Cine este numărul 1 mondial? Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan își dispută titlul de cel mai mare constructor auto

de Daniel Popescu
Joi, 31.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen a fost cel mai mare constructor auto din lume în 2018 cu 10.83 milioane de unități, însă Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi susține că ocupă primul loc cu 10.76 milioane de unități dacă nu sunt luate în calcul vânzările de camioane ale Grupului VAG.

Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi se află din nou într-un duel de la distanță cu privire la titlul neoficial de cel mai mare constructor auto din lume. La fel ca și anul trecut, modul în care Grupul Volkswagen raportează vânzările anuale reprezintă mărul discordiei.

Constructorul german a raportat încă din prima parte a lunii ianuarie că a comercializat 10.834.000 de unități pe parcursul anului 2018, în creștere cu 0.9% comparativ cu anul 2017.

Finalul lunii ianuarie a adus în cele din urmă și rezultatele Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi și cele ale japonezilor de la Toyota. Alianța franco-niponă a raportat 10.756.875 de unități comercializate în 2018, în creștere cu 1.4% comparativ cu 2017. Diferența dintre cei doi constructori a fost de 77.125 de unități în favoarea Grupului Volkswagen, care este astfel cel mai mare producător auto din lume.

Pe de altă parte, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi susține că este liderul global al industriei auto la vânzările de mașini pentru pasageri și vehicule comerciale ușoare. Discrepanța apare ca urmare a faptului a Grupul Volkswagen include în raportul financiar și vânzările înregistrate de cele două branduri de camioane, Man și Scania.

Man a raportat vânzări de 136.500 de unități, în timp ce Scania a ajuns la 96.500 de unități, astfel că în total Grupul VAG a vândut 233.000 de camioane.

Pe de altă parte, merită menționat că Renault și Mitsubishi au avut de asemenea propriile branduri de camioane. Renault a vândut divizia de camioane și vehicule militare Renault Trucks către Volvo în 2001, în timp ce Mitsubishi deține în prezent doar 11% dintre acțiunile diviziei de camioane Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, după ce Daimler a devenit actonarul majoritar în 2005 cu 89% dintre acțiuni.

Între timp, Toyota a raportat 10.594.000 unități vândute în 2018, în creștere cu 2%. Dintre acestea, 9.5 milioane de unități au purtat sigla Toyota, în timp ce restul au fost comercializate preponderent în Japonia sub brandurile Daihatsu și Hino.

Interesant este că Hino Motors, constructor japonez care face parte din Toyota Motor Corporation, este unul dintre cei mai mari producători de camioane din Asia, iar datele sale de vânzări sunt incluse în vânzările generale ale Toyota, așa cum procedează și Grupul Volkswagen cu Man și Scania.

Loc Constructor Unitati Crestere
1 Grupul Volkswagen 10.834.000 0.9%
2 Alianta Renault-Nissan 10.756.875 1.4%
3 Toyota Motor Co. 10.594.000 2%

Via Grupul Volkswagen, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota

Comentarii (5)

  • E simplu
    VAG ar trebui sa includa si vanzarile de motociclete Ducatti si sa isi faca repede si o divizie de tractoare, eventual si o subsidiara specializata in carucioare de supermarket. Ca sa nu fie dubii cine e numarul 1.
    11 5
  • Exact, dragă Mafia! Ca să-și respecte cele “1001 divizii” ale sale, nu?

    După cum se observă, nici Toyota nu vine doar cu Lexus la pachet. Aaa, că Toyota vinde cele mai multe autovehicule ca marcă individuală (cu același nume), da, este de apreciat.

    Dacă nu te-a oprit Poliția Rutieră ȋn trafic, sigur te oprește acum Poliția Lingvistică, ȋn celălalt tip de trafic: “Ducati” se scrie cu un singur “t”. Chiar dacă ai ține apăsată o tastă puțin mai mult, va apărea ȋntotdeauna caracterul corespunzător și imediat el ȋnsuși repetat ȋn șir prelung, niciodată de două ori. Sigur ai apăsat, deci, de două ori la rând “t”. Că așa crezi tu că este corect. Deși nu-ți pretinde nimeni să le știi “pe toate” (apropo, acela care s-a autoconvins că este “chiar omniscient” se cunună cu cretinismul pur), substantivele proprii de origine străină trebuie, totuși, verificate ȋn prealabil, sub raportul ortografiei, pentru un plus de siguranță.

    Cărucioarele alea le găsești mai degrabă ȋn hypermarket decât ȋn supermarket. Oricum, exemplul este forțat, maestre. Și “GM” ar putea redeveni nr. 1 ȋn lume, dacă ar accelera producția de mănuși robotizate, pe principiul haideți să luăm ȋn considerare orice obiect care poartă sigla/emblema firmei. Capitolul la care ȋnclin să-i dau dreptate lui RNM se referă la acea diferență făcută de camioane ȋn favoarea lui VAG (pardon, hotărâsem să nu mai apelez la acest acronim, ci la PSE – de la Porsche SE – că doar acesta este “proprietarul” lui VAG).

    Ȋn definitiv, clasamentul cel mai relevant ar trebui considerat acela care se limitează strict la automobile (pentru că ȋn structura supremă zisă “autovehicule” intră multe chestii…), adică la ceea ce descrie schema denumită “car classification”, de aceea eu, unul, susțin că argumentul lui RNM este solid.
    2 3
  • cineva sa-i ofere domnului de la "politie" un Diazepam
    0 0
  • “Argumentum ad hominem” este o măsură a caracterului lui Mafianu (poate că n-or fi una și aceeași persoană, deși simptomul de “personalitate multiplă” relevă faptul că același individ poate juca, alternativ, rolurile a doi sau mai multor “indivizi”, paradoxal, diferiți ca temperament, comportament și ideație). De asemenea, gândirea șablonardă (cum ar fi cea axată pe “recomandări medicale” sau “terapeutice” – nostim este că doar pe ei ȋnșiși nu se văd, nefiind capabili de introspecție) ne pune ȋn gardă asupra atitudinii dubioase a acestuia/acestora. Și, nu ȋn ultimul rând, eu mă pot duce oricând la…farmacie (deși “psihotropele” nu se eliberează fără rețetă, așa cum pretind băieții ăștia), dar el/ei se poate/pot ȋntoarce la clasele primare?...Pentru un “tratament” cu frumoasa asistentă limba română (pe bază de Studizepam).
    1 0
  • Atâta timp cât Man și Scania sunt niste produse by VAG, mi se pare normal sa fie luate în calcul. Oricum, Renault nu ar trebui sa planga. In acest moment are probleme mult mai mari. Iar chestia asta cu cine are cele mai mari vânzări, nu înseamnă neapărat că îți cumperi mașina bazandu-te pe asta. Mă scuzați, dar e o prostie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru