Programele Rabla și Rabla Plus vor continua și în 2020: acestea vor începe cel mai devreme în luna martie

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 07.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Programele Rabla și Rabla Plus vor continua și în anul 2020, iar acestea vor începe cel mai probabil în luna martie, însă autoritățile nu au anunțat încă detalii despre sumele alocate pentru tichete.

La sfârșitul anului trecut, autoritățile au anunțat că toate programele de finanțare din economie vor fi analizate înainte de a decide continuarea acestora și în 2020, iar pe listă se aflau inclusiv Rabla și Rabla Plus.

Premierul Ludovic Orban a anunțat acum că a decis ca cele două programe să continue și în anul 2020 cu scopul principal de a susține producția locală de mașini a constructorilor Dacia și Ford.

"Rabla și Rabla Plus vor fi finanțate, trebuie să dăm acest impuls în special pentru producătorii din România. Industria auto din România are procent foarte important din PIB și asigură o foarte mare parte din exporturile României. Este nevoie de acest stimulent pentru a crește practic producția internă", a declarat el pentru postul de televiziune Digi24.

De altfel, în prima parte a lunii decembrie, Dacia a solicitat continuarea programului Rabla în 2020 pentru ca autoritățile să pună presiune pe achiziționarea de mașini noi, în contextul în care mașinile second-hand "nu aduc nimic și sunt poluante".

De asemenea, Orban a afirmat că, "cel mai probabil", ediția din acest an a programului Rabla va începe în luna martie.

În plus, va fi continuat și programul Rabla Plus, prin care orice persoană primește un bonus de 45.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice.

"Vom continua programul Rabla Plus. Nu s-au achiziționat foarte multe mașini electrice, dar o parte din Programul Rabla va fi alocat și pentru mașinile electrice", a adăugat Orban.

Potrivit celor mai recente rapoarte APIA, în România s-au comercializat 1.400 de mașini electrice în primele 11 luni ale anului trecut, în creștere cu 150% comparativ cu perioada similară din 2018.

Pentru moment, nu există informații cu privire la bugetele totale alocate pentru Rabla și Rabla Plus și nici cu privire la sumele alocate pentru tichetele celor două programe.

Via Profit

Comentarii (3)

  • Dupa modul iritant in care companiile straine din ind auto au ocolit Romania cand a fost vorba de investitii locale, daca as fi in locul lui Orban, as face programul Rabla doar pentru producatori locali (Dacia si Ford si care or mai fi) si masini produse IN ROMANIA. Cred ca ar fi o decizie corecta si intzeleapta in conditiile in care astia sunt cei 2 producatori care dau de lucru romanilor, si nu VW sau Mercedes.

    Stiu... stiu... o sa ziceti ca nu avem infrastructura. OK, puteau face fabrici toti in Bihor, la 40 de km de autostrada. Astea-s povesti cu "infrastructura". Sa nu v-aud! :)
    21 7
  • Din pacate nu o sa-i lase UE, sa fie doar pentru producatorii romani, o sa sara cu infrigmentu
    6 2
  • Si VW sau Mercedes dau de lucru romanilor deoarece au furnizori si in Ro.
    E total contra productiv sa favorizezi un producator in dauna altuia doar ca asa vrei tu. O asfel de favorizare va face acel producator in timp dependent si va pierde din competitivitate.
    Plus ca daca tu favorizezi Dacia inseamna si ca si neamtu va favoriza Vw si ajungi de unde ai plecat. Vei vinde in Ro si nu vei mai vinde in De.
    Acesta regula a UE e f buna. Ro nu are voie sa favorizeze Dacia lafel cum neamtu nu are voie sa favorizeze Vw.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru