Chevrolet Camaro facelift şi versiunea de circuit Camaro Z/28 au debutat la New York

de Bogdan Mirică
Joi, 28.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chevrolet a expus în cadrul Salonului Auto de la New York faceliftul modelului Camaro. Alături de el, şi-a făcut apariţia şi noul Camaro Z/28, o versiune de 500 de cai putere, dedicată exclusiv circuitului.

Salonul Auto de la New York a fost martorul unei premiere importante în gama Chevrolet. Este vorba despre Camaro, muscle-car-ul celebru, care de anul trecut se vinde oficial şi pe piaţa din Europa.

Se pare că generaţia actuală a ajuns la jumătatea carierei, motiv pentru care GM a decis că este nevoie de o împrospătare a look-ului general. Modificările estetice nu sunt majore, însă au rolul de a apropia mai mult Camaro de noul Corvette Stingrey, vârful de gamă Chevrolet.

Un aspect frontal cuminţit

Aşa se face că aspectul frontal a primit blocuri optice noi, mai subţiri. Linia îngustată este preluată şi de grila frontală, iar spoilerul faţă a fost şi el remodelat. Capota a primit şi ea linii noi, completate de o aerisire.

Urmareste Automarket
Posteriorul se aliniază look-ului frontal cu stopuri ce nu mai sunt separate ca în cazul versiunii europene.
Nu puteau lipsi LED-urile pentru o vizibilitate îmbunătăţită. Chevrolet a redesenat şi portbagajul, care a primit acum o a treia lampă stop şi chiar un eleron discret, integrat perfect. Lista este încheiată de un deflector posterior nou, care a crescut în dimensiuni şi ajunge acum până la nivelul plăcuţei de înmatriculare.

Camaro Z/28, versiune dedicată doar circuitului

Esential 500 de cai putere oferă noul Camaro Z/28.
637 de Nm oferă Camaro Z/28.
Odată cu faceliftul lui Camaro, Chevrolet a introdus în scenă şi o versiune dedicată exclusiv circuitului, dezvoltată pe baza muscle-car-ului american. S-a mers pe ideea folosirii unei denumiri legendare, Z/28.

Dincolo de bosajele mai largi, de pragurile laterale, spoilere noi, jantele de 19 inch şi pneurile Pirelli PZero Trofeo R se ascunde un motor V8 LS7 de 7 litri, care dezvoltă 500 de cai putere şi 637 de Nm, conectat la o transmisie automată cu şase trepte.

Cu o masă mai mică cu 136 de kilograme decât cea a lui ZL1, noul Z/28 promite un timp mai bun cu trei secunde pe un circuit de test al americanilor.

Pentru a putea ţine în frâu performanţa celor 500 de cai, Chevrolet a instalat frâne Brembo, din carbon ceramic, un diferenţial cu alunecare limitată şi suspensie orientată către rularea pe circuit.

Noul Camaro Z/28 este aşteptat pe piaţa americană cel mai devreme în primăvara lui 2014, însă până atunci publicul se va putea bucura de serviciile lui Camaro facelift începând cu acest an.

Comentarii (13)

  • arata bedtialllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
    14 13
  • Partea frontala au reusit-o,are acum un aspect mai fioros,mai dur.
    Imi place si spatele,dar parca totusi,imi placeau mai mult lampile vechi.
    Oricum,ramane in continuare,una dintre cele mai frumoase masini sport create vreodata.
    27 4
  • americani vin tare din urma.......la toate categoriile......sportivitate,eleganta/lux.......
    oare ce parere are Clarkson acum despre americane.....care in ultimii 7 ani sau ridicat enorm de mult
    19 7
  • Adrian
    Era mai frumos modelul; anterior. Pacat...au mai distrus o masina legendara.
    9 18
  • Americanii au fost mereu sus, lasa-l pe Clarckson. Cand faceau masini ca Bel Air, Imperial, 442-uri, De Ville si altele, europenii produceau masini fara dotari si cu motoare de buzunar care apelau doar la gloria interbelica a marcilor producatoare (un fel de Fiat 500 acum)
    Modelul e frumos, si e foarte ok si ca banii...practic pentru 15.000 de euro sari de la o cotineata euroapena de hot hatch la o masina sport adevarata.
    13 9
  • inexorabil
    "Dar cu calul ce-ati avut?"......Ma declar in asentimentul lui @Adrian. GM s-a legat la cap fara s-o doara......Chiar atat de trogloditi sa se arate papagalii din RC, incat sa ignore regula de aur a unui muscle-car, si anume ca intotdeauna body-style trebuie conturat preponderent (evident, nu perfect) cu linii drepte, muchii ascutite si suprafete plate?......Ce cauta acele rotunjimi neavenite pe Camaro? Care, apropo, mi se pare ca incepe sa semene cu un......sedan. Daca i s-ar mai adauga o pereche de usi, pa si pusi Camaro! Este clar, trebuie sa iau legatura cu Al Qaeda :D
    @Mafia, mersi pentru materialul sugerat mai devreme! Dar, hm, straniu, "dispari" cam des de pe post in ultima vreme.......Vernut'sia ka tsenzure, tavarisci?
    7 9
  • Mustang
    Sunt fan Camaro, fecelift-ul e subtil in partea frontala, dar spatele zici ca-i o japoneza, parca s-au indepartat mult de la stilul mucle...pacat :(
    13 1
  • @inexorabil......probabil @Mafia e in lumea celor 'drepti' acum
    5 2
  • OPC@automarket
    " Modificările estetice nu sunt majore, însă au rolul de a apropia mai mult Camaro de noul Corvette Stingrey, vârful de gamă Chevrolet. "
    este o greseala in aceasta fraza : Stingray , nu stingrey


    Nu pot sa cred ca inca mai folosesc ecranul ala total dintr-o alta epoca. Ok , sa fim traditionalisti si calsici dar sa fim si la nivelul competitorilor. UNDE E NAVIGATIAAAA?
    3 0
  • @andy...pe vremea lui bel air & co. Europa isi revenea dintr-un razboi total.

    masina....enorma si cam atat. Un muscle car modern si cam atat. Oricand prefer originalele anilor '70 -'80. Nu exista o influenta externa singurul scop fiind sa satisfaca gusturile americanului get beget si nu (si) ale unui european. Asa e cand vrei sa impusti doi iepuri dintr-un foc...
    5 10
  • Cred ca @inexorabil deja stie ceea ce voi critica la Camaro, bineinteles volanul:), nici la face-lift n-au renuntat la acest tip de volan de pe Chevrolet Aveo si Opel Astra, in rest arata foarte bine la exterior, stopurile schimbate nu strica foarte mult aspectul general zic eu, cu toate ca nu avea nevoie de modificari exterioare, mai degraba la interior puteau schimba ceva, nu doar volanul, aspectul general interior este ramas in urma fata de exterior.
    8 0
  • inexorabil
    Da, Dane, diagnosticul tau este perfect corespunzator realitatii. In loc sa extirpeze tumoarea (volanul) si sa aplice un pic de terapie de intinerire a bordului, ceea ce, din fericire, au aplicat pe Corvette, (scâr)boşii din RC au tratat tesutul sanatos......Sanchi, las' ca-mi dau seama care-i treaba si cu noul spate al lui Camaro: au propus altul nou ca sa nu mai caraie nimeni ca pe cel vechi l-au transbordat pe Corvette! Dar talambii nu realizeaza ridicolul de situatie: au uratit doua modele (dar nu oricare, ci chiar cele de referinta istorica pentru Chevrolet!) dintr-o singura intentie (oricum, proasta). Dane, si mai stii si care sunt sentimentele mele fata de conducerea GM din ultimii 20 de ani: niste rapandule! Incompetenta, lacomia, ignoranta si reaua-vointa inseamna ingredientele "minune" care s-au adunat sub acelasi acoperis......Si astia isi inchipuie ca entitatea auto cea mai galonata din istorie, marcata de o mostenire atat de grandioasa, trebuie sa coincida cu un fel de club discretionar al lor, care sa le satisfaca ambitiile personale, sub inalta protectie a statului american!!!
    1 1
  • Varză ; din 7L numa 500 cp , varză !!!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru