BMW și Ford conduc un consorțiu care investește 130 de milioane de dolari în bateriile solid-state

de Paul Cosma, Foto: BMW
Marti, 04.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW și Ford, alături de fondul de investiții Volta Energy Technologies, investesc 130 de milioane de dolari în Solid Power, un start-up care dezvoltă baterii de tip solid-state pentru mașinile electrice.

Noile baterii “solide” pentru electrice oferă o densitate mai mare a energiei și promit o autonomie mai mare decât cele litiu-ion, însă costurile de dezvoltare sunt deocamdată foarte ridicate. 

În acest context, BMW și Ford au anunțat că vor investi într-un start-up care dezvoltă aceste baterii de tip solid-state, alături de fondul Volta Energy Technologies. 

Americanii de la Solid Power spun că investiția de 130 de milioane de dolari îi va ajuta să-și continue planurile deja stabilite și să livreze aceste noi baterii în “viitorul apropiat”. 

Conform acordului semnat între Solid Power și consorțiul format din BMW, Ford și Volta Energy Technologies, cei doi producători auto vor primi o primă tranșă din acest nou tip de baterii începând din 2022. Aceasta va fi utilizată pentru teste și integrare în viitoarele modele. 

Via BMW

Comentarii (6)

  • Ion Litiu
    Ce dovada vreti mai mult ca actualele baterii sunt niste porcarii? Cei care isi iau acum masini electrice isi iau si o mare teapa. Nu le vor mai putea revinde decat la niste preturi derizorii.
    8 8
  • "Nu le vor mai putea revinde decat la niste preturi derizorii"

    nu am sa inteleg genul asta de mentalitate:
    - imi iau electrica cu baterii life-time
    - imi iau masina cu valoare de revanzare mare
    - imi iau apartament pe care sa-l pot vinde bine
    ...
    - imi iau nevasta care sa o mai foloseasca si altii
    8 11
  • @flanel
    Sa aduci in discutie neveste(sau mame) e o usoara badaranie,in fine,ia vezi la noi cu cat se vinde un Golf electric de 30 000km si 3 ani vechime.Dupa,vezi si cat a costat de nou cu ot cu optiunile de pe el.Apoi,uita-te la unul automat din acelasi an.diesel sau benzina.Din 2017 si 36 000 km, daca ceri pe el 14000e nu ti-l ia nimeni.
    9 6
  • Seriff
    Intrebarea e cine se risca sa cumpere o masine electrica SH care e aproape iesita din garantie, sau a iesit deja? E un risc imens pe care nu cred ca si-l asuma nimeni, plus ca bateria deja e uzata, autonomia fiind mai mica decat era cand masina era noua. Daca masina e iesita din garantie si se strica ceva o repari doar in reprezentanta si te rupe.
    10 2
  • @Fanel_
    ba eu il inteleg, sa si explic: este mentalitatea omului sarac, frustrat ca e sarac, dar care in acelasi timp e lenes si comod in a face ceva care sa il scoata din starea de sarac. eforturile lui merg in schimb catre actiuni care sa ascunda faptul ca e sarac, dar el cunoaste cel mai bine adevarul ca e sarac si cunoaste si discrepanta enorma dintre adevar si poleiala pe care o afiseaza si asta doare cel mai tare.

    apoi doare frustrarea cand e pus fata in fata cu altul (cu cat mai putin ostentativ, cu atat mai tare doare, pentru ca stie bine din propria lui experienta, ca ostentativii afiseaza mult peste starea lor reala, pe cand cei rezervati afiseaza intotdeauna mult mai putin decat au sau pot) care chiar isi permite si instinctiv ii vine sa scoata pe gura sfaturi cum ca aia nu merita, cum ca ailalta e prea scumpa, ca nu e nicio combinatie. in timp ce sarakiile asteapta bateriile solid-state (s-s) pe care oricum nu si le vor permite nici peste 10, nici peste 20 ani, cei care sunt interesati de o electrica si isi permit, nu au urechi pentru macanelile sarakiilor si cumpara una astazi, cu tehnologia de astazi, iar peste 5-10 ani vor cumpara o alta, de data asta cu s-s. in cel mai bun caz pentru sarakii, masinile electrice vechi vor ajunge intr-un final, la a saptea mana la sarakii, moment in care se vor da mari cu ele in fata altor sarakii cu orice prilej, uitand ca au la baza tehnologia litiu-ion care lor le putzea la momentul aparitiei, atunci cand ei visau la s-s-uri. asta valabil pentru masini electrice, cum a fost si inca mai este valabil si pentru masini termice si cum este valabil pentru orice bun nou inaccesibil pentru sarakii.
    1 4
  • Ai vrut sa pari spiritual, dar ai dat-o-n bara magistral. Nu ai nici logica nici harul scrisului, nimic nimic. Esti doar penibil.
    Faptul ca scrii o polologie nu ascunde faptul ca "tehnologia" bateriilor actuale este nepotrivita pentru automobile. Iar oamenii care mai au ceva neuroni la purtator au inteles deja asta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru