Feedback

Bugatti a lansat noul Chiron Pur Sport: versiunea propune suspensii mai rigide și un comportament dinamic îmbunătățit

Publicat Miercuri, 04.03.2020
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 3
Bugatti a prezentat noul Chiron Pur Sport, un hypercar dezvoltat pentru a oferi performanțe mai bune pe circuit. Modelul va fi produs în 60 de unități, iar prețul de pornire anunțat de constructorul din Molsheim este de 3 milioane de euro fără taxe.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bugatti a publicat primele fotografii și informații oficiale referitoare la noua ediție Chiron Pur Sport. Modelul propune o serie de modificări estetice, îmbunătățiri la nivelul suspensiei și echipamente noi fabricate din materiale ușoare.

Noul Chiron Pur Sport a fost dezvoltat pentru a oferi un comportament dinamic îmbunătățit pe "un palier de viteze mult mai mare".

"Am discutat cu clienții și am ajuns la concluzia că aceștia își doresc un vehicul cu o agiltate sporită și cu un comportament dinamic mai bun", a declarat Stephan Winklemann, președintele Bugatti.

Pentru a obține rezultate mai bune, designerii constructorului din Molsheim au pregătit un splitter frontal mai mare, prize de aer mai generoase, o aripă spate fixă cu o lățime de 1.9 metri și un difuzor restilizat.

Bugatti a pregătit pentru Chiron Pur Sport și o serie de accesorii mai ușoare. Jantele au un design nou și cântăresc cu 16 kilograme mai puțin, iar lipsa sistemului hidraulic pentru controlul aripii spate se traduce prin încă 10 kilograme în minus. De asemenea, sistemul de frânare și cel de evacuare conțin elemente din titan, iar în total, Chiron Pur Sport este mai ușor cu 50 de kilograme comparativ cu varianta "normală" a hypercar-ului.

Inginerii propun acum arcuri mai rigide cu 66% pe puntea față, respectiv 33% pe punte spate și amortizoare adaptive care funcționează după un algoritm modificat. În același timp, reprezentanții Bugatti spun că pregătit și un software îmbunătățit pentru sistemul de control al tracțiunii. În modul Sport+ acesta ar urma să ofere ceva mai multă libertate șoferului în anumite condiții.

Sub capota lui Bugatti Chiron Pur Sport se află același motor W16 de 8.0 litri care oferă 1.500 CP și 1.600 Nm. Transmisia a fost recalibrată pentru a oferi reprize mai bune, iar turația maximă a motorului a crescut la 6.900 rpm (+200 rpm). În urma acestor modificări, Bugatti susține că noul Pur Sport poate accelera de la 60 la 120 km/h cu aproape două secunde mai rapid comparativ cu un Chiron normal.

Noul Bugatti Chiron Pur Sport va intra în producția în a doua jumătate a anului, iar conform oficialilor producătorului din Molsheim, vor fi asamblate 60 de unități. Prețul de pornire anunțat de Bugatti este de trei milioane de euro fără taxe.


Comentarii (3)

  • (Minimum) trei “meleoane”…Flatulenţă franco-germană. Păi să fie unchiul meu Donald Trump (soţul mătuşii Tamara) şi tot nu mi-ar surâde…Nu mai degrabă fac rost de o “rablă antică” de Buick Regal GN/GNX, pe care îl dotez cu o singură (nici măcar două, darămite patru) turbină de 88 mm şi apoi…ţine-te după mine, Bugetti (dacă poţi) ?

    Ce “comportament dinamic” să fie de studiat la această vacă înţepenit metropolitană de Chiron Pur Mort? A văzut-o careva, vreodată, abordând cu tupeu vreun circuit întortocheat, pe care, de regulă, se arată din plin măiestria pilotajului? Bag mâna nu în foc, ci direct în reactorul nuclear că, la capitolul manevrabilitate, un Corvette sau chiar un Viper (mai ales versiunile ZR1/ACR)…ar face ceva “cu boltă” (dar nu pot să spun ce anume) pe orice Bogatti (şi atât).

    Aşa cum vă asigurasem şi altădată, un Audi R8 sau un Porsche 911 înseamnă tot ce i-ar trebui unui amator de senzaţii sport – desigur, dacă ar ţine morţiş să se limiteze la v.a.g. Şi doar nu sunt destinate “amărăştenilor”, aşa că argumentul cu “stilul” şi “clasa” sucombă din faşă.
    1 3
  • @inexorabil eu aş enumera şi Lamborghini, şi sincer nu stiu care ar atrage mai multe priviri
    3 0
  • @nică, se pare (subliniez: se pare!) că Lambo se supune mai greu “directivelor” globalist-emolare de uniformizare arhitecturală şi tehnologică, adică ÎNCĂ ne putem bucura de principialitatea firmei exclusiviste din Sant’Agata Bolognese. Şi, aşa cum am tot precizat, “tutorele” Audi merită toate laudele (dar, totodată, nu ne ocoleşte uluirea cu valoare de paradox…cunoscând bine năravurile tipice v.a.g.-ului) pentru conservarea identităţii de sine a subsidiarei italiene, chiar dacă nici această relaţie nu poate fi socotită ideală – a se vedea (c)Urus.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru