BMW aniversează 40 de ani de la primul său vehicul electric

de Sebastian Toma
Marti, 11.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW celebrează patru decenii de la construcţia primului său vehicul electric, bazat pe modelul 1602. Acesta dezvolta 43 CP şi avea o autonomie de 30 de kilometri.

Urmareste Automarket
BMW sărbătoreşte 40 de ani de la construcţia primului său vehicul electric. Acesta era construit pentru Jocurile Olimpice de la Munchen din 1972. Iniţial, constructorul german a construit două prototipuri electrice bazate pe 1602, echipate cu motoare electrice de 43 CP şi cu 12 baterii convenţionale de 12V. Primele vehicule electrice de la BMW erau capabile să accelereze de la 0 la 50 km/h în 8 secunde, iar viteza lor maximă era de 100 km/h.
Autonomia acestor vehicule era de numai 30 de kilometri, în condiţiile în care o încărcare dura 14 ore.

Ulterior, BMW a lansat modelul LS Electric, echipat cu sistem de frânare regenrativ. Acesta putea să accelereze de la 0 la 50 km/h în 11.4 secunde, dar avea un motor mai puţin puternic decât primul prototip, oferea aceeaşi autonomie şi avea mai puţine baterii. Anii 1980 i-au găsit pe cei de la BMW pregătind modelul 325iX Electrci. Acesta avea baterii NaS, care ofereau o densitate a energiei triplă faţă de cea a acumulatorilor convenţionali cu plumb. Pe lângă sistemul de tracţiune integrală, acest vehicul electric accelera de la 0 la 50 km/h în 9 secunde şi putea să parcurgâ până la 150 kilometri cu o singură încărcare.

Primul vehicul exclusiv electric de la BMW este conceptul E1, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1991. Respectivul concept avea panouri de caroserie din plastic, un şasiu din aluminiu şi un motor electric de 43 CP. BMW E1 accelera de la 0 la 50 km/h în 6 secunde, atingea o viteză maximă de 120 km/h şi putea să parcurgă până la 150 km cu o singură încărcare.

Mergem pe repede-înainte în prezent, când BMW şi Mini au oferit o serie de vehicule electrice în regim special, folosite pentru a pregăti viitorul BMW i3. Acest model 100% electric va debuta în producţia de serie în cea de-a doua parte a anului viitor.

Via BMW

Comentarii (1)

  • Nu stiu de ce, dar nu-mi plac deloc masinile electrice.
    Am admirat designul modelelor din imagini, dar partea electrica nu ma intereseaza.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru