În cadrul galei anuale Autovit.ro, care a marcat cei 25 de ani de activitate ai platformei online, eveniment la care a fost invitată și Automarket, reprezentanții companiei ne-au oferit mai multe informații despre perioada complicată pe care o traversează piața auto din România.
Pentru Autovit.ro, primele 8 luni ale anului 2025, au adus 114.000 de tranzacții declarate, totilizând aproximativ două milioane de euro.
SCĂDERE DE 9.6% A ÎNMATRICULĂRILOR DE MAȘINI NOI
Din cauza incertitudinii care a planat asupra programului Rabla, piața auto din România a avut de suferit în primele 8 luni ale anului. De exemplu, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%, comparativ cu aceeași perioadă din 2024: 96.307 unități față de 106.534 exemplare.
Așa cum era de așteptat, mașinile cu zero emisii au fost cele mai afectate. Reducerea subvenției, în principal, a generat o scădere de 32% a înmatriculărilor de vehicule electrice noi în intervalul ianuarie-august 2025. Totuși, odată cu reluarea programului Rabla din luna septembrie, numărul de mașini noi, cu zero emisii, înmatriculate la noi în țară a crescut cu 52% față de septembrie 2024.
În acest context, românii și-au îndreptat atenția către mașinile second-hand.
Importurile de mașini second-hand au crescut cu 18%, în intervalul amintit mai sus, iar numărul mașinilor second-hand achiziționate local a crescut cu 6%.Astfel, segmentul second-hand deține acum cea mai mare cotă de piață din România, ajungând la 58%.
31.8% din utilizatorii platformei își concentrează căutările pe segmentul de preț cuprins între 5.000 și 10.000 de euro, în timp ce oferta persoanelor fizice în acest interval reprezintă peste 22%, iar oferta dealerilor 16,3%. Intervalul cuprins între 10.000 și 25.000 de euro atrage 31% din căutările utilizatorilor, cu peste 29% din oferta persoanelor fizice și 38,5% din oferta dealerilor poziționându-se în această categorie.
Pentru intervalul 25.000 - 40.000 euro, se înregistrează 4,2% din căutările utilizatorilor, 7% din oferta persoanelor fizice și 12,7% din oferta dealerilor.
Totodată, 45% dintre utilizatori caută mașini rulate, iar restul sunt interesați de mașini noi.
VOLKSWAGEN, AUDI ȘI BMW, CAMPIOANE LA DIESEL
Atunci când caută mașini diesel, utilizatorii se axează pe mărci ca Volkswagen, Audi și BMW. Atunci când caută mașini pe benzină, se remarcă mărci ca Volkswagen, Skoda și BMW. Toyota, Hyundai și Ford conduc categoria electric-hibrid.
SUV-ul rămâne varianta de caroserie preferată a românilor, reprezentând 32% din oferta persoanelor fizice și peste 46% din oferta dealerilor. Sedanurile ocupă 21,4% din oferta persoanelor fizice și peste 19% din oferta dealerilor, în timp ce modelele combi reprezintă 16,3% din oferta persoanelor fizice și 11% din oferta dealerilor.
Dacă ne referim la mașinile noi, Mercedes-Benz, BMW și Toyota domină topul mărcilor după numărul de vizualizări. În ceea ce privește mașinile second-hand, românii se uită la BMW, Volkswagen și Audi.
Modelele noi care atrag cei mai mulți clienți sunt Dacia Duster, Hyundai Tucson și Kia Sportage. La mașini second-hand, topul 3 este compus din BMW Seria 3, Volkswagen Golf și BMW Seria 5.
Dacia Logan, din anul 2020, este cel mai căutat model în intervalul de preț 5.000-10.000 de euro. La categoria 10.000-25.000 de euro regăsim Skoda Octavia din 2020, iar în segmentul 25.000-40.000 de euro avem Mercedes-Benz GLC din 2020.
La categoria mașini electrificate, Toyota Corolla și C-HR se impun fiecare cu 19% din căutări. Urmează Toyota RAV 4, Tesla Model 3 și Dacia Spring.
via Autovit.ro










Sunt sigur ca noi si bulgarii suntem groapa de gunoi a europei
BMW-urile sunt in general masini deosebite pentru oameni deosebiti, nu degeaba 80% din ele sunt implicate in accidente rutiere cu daune maricele.
Apropo 64% din vehiculele inmatriculate (persoane si marfuri) sunt euro 4 sau mai jos.
euro 5 apropo e din 2011, adica 14 ani ago ...
Deci da, groapa de gunoi
Adică în medie 17,54 Euro per tranzacție. Sunt cumva făcute din Lego?
Câte mașini din cele 114.000 second hand au fost mașini electrice? Întreb pentru Greta.