Cel mai frumos Mazda MX-5 sau doar o strategie de marketing? Noul MX-5 RF vine cu acoperiș targa

de Bogdan Mirică
Miercuri, 23.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Mazda a dezvăluit o nouă variantă a modelului MX-5. Aceasta se numește RF și beneficiază de un acoperiș metalic, acționat electric.

Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Mazda a extins gama actualului MX-5 cu o nouă variantă de caroserie. Este vorba despre Mazda MX-5 RF, iar abrevierea vine de la Retractable Fastback. Este vorba despre un MX-5 targa, cu acoperiș metalic, acționat electric. Așadar, o modificare completă a sistemului de rabatare, care se făcea manual în cazul actualului MX-5.

Noul acoperiș poate fi coborât sau ridicat până la o viteză de 10 km/h. Chiar dacă vine cu un alt mecanism de rabatare, modelul japonez oferă aceeași capacitate a portbagajului ca în cazul roadster-ului clasic, adică doar 130 de litri.

Pe lângă acest nou sistem, Mazda MX-5 RF beneficiază și de o nouă culoare de caroserie aplicată în trei straturi, denumită Machine Grey și calificată drept premium de către constructorul nipon.

Propulsia va fi asigurată în continuare de cele două motoare SkyActiv-G de 1.5 și 2.0 litri, unul de 131 de cai și altul de 160 de cai putere. Transmisia va putea fi de două feluri: cutie manuală cu șase trepte sau automată cu tot atâtea rapoarte.

Comentarii (9)

  • vai de mince cat e de frumoasa ....
    16 2
  • arata misto :-)
    daca ar avea si un motor turbo de >250cp ar fi si mai misto
    3 8
  • Ei da, versiunea asta mai practica (si mai frumoasa cred eu) de MX-5 merita asteptata! Sint tare curios cit cintaresc in plus mecanismele plafonului retractabil comparativ cu acoperisul textil al cabrioletului.
    Placerea conducerii ar trebui sa ramina insa la cote inalte si cu citeva kg in plus, iar antifonarea musai e mai buna.

    Sper doar sa fie vinduta si-n Europa, spre deosebire de f. putin cunoscuta varianta MX-5 Coupe a fostei generatii, disponibila pina anul trecut doar in Japonia - si fabricata de altfel in numai 350 exemplare.
    21 1
  • Am gresit uitandu-ma la stirea cu motorul pentru Alpine. M-am uitat mai mult timp la Alpine in galerie, apoi am schimbat la stirea asta...
    Si frumoasa... nu i-as zice. Poate interesanta... sau altcumva.
    4 6
  • eu as zice ca fiecare e frumoasa in felul ei. Imi plac amandoua
    6 0
  • frumoasa interesanta si chiar cu pretenti premium....
    As dori ca si BMW sa se alature acestui segment cu un Z2 despre care se tot aud multe......in plus de asta....au si motoru de 1.5L 3 cilindri care il pot duce usor la 170-180hp.......si daca BMW sar concentra pe segmenta asta cu un produs revolutionar(ca si legendarul Z1)sa-l faca din CFRP asemeni gamei i.....am putea avea un roadster BMW de o tona care cu siguranta va fi un drivers car.....
    4 3
  • arata misto :-)
    daca ar avea si un motor turbo de >250cp ar fi si mai misto
    0 2
  • gigi_valoare
    Foarte frumoasa, dar poza 13 e turtita :)
    0 1
  • Update util poate unora (chiar daca vine de la un "dereglat" :-) cum sugera o multi-clona p-aici, careia nu-i raspund insa in virtutea principiului "don't feed the trolls."):
    Japonezii au anuntat deci la salonul new-yorkez ca noua versiune MX-5 RF va fi oferita (si-n Europa) exclusiv in combinatie cu motorul de 2 l si 160 CP.

    Propulsorul de 1,5 l/131 CP a fost probabil considerat mai putin adaptat cresterii masei proprii a masinii - desi mecanismul electrohidraulic "fastabck-retractable" nu cintareste decit 40 kg in plus fatza de pavilionul textil al cabrioletului (greutate finala RF inclusiv sofer de 75 kg:: 1060 kg.)
    In plus, cuplul mai mare al motorului de 2 l va face casa buna cu varianta automatica oferita-n premiera pe RF.

    Pretul n-a fost comunicat inca, dar se estimeaza ca se va apropia de 30.000 euro in Europa noastra taxabila - cu cca. 2.500 mai mult decit un MX-5 2.0 Cabrio.

    ...E mult? E putin? Parerile difera, dar majoritatea analistilor considera ca RF-ul va fi un succes fiindca extinde atractia MX-5-ului dincolo de segmentul amatorilor de mici decapotabile "pure si dure" si va fi cumparat inclusiv de aceia care doresc o insonorizare mai buna sau pur si simplu nu vor sa se trezeasca cu "textila" taiata de vandali in parcare.
    9 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru