BMW a prezentat noile M3 și M4 Coupe: versiune de bază cu 480 CP și cutie manuală, și variantă Competition cu 510 CP și tracțiune integrală

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 23.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a publicat primele fotografii și detalii referitoare la noile generații M3 și M4 Coupe. Cele două modele de performanță vor fi echipate cu motorul de 3.0 litri în versiuni de 480 CP și 510 CP. Standard, M3 și M4 Coupe vor avea o cutie manuală cu șase trepte.

În urmă cu câteva luni, BMW a demarat campania de promovare a noilor M3 și M4 Coupe. Nemții au publicat atât imagini cu prototipurile de teste, cât și informații referitoare la tehnologiile pregătite pentru cele două modele de competiții.

Acum, producătorul bavarez a publicat primele imagini oficiale și detaliile complete referitoare la noile M3 și M4 Coupe. Lansat la 35 de ani de la debutul primul M3, noua generație a sedanului de performanță va fi disponibilă începând cu luna martie a anului viitor. Același termen a fost anunțat de nemți și pentru coupe-ul cu patru locuri.

NOILE BMW M3 ȘI M4 COUPE: DATE ESENȚIALE

● Noile modele de performanță dezvoltate de producătorul german vor fi echipate cu un motor biturbo de 3.0 litri cu șase cilindri disponibil în două versiuni. Standard, propulsorul va livra 480 de cai putere la 6.250 rpm și 550 Nm între 2.650 și 6.130 rpm. A doua versiune de putere va fi disponibilă pe variantele Competition și propune 510 cai putere disponibili tot la 6.250 rpm și 650 Nm între 2.750 și 5.500 rpm. 

● Versiunea de 480 de cai putere va fi echipată cu o transmisie manuală cu șase trepte (cu funcție Gear Shift Assistant care poate fi dezactivată din meniul iDrive), iar resursele motorului vor fi gestionate de roțile de pe puntea spate. În aceste condiții, BMW M3 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde, în timp ce repriza 80-120 km/h are loc în 4.1 secunde. Viteza de top este limitată electronic la 250 km/h, însă clienții pot opta pentru pachetul M Driver care permite o viteză maximă de 290 km/h. Aceleași performanțe sunt trecute de nemți și în dreptul lui M4 Coupe.

● Noile M3 Competition și M4 Coupe Competition (versiunile de 510 CP) vor fi echipate standard cu o transmisie automată cu opt trepte M Steptronic cu Drivelogic și cu roți motrice spate. În acest caz, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.9 secunde, iar repriza 80-120 km/h se desfășoară în 2.6 secunde. Ulterior, nemții vor oferi pe M3 Competition și M4 Coupe Competition și sistemul de tracțiune integrală M xDrive (debutul versiunii va avea loc în vara anului viitor). 

● La fel ca în cazul lui BMW M5, noile M3 și M4 Coupe echipate cu sistemul de tracțiune integrală vor oferi mai multe moduri de rulare: 4WD, 4WD Sport și 2WD.

Standard, aceste versiuni vor fi echipate cu diferențialul Active M.

● Indiferent de versiunea comandată, noile modele de performanță vor fi echipate cu suspensii adaptive cu amortizoare controlate electronic, cu direcția M Servotronic și cu un sistem de frânare care permite două setări pentru răspunsul pedalei. Tot standard, nemții oferă sistemul de frânare M Compound, iar opțional este disponibil cel cu componente din carbon ceramic. 

● Sistemul DSC (Dynamic Stability Control) va integra și funcția M Dynamic Mode, iar pentru prima dată în gama nemților, sistemul de control al tracțiunii (M Traction Control) va putea fi reglat pe 10 trepte. Spre deosebire de versiunile "civile" noile M3 și M4 Coupe vin cu o serie de modificări la nivelul structurii care îmbunătățesc comportamentul dinamic. 

● Sistemul de evacuare pregătit de nemți va fi unul cu patru terminații, iar sunetul acestuia va putea fi controlat prin simpla apăsare a unui buton (M Sound Control) amplasat pe consola centrală. 

● Din punct de vedere estetic, nemții au ales ca noile M3 și M4 Coupe să preia partea frontală a lui Seria 4 Coupe. Astfel, în zona din față a fost integrată o grilă de mari dimensiuni (fără ramă), prize de aer mai mari și o capotă cu nervuri scoase mult mai bine în evidență. Splitter-ul a fost și el modificat, iar logo-ul diviziei de performanță a fost amplasat pe una dintre barele orizontale ale grilei. 

● Plafonul este fabricat din plastic ranforsat cu fibră de carbon și dispune de două aripioare cu rol aerodinamic. Pe capacul portbagajului se află o aripă de mici dimensiuni, iar difuzorul și spoilerul spate au fost complet redesenate. Terminațiile sistemului de evacuare au diametrul de 100 de milimetri. 

● Totodată, pragurile laterale au fost modificate, jantele față standard măsoară 18 inch, iar cele de pe puntea spate au 19 inch. În cazul modelelor Competition, nemții vin cu jante de 19 inch pe față, respecitv 20 de inch pe spate. 

● Spre deosebire de vehicle generații, noile M3 și M4 Coupe au o lungime mai mare cu 122 de mm (4.794 de mm) și un ampatament mai generos cu 45 de mm (2.857 de mm).

Lățimea sedanului este mai mare cu 26 de mm (1.903 mm), iar înălțimea măsoară 1.433 de mm. M4 Coupe este mai lat cu 17 mm comparativ cu vechea generație și mai înalt cu 5 mm.

● Standard, modelele de performanță sunt oferite cu faruri cu LED, însă opțional, clienții vor putea alege farurile BMW Laserlight. Producătorul german propune trei culori noi de caroserie (Sao Paulo Yellow, Toronto Red și Isle of Man Green), iar pe lista de opționale se află și pachetul de exterior M Carbon. 

● La interior, clienții vor descoperi un volan sport, un instrumentar de bord cu elemente noi dedicate exclusiv versiunilor de performanță și scaune sport îmbrăcate în Merino. Există și posibilitatea comandării scaunelor M Carbon. 

● În premieră, BMW introduce și sistemul M Drive Professional cu funcțiile M Drift Analyser, M Laptimer și M Traction Control. Acestea sunt disponibile în modul de rulare Track și au fost gândite pentru a monitoriza și înregistra performanțele celui aflat la volan în timpul sesiunilor pe circuit. 

● Standard, pachetul de sisteme de siguranță include următoarele: asistent la parcare, sistem de frânare automată de urgență și sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare cu funcție pentru identificarea limitelor de viteză. Opțional, clienții vor putea alege următoarele tehnologii: Driving Assistant Professional cu funcții pentru control direcției, Active Navigation, Emergency Lane Assistant, asistent la parcare cu funcția Reversing Assistant și BMW Drive Recorder.

● Tot pe lista de opționale se află și un Head-Up Display cu afișaj M. Clienții care își vor petrece mai mult timp pe circuit pot alege și pachetul M Race Track. Acesta scade masa totală cu circa 25 de kilograme și include pachetul de frânare M Carbon, jantele din aliaj ușor și scaunele sport din fibră de carbon.

Comentarii (12)

  • Ala care a aprobat designul asta merge tot ca pe sine cum merge si Bmw-ul de fata,pe sine de coca.Masina desenata pentru intreaga Asia,aia o sa aiba orgasm cand o sa vada oribilitatea asta.Mai bine ii lipeau un calorifer pe ulei cu 10 elementi infipt in bot si gata.Cum arata un Bmw e9 csi si cum arata uratenia asta,ce vremuri urate.Doar cocalirisme d'astea scoate triada de min 10 ani incoace,nu numai Bmw-ul.Scaune sport din carbon dar cu reglaj electric,mda,puritate sportiva...ps. Vad ca vine limitata la 250,trebuie sa dai bani daca vrei sa prinda cat o Honda Civic TypeR.
    21 10
  • netam-nissan
    hai ca grila aia de castor urias mai merge ca sa sperii pe oricine te vede in oglinzi.
    dar la M4 coupe nemtii l-au cam lasat de capu lui pe robotul kuka.
    trebuia sa-l scoata cineva din priza macar la porbagajul interminabil daca nu si la plafonul prea turtit.
    25 2
  • schumi
    Odinioara i se spunea "ursuletul". Acum o sa i se spuna "castorul".
    19 2
  • https://www.youtube.com/watch?v=YCIX6zlkbJ8
    8 0
  • Intr-un județ care este pe primul loc în țară privind șomajul, este imposibil sa nu vezi cel puțin 2 bmw-uri x5 m50 model 2020 daca stai la un colt de strada timp de 15 minute. Asa că voi avea ocazia să-l vad pe viu în următoarele. O să vă țin la curent :))))
    12 2
  • Mie îmi plac. Si nu poți compara senzațiile astea cu cele din Type R. E ca și cum ai ai compara un ananas cu o nucă de cocos.
    11 14
  • Vai, ce supărat ești! Nu-ți găsești ghemul de sfoară?
    5 10
  • Impresionanta evolutie ! O crestere semnificativa de putere si cuplu, amortizare, franare, directie avansate, sisteme electronice de analiza a conducerii (M Drive Professional) si cate si mai cate. Imi place mult verdele 'Isle of Man' dar galbenul prezentat aduce cu mai vechiul si plicticosul 'Dakar Gelb' si nu cu atractivul 'Austin Gelb' sau fantasticul 'Phoenix Yellow' (pe care l-am avut o vreme in propriul garaj). Nu-mi vine sa cred ca in varianta Competition puterea (510 CP) e la nivelul fiorosului V10 de pe M5-ul anilor 2005 iar cuplul (650 Nm) il depaseste semnifictiv (acolo era 520 Nm). Cred ca va fi dificil de condus atata putere doar cu tractiune spate, cei ce vor comanda tractiunea integrala vor fi mai castigati (si mai in siguranta). Partea din fata a masinilor nu-mi place dar spatele berlinei e fenomenal ! nu inteleg de ce dimensiunile tot cresc in conditiile in care utilizatorii raman la fel … se imbunateteste astfel tinuta de drum ? Daca da, merita. daca nu, creste si greutatea ...
    18 5
  • La o masina sport conteaza foarte mult exteriorul, iar fata este odioasa.
    Degeaba are performante de top.
    Pacat.
    13 7
  • netam-nissan
    bmw incepe sa le vinda cred la kilogram, ca au luat serios in greutate pe linga centimetri.
    1720 kile mai precis m4 competition pt 104 mii euroi in franta dar sub suta de mii la nemti.
    in teorie normal ca daca incepi sa vrei scaune carbon turceni, yellow paint cucuteni sau discuri frine ceramica horezu ramai si mai chel in portofel.
    13 1
  • Fainosag
    S-au trezit marii analisti, expertii din trombon, sa "judece" niste simboluri. Nu stiu cati din cei care comentati v-ați urcat vreodata intr-un M. Si apropo, astia cu Honda/flexus apar ca ciupercile dupa ploaie de fiecare data cand se prezintă ceva de prin Germania. Lasati frustrarile. Oricum strugurii sunt acri. Ps. Unde e ala cu Tesla?
    4 7
  • Nu am avut ocazia să mă urc vreodată într-un M, dar am condus, printre altele, E30, E28, E23. Erau niște mașini fantastice. În altă ordine de idei, îmi mențin părerea: nu poți compara senzațiile RWD cu FWD. O fi bună Honda Civic, nu contest plăcerea de a pilota un Type R sau un Megane RS etc., o fi bună și Tesla, dar BMW este altceva. E ca sarea și piperul: ai nevoie de amândouă, dar nu le poți compara.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru