BMW desface șampania: 1 milion de mașini electrice vândute

de Tiberiu Safta
Miercuri, 10.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a anunțat oficial că a atins borna de un milion de mașini electrice vândute de la momentul lansării modelului i3, primul model electric de serie al mărcii. Totodată, grupul bavarez a anunțat o creștere a vânzărilor la nivel mondial în primul trimestru.

În 2013, BMW a lansat primul său model electric de serie, i3. Pe parcursul anilor, gama de modele cu zero emisii din partea mărcii bavareze, dar și a celorlalte mărci din interiorul Grupului BMW, a început să crească treptat.

Acum, la 11 ani de la debutul lui i3, Grupul BMW tocmai a reușit să atingă borna de un milion de mașini electrice vândute la nivel mondial.

„Grupul BMW continuă să crească în segmentul mașinilor electrice. Odată cu livrarea vehiculului electric cu numărul 1 milion de la debutul pe piață a lui BMW i3, am atins o bornă importantă care confirmă atractivitatea portofoliului nostru de produse”, a declarat Jochen Goller, membru al Consiliului de Administrație în cadrul Grupului BMW.

Alături de această reușită, BMW mai anunță și o creștere a vânzărilor în primul trimestru din 2024. Astfel, grupul bavarez, care include și mărcile Mini și Rolls-Royce, a reușit să vândă 594.671 de mașini la nivel mondial. Asta se traduce printr-o creștere de 1.1% față de același interval din 2023.

În Europa au fost vândute 227.784 de mașini BMW și Mini, de unde rezultă o creștere de 5.5% față de primul trimestru de anul trecut.

În ceea ce privește strict mașinile electrice, marca BMW a vândut 78.691 de astfel de mașini la nivel mondial în primul trimestru (+40.6%). Cele mai vândute modele electrice ale mărcii bavareze au fost i4, iX3, iX1, iX și i7.

La final, cererea a fost mare și pentru modelele diviziei de performanță BMW M. Astfel, în perioada ianuarie – martie au fost vândute 48.110 de mașini care poartă litera M, un plus de 3.6% față de aceeași perioadă din 2023. Cele mai populare modele au fost: M2, M3 Sedan, M3 Touring și XM.

via BMW

Comentarii (12)

  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Dutzulicăăăă!!!
    Hai cu ciclul de găină, Dutzăăă!
    2 6
  • E un număr, dar în 11 ani un milion de unități nu mai pare așa mult, versiunile termice au fost de 15-20 ori mai multe, Bmw joacă precaut și până acum s-a dovedit soluția optimă.
    8 2
  • +40% in primul trimestru e semnificativ.

    Sigur ca 1 milion în 11 ani e puțin, dar acum 10 ani vindeau doar câteva.
    E precum întrebarea de odinioară: cum ați făcut primul milion? Greu. Următoarele mult mai ușor.
    7 2
  • https://www.biziday.ro/280958-2/
    1 3
  • "Cele mai vândute modele electrice ale mărcii bavareze au fost i4, iX3, iX1, iX și i7." Pai astea-s toate modelele electrice pe care le au.
    Daca astea-s cele mai vandute care-s cele mai putin vandute?
    3 3
  • @alex cu creier mic
    i3, i5
    3 3
  • Ți-am spus că ești retardat, acuma ai și dovedit-o. 1 milion până acum față de 2,6 milioane producție anuală, este exact cum am spus. BMW are o abordare în raport cu cererea, și în cazul lor sunt modele cu vânzări sub așteptări (valabil nu doar la BEV-uri). In cazul BMW, dacă un model se produce sub 250 de unități pe zi sau altfel spus minim 60.000/an nu poate fi rentabil, evident sunt si excepții în cazul modelelor speciale, M-uri etc.
    Ți-au explicat și alții, dar cum ești retardat și frustrat nu pricepi.
    Nu explici tu pe limba prostiilor (atâta poți) și mă prind eu, nu-i stres… ce ai vrut să spui cu comentariul tău oligofren?
    Una este să fi “atent” și să sancționezi când fac o eroare, dar ai devenit un cocoș penibil care cântă cucurigu că atâta poate.
    Dacă te porți ca un retardat îmi revizuiesc abordarea și te ignor.
    Dacă vrei “scandal” hai cu chestii inteligente că n-am timp de pierdut.
    4 2
  • @dan_grc
    Joaca super precaut si poti sa ii pupi in esapament in continuare.
    Daca unii raporteaza cresteri pe electrice de 10-20% razi de ei.
    Daca BMW raporteaza cresteri de 40% pe segmentul electric, ii ridici in slavi ca joaca precaut.
    Ipocrizie si cocalareala maxima din partea unora!
    Cand devii si tu realist?
    "În ceea ce privește strict mașinile electrice, marca BMW a vândut 78.691 de astfel de mașini la nivel mondial în primul trimestru (+40.6%). Cele mai vândute modele electrice ale mărcii bavareze au fost i4, iX3, iX1, iX și i7."
    Cu atatea modele electrice si crestere de 40%, joaca precaut? :))
    0 2
  • @dan_grc
    La Volvo cresterea a fost de doar 23% si le canti prohodul:
    "Cu 23% electric din totalul vânzărilor, Volvo se îndreaptă către sfârșitul deceniului foarte încrezător, 2030 fiind obiectivul declarat de full electric, le urez succes, au nevoie și de puțin noroc având în vedere ca cel mai popular model, XC60 nu este full electric."
    La BMW cu 40% crestere, ii apreciezi pentru ca sunt precauti:))
    Mi se pare doar mie ca esti super ipocrit?
    De ce BMW e interesat de alianta cu Rimac? Pentru dezvoltarea modelelor cu motoare diesel?
    Hai mai baieti, nu le mai tineti partea ca va mintiti si ii pacaliti si pe altii. Directia e clara.
    0 2
  • @dan_grc
    Foarte precaut: poti enumera cate modele electrice au? Cele full electrice, hai scrie sa vada lumea ce precaut joaca.
    Cel mai precaut jucati voi, cand le luati troacele obosite diesel ale germanilor si le omorati plamanii romanilor.
    0 2
  • La Volvo cu 23% le cant prohodul pentru ca-n câțiva ani vor sa fie full electric, ceea ce pare cam nasol, adică vor pierde producție, vânzări, la Bmw ponderea de electrice este mult mai mică, nu contează numărul de modele, ci vânzările totale, chiar este atât de greu de înțeles ?
    2 1
  • @dan_grc
    E greu de inteles ce declara unii si ce fac cu adevarat: Volvo are vreo 3 modele full electrice si a scos ultimul diesel pe poarta fabricii din Suedia (nu China cum minteai tu pe aici), iar BMW are vreo 10.
    Acum daca logica mea functioneaza, nu vad de ce ar investi BMW in atatea modele FULL electrice, daca nu s-ar orienta rapid catre asta. Pentru a produce niste modele, trebuie investitii majore si nu le faci daca nu vrei sa produci.
    Eu cred ca mai bine ai face si tu ceva util sa iti permiti o masina mai buna, decat sa ai grija Volvo. Aia care isi iau Volvo au bani si cunostinte auto de 10 ori mai mult decat ai Tu. Deci ei si-ar putea permite o troaca diesel la 5000 euro, dar prefera un Volvo nou la 50000 euro.
    Asta chiar daca tu nu iti permiti.
    Pe voi inca va prostesc germanii sa le curatati tara de troace si au succes pentru ca sunteti inca multi cocalari impresionati de super performantele unui 2.0 diesel... 8 secunde pana la 100 km/h :))
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru