Bornă istorică: Mazda a produs 2 milioane de motoare rotative

de Alexandru Monenciu
Marti, 31.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda anunță atingerea unei borne istorice: producția a 2 milioane de motoare rotative. Cel mai nou model care să integreze un asemenea propulsor este MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Chiar dacă mai sunt câțiva producători de automobile care au cochetat cu motorul rotativ, Mazda este sinonim cu acest tip de motor care a fascinat de-a lungul mai multor decenii. De fapt, marca niponă este singura care produce în serie acest tip de propulsor.

În 1961, Mazda încheie un acord cu NSU, iar primul model echipat cu motor rotativ a sosit șase ani mai târziu. Este vorba despre Cosmo Sport sau, cu alte cuvinte, Mazda 110S.

Au urmat apoi și alte modele ca Mazda R100 Coupe, R130 Coupe, RX-2, RX-3 și RX-4. În vara anului 1973, Mazda atinge borna de 500.000 de motoare rotative produse.

Fără îndoială, cel mai popular model Mazda echipat cu acest tip de propulsor a fost RX-7. Prima generație a fost prezentată în 1978. Trei ani mai târziu, Mazda producea motorul rotativ cu numărul 1 milion.

În aprilie 1986, Mazda depășește borna de 1.5 milioane de motoare rotative produse. Acest tip de propulsor și-a lăsat amprenta și în motorsport, mulțumită legendarului 787B, care a câștigat a 59-a ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, în 1991.

După Mazda RX-7 a urmat RX-8, lansat în 2003.

Finalul producției acestui model, în 2012, a marcat și retragerea motorului rotativ.

Dar, după o pauză de 11 ani, constructorul nipon a decis să îl readucă în lumina reflectoarelor. De această dată nu sub capota unui model sport, ci sub capota lui MX-30 e-Skyactiv R-EV, în cazul căruia este utilizat ca range extender.

Acest lucru a condus la atingerea unei alte borne istorice pentru Mazda: 2 milioane de motoare rotative produse.

via Mazda

Comentarii (3)

  • Cel mai prost motor din istoria umanitatii. Motorul rotativ. Un esec ingineresc.
    Un fel de bibelou de portelan, necesitand EXTREM de multa grija in operare, nicidecum un produs pentru masini de serie la modul in care a fost gandit a fi.
    Asta era demn de 2 mii de bucati, nu 2 milioane.
    Fiabilitate mai proasta decat la motoarele de oltcit sau dacia 1300
    7 8
  • Banditos
    Alinutza, ai buba la cap.
    4 2
  • Alexandru
    Alin, motorul este pretențios, dar fiabil, trebuie să fii dispus să îl exploatezi așa cum este indicat de producător. Faptul că mulți utilizatori au refuzat să îl folosească conform instrucțiunilor, nu descalifică motorul în sine.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru