Chinezii de la Great Wall Motors vor să-și mărească gama de modele pe piața europeană. Conform unor noi informații apărute în presă, producătorul asiatic are în plan să lanseze nu mai puțin de 7 modele noi începând din 2026. Acestea vor fi vândute sub mărcile Haval și Ora, deținute de Grupul Great Wall.
Noile modele vor fi disponibile în versiuni cu motoare pe benzină, hibride simple, hibride cu încărcare la priză și chiar electrice. Nu se știe deocamdată care vor fi noile modele lansate pe piața europeană începând de anul viitor.
În primele 9 luni ale acestui an, Great Wall a vândut 3124 de mașini noi în Europa, mai puține cu 19% față de aceeași perioadă din 2024. Cea mai vândută mașină a fost Ora 03, un model de dimensiuni mici vândut în 1755 de exemplare.
via Automotive News Europe (înreg.)










In acest caz fie iei o țeapă, pardon mașină chinezeasca pe care dai 30 de mii de euro dar ea in realitate face 10 mii, fie ai posibilitatea sa iei sh un audi Q7 care a costat de nou 100 de mii. Ce va face cumpărătorul român cu 30 de mii. Spuneți voi ce ați face?
Chinezii au mult mai mult de munca pentru piata europeana decat isi imagineaza ei. Coreenii au muncit vreo 20 de ani cu preturi si garantii foarte bune, pentru un loc onorabil in Europa.
Chinezii cred ca vin cu 2 ecrane si niste musama pe bord si gata se topeste lumea dupa ele. Nu-i chiar atat de simplu.
Ce pacat ca s-a dat complet pe brazda capitalista is muskuletu si de acum vom vedea din ce in ce mai rau.
Daca in trecut a scazut preturile, conform doctrinei economice unde cu cat vinzi mai mult, costul mediu scade si deci si pretul de vanzare scade, doctrina care nu a mai fost folosite de majoritatea companiilor vestice din aproximativ anul 2000 (cand mentalitatea lowcost a luat avant in vest si profiturile uluitoare care au urmat au corupt absolut pe toti implicati) in prezent si viitor si muskuletu face la fel.
Dar pana una alta masinile tesla sunt vast superioare oricaror alte masini, si nu prea au concurenta pe segment.
Pacat ca nu fac si ei un hatchback compact, caci ar fi ajuns la 25.000 euro pret de vanzare fara probleme
PS: vad din ce in ce mai multe tesla zi de zi pe drum (nu in capitala, ci in afara), si nu prea vad alte masini electrice, decat cate una sau doua MAXIM. Ah, dongfeng nanobox sunt la tot pasul de asemenea, dar nah, aia e un cosciug din china de 7.000 euro care se vinde la 20.000 romanilor cu sigla de dacia.