Primul autobuz electric românesc va fi produs la Baia Mare

de Paul Cosma
Luni, 22.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul ATP, controlat de antreprenorul Mircea Cîrț, vrea să producă la Baia Mare un autobuz 100% electric cu autonomie minimă de 200 de kilometri.

În urmă cu circa doi ani, compania românească ATP anunța intrarea în producție a unui camion “Made in Maramureș”. Acel moment a venit după ce producătorul din Brașov dispăruse de pe piață, în urma unor încercări de relansare. 

Grupul ATP intră din nou în atenția publică după ce a anunțat că vrea să producă un autobuz 100% electric în România. 

Mircea Cîrț, președintele ATP, a anunțat că firma sa se pregătește să lanseze un autobuz electric cu 26 de locuri și o autonomie minimă de 200 km. 

Potrivit publicației LifeNews.ro, autobuzul va purta numele ATP Bus e-UpCity, iar autonomia sa poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Viitorul vehicul are baterii furnizate de CATL, unul dintre cei mai mari producători mondiali de baterii și va avea omologare europeană. 

Grupul ATP reuneşte firmele ATP Automotive (producţie şi distribuţie piese auto), ATP Motors (dealership auto) şi ATP Transit (transport rutier intern şi internaţional)

Via LifeNews.ro

Comentarii (12)

  • cel mai important, ca in afara de forta de munca romaneasca la asamblare sunt sigur, cat la % componetele autobuzului asta provine din industria nationala. Sa vedem cat de romanesc e acest "prim autobuz electric"
    28 6
  • Edem Radulescu
    100% romanesc,adica asta e proiectat si construit in Romania de catre romani?Mai sa fie,mai poate tara asta sa faca asa ceva? Si daca nu e o chinezarie adusa fara bare si scaune aici si asamblata de romani sa para romaneasca,cine cumpara asa ceva,ce orase doresc? Si daca exista piata,sunt competitivi? Stiu doar ce-a patit Astra Vagoane cu tramvaiul lor romanesc,ma rog,o licenta de la Simens,nimeni nu l-a vrut.Inca un balon de sapun,daca asamblaza 10 mare minune iar de cumparat,mai vesem,e concurenta acerba,parandarat si nici viabile nu sunt la 200km autonomia.
    23 16
  • De unde apareti?
    Edem Radulescu, la Arad au comenzi si din tara si din strainatate. Cum adica nimeni nu le-au vrut?
    19 19
  • @de unde apari
    Nu manca lokum,ani de zile s-au chinuit sa isi vanda tramvaiul super modern,nimeni din Romania nu l-a vrut(licenta germana)vagoane la fel,vindeau in America de S,canci in Romania. Asta cand aveau capital 100 %romanesc si nu erau jucati la bursa,de cand nu mai e asa,de un an/doi parca,s-a schimbat treaba,incep sa se uite si la ei.
    20 5
  • Romanii is imposibili! Daca nu se face nimic zbiara ca de ce nu se face si de ce cumparam de la turci... daca se face, de ce si cum se face, cate componente is de la noi si cine o sa le cumpere... Oameni care nu au pus doua betze de chibrit unul peste altul fac acum filozofia industriei si marketingului. Desigur ca pana la urma, in concluzie care este, nimic nu este bun... Ce o sa se aleaga din tara asta cu asemenea gandire paguboasa?
    30 14
  • Mie mi-ar fi placut sa aud si altceva decat ca suntem doar asamblatori. Pen'ca stii si tu...ar fi mai multa forta de munca implicata si nu doar la sectia de sculer-matriteri dar si in R&D.

    Una peste alta e bun si asa.
    18 0
  • Cici de la bucătărie
    Vama americană zice de auto volvo : made in china asamblat in suedia .
    Asa si aici . La fel ca si de campionul/ varianta cu motor diesel chinezesc asa va fi o asamblare de componente chinezești. E bine si asa . Elba timișoara Va asambla baterii pt.masini electrice ? Sau rombat? Copos a vândut ana încep la.japonezi . Poate fac acolo.motoare electrice .
    15 2
  • @Edem Radulescu, înainte de a deschide gura un pic de informare nu strică...
    Astra Vagoane a câştigat licitaţii pentru a livra tramvaie Imperio în Cluj-Napoca (22 de tramvaie), Oradea (20 de tramvaie) şi Arad (opt tramvaie), iar pentru Galaţi (18 tramvaie) se fabrică tipul Autentic, un model 100 la sută românesc. Iar asocierea dintre Astra Vagoane şi compania chineză CRRC Qingdao Sifang a fost desemnată câştigătoare a procedurii de achiziţie a 100 de tramvaie noi pentru Bucureşti.
    9 10
  • geaba-l tragi de maneca, tatrarusu vrea doar sa dea cu hate in orice, oriunde, oricum. asta e "pasiunea" lui, el e mai "altfel"
    3 11
  • @ Edem Radulescu
    De avut succes o sa aiba. Deoarece am auzit ca cei de la ATP sunt PENTICOSTALI. Si astia au multe firme, cu multi bani. Sunt Bogati. Si se ajuta intre ei.
    Inclusiv camionul ala facut tot de ATP; am vazut cateva intr-un orasel din Ardeal, unde au si o filiala a firmei ATP.

    Asa ca o sa aiba unde desface marfa.
    7 1
  • Aradeanu
    @DS.Asa e dar asta de cand nu mai e cu capital 100%romanesc,din 2017(si de cand si-au vandut si o parte buna din Banca Feroviara) ca pana atunci aveau interzis,din pacate nu cunostui cat s-a chinuit Valer Blidar sa fie bagat in seama la licitatii cat dictau maharii din Vest si Turcia pe aici,si cu tramvaie dar si cu vagoane.
    8 0
  • Edikkk
    Bravo Baia Mare !

    Bravo!

    Acesta este, indubitabil, viitorul.
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru