Chinezii au lansat în Europa primele stații de înlocuire a bateriilor: NIO Power Swap

de Tiberiu Safta
Miercuri, 28.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză de automobile NIO a livrat primele sale stații de înlocuire a bateriilor în Europa. Pe întregul continent vor fi prezente peste 1000 astfel de puncte de înlocuire a acumulatorilor până în 2025.

Chinezii de la NIO, compania producătoare de mașini electrice, au început să livreze primele stații de înlocuire a bateriilor în Europa, mai ales în țările membre Uniunii Europene. Cu ajutorul stațiilor de înlocuire a bateriilor NIO Power Swap, clienții modelelor constructorului chinez vor putea beneficia de servicii de încărcare, precum și de înlocuire a bateriilor.

Potrivit companiei, înlocuirea unei baterii la o astfel de stație durează numai 3 minute, de la momentul în care mașina este parcată și până când înlocuirea este gata. De asemenea, clienții acestei mărci vor putea lua gratuit un model NIO fără baterii montate. Acestea vor fi montate în schimbul unei chirii. Nu se știe cât va costa chiria în Europa, însă în China, valoarea chiriei este echivalentul a 140 de euro pe lună.

Utilizatorii vor avea de ales între un acumulator de 75 kWh sau unul de 100 kWh. De asemenea, ei vor beneficia și de 6 schimbări ale bateriei în fiecare lună.

Aici trebuie menționat că în prima lună, schimbarea bateriilor este gratuită.

Noile stații NIO Power Swap au început să fie livrate către țările din Uniunea Europeană. Germania a primit deja o astfel de stație săptămâna trecută, iar în Ungaria ar urma să fie construită astfel de stație în capitala Budapesta. Serviciul este deja operațional în Norvegia, prima țară europeană care a primit noua stație NIO Power Swap.

În China, serviciile oferite de NIO Power Swap sunt extinse. De exemplu, clienții vor putea chema o dubă care ajunge în 10 minute la locul în care se află și vor putea beneficia de o autonomie extinsă cu până la 100 de kilometri. De asemenea, clienții pot cere ca angajații companiei să preia mașina de la domiciliu și să o ducă la o stație de încărcare, pentru ca apoi aceasta să fie returnată cu bateria complet încărcată.

Serviciul în China costă echivalentul a 140 de euro pe lună, iar clienții beneficiază de până la 15 reîncărcări pe lună și un consum de până la 1000 kWh pe lună de la prize.

NIO dorește ca până în 2025 să fie prezente 4000 de astfel de stații în lume. Dintre acestea, 1000 vor fi asamblate în țările europene. Potrivit companiei, peste 1000 astfel de stații în China sunt deja funcționale.

via NIO

Comentarii (16)

  • Mircea Badea
    ce mai zic afumatorile acum? ai si valet la electrice!
    5 10
  • Zic ca nu înseamnă nimic, din contra… tot mai multe sisteme diferite, care nu fac decât sa complice lucrurile. In cazul câtor electrice existente astăzi se poate schimba bateria? A cui este bateria care se defectează la tine pe masina? Cine suporta costurile, deloc neglijabile? Nu au reușit sa standardizeze nici măcar un ștecher, dar ce sa pricepi tu… spălare de creier completa si ireversibilă!!!
    12 5
  • Seriff
    https://autolatest.ro/stiri/romanii-au-inceput-sa-se-bata-la-statiile-de-incarcare-gratis-ale-masinilor-electrice/
    Intre timp pe planeta PAMANT in lumea reala.
    Asta e viitorul baieti, care mai puneti botul la vrajeala asta sunteti ori nebuni, ori efectiv nu aveti ce face cu banii si cu viata voastra.
    8 6
  • cu 140 euro luna chiria unei masini,o poti lua pentru concediu pe vara,iarna si renunti la masina personala,mancatoare de impozit,asigurari,mentenanta si consum
    4 6
  • @joe - ce masina inchiriezi cu 140 euro? ca in teorie suna bine, dar practic... practica ne omoara
    6 1
  • Seriff
    @joe, altul, de unde apari frate?
    Masina in ziua de azi nu e un lux la care sa renunti, pentru marea majoritate e o necesitate, se foloseste pentru a merge cu ea la munca, la cumparaturi si pe unde ai treaba. Ca in weekend mai mergi sa te si plimbi, e perfect normal, ai nevoie sa te mai si relaxezi, auzi tu sa inchiriezi masina, inchiriaza tu.
    7 5
  • 140 de euro e chiria pentru baterie, nu pentru msina.
    3 0
  • O fi vrut sa spună (scrie) 1400 pe luna, cam acolo ieși… se poate întâmpla oricui. Nu-i o idee proasta, dacă in rest te descurci fără. O masina aduce costuri serioase.
    3 1
  • Seriff
    @Godina, nu avem nimic cu masinile electrice, cine vrea sa stea sa se bata la statiile de incarcat sa stea, cine vrea sa stea mereu cu grija autonomiei sa stea, avem o problema cu interzisul si taxatul termicelor, aia e o problema majora.
    5 4
  • Godina
    De ce sa judem si sa emitem opinii despre ce nu cunoastem?? Cei mai multi nu au condus decat un diesel de 20 de ani dar emit opinii!
    @Seriff nu ti se pare normal sa fie suprataxate si chiar scoase toate sobele euro 2,3, 4??? care umplu orasul de fum si polueaza aerul pe care noi il inspiram??
    4 5
  • @Godina
    pentru ca asa sunt 90% dintre romani, ca serifache exfertul.

    habar nu are de nimic la modul serios, e superficial, a prins de la alti exferti 2-3 convingeri false dar de nezdruncinat si pe baza lor face generalizari.
    4 2
  • Seriff
    @Godina, nu, nu mi se pare normal, daca masinile sunt ok la si ies bine la ITP, nu cu spaga, pile etc, nu vad de ce ar trebui scoase din circulatie.
    Dar oricum masini sub euro 4 sunt mega putine in ziua de azi, le numeri pe degete, asa ca e irelevant.
    Eu ma refer la masini noi, nu la sh, ca si tu vorbesti de electrice noi, nu de sh.
    3 2
  • Seriff
    Eu nu sunt expert, dar traiesc in lumea reala, lumea unde o masina electrica e doar un moft, nu e utila, drept dovada numeroasele probleme intalnite de proprietari.
    Apropo, fraierii care stateau la coada la PROMENADA or fi apucat sa incarce?
    1 0
  • @seriff
    Lumea ta "reala" se reduce la PROMENADA. Sa-ti spun un secret: exista si alte orase decat Bucurestiul, Constanta si Ploiesti unde vad ca iti plimbi hoitul. Si unora chiar le este folositoare masina electrica pe care o incarca la cateva zile si le ajunge pentru utilizarea zilnica.

    Asa cum spune colegul de mai sus: esti superficial, expert si parerolog. Spargatorul de seminte de la coltu blocului cu educatie medie. In cel mai fericit caz.
    0 2
  • Scuze dar tu ești pe lângă subiect… sa le fie de folos Electricele celor care le au (apropo unde lucrez avem si electrice si folosim, deci vorbim in cunoștința), problema este ca sunt încă scumpe, iar 90% din piața nu-si permite una. Electrică este in marea majoritate a 2-a masina (nici o problema cu asta), dar asta este situația, atâta pot Electricele momentan. Sper ca nu am jignit pe nimeni cu nimic pentru ca îmi ajunge cu asemenea abordări. Fiecare cu părerea lui si poate dacă învățam sa ne respectam avem mai multe șanse sa învățam unii de la alții.
    1 0
  • Seriff
    @ala care nu stie sa se semneze, dar stie sa jigneasca, eu vorbesc despre lumea reala, despre tara in care traim, nu ma intereseaza de Norvegia sau de alte tari, daca pe tine te deranjeaza asta, du-te departe si incarca-ti jaful electric pana te ia somnul
    Masinile electrice s-au dovedit a fi niste tepe scumpe pentru proprietarii care au crezut ca vor merge ieftin, in realitate nu merg deloc ieftin, pierd mult timp si nervi, cine nu vede asta e orb ori nu are masina electrica si vorbeste din vise.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru