Audi a realizat un studiu despre percepția asupra mașinilor autonome: tinerii, persoanele cu venituri mari și chinezii, cei mai mari fani ai tehnologiei

de Daniel Popescu
Miercuri, 25.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de Audi a scos în evidență că tinerii, persoanele cu venituri mari și chinezii sunt cei mai entuziasmați de dezvoltarea mașinilor autonome. Totuși, doar 8% dintre participanți afirmă că pot explica ce înseamnă o mașină autonomă.

Constructorii auto și companiile de tehnologie dezvoltă în prezent numeroase sisteme care vor contribui la dezvoltarea în viitor a primelor mașini complet autonome.

Cu toate acestea, subiectul este în continuare unul delicat din cauza faptului că șoferii ar urma să fie simpli pasageri. Pentru a afla modul în care sunt percepute în prezent mașinile autonome, Audi a realizat un studiu la care au participat 21.000 de persoane din 9 țări de pe 3 continente.

Rezultatele arată că tinerii, persoanele cu venituri mari și chinezii sunt cei mai entuziasmați de dezvoltarea mașinilor autonome, iar peste jumătate dintre respondenți sunt curioși să testeze o mașină autonomă.

Pe de altă parte, 70% dintre respondenți se tem că vor pierde controlul asupra mașinilor, în timp ce 66% consideră că există riscuri inevitabile dacă mașinile se vor conduce singure. De asemenea, 41% dintre respondenți sunt "suspicioși" în privința tehnologiei, iar 38% dintre ei au un sentiment de anxietate.

Studiul a mai arătat că funcțiile autonome de care sunt interesați cei mai mulți șoferi sunt cele care permit mașinii să parcheze singură și să conducă singură pe autostradă în cazul unor ambuteiaje.

Pe de altă parte, doar 8% dintre participanți susțin că sunt capabili să explice ce înseamnă o mașină autonomă.

Cu alte cuvinte, în ciuda promovării majore de care se bucură mașinile autonome, constructorii auto nu au reușit încă să explice clienților ce presupune concret acest concept.

"Condusul autonom are potențialul de a îmbunătăți substanțial mobilitatea. Pentru a ajunge acolo trebuie să convingem și oamenii, pe lângă dezvoltarea tehnică", a precizat Thomas Müller, șeful departamentului de condus autonom din cadrul Audi.

Via Audi

Comentarii (2)

  • Edikkk
    Oricum vor conduce maşini semi autonome, level 3 foarte mulţi din consumatori şi cărora le vor place foarte mult funcţiile " autonome"

    din care enumerăm :
    - pilot automat - menţinerea vitezei constante - deja folosit azi în multe maşini
    - pilot automat avansat - menţine viteza dar reduce sau accelerează în funcţie de maşina din faţă dacă există
    - lane assist - menţine maşina pe banda de rulare, sau în caz voit dacă părăseşti banda îţi vibrează volanul
    - oprirea de urgenţă - în caz că nu ai mâinile pe volan, maşina îşi reduce treptat viteza şi opreşte maşina punând avariile şi sunând automat la numarul central de urgenţă
    - asistenţa de frânare pentru protejarea pietonilor
    - make right assist, dacă vrei să faci dreapta şi radarul vede maşina din stânga înfrânează maşina

    şi câte şi mai câte...

    Pe lângă chinezi, americanii sunt cei mai mari fani ai maşinilor autonome!!! 70-80% îşi doresc maşină full autonomă, având deja în vânzare Tesla (bine level 4, dar mai au până la level 5)

    După ce conduci zilnic 50-100km te saturi de condus ca americanii, dar şi europenii unii care fac şi ei anumite ore de condus peste medie îşi doresc autonome (și eu aș vrea, fac peste 500km saptamânal)
    6 6
  • ACE - Craiova
    TESLA este lider cu nivelul 4 de autonomie dar - deocamdata - are un mare dezavantaj nu are si un service auto autorizat, in Romania.
    Este drept insa ca preturile pentru masinile TESLA nu sunt prea scazute, un Model 3 Long Range AWD (Dual Motor) productie 2019 il gasesti de pe la 50.900 Euro, in Europa....
    Dupa lansarea in fabricatie a masinii Model Y, la sfarsitul anului viitor - SE VOR SCHIMBA multe.... chiar si in Europa....

    Atat KIA, cu modelul e-Niro cat si HYUNDAI cu modelul Kona EV ofera deja functia Lane Following Assist (o tehnologie autonomă de nivel 2) care era disponibila doar pe limuzine acum cativa ani....
    Tot la anul se va deschide si fabrica HYUNDAI-KIA care va dubla productia actuala a acestor modele (care ofera o autonomie de cca. 450-420 km WLTP) si va asigura numarul necesar pentru Europa. Sunt tare curios daca vor ajunge la preturi nete sub 35.000-32.000 Euro pentru cele doua modele electrice crossover... in concurenta DIRECTA cu VW ID.3 si ID.4.....

    Chiar acum cateva zile circuland pe banda a 2-a m-am pomenit cu un tip AIURIT care a virat la stanga, dupa o semnalizare in scurt (in prelabil cu cca. 2-3 m de manevra), spre o benzinarie.
    Eu eram la volan, in a doua masina dupa impricinat, la cca. 11-12 m in spatele acestuia si chiar nu stiu cum am evitat amandoi (eu si cel din fata mea - pe care acesta cred ca l-au trecut transpiratiile mai ca pe mine....) o adevarata "minunatie".......
    Se circula in coloana, pe ambele sensuri de circulatie, cu cca. 45-50 km/h si am avut noroc ca era libera, pe partea noastra - IN ACELE MOMENTE - si banda 1....

    O ZI FRUMOASA SA AVETI !!!!
    7 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru