ATP Bus e-UpCity, primul autobuz electric românesc, a fost lansat oficial pe piață

de Alexandru Monenciu
Luni, 17.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul ATP din Baia Mare a lansat pe piață primul autobuz cu zero emisii românesc. Numele său este e-UpCity și are o autonomie electrică de până la 360 de kilometri.

La mijlocul lunii martie, Grupul ATP din Baia Mare anunța că vrea să producă un autobuz 100% electric în România. Acum, e-UpCity, pentru că aceasta este denumirea lui oficială, a debutat pe piață în urma unei investiții de 25 de milioane de euro.

ATP Bus e-UpCity are omologare europeană, 83 de locuri și o lungime de 12,18 metri. În varianta de configurație specială, autobuzul cu zero emisii poate avea chiar și 95 de locuri.

Bateriile sunt furnizate de către chinezii de la CATL (aceleași baterii echipează și modele precum Mini Cooper SE, dar și altele din gama BMW i), iar autonomia minimă, în oraș, este de 200 de kilometri. Aceasta poate fi extinsă până la 360 de kilometri.

Producătorul de la Baia Mare a început testele de drum în 1 mai și a ajuns la concluzia că încărcarea completă a bateriilor durează între 3 și 5 ore.

Tot aici merită amintit motorul sincron cu magnet permanent, produs de Dana Prestolite, sistemul de direcție Bosch/ZF, și sistemul de frânare definit de Wabco.

O echipă de designeri români au contribuit la dezvoltarea esteticii exterioare.

În ceea ce privește conectivitatea, ATB Bus e-UpCity este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.

Primul autobuz electric românesc va fi distribuit prin dealer-ul auto al grupului, ATP Motors.

via LifeNews.ro

Comentarii (16)

  • Am citit acum un studiu care zicea ca in orasele unde s-a trecut la autobuzele electrice,copiii au mai dezvoltat un nou plaman,au trei acum fata de cei din Bucuresti unde,parexamplu,au un plaman si jumatate si aia uscati de la particulele diesel.
    21 36
  • Eu am citit un studiu unde tu ai ramas cu jumatate de creier,nefiind nicio pierdere pentru tine dar o tristete pentru noi restul ca ai devenit si mai prost
    26 22
  • ce se oftica electristerizatii!!!
    Bai baieti, nu mai aveti simtul umorului?
    Fara injurii nu puteti? Parca aia cu bmw erau cocalari inculti si obraznici.
    Una peste alta frumusel autobuzul. Apreciez munca desgnerilor romani. As fi curios cat costa. Stiu ca in Romania se importa pe bani grei multe Solaris din Polonia. Nu cred ca aia sunt mai breji decat noi. Mult succes si cat mai multe locuri de munca create in tara.
    27 6
  • Grupul ATP mai produce și autobasculantele Truston
    21 2
  • Octavian
    Sincer, am dubii ca este atat de romanesc...
    Cred ca mai degraba este chinezesc rebranduit.
    13 18
  • Octavian
    Dar oricum e de admirat ca oamenii aia de la Baia Mare se agita sa faca ceva.
    28 3
  • Asta nu poate fi decat o veste buna. Cu cat mai multe astfel de autobuze prin orase, cu atat aerul de-l respiram va fi mai curat. Nu toti suntem fumatori inraiti. Iar daca statul vrea sa ne convinga sa trecem pe electrice, poate face el primul pas (oricum tot pe banii nostrii) si inlocuieste toate autobuzele diesel cu electrice, prin toata tara. Poate folosi banii din bugetul cu care se subventioneaza achizitia de masini electrice; macar asa vor beneficia si cei care cotizeaza. Zic si eu.
    30 2
  • Hopa cum da inainte o firma romaneasca trebuie sa se faca misto. Ca deh ai dubii daca o fi romanesc... Da ce BMW isi produc singuri bateriile ori cutiile de viteza? Ori 90% dintre toti constructorii de pe piata? Cand Europa de Vest se trezeste poate oamenii de la Baia Mare vor monta baterii Made in EU. Dar frumos ar fi sa le puna la dispozitie Rombat-ul. Astia-s altii care vor sa produca acumulatori in tara lor, daca nu ma insel.
    17 2
  • Besides the infrastructure cost of chargers, each electric bus can cost $200,000 to $500,000 more per bus than an average $750,000 diesel bus.
    13 4
  • Ma bucur ca se produce in Baia Mare si sper sa se vanda bine si la export. Orasele mari din Transilvania (si in general din Romania) ar face bine sa-si genereze un shortlist in care producatorii locali sa aiba prioritate, iar daca achizitiile se realizeaza cu fonduri europene (nerambursabile) cu atat mai bine.

    Din perspectiva mea de biciclist citadin as aprecia orice diesel disparut de pe strada si inlocuit cu electrice.
    18 2
  • Neiscalit
    Il astept pe Edikk(aka ace-juvete) sa jusieze pana ii sare disjunctorul de la supraelectrosolicitarea celor doi neuroni. Ps. Ba,baieti,n-are nimeni nicio problema pe aici cu electrotroacele voastre,fiecare sa-si ia ce pofteste daca n-are ce face cu banii,ii place sa doarma in parcarile din marile magazine la incarcat sau pe prima banda pe autostrada cu 80 la ora,fara Ac sau caldura,ne supara ecobonusul din banii tuturor si scutirile de impozite/taxe. Ura.PS. Pe distanta Pitesti -Constanta fac muci orice Tesla 100s cu un Tico second in 3 pedale din 1900 toamna,asta e evolutie,taica! Cu Ac on :)))
    13 9
  • Un mare BRAVO !!!

    Dacă o cursă este de 10 km, acesta deci poate face 20 de curse, practic poate merge toată ziua pe o singură încărcare !

    BRAVO !!
    4 14
  • @edikk
    Stai sa le vedem vara cand or fi 40 de grade afara,sa vezi autonomie cu Ac-ul pornit,fix 10 km si apoi la garaj in priza.
    12 6
  • @11:23
    Stii cat o sa tina fericirea pentru "trotineti" cand o sa vada autobuzul electric pe langa ei in trafic?Pana vin eu cu juma' de creier si lipsa totala a dpf-ului sa va dau la plamani pana lesinati! Hehehe,sa va puneti bandajul pe botic cum v-au dresat de un an sa-mi filtrati mie gazele esapate nu numa' de la masina.
    10 13
  • Vasile
    FELICITARI! POATE SE VA SCHIMBA CEVA SI IN MENTALITATEA ROMANULUI.
    4 1
  • si care e mentalitatea romanului?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru