BMW prezintă noul M4 CSL: 550 CP și producție limitată la 1.000 de exemplare

de Alexandru Monenciu
Vineri, 20.05.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a publicat primele informații și imagini cu noul M4 CSL. Modelul inspirat din motorsport va fi replicat în doar 1.000 de exemplare, la nivel global, și debutează în cadrul Concursului de Eleganță Villa d'Este.

Acronimul CSL, sau Coupe Sport Leichtbau, a fost purtat doar de două modele de serie produse de BMW. Este vorba despre legendarul E9 3.0 CSL, cunoscut și ca "Batmobile", și de M3 CSL din generația E46. Acum, acesta revine în lumina reflectoarelor odată cu lansarea noului M4 CSL.

AL TREILEA CSL DIN ISTORIA BMW

Acest nou model al bavarezilor poate fi descris, pe scurt, ca o mașină de stradă pentru amatorii de circuit. Elementele aerodinamice, lipsa banchetei și multe alte componente susțin această teorie. Dar să le luăm pe rând.

Din punct de vedere estetic, noul BMW M4 CSL poate fi recunoscut după grila frontală simplificată, emblemele specifice, jantele forjate rezervate acestui model (19 inch pe față și 20 pe spate), accentele roșii de la exterior, elementele aerodinamice și eleronul care te duce cu gândul la M3 CSL.

Avem apoi farurile cu lumini de zi galbene, asemănătoare cu cele utilizate de M5 CS, dar și stopurile LED cu tehnologie "BMW Laser".

Clienții pot opta pentru una dintre cele 3 culori exterioare: Gri Brooklyn Metallic, Alb Alpine și Negru Sapphire Mettalic.

Nu lipsesc emblemele aniversare "BMW Motorsport".

MAI UȘOR CU 100 KG DECÂT M4

Capota, plafonul și hayonul sunt confecționate din fibră de carbon, pentru a obține o masă proprie cât mai scăzută. De fapt, M4 CSL cântărește 1.651 de kilograme, fiind cu 100 de kilograme mai ușor decât un M4 obișnuit.

Pentru interior, BMW a pregătit două scaune "scoică" din fibră de carbon (cele M Carbon cu reglaj electric sunt opționale, dar nu costă în plus), consolă centrală din fibră de carbon și inscripția CSL pe tunelul median. Și la interior s-a folosit culoarea roșie, în special la cusăturile contrastante.

Inginerii diviziei BMW M au revizuit motorul de 3.0 litri, twin-turbo, și, printre altele, au crescut presiunea turbinelor. Așa se face că, în cazul lui M4 CSL, unitatea pe benzină dezvoltă 550 de cai putere și 650 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.7 secunde și o viteză maximă de 307 km/h.

Transmisia automată M Steptronic cu 8 rapoarte și roțile motrice spate completează pachetul.

Suspensia fost recalibrată pentru un plus de dinamism, iar garda la sol coborâtă.

Sistemul de control al tracțiunii a fost și el revizuit din același motiv. Nu lipsesc frânele ceramice M Carbon și sistemul de evacuare cu amortizor spate din titan pentru un sunet inconfundabil.

CEL MAI RAPID BMW DE SERIE DE PE NORDSCHLEIFE

Toate detaliile menționate mai sus se traduc foarte simplu: noul M4 CSL este cel mai rapid BMW de serie de pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife. Mașina a parcurs cei 20.8 kilometri în 7 minute și 20.207 secunde.

Noul BMW M4 CSL va intra pe linia de asamblare a uzinei din Dingolfing în iulie 2022, iar producția va fi limitată la doar 1.000 de exemplare, comercializate la nivel global.

via BMW

Comentarii (8)

  • M4 Competition 0-100kmh in 3,9 secunde.
    Nordschleife 7min 31sec
    ca. 100k

    M4 CSL 0-100kmh in 3,7 secunde.
    Nordschleife 7min 21sec
    ca. 165k
    7 1
  • Dan Voiculescu
    Moderaţie, nu desfrâu.
    4 3
  • moderatie pt o masina care nu mai are bancheta spate? Asta se cam traduce in desfrau pe circuit
    6 3
  • Interesant dar ... pare sa fie mai mult Marketing si Pret (165.200 Euro in Germania) decat performanta. Limitarea productiei la doar 1000 de exemplare se inscrie pe aceeasi linie. Desi modelul anterior (produs in 2003-2004) s-a vandut 'de bunavoie' in doar 1273 exemplare (daca tin bine minte) in conditiile in care la noi era vreo 66.000 Euro CIP. Pe vremea cand un M3 'normal' era vreo 48.000 euro CIP. Reamintesc ca peste pretul CIP se adauga acciza si TVA-ul.
    Ca tot vorbim de pret cei 165 K Euro; se apropie periculos de Porsche GT3 cu ai sai 188 K Euro ...
    Remarc si prezenta culorii albe in paletarul disponibil pe langa ternele gri si negru.
    8 4
  • @Snow ai pus punctul pe i

    Sunt de aceeasi parere cu tine, in special prima idee
    5 3
  • Florea Cioaca
    Mdeah, agregat de 1650kg, si pentru circuit. Muahaha!
    4 0
  • Mircea Badea
    urata, grea, inceata, scumpa aiurea...asa ceva..sa-i puna baterii macar.
    5 4
  • Cum reusesc astia 3.7 secunde doar cu tractiune spate??!
    Sper ca aceste modele sa ajunga la adevaratii pasionati. Pentru romanake care stiu ei tot ce se invarte in lumea asta, fiind extrem de limitati in gandire sa baleasca din RATB!
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru