Oradea, primul oraș din România în care va fi testat noul autobuz electric construit la noi

de Alexandru Monenciu
Vineri, 21.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primăria Oradea va testa, timă de o lună, noul autobuz electric construit în România. Numele său este ATP Bus e-UpCity și are o autonomie de până la 360 de kilometri.

În urmă cu câteva zile, Grupul ATP din Baia Mare a lansat pe piață primul autobuz 100% electric construit în România. Acum, Primăria Oradea anunță că va testa, timp de o lună, noul ATP Bus e-UpCity, pentru că aceasta este denumirea lui oficială.

Municipalitatea dorește, ca în timpul testării, să estimeze costurile de operare, dar și investițiile care ar fi necesare pentru ca autobuzul să intre în serviciul orădenilor pe viitor. Pe lângă probele de traseu și monitorizarea tuturor caracteristicilor tehnice ale autobuzului, se analizează de asemenea și gradul de satisfacere a cerințelor călătorilor.

"Avem nevoie de know-how pentru a ști ce să alegem în viitor în ceea ce privește transportul electric, fără emisii, adică un transport verde. Este cert că în următoarea perioadă de finanțare europeană singurele autobuze care vor mai fi finanțate vor fi cele hibrid sau cele electrice," a declarat Florin Birta, primarul orașului Oradea.

ATP Bus e-UpCity are omologare europeană, 83 de locuri și o lungime de 12,18 metri.

Autobuzul poate fi configurat și cu 95 de locuri.

Bateriile sunt furnizate de CATL, iar autonomia minimă, în oraș, este de 200 de kilometri. Aceasta poate fi extinsă până la 360 de kilometri. O încărcare completă durează între 3 și 5 ore.

Printre altele, autobuzul electric este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.

via Primăria Oradea

Comentarii (18)

  • "O încărcare completă durează între 3 și 5 ore."
    cand exista o conexiune la o retea de inalta tensiune.
    13 4
  • mircea badea
    ce atata analiza? e clar ca tot transportul public trebuie sa fie electric urgent!

    apropo, camere video permanente are?

    dar firewall anti-manele?
    19 4
  • mircea badea
    vroiam sa zic anti muzica romaneasca, ca toata e un remix manelistic.
    13 7
  • Mai corect ar fi spus ASAMBLAT IN ROMANIA, cu piese FABRICATE IN CHINA... NU CONSTRUIT IN ROMANIA.
    Ca nici eu daca fac la mine acasa un sandwich, nu inseamna ca sunt chimist alimentar, nici macar bucatar, daca pun laolalta niste elemente facute de altcineva.
    13 7
  • inexorabil
    De ceva vreme, circulă pe la noi mitul vehement cum că Oradea este fruncea acum, nu Banatul, că ar fi luat-o “mult” înaintea “României de căruţă”. Ce mai: zici Oradea, zici Olanda!

    Fix în ziua Centenarului Marii Uniri, am trecut şi prin Oradea (după ce s-a isprăvit memorabilul program aniversar din Alba Iulia). Nu mi s-a părut vreun rai “occidental” şi nici localnicii nişte “avansaţi”. Dar probabil că edilii locului vor să “confirme” etichetele aplicate de europeiştii exaltaţi.

    PS. “Printre altele, autobuzul electric este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia”…Wow, cât respect, dar câtă dragoste pentru natură!

    PPS. Propun Primăriei din Oradea să amenajeze nişte fiorduri artificiale (dar în mărime naturală) în “metropola” civilizaţiei mioritice, ca să respire ro-vesticii noştri şi aer norvegian, de altfel perfect antitetic cu “troacele diesel”.
    12 29
  • @Inexorabil
    Oradea in afara de-o singura strada pietonala nu mai are nimic special,zici ca esti intr-un cartier banal al Bucurestilor,parca te plimbi prin Drumul Taberei usor mai saracacios.
    13 21
  • inexorabil
    @(@Inexorabil), mult mai bine m-am simţit în…Timişoara. Ehei, pe vremea când umblau, într-adevăr, câinii cu covrigi în coadă – şi eu învârteam volan de “limuzină de lux”. Başca luam masa cu “grei” (inclusiv cu prieteni ai familiei Ceauşescu) în “buric”, lângă Catedrală. Atunci nu-mi vibra în minte profeţia Sf. Ioan Maximovici: “Nu va fi nici viaţă, nici bucuria vieţii, ci o stare chinuitoare de pierdere a legăturii cu viaţa”…
    13 14
  • Edikkk
    BRAVO ROMÂNIA !!
    Bravo de două ori !
    16 2
  • inexorabil
    …Şi jucam tenis de masă cu fotbalişti de la “Poli”. La “Dan Păltinişanu”, roiau, seară de seară, bolizi “ceva de nu-i adevărat”, vorba nemuritorului Florin Piersic. M-am bălăcit la Spa (dar în sensul propriu-zis al termenului: ape cu HCO3 şi oxihidroxizi de Fe), când acestea încă nu pătrunseseră în lexicul “miticilor”. Ş.a.m.d.

    Dar uite că am lăsat “efervescenţa” Vestului pentru “misticismul” (musai fumegos :D) al Estului.
    13 16
  • inexorabil
    …astfel că te voi afuma non-stop, Electrikkk, doar ca să-i dovedesc lui VW că tot mai gustoşi sunt cârnaţii crud-uscaţi.
    10 20
  • Edikkk
    Din ce îşi asumă guvernul României, şi cam toate guvernele europene

    "8. Decarbonizarea (energia din surse regenerabile) transportului (2023)

    Modificarea politicilor de tarifare a drumurilor de la o abordare bazată pe tonaj la o abordare bazată pe distanță.Implementarea principiilor de impozitare ecologică.Descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani.Creșterea schemelor de casare pentru vehiculele poluante.Încurajări fiscale prelungite pentru vehiculele cu emisii zero.Suport pentru extinderea infrastructurii de încărcare a mașinilor."
    6 9
  • Daca la nivel individual "electrificarea" va (mai) dura ceva timp, pentru ca, nu neaparat, rezistenta e, totusi, mare, ci pentru ca preturi, autonomie, infrastructura, alea alea, la nivel de transport in comun este clar ca acesta va fi viitorul.
    11 8
  • Clar asta e viitorul mijloacelor in comun,doar ca legate la retea precum tramvaiele si troilebuzele!
    10 5
  • @@ds
    ...si care ar fi avantajul celor legate la retea in fata celor cu baterii?
    5 14
  • Probabil niciun avantaj,d'aia locomotivele au baterii toate,troleibuzele la fel iar tramvaiele pe baterii s-au dovedit un experiment de mare succes mai ales la costuri si fiabilitatea in timp a bateriilor.
    11 5
  • Oglinda marian
    Branistea galati votați-mă pe mine ca președintele României o sa fiu mai bun ca toți ah ah ah
    2 3
  • Mascarpone
    Nu e nimic romanesc la busul asta, e un import chinezesc. Verificam si noi informatia inainte sa preluam vorbele patronului de la ATP?
    https://xtautoexp.en.made-in-china.com/product/QZOTIMWdbxRG/China-Zero-Emission-Range-Mileage-250km-25-Seats-Urban-City-Transport-Electrical-Buses-with-CE-Certificate.html
    4 1
  • Construit la noi? Asamblat la noi, toate piesele sunt chinezesti + fix modelul asta exista si in china.
    Bun articol pt PRul firmei
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru