BMW introduce o versiune nouă pentru X5 și X6: motor diesel de 3.0 litri cu sistem mild-hybrid la 48V și 340 de cai putere

de Cornel Șocariciu
Marti, 11.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW X5 xDrive40d și X6 xDrive40d vor fi disponibile începând cu luna mai a acestui an. Ambele versiuni vor fi echipate cu o variantă îmbunătățită a motorului diesel de 3.0 litri cu șase cilindri și cu un sistem mild-hybrid la 48V.

În luna septembrie a anului trecut, BMW a introdus în gama Seria 5 o versiune echipată cu sistem mild-hybrid la 48V (520d cu motor de 2.0 litri diesel cu 190 CP). În acel moment, oficialii constructorului german au anunțat că noua tehnologie va fi introdusă treptat și pe alte modele și motoare din gamă. La începutul acestui an, același sistem a fost introdus și pe BMW Seria 3 și X3.

Acum, constructorul german mai face un pas în zona electrificării modelelor sale și anunță lansarea versiunilor BMW X5 xDrive40d și X6 xDrive40d cu sistem mild-hybrid la 48V.

Conform oficialilor germani, ambele variante vor fi echipate cu o versiune îmbunătățită a motorului diesel de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Acesta poate dezvolta 340 de cai putere la 4.400 rpm și 700 Nm între 1.750 și 2.250 rpm, iar resursele sale sunt gestionate de o cutie automată Steptronic cu opt trepte și de sistemul de tracțiune integrală xDrive.

Sistemul mild-hybrid la 48V include un starter-generator capabil să susțină motorul cu ardere internă la pornirea de pe loc sau în momentul în care șoferul accelerează puternic (elimină o parte din fenomenul de turbo lag).

Oficialii BMW menționează să sistemul mild-hybrid oferă un plus de 11 cai putere și până la 120 Nm în aceste momente cheie. Bateria care susține sistemul electric la 48V are o capacitate de 0.5 kWh și integrează și un sistem de răcire cu lichid.  

Atât X5 xDrive40d, cât și X6 xDrive40d vor putea accelera de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde.

Propulsorul diesel va fi echipat cu un sistem pentru tratarea gazelor de evacuare în două etape, iar conform oficialilor BMW, ambele versiuni introduse în gamă respectă normele de poluare Euro 6d (acestea vor fi introduse începând cu 1 ianuarie 2021).

Consumul mediu mixt anunțat de producătorul german pentru versiunea X5 xDrive40d este cuprins între 5.9 și 6.4 litri/100 de kilometri, în timp ce varianta X6 xDrive40d promite un consum mixt de carburant cuprins între 5.8 și 6.2 litri/100 de kilometri.

Noua versiune diesel introdusă pentru X5 și X6 va putea fi comandată începând cu luna mai a acestui an. 

Comentarii (5)

  • Adrian
    "Miroase" putin a sistemul Continental de tratare a gazelor in 2 etape, similar celui de pe noul Golf 8 (2.0 TDI)
    4 0
  • Acum inteleg ratiunea de a exista al lui X6: consuma mai putin cu 0.1% fata de X5.
    1 1
  • Costel
    Diesel ,Rudolf Diesel , intotdeauna colacul de savare a vanzarilor atunci cand producatorul nu-si impune sa consfinteasca sabordarea unui model cu astfel de dimensiuni prin alegeri mai mult decat discutabile impuse de un trend vremelnic
    2 3
  • Nici eu n-am incredere in milf hibridele astea.
    7 1
  • @Adrian: BMW cred că a fost primul constructor care a folosit sistemul de tratare NOx în două faze, de prin 2012, începând cu Seria 5, cred. Nu știu dacă este o soluție Conti.


    @Dan_grc: O să folosesc denumirea ta. :))) Prin 2016 BMW anunța ca orizont de timp 2025 pentru a trece toate modelele pe sistem de 48V, deci “MILF” hybrid. Deci se umple lumea de milf.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru