziționându-se în această categorie.
Pentru intervalul 25.000 - 40.000 euro, se înregistrează 4,2% din căutările utilizatorilor, 7% din oferta persoanelor fizice și 12,7% din oferta dealerilor.
Totodată, 45% dintre utilizatori caută mașini rulate, iar restul sunt interesați de mașini noi.
VOLKSWAGEN, AUDI ȘI BMW, CAMPIOANE LA DIESEL
Atunci când caută mașini diesel, utilizatorii se axează pe mărci ca Volkswagen, Audi și BMW. Atunci când caută mașini pe benzină, se remarcă mărci ca Volkswagen, Skoda și BMW. Toyota, Hyundai și Ford conduc categoria electric-hibrid.
SUV-ul rămâne varianta de caroserie preferată a românilor, reprezentând 32% din oferta persoanelor fizice și peste 46% din oferta dealerilor. Sedanurile ocupă 21,4% din oferta persoanelor fizice și peste 19% din oferta dealerilor, în timp ce modelele combi reprezintă 16,3% din oferta persoanelor fizice și 11% din oferta dealerilor.
Dacă ne referim la mașinile noi, Mercedes-Benz, BMW și Toyota domină topul mărcilor după numărul de vizualizări. În ceea ce privește mașinile second-hand, românii se uită la BMW, Volkswagen și Audi.
Modelele noi care atrag cei mai mulți clienți sunt Dacia Duster, Hyundai Tucson și Kia Sportage. La mașini second-hand, topul 3 este compus din BMW Seria 3, Volkswagen Golf și BMW Seria 5.
Dacia Logan, din anul 2020, este cel mai căutat model în intervalul de preț 5.000-10.000 de euro. La categoria 10.000-25.000 de euro regăsim Skoda Octavia din 2020, iar în segmentul 25.000-40.000 de euro avem Mercedes-Benz GLC din 2020.
La categoria mașini electrificate, Toyota Corolla și C-HR se impun fiecare cu 19% din căutări. Urmează Toyota RAV 4, Tesla Model 3 și Dacia Spring.
via Autovit.ro










Sunt sigur ca noi si bulgarii suntem groapa de gunoi a europei
BMW-urile sunt in general masini deosebite pentru oameni deosebiti, nu degeaba 80% din ele sunt implicate in accidente rutiere cu daune maricele.
Apropo 64% din vehiculele inmatriculate (persoane si marfuri) sunt euro 4 sau mai jos.
euro 5 apropo e din 2011, adica 14 ani ago ...
Deci da, groapa de gunoi
Adică în medie 17,54 Euro per tranzacție. Sunt cumva făcute din Lego?
Câte mașini din cele 114.000 second hand au fost mașini electrice? Întreb pentru Greta.
O Dacia nouă cu garanție e mai bună decât gunoiul bmw cu mucii altuia între scaune.
Și unde sunt eu avem d-ăștia dar ei nu cumpără decât produse făcute intern (cred ei). Măcar ajută economia națională, sunt și ei buni la ceva :)
Altfel, snobismul auto e boală grea. Zic sa ne bucurăm că are cine să ne cumpere mașinile când le vindem.
Un Logan pleacă de sub 15.000 de euro și poate include și-o reducere mică de mașină pe stoc.
Oricum, dacă cineva are sub 10.000 de dat pe mașină, poate lua:
1. o mașină normală având cât de puțini ani se poate și pe benzină (Dacia, Citroen, Skoda, Fiat...).
2. o troacă de vechime în 2 cifre cu siglă ”jmecheră” și motor ”tare”.
Aici se termină scuza cu românii care ”n-au bani”.
Or fi samsarii hoți dar și cumpărătorii sunt de vină.
Piața SH există și în UK, desigur, dar e mult mai bine reglementată. Poți lua un SH de la un dealer sau de la reprezentanță, cu garanție, verificată, cu responsabilitatea legală că îți vând un produs sigur și exact cum zice în descriere.
Adică nu doar că ai dreptul legal sa îl dai înapoi dacă descoperi probleme nedeclarate, dar dacă pățești ceva vânzătorul e posibil de închisoare. Dacă mașina a avut accident ți se spune asta. Pe site-urile de profil poți filtra după aspectul acesta.
Poate de aceea mașinile cu probleme sunt exportate în estul Europei.
Super ofertele stea siglă_premium-cai_putere-km_puțini cu prețuri la ani-lumină față de cele de listă se plătesc ulterior în bani grei pe întreținere, și uite așa ajung băiețeii ăștia îndrăgostiți să alerge mașini neîntreținute și vechi și poate să plătească și cu viața sau sănătatea.
Rățușca cea mică și urâtă (de la Mioveni sau nu) cu ani puțini are costuri de întreținere decente și te duce sănătos și fără rate la bancă din A în B.
Deci da, cumpărătorul needucat e de vină că visează panarame premium plimbate prin vest la tarif de folcloriste.
Perfect mesajul tău.
In plus, la rățușca cea urâtă încă există airbag-uri sub tapițerie și sistemele de asistență activă, alea pe care le are, sunt mai moderne și precise decât la vechitura premium.
Am ajutat un prieten sa-si ia masina acum cativa ani. Voia neaparat Astra J break benzina sau gaz. I-am zis ca-i foarte nereusita. Cam cea mai nereusita din toate compactele de la vremea ei. Imens de grea fara un rost clar. I-am zis ca cea mai reusita compacta la vremea ei a fost Megane. Usurica, fiabila si cu motorizari foarte bune inafara de TCe dar alea sareau din calcul. Nu, el vrea Astra. Am vazut cateva, majoritatea avand probleme grele cu rugina. N-am mai avansat. Dupa cateva saptamani se afiseaza cu un Quasquai +2 1.6 benzina si gaz. Am condus-o si i-am zis clar ca motorul nu merge bine. La RAR l=o intors ca expirase butelia de gaz. S-a dus sa schimbe butelia iar aia de la gaz, suspectand ca motorul nu merge rotund, i-au facut test de compresie. I-au iesit 5 bari pe un cilindru. A refacut motorul cu 7500 lei acum vreo 4 ani. Butelia a mai costat 1000 lei. Scumpa si proasta afacere. Consuma enorm (benzina 9%exterior, 13-14% urban) si are butelia foarte mica si merge mai mult pe benzina. Sotia a condus-o de cateva ori, a busit-o de 2 ori la parcare si acum nu se mai urca la volan de frica. E inutil de mare pentru ei care nu depasesc 1.70 si au doar un copil. Dar daca a vrut SUV, si-a luat, fara sa-i pese de "gura lumii".