BMW a prezentat noul Seria 4 Convertible: plafon soft-top și versiune de top cu 374 de cai putere

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 30.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a publicat primele fotografii și informații referitoare la noul Seria 4 Convertible. Modelul constructorului german propune un plafon soft-top care poate fi ridicat sau coborât în 18 secunde.

Actuala generație BMW Seria 4 Coupe a fost lansată în luna iunie, iar în urmă cu doar câteva săptămâni am făcut cunoștință și cu varianta de top M4 Coupe. Acum, în portofoliul oferit de producătorul german în segmentul mediu își face apariția și noul Seria 4 Convertible.

Modelul cu plafon retractabil pregătit de constructorul bavarez preia elementele de exterior pe care deja le-am văzut pe varianta coupe și plusează cu un plafon soft-top.

Noul Seria 4 Convertible va fi disponibil standard cu un plafon de culoarea neagră, însă clienții vor putea opta și pentru o versiune Anthracite Silver. Plafonul va putea fi ridicat sau coborât în 18 secunde până la viteze de 50 km/h. În plus, mulțumită funcției Comfort Acces, soft-top-ul va putea fi operat de la distanță prin intermediul cheii.

Și pentru că Seria 4 Convertible renunță la plafonul de tip hard-top, noua structură este mai ușoară cu 40%. Conform reprezentanților BMW, atunci când plafonul este coborât, volumul portbagajului măsoară 300 de litri (+80 de litri comparativ cu vechea versiune), în timp ce cu plafonul ridicat, portbagajul promite un volum de 385 de litri (+15 litri).

De asemenea, inginerii BMW au rigidizat structura lui Seria 4 Convertible, astfel încât modelul decapotabil să ofere performanțe dinamice ridicate.

În plus, nemții au adăugat și mai multe materiale fonoabsorbante.

Standard, Seria 4 Convertible va fi echipat cu un instrumentar de bord mixt cu ecran de 5.1 inch și un sistem de infotainment cu ecran de 8.8 inch. Pe lista de opționale, nemții au trecut instrumentarul digital de 12.3 inch și sistemul multimedia cu display de 10.25 inch.

Pachetul de sisteme de siguranță va fi preluat de la actualul Seria 4 Coupe, iar standard, clienții vor primi sistemele Front Collision Warning, Lane Departure Warning și Speed Limit Info.

Gama de motorizări va avea trei unități diesel și trei propulsoare pe benzină. Varianta de bază va purta indicativul BMW 420i Convertible și va fi echipată cu motorul pe benzină de 2.0 litri de 184 CP și 300 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 8.2 secunde, iar viteza de top va fi de 236 km/h. BMW 430i Convertible propune tot un motor pe benzină de 2.0 litri, dar de această dată, unitatea livrează 258 CP și 400 Nm. Sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 6.2 secunde, iar viteza de top se oprește la 250 km/h.

Vârful de gamă va fi reprezentat de varianta M440i xDrive Convertible.

Motorul de 3.0 litri va fi echipat cu un sistm mild-hybrid la 48V și dezvoltă 374 de cai putere și 500 Nm. Versiunea poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde, în timp ce viteza de top va fi limitată electronic la 250 km/h.

Toate versiunile diesel pregătite de nemți vor fi echipate cu un sistem mild-hybrid la 48V. Versiunea de bază folosește un motor de 2.0 litri cu 190 CP și 400 Nm. Varianta 430d Convertible mizează pe un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie capabil să dezvolte 286 CP și 650 Nm, în timp ce versiunea M440d xDrive Convertible (3.0 litri cu șase cilindri) livrează 340 CP și 700 Nm.

Versiunile de top vor fi echipate standard cu o cutie automată cu opt trepte Steptronic Sport și cu un sistem de tracțiune integrală. Restul variantelor vor fi echipate cu transmisia automată cu opt rapoarte Steptronic.

Lansarea pe piață a noului Seria 4 Convertible va avea loc în luna martie a anului viitor. 

Comentarii (3)

  • Bine ca m-am.uitat repede la o poza cu un Bmw 507 ca sa-mi mai taie greata.
    11 8
  • Grila aia arata ca niste fudulii de porc care inca se afla "pe pozitii".
    12 7
  • Pai inseamna ca nu stau prea rau cu CLK550-ul meu de 12 ani. Din V8 de 5.5L am 388CP si 530Nm, iar suta o face cam in 4.9-5.2 sec. Depinde de conditii.

    Acuma e drept ca probabil ca n-am consumul unui V6 modern + motor electric dar nici nu cred ca sunt prea departe. Ce-mi lipseste cu adevarat e un acoperis pe care sa-l pot rabata din mers si un pic mai repede, cum are masina de mai sus. Dar e bine si asa, hai sa fim seriosi.

    Legat de grila, puneti-va si voi in locul designerilor. Atata au lungit-o, au ingustat-o samd de-a lungul anilor, ca nu le-a mai ramas decat sa se duca in jos cu ea. Tare de tot :) Acuma, indiferent de cat de carcotasi suntem, masina e foarte moderna si bine proportionata. Iar culoarea o prinde foarte bine. Orice in afara de vesnicele alb-gri-negru e binevenit. Si sincer, BMW intotdeauna a avut combinatii de culori interior-exterior foarte reusite.

    Repet, macar odata in viata merita sa incerci o decapotabila. S-ar putea sa nu fie pe gustul tau, dar daca te prinde stilul asta de caroserie, devii dependent.

    Azi a fost ultima zi din an cand am mai condus fara acoperis. Desi a plouat peste zi, pana am iesit de la lucru autostrada s-a uscat asa ca am tras pe dreapta, am strans velele si i-am dat bataie mai departe pana acasa. Mi-e ciuda ca abia am descoperit niste veste si sepci excelente pentru sezonul rece. Masina mea nu are nici AirScarf, nici AirCap, si astea iarasi imi lipsesc foarte tare. Dar nu poti sa nu apreciezi sistemul de incalzire superb care chiar ajuta enorm la sfarsit de toamna, mai ales la viteze mici.

    De maine masina e scoasa de pe asigurare, dar e clar, la anul sezonul cald va fi 15 Mai - 15 Octombrie. Aici primavara e aproape inexistenta, dar toamna in schimb e lunga, cu multe zile insorite. Indian summer in dialectul de la Zarnesti :):). Deci merita. BMW sau Mercedes, n-are importanta. Daca e decapotabila, highly recommended :):):)

    Ah, si sa nu uit. Da Doamne sa scapam de covid pana la anul. De cateva ori a fost cam ciudat, unii in masina singuri cu masca la gura, eu cu masina deschisa, fara botnita. Dar deocamdata nu mi-a zis nimeni nimic :):):):)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru