Ce electrice au cumpărat europenii în luna mai: Tesla Model Y, lider detașat

de Alexandru Monenciu
Vineri, 30.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit cifrelor publicate de Jato Dynamics, Tesla Model Y a fost, de departe, cea mai comercializată electrică din Europa, în luna mai. Locul 2 este ocupat de Volkswagen ID.4, iar pe 3 s-a situat MG 4.

Europenii nu se mai satură de Tesla Model Y. O demonstrează cele mai noi cifre, care situează modelul american în topul celor mai comercializate electrice, de pe Bătrânul Continent, în luna mai.

Model Y conduce detașat topul, cu 21.530 de unități vândute în a 5-a lună a anului. Pe locul 2, cu 8.543 de exemplare, se situează Volkswagen ID.4.

Modelul de pe locul 3 este, cu siguranță, o surpriză: MG 4 (6.310 unități).

Urmează apoi, pe rând, Tesla Model 3 (6.204 unități), Fiat 500, Volkswagen ID.3, Volvo XC40, Skoda Enyaq, BMW i4 și BMW iX1.

via Jato Dynamics

Comentarii (26)

  • E si normal. Numai un tampit ar cumpara o masina electrica in afara de Tesla.
    Te uiti la banii care ii dai si ce primesti.
    Renault, vw, peugeot, etc...
    Asteptam cu interes viitorul model 2/z care va fi si mai ieftin si va insemna decesul hotilor de producatori auto cu combustibilele lor.
    Un id3 trebuia sa se vanda cu 30.000 pret de pornire corect in prezent (avand in vedere ca s-a lansat acum mai multi ani cu 31.000, si nah cu trecerea timpului ieftinesti)
    Peugeot e208, megane etech trebuiau sa fie 22-25.000 pret pornire pt cat de micute sunt si ce ofera de banii aia.
    Si sa vezi oftica pe prostii care le-au cumparat cand producatorii vor reduce in masa preturile de vanzare, avand in vedere concurenta care va aparea in curand (si nu vor putea cere sumele actuale daca vor dori sa vanda ceva)
    15 31
  • @dutzu
    dutz, ai legatura! zi-ne cum se duc in cap tesla.
    eu unu ma mir ca mg nu e mai sus decat y-ul..
    6 16
  • Andrei
    MG 4 nu e deloc o surpriză, sunt o grămadă pe unde stau eu. E ieftină și încăpătoare pentru mărimea ei.
    M-am uitat și eu la ea, dar am renunțat la idee după niște recenzii care au identificat probleme la soft.
    5 4
  • Altul care ne face tâmpiți. PMC, Seriff, Dutz, Alin... S-a umplut locul de deștepți pe care ii dă deșteptăciunea afara din casă și semnalizează de zor.

    Unii nu vor Tesla pentru că nu au o caroserie utilă, gen hatchback sau break. Iar SUV-urile au plafonul plonjat, ceea ce face portbagajul cam inutil pentru chestii voluminoase.

    In plus, nu multă lume vrea un televizor lipit de bord, fără instrumente de bord și, în unele cazuri, jumătate de volan.
    Ergonomia lasă mult de dorit.
    11 10
  • diferenţa între Tesla şi restul, nu este doar ca maşină electrică fiabilă, consum mic, bateria mare, range clar mai mare decât restul electricelor

    dar şi faptul că Tesla are o tonă de FUNCŢIONALITĂŢI care ceilalţi nu le au...

    Keyless entry, remote acces entry, camp mode, dog mode, sentry mode, conducerea (semi) autonomă, auto config by phone şi multe altele.

    VW şi Skoda trebuiau să copie tot ce e bun de la Tesla şi să păstreze ce era bun de la VAG.

    MG nu este o supriză, acest MG chinezo britanic.

    Renault pierde mult pentru că nu lasă Dacia să producă electrice în România. Pierde startul.

    Cine crede că peste ani, oamenii vor fi loiali mărcii se înseală amarnic.

    Contează doar preţul şi ce oferă maşina la banii ăştia.
    3 10
  • Munoz, noted: “The increase in registrations is largely explained by accumulated orders from months previous that could not be delivered due to the lack of components at the time."

    ... fake.... fake... fake...
    13 7
  • Banditos
    idem si la termice

    ...blind...blind...blind
    2 1
  • Electric summer
    https://youtu.be/mid_jNgq6kg
    3 14
  • Da mulțumesc, pe receptie… vezi ce am spus referitor la trimestrul 2 si 3. Cele 20.000 nu reprezintă nici jumate din ce ar putea produce Giga factory intr-o lună, deci încă sunt in grafic…. Dacă merg ca “unse” vânzările la electrice de ce trebuie subvenționate?
    Faptul ca doar Tesla mai vinde câte ceva înseamnă ce am spus, Electricele-s varză.
    12 8
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Ești pe recepție dar tot aberații vorbești.

    "Cele 20.000 nu reprezintă nici jumate din ce ar putea produce Giga factory intr-o lună"

    Giga factory din Nevada produce 8800 baterii pe săptămână. 20.000 e mai mult de jumătate. Fă pe degete dacă îți dă cu virgulă.
    In plus, astea sunt vânzările din Europa. Ei vând în toată lumea.

    " Dacă merg ca “unse” vânzările la electrice de ce trebuie subvenționate"

    Pentru același motiv pentru care extragerile de petrol și gaze sunt subvenționate.

    "Faptul ca doar Tesla mai vinde câte ceva"
    Looool.
    3 10
  • Haha… ce bostan ești!!! Tesla 3 este moartă.
    “Model Y se vinde in toată lumea”… de unde? Din Europa? Unde producția-i mai scumpă?
    Nici cele 21.000 nu au fost produse toate in Europa. Ți-am dat pace sa te faci de cacao din nou. Nici “blondele”, nu-s așa previzibile…
    11 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Cum zici tu, tati. Nu insist, ca cine știe ce porumbel mai scoți din joben. Gen "noaptea NU bate vântul".
    3 10
  • 671 model Y pe Mobile la vânzare, si 1400 model 3… oare de ce?
    10 5
  • vorbim din nou de vant, sau de ultimele tale gogomanii… când ești in corzi o dai la clișee :)))
    PS ți-am spus unde sigur bate vântul noaptea… exact pe unde ar trebui tu sa ai creier.
    10 5
  • Plus ca ce treaba are industria petrolieră cu Electricele… Bostane, industria petrolieră dă carburantul adică echivalentul electricitatii pentru Electricele viselor tale. Deci nu mașinile clasice sunt subvenționate…. cu cele electrice. Electricitatea este subvenționată si producția de soluții verzi, instalare etc. si mai este si plafonată in unele zone.
    Așa-i când prostia îți întrece înmiit înțelepciunea… Weekend plăcut!!! Eu ma duc la Kite surf ca a început sa bată vântul si apa are 31 de grade, poate văd ceva delfini ca de obicei, niște ființe muuult mai inteligente decât… ;)
    Si cum se pare ca in disperare, scoți care o petarda la fiecare 10 minute…. nu ne luminezi si pe noi unde si cum este subvenționată industria petrolieră?
    Recunosc ca nu sunt “aware” de asa ceva… deci????
    11 5
  • Amatorii de chilipiruri să-și ia notițe.

    CASCO pt tesla model Y este 2000 euro/an, promoție, de la anul va fi.... 3000 euro/an. :))))))))

    mergi gratis, service inexistent, doar marci banu' și câștigi detașat dacă nu-s curbe.
    11 3
  • Pana tu si prietenii tai imaginari va reveniți… da un google si vezi ce înseamnă accizele pe carburanți…. exact opusul subvenție si când înfuleci o șaorma o plătești ca totul, aproape totul astăzi depinde de fosili.
    Astăzi ai fost “in forma mare” :))), merci de chiftele (vegane in cazul meu)
    Nu mai bine te jucai tu la groapa de nisip??? Sau ai pierdut lopățica? Normal, inteligenta zero, memorie zero… au mai rămas traumele si obsesiile, succes!!!
    9 6
  • "Faptul ca doar Tesla mai vinde câte ceva"

    "Battery electric vehicle sales in Europe increased by nearly two-thirds to take a 15% market share. The Volkswagen Group was the largest producer of cars and battery-electric vehicles in Europe in May 2023 but Tesla was the top-selling electric car brand and the Model Y was again Europe’s favorite electric car"

    Prietene, tu ai niște probleme destul de mari. Nu mă mir că te satisfaci lăudându-ți inteligența închipuită, jignind aiurea pe alții și fabulând despre delfini.
    5 10
  • Intre timp in Australia, Tesla a redus preturile semnificativ (asta dovedeste ca se pot vinde cu acele preturi fara a fi vreo problema de profitabilitate) echivalent aus > euro:
    Model Y - incepand de la 40.000 euro
    Model 3 - incepand de la 35.000 euro
    Si astea fara bonificatii si beneficii de la stat, etc...Asta a pret de vanzare Tesla, daca ai banii in mana cumperi masina.
    Cum ar fi in Romania Tesla 3 la 35.000 euro?!
    300cp, un sedan sport de clasa medie, range 300-600km (iarna autostrada - vara oras)
    Mai pui un program rabla si iti iei super masina de clasa medie dotata full cu banii de vw polo cu motorisca de 1l la 100cp
    O sa ramana cu ochii in soare producatorii ceilalti cu produsele lor la suprapret: id3, Leaf, e208, megane.
    6 4
  • bossulica, ia zi tu cat e casco pt masina de 40.000 - 50.000 euro?
    O fi 500 euro si nu stim noi?
    De obicei la casco prima anuala e undeva la vreo 4-5% din valoare masinii de noi. In functie de raritate mai scade/creste.
    Gen ai vreun model excentric, AMG, M, R, si alte denumiri, e considerat mai riscant si e mai mare.
    Pt un cotet de polo sau golf, e mai mic procentul, ca e masina poporului, pe toate drumurile.
    In america spre exemplu au 3% ca procent pt prima anuala de asigurare (deh, taramul mioritic si abuzurile mafiei de asigurari nu ne permit sa beneficiem si noi de conditii corecte)
    4 8
  • Uneori producătorii vând la preturi de dumping, o perioadă, ca să fure o bucată din piață. În zona aia de lume sunt multe mașini electrice chinezești, care trag prețul în jos. O sa vina și în Europa.

    Pe de alta parte costul bateriilor scade an de an, și mai intervine și "economy of scale". Cred ca la sfârșitul deceniului electricele vor fi la paritate cu termicele.
    3 7
  • Las-o că măcăne, mașinile reparabile au casco până într-o mie de euro. În Europa încă nu s-au prins că Tesla e dauna totală la zgârieturi cu cheia. :))))
    9 4
  • Producatorii auto europeni, incotro?
    3 2
  • Banditos
    În Europa încă nu s-au prins că Tesla e dauna totală la zgârieturi cu cheia.

    Las-o jos(!) că măcăne!

    iti inteleg mistourile gratuite (sunt de preferat idioteniilor lui mike si elucubratiilor dezaxate a lui ienxorabil) dar macar ai bunul simt sa deschizi gura cand esti in cunostinta de cauza.
    0 6
  • @sfătuitorul idioților
    Cumpără-ți! Service-urile abia așteaptă să ți-o repare.
    Nici nu-ți curge din gură, ai și caracter frumos, cam ca orice valutist cu alba neagra de rezervă.
    5 1
  • Tesla is second only to Maserati in annual premium cost—a whopping $3,419, which is more than double the average amount for a number of mainstream brand

    Nu ma mâncaț prun digeraț!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru