Autonomia lui Hyundai Kona Electric a fost recalculată: SUV-ul electric parcurge 449 de kilometri cu o singură încărcare

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 05.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizația independentă care a omologat autonomia SUV-ului electric Hyundai Kona Electric a utilizat o procedură eronată pentru testele în modul urban. Producătorul asiatic a refăcut testele, iar autonomia a scăzut de la 470 de kilometri la 449 de kilometri.

Trecerea la noul ciclu de testare WLTP a reușit să genereze probleme și în cazul organizațiilor care se ocupă de testarea mașinilor. Un calcul bazat pe un ciclu de testare urban mai lung a generat o autonomie mai mare în cazul lui Hyundai Kona Electric.

În primă fază, această problemă a fost identificată de reprezentanții Kia. În momentul în care aceștia omologau un nou vehicul electric au înțeles că valorile de autonomie anunțate pentru Kia e-Niro sunt supraestimate. Au testat încă o dată și au obținut valori mai mici cu până la 30 de kilometri.

Acum, Hyundai a realizat aceeași procedură și a anunțat noile valori de autonomie pentru SUV-ul Kona Electric.

Varianta de bază folosește un motor electric de 135 de cai putere și un acumulator de 39.2 kWh. În momentul prezentării, producătorul asiatic a anunțat o autonomie de 300 de kilometri conform standardului WLTP, însă în urma noilor teste, valoarea a scăzut la 289 de kilometri.

Varianta de top a lui Hyundai Kona Electric are un motor de 204 cai putere, iar bateria de 64 kWh oferă o autonomie de 449 de kilometri, cu 21 de kilometri mai puțin comparativ cu valoarea anunțată în momentul lansării.

Comentarii (6)

  • Edikkk
    90% din cei care folosesc maşina zilnic fac în medie maxim 80 km.

    Ceea ce înseamnă că toate maşinile electrice acoperă 90% din cazuri zi de zi ale consumatorilor

    Deja la peste 450 km și cu încărcare rapidă a 80% din baterie acoperă orice nevoie.

    Singurul lucru de "rezolvat" este preţul.

    Bine au venit maşinile electrice.
    Succes la scăderea abruptă a preţului petrolului şi deci benzinei şi motorinei super accizate.
    11 8
  • As mai adauga un lucru chiar foarte important de rezolvat in cazul electricelor: termenul de livrare. N-ai cum sa-mi pretinzi sa astept un an. Este penibil.
    24 2
  • Dublu fata de autonomia unui Mercedes G amg prin oras.
    6 4
  • Rudolf D.
    Arata bine masina.
    1 0
  • O mare minciuna asta cu autonomia data in km la masinile electrice!!! Ar trebui sa spuna clar si orele de functionare pentru ca daca pleci la drum lung faci acei 450 km dar daca mergi zilnic prin bucuresti ma tem ca autonomia nu e mai mare de 80-100 km. Eu cred ca masinile electrice vor ramane totusi un moft local, gaditi-va ca electrocarele de pe vremuri nu au avut mare progres decat acolo unde s-a lucrat la interior, in rest tot motoarele termice au fost baza. Poate in cel mai fericit caz poate se vor inventa combustibili alternativi la benzina si motorina!
    1 6
  • @lulu
    unul dintre diferentele intre electrice si termice este ca la electrice creste in traficul urban fata de extraurban. Deci daca te fatai cu ea prin oras autonomia tinde spre cea maxima.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru