Cel mai ”verde” autobuz din lume are cetățenie americană: Proterra E2 poate rula electric 560 de kilometri

de Bogdan Mirică
Joi, 15.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii au inventat un autobuz electric revoluționar, capabil să parcurgă o distanță de 560 de kilometri cu un singur plin de energie.

În vreme ce producătorii auto se luptă să ofere mașini cu o autonomie cât mai mare, în segmentul autobuzelor, acolo unde anumite detalii cum sunt masa totală și performanțele pică pe locul doi, se fac progrese considerabile. Compania americană Proterra a dezvăluit un autobuz complet electric, botezat E2 și capabil să ofere o autonomie totală impresionantă, estimată la 560 de kilometri.

Producătorul susține că E2 este cel mai eficient autobuz existent în acest moment pe piață. Chiar dacă nu este un brand foarte popular în acest segment, de-a lungul existenței sale reușind să vândă doar vreo 300 de autobuze pe tot cuprinsul Statelor Unite, Proterra susține că a dat lovitura.

Autobuzul electric beneficiază de o baterie cu o capacitate impresionantă de 660 kWh, adică de aproape 10 ori mai mult decât cea a unui Tesla Model S: însă, această baterie gigant are de alimentat și un motor care trebuie să pună în mișcare 15 tone. Așa se explică cele 6.8 secunde scurse de la 0 la 32 de km/h.

Cu toate acestea, Proterra promite că viteza maximă ar putea ajunge chiar și la 105 km/h.

Esential 560 de kilometri este autonomia electrică anunțată de producător.
40 de locuri pe scaune oferă autobuzul american.
Și dacă tot suntem la promisiuni fanteziste, americanii susțin că deși autonomia oficială este de 560 de kilometri, în timpul testelor interne, autobuzul electric a reușit să atingă o autonomie record de 960 de kilometri.

Pentru a încărca uriașul pachet de baterii, autobuzul are nevoie de cinci ore dacă este conectat la o sursă de 120 kW. Posibilitatea încărcării pe traseu este încă studiată.

Autobuzul Proterra EE are 40 de locuri pe scaune, dar poate transporta mult mai mulți pasageri în picioare. La capacitate maximă, autobuzul ajunge să cântărească 18 tone.

Comentarii (13)

  • Ce ampatament lung are! Oricum, e un autobuz conceput pentru condițiile din America de Nord. Bravo lor!
    6 0
  • mai dureaza cativa ani si o se se demonstreze inutiliatea autovehiculelor electrice. beleaua mare este acumulatorul, nu numai ca nu permite un numar mare de kilometri dar in timp (2-3 ani) capacitatea bateriei scade foarte mult (ca la orice echipament, vezi telefoanele), in plus sunt foarte scumpe si nu mai vorbim de poluare: producerea/reciclarea bateriilor, producerea curentului electric (din carbune, petrol/gaze si nuclear-cel mai poluat, cu deseuri ce se neutralizeaza in zeci de mi de ani...)
    6 12
  • Dorele, comentariu tau e complet gresit. Nu ai nici macar o singura idee corecta.
    10 3
  • @seth: as fi cel mai bucuros sa ma insel eu, dar o sa vedem; poate chiar n-am dreptate
    sau cine stie......
    4 6
  • Dorel, orice tehnologie evolueaza atata timp cat este sustinuta de cerere si investitii (finantare). Daca toata lumea ar privi ca tine autoturismele electrice, nu le-ar cumpara si atunci nu ar mai fi de unde dezvoltare. Baza este ca cineva sa sustina si sa cumpere aceste tehnologii astfel incat sa dea impuls dezvoltarii lor. In timp o sa vina si baterii mai performante, si preturi mai mici (odata cu noi tehnologii, numar de vanzari mai mare) si totul o sa aiba o alta culoare (mai verde sa speram).
    Asa ca nu privi lucrurile cu ochi carcotasi. Gandeste-te ca totul are un inceput... dezvoltarea vine cu timpul
    7 0
  • ba sunt carcotas! s-au bagat o gramada de bani in dezvoltarea lor, de multe ori aiurea, doar reclama
    mai e nevoie si de cate un un sut in f_nd sa n-o ia razna
    Sa presupunem ca toate masinile ar fi electrice, de unde atata energie pentru incarcarea lor? a facut cineva un calcul? trebuie cel putin cate-o centrala cat cernavoda pentru un orasel cat bucurestiul...
    eoliana? daca bate vantu..
    hidro? daca ploua..
    panouri foto? daca e soare (oricum randament mic si foarte scump)
    petrol/gaze? daca mai exista
    carbune? cam polueaza
    nuclear? cam polueaza si astea (de fapt cel mai mult, deseurile sunt in cantitate mare si se neutralizeaza in timp foarte lung-milenii) si inca destul de periculoase (doar sa fasaie un pic o centrala si tremura toata planeta...vezi in japonia ce e)
    daca o sa vezi ca astia dupa taxi trec pe masini electrice, inseamna ca au viitor, daca nu, doar bani aruncati aiurea in "dezvoltare".
    cine nu are in portofolui masina electrica si cu pilot automat nu e "la moda"; de vandut oricum se vand alea pe motorina....
    nu sunt impotriva lor, dar nu prea le vad un viitor; mai degraba cele hibride.
    dar, autobuz electric? un troleibuz/tramvai ce are? e inventat acum 100 de ani....
    (daca vor dezvoltare s-o faca pe banii lor, ca ei au; nu pe bani nostrii ca nu prea avem - au tot vrut sa ne bage pe gat ceva autobuze din astea "eco")
    4 8
  • Dorele, văd că dai cu dreptu-n stângul. Tramvaiele și troleibuzele nu consumă tot energie electrică produsă de centrale termo, hidro, nucleare etc.?
    Și de ce tot te iei de bani? A băgat cineva mâna în buzunarele tale ca să îți ia bani pentru dezvoltarea mașinilor electrice?
    9 4
  • Da, cosuma tot energie electrica, dar sunt mult mai ieftine.... nu vad rostul autobuzelor pe baterii; ok o idee interesanta dar cam inutila....
    referitor la bani, cate guverne au sprijinit dezvoltarea masinilor electrice? inclusiv noi; bani de dezvoltare de unde vin? nu din bani platiti pana la urma pe masinile cumparate? (bine nu alea sh si imatriculate pe bg) dar nu asta e marea problema,
    trebuie vazut daca au sau nu viitor; deocamdata alta idee mai buna nu exista. mai sunt cele pe hidrogen, dar si alea pana la urma tot pe curent merg (pentru producerea hidrogenului) dar sunt periculoase. mai trebuie sapat si gasite solutii.
    cat de bune sunt autovehiculele electrice? sa-i intrebi pe cei care le folosesc de ceva ani sa vezi ce bune sunt. au climatizare? Da, dar...e utilizata? nu prea ca mananca rau din baterie
    ce faci daca ai de facut un drum lung? pauze lungi pentru reincarcare. asta daca ai unde.
    sa-i intrebi pe taximetristi daca ar utiliza asa ceva.....nici daca le-ar da moca (si aici vorbim de multe drumuri scurte si pauze lungi in statii..)
    sunt utile doar pentru cei cu multi bani (sunt foarte scumpe) si cu drumuri relativ fixe scurte si putine. rentabile ...inca nu!
    daca ai creierul neted ca obraji unui nou nascut...astea sunt viitorul!
    1 5
  • silimarina
    @dorel S-au facut teste pe 106 Tesla Roadster si dupa 100.000 mile(160.000km) mai aveau intre 80-85% capacitate.Avand in vedere ca media este de 20-30 de mii de Km pe an, rezulta intre 8 respectiv 5 ani pana ajungi la 80-85% capacitate.Iar aste e pentru bateria litiu-ion.Se lucreaza intens in dezvoltarea altor tipuri de baterii care sa aiba o mai buna capacitate, o viata mai lunga si chiar mai usoare.Cat despre surse de energie, in fiecare an se fac pasi spre fuziune nucleara( a nu se cofunda cu fisiune nucleara ce o avem in prezent) care ne va oferi energie nelimitat si curata.Sigur probabil va mai dura 15-20 de ani, dar nici autovehiculele electrice nu vor detine o cota importanta din piata pana atunci.
    3 0
  • autobuz1
    Eu as fi mai rezervat si voi si Dorel aveti dreptate partial, clar cercetarea trebuie sustinuta si nevoia de tranport sadisfacuta acum intrebare este cum? cum este cel mai eficient sa utilizezi o forma de energie si cum este cel mai eficient sa generezi energie si sub ce forma? .....si bineinteles si cat de ieftin....
    0 0
  • Am urmatoarea propunere: se aduga ca remorca un generator mobil de 150 kVA, care il incarca din mers (hibrid), sau in stationare (full electric).
    In acest fel nu vor mai fi necesare statii de reincarcare.

    Cum de nu s-a gandit nimeni la acest lucru?
    Astfel am salvat de la disparitie specia masinilor electrice alimentate cu acumulatori....
    Dar mai bine le lasam sa se stinga
    0 5
  • vai, ce inculti sunteti... sursa de alimentare la care se refereau producatorii este de 120 V, adica volti, adica tensiunea normala din casele americanilor...
    ceea ce ati scris voi este putere , kilo wat, nu are nici o legatura...
    rusine sa va fie ca nu stiti lucruri de baza care cu totii le-am invatat in liceu...
    0 3
  • adi,

    Tensiunea (electrică) nominală din casele americanilor este de 110V. Crede-mă, la tensiunea asta, nu încarci bateria aia imensă în 5 ore. Doar dacă nu folosești conductori suficient de groși încât să îți ducă un curent de peste 1000A. Tu îți imaginezi cum ar arăta o asemenea priza?! Și cum s-ar dezechilibra rețeaua de energie electrică la asemenea consum pe o singură fază?
    Eu zic să te mai gândești un pic. Cult, cult, da' nici chiar așa!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru