BMW X4 Concept: fotografiile oficiale cu fratele mai mic al lui X6

de Sebastian Toma
Joi, 04.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat primele imagini oficiale ale conceptului X4. Acesta va fi expus la Salonul Auto de la Shanghai şi este noul capitol în povestea Sports Activity Coupe-urilor de la BMW.

BMW a prezentat primele imagini oficiale ale noului X4 Concept, fratele mai mic al lui X6. Al doilea SAC (Sports Activity Coupe) al nemţilor va debuta la Salonul Auto de la Shanghai. Pentru moment, exemparul din imaginile alăturate este doar un concept. Însă, reprezentanţii BMW spun că modelul este programat  să debuteze în versiunea de serie în 2014. Al doilea Sports Activity Coupe din gama BMW va fi construit la uzina din Spartanburg, Statele Unite ale Americii, centrul de competenţă pentru modelele BMW X şi locul unde se produc BMW X5, BMW X6 şi BMW X3.

DIMENSIUNI

BMW X4 Concept are o lungime de 4.648 milimetri, o lăţime de 1.915 milimetri şi o înălţime de 1.622 milimetri. Ampatamentul este de 2.810 milimetri, pentru a asigura un habitaclu spaţios, în timp ce jantele de 21 inch sunt menite să ofere un aspect impunător, care să completeze robusteţea şi eleganţa modelului german. Spre comparaţie, BMW X3 are o lungime de 4.648 milimetri, o lăţime de 1.881 milimetri, o înălţime de 1.675 milimetri şi un ampatament de 2.810 milimetri. Versiunea de bază a lui BMW X3 are un portbagaj de 550 litri, un rezervor de 67 litri şi o masă de 1.735 kilograme.

Pentru moment, reprezentanţii BMW nu au prezentat informaţi similare în cazul lui X4 Concept.

DESIGN

La nivelul părţii frontale, observăm un set de blocuri optice cu un design agresiv şi foarte pronunţat, apropiate de grila faţă la fel ca în cazul noului Seria 3 F30, grilă care prezintă şi ea un aspect deosebit. În raport cu X3 şi X6, modelele la care se raportează noul SAC, X4 prezintă o bară faţă proeminentă, cu două fante de aerisire de dimensiuni mari la nivelul extremităţilor, similare cu cele găsite pe X6 M, dar şi cu o nouă secţiune centrală, diferită de ceea ce am văzut până acum în gama X de la BMW.

Profilul modelului este dinamic şi prezintă linii puternice. Portierele din spate au un design interesant, care ajută tranziţia între bosajele aripii faţă şi stopuri, totul printr-o serie de linii bine definite. Aceste linii sunt, la rândul lor, continuate în interiorul blocurilor optice, stopurile reuşind să egaleze blocurile optice frontale la nivel estetic.

Bosajele aripilor sunt şi ele umflate, dar într-un mod mai discret decât la X6, ceea ce îi conferă lui X4 un plus de eleganţă.

Jantele de 21 de inch completează aspectul agresiv al modelului. Designerii BMW n-au exagerat cu ideea siluetei de coupe şi nu au înclinat prea mult mult plafonul în partea din spate, promiţând suficient spaţiu pentru cap şi pentru ocupanţii locurilor din spate.

Posteriorul lui BMW X4 pune accentul pe blocurile optice şi cele două evacuări. În timp ce blocurile optice prezintă o siluetă nouă pentru BMW, cele două evacuări reprezintă o reintrepretare a fantelor de aerisire prezente pe bara de protecţie faţă, fiind la rândul lor găzduite de un set de spaţii bine determinate la nivelul barei de protecţie spate. Între cele două evacuări se află un difuzor de aer, menit să-i confere lui X4 un aspect mai sportiv.

Via BMW

Comentarii (23)

  • Un nou cocosat bavarez! Cine boala cumpara aceste struto-camile fara sens si fara logica?
    36 42
  • Marius
    o sa fie foarte populare in randul ”pitzipoancelor de Romania” ca e mai mic si mai usor de parcat,eu am vazut vreo cateva care isi chinuiau x6-le prin parcari
    45 11
  • Oricate critici a primit X6 de la lansare si pana in ziua de azi, de cate ori vad unul pe strada trebuie sa recunosc ca are o prestanta aparte. Au incercat si honda, acura, taiota si mai stiu eu cine, dar nimeni n-a reusit-o atat de bine ca si BMW. De fapt e oficial ca honda/acura au vanzari catastrofale la imitatia pe care au facut-o la X6, dar asta e problema lor.

    Eu cred ca masinuta asta la randul ei o sa-si gaseasca clienti destui, mai ales ca va fi mai accesibila ca pret fata de fratiorul mai mare. Are multe detalii de design care imi plac, va fi un automobil modern si performant si sunt convins ca o sa fie o reusita.
    36 11
  • @slVW_83: corect, insa mai interesant este de ce producatorii sunt atat de obsceni si lacomi dupa bani si lanseaza asa ceva?

    Apoi ce dracu ma: il urca pe niste roti imense si ii face ditai garda la sol, ca pe urma sa-i puna-n fund difuzor de aer pt "sportivitate". Cine cunoaste principiile aerodinamice si rolul difuzorului de aer isi da imediat seama ca pe astfel de masini, rolul lor este pur decorativ. Dar in ziua de azi functionalul si esenta nu mai conteaza, aparenta si imaginea inseamna totul si se vand pe rupte. Asta reprezinta de fapt gamele X si Q de la BMW respectiv Audi: imagine. Si macar de-ar fi o imagine respectabila - dar nu este, dpmdv este chiar una de prost gust. Noroc ca au si alte masini respectabile in oferta care le salveaza ca prestanta, iar gamele X si Q le asigura buzunarele.
    21 8
  • Vasilica
    In EU sunt oameni cu bani multi. In RO oamenii cu bani sunt putini dar exista saracii multe (si la buzunar dar si la minte) care comenteaza la aceste masini. Cand ai multi bani si iti permiti orice si altfel vezi lucrurile.
    23 9
  • parerea mea e ca arata un pic mai bine decat X6(per total)....insa nu ma da pe spate.....
    probabil va urma si un X2 in viitoru apropiat.......
    se pare ca,cat de curand SUV-urile din ograda bmw vor fi mai multe la numar ca sedanurile........si ma tem ca nu e un lucru chiar bun.....
    de la regele soselelor la constructor de auto 'agricole'.....
    13 12
  • @ tzenu_bmw
    Gama X a devenit '' vaca de muls " in cadrul BMW fiind extrem de profitabila, facand ca in 2012 BMW Group sa aibe un profit similar cu Toyota desi Toyota a vandut aproape 10 milioane de masini vs 1.5 mil cat a vandut BMW . Iar acest trend se va dezvolta in continuare in anii viitori, Mercedes anuntand un rival pentru X6 bazat pe ML, Audi va lansa Q6, Q4, Q2 alaturi de noul Q7 iar Maserati ia in considerare si un model mai mic decat SUV-ul Levante ( bazat pe Grand Cherokee ce va debuta in toamna la Frankfurt ) pentru a contracara viitorul Porsche Macan care se anunta de pe acum un succes de proportii pentru Porsche dupa cel inregistrat cu Cayenne .
    22 0
  • @@tzenu_bmw
    Este clar ca majoritatea marcilor vor avea o gama din ce in ce mai bogata in privinta SUV-urilor de tot felul, este un studiu clar ca acest gen de masini prinde la public pt ca lumea cauta marci premium cu pozitii mai inalte la volan, superficial sau nu asta e realitatea, deci si cei care n-au intrat pana acum in aceste segmente vor intra, foarte putini vor ramane fara astfel de modele.
    20 0
  • Sper sa preia si platforma tehnica de la F30 nu doar forma farurilor.
    5 1
  • @@tzenu_bmw.............ai dreptate cu vaca de muls.....insa bmw (dupa parerea mea)mulge prea mult la vaca aia.......
    un X5 si un X3 dupa parerea mea erau de ajuns(am spus vorba asta de nenumarate ori)......
    bmw ar trebui sa se concentreze pe sedanuri si coupeuri......masini care au pus bmw pe 'harta' in ultimi 50 de ani......
    deja au ajuns la prea multe masini de teren si crossover
    X1,X3,X4,X5,X6,3GT,5GT.......sunt chiar prea multe........
    10 4
  • poni_2013
    Nu mi se pare cine ştie ce, dar e drăguţ puţin.
    12 0
  • @tzenu
    Stai linistit ca aproape 30% din vanzari este reprezentat de seria 3, apoi cu seria 5,6 si 7 se apropie de aproape 50% din vanzarile totale, deci chiar daca X-urile sunt mai multe, se vand la fel de bine si cele clasice, doar ca pe viitor va scadea ponderea lor din total pentru ca se mareste gama, acum ca nu-ti place tie ca se mareste gama este altceva, dar nu se va mari doar cu X-uri.
    15 0
  • @ tzenu_bmw
    Au pus pe harta ! Dar piata se schimba si cine nu se adapteaza, dispare ! Uita-te la Porsche, gama 911 si Boxster/Cayman ( modelele in spiritul Porsche ) reprezinta doar 30 % din vanzarile anuale Porsche, grosul vanzarilor fiind realizate de Cayenne si Panamera . Fara aceste modele, Porsche nu ar avea fonduri sa finanteze dezvoltarea modelelor sportive . Aceieasi situatie si in cazul BMW si al celorlalti constructori premium . Germanii s-au adaptat cel mai rapid la noile tendinte ale pietei si rezultatele se vad, insa ma bucur ca s-au trezit in sfarsit si italienii ( Maserati ) care anunta o ofensiva puternica nu numai in segmentul SUV-urilor, foarte probabil Maserati va lansa in urmatorii 3 ani si un rival pentru BMW Seria 3 .
    18 1
  • Fata de seria 3, spate de seria 5.
    Dar, tot arata mai bine decat X6. Nu mi-as cumpara (oricum nu-mi permit), dar imi place cum arata.
    19 4
  • Adrian
    Nu e rau. Arata mai bine ca X1 si X3 dar in general X-urile nu imi plac. Poate X5 cu jante mari dar nici el. Cel mai frumos BMW tot seria 6 grand coupe ramane.
    8 2
  • mai asta zici ca ii seria 3 unflat pacat ca toate marcile incept acest fenomen,in rest sigur va fi o masina buna ca e un bmw chiar daca nu sunt fan
    1 8
  • Discordie
    pacat de marca asta, cel putin in Romania, mi-e rusine sa ma opresc cu X5'ul la semafor langa un gipsy borat cu alt x5.In viitorul apropiat ma voi orienta catre jaguar sau volvo.
    15 5
  • Adrian
    @Discordie
    Volvo nu are cum sa fie mai bun ca BMW. Jagaur poate dar au prea putine modele in gama. Uita de cei care fac imagine proasta marcii si cumpara X5 sau un BMW vf de gama si o sa vezi ca nu te mai intereseaza parerea altora.
    9 2
  • @Adrian
    Tu chiar ai crezut ca @Discordie are X5?:). Este iubitor de SUV-uri, dar pe viitor se va uita la Jaguar care nu are asa ceva, iar la Volvo nu cred ca se gandea la XC90.
    7 2
  • @slvw_83
    Eu
    2 2
  • I-mi pun intrebarea de ce unii dintre noi tot adreseaza fel de fel de apelative la X6-COCOSAT,ML-CEL MAI URIT MODEL mercedes,AUDI Q5-O TROACA MARE,etc.....Domnilor FANI,mai mult de dacie nu a-ti avut niciodata si sunteti invidiosi pe PITIPOANCELE DE DOROBANTI,Voi aveti grija de Daciile voastre care in curind vor fi scoase de3finitiv la Pensie.Au fost pentru epoca lor masini excelente,dar de asta unul din motive a fost si acela pentru care l-AM DAT JOS PE CEASCA,fiindca doream alceva nou.....Cine are bani,sa-si cumpere orice masina doreste,ce va intereseaza pe voi.Lasati specialistii sa-si spuna cuvintul.....Voi vi-l ati spus,mai luati o pauza ,fiindca de aceea suntem unde suntem.....a-ti ajuns mari specialisti ca leana.
    8 7
  • Nastrapulea
    Hmm, eu sper ca urmatoarea mea masina sa fie asta (vedem cu ce pret iese). Raman fidel X-urilor.
    1 2
  • BaditzaEx
    in 4 usi ?!, nu era vorba sa fie in 2?!, sau am inteles eu gresit , urmeaza un X2 disponibil in 2 usi, acela putand a fi concurent pentru Evoque ...?!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru