Citroen Ami a primit peste 9.000 de comenzi în primul an de lansare

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 22.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul francez de automobile anunță că a primit peste 9.000 de comenzi pentru cvadriciclul Ami în primul an de lansare. În România, acesta costă 4.990 de euro (include TVA și tichetul Rabla Plus).

Citroen a lansat, în vara anului trecut, cvadriciclul Ami. Acesta este echipat cu un motor electric de 8 CP și poate atinge o viteză maximă de 45 km/h. Mulțumită unei baterii de 5.5 kWh, Citroen Ami oferă o autonomie de până la 75 de kilometri.

Producătorul francez anunță acum că, în primul an de lansare, a primit peste 9.000 de comenzi pentru acest cvadriciclu. Dintre acestea, 6.500 în Franța și 2.000 în Italia.

Citroen Ami poate fi condus fără permis de conducere, așadar nu este deloc surprinzător că tinerii care nu posedă carnet de conducere se regăsesc printre clienții principali ai cvadriclicului.

Alături avem familiile cu copii din orașe mici sau zonele rurale și navetiștii din marile orașe.

Ami este disponibil și la noi în țară. Costă 4.990 de euro, cu TVA inclus și tichetul Rabla Plus.

via Citroen

Comentarii (24)

  • adrian
    În România nu este disponibilă!
    Am întrebat la importator
    12 1
  • Vreau şi io! Vreau şi io!!

    Haideţi, recunoaşteţi că merge de minune (ca breloc pentru chei).

    Sau de ce să nu râvnesc chiar la două (astfel de “cvadricluri” sau de “cvadriclicuri” – citez din articol) ? Ar rezulta o pereche originală de zaruri (ah, bine, măi intelectualilor, uitasem că voi jucaţi doar şah).
    16 7
  • Aici va veni Dacia, când se vor face maşini electrice şi în România pentru marca Dacia.

    Va avea nişa ieftină, să sperăm că nu vin chinezii, dar oricum parte considerabilă, minim bateria, va veni deja, direct din China.

    În 5-10 de ani, Tesla model 2 va fi la 17.000-22.000€ iar Dacia la 10.000-15.000€ în funcţie de dotări.
    3 21
  • In Franta si Italia are sens. Acolo poate fi "zarul" asta poate fi condus de la 14 ani , fara carnet. Masinutele similare cu motor termic costa in Franta si Italia intre 10.000 si 16.000 euro. Daca ai carnetul suspendat , poti sa o conduci. La noi ce sens are?Iti trebuie B1 (desi la ciclomotoare usoare ar fi de ajuns AM) , trebuie sa ai 16 ani si daca ai carnetul suspendat nu ai voie sa o conduci. Cine o cumpara?
    8 1
  • Al Bundy
    Stai calm Edikkk, in România, la Dacia nu se vor fabrica mașini electrice.
    8 3
  • Emetikkk, nu te împiedică nimeni să te suprailuzionezi că Antihrist va fi un “tip de treabă”, “abordabil”, “cool”, “de-al nostru”. Aşa şi cu preţurile la tesle, rindele, dălţi şi alte instrumente de prostit proştii, ca să-l citez pe veşnicul ocupat (cu România) Mircea Badea.

    Ah, şi când să juisezi şi tu la şourum că îţi vei putea procura, finalmente, electrobraga vieţii tale, te vei trezi, netam nissan, ca simplu şi insignifiant exemplar înghesuit în sacii de cartofi umani (pre)destinaţi fâţâielii “autonome” zilnice, legal reglementate şi securistic “monitorizate” (Poliţia Gândirii se va specializa în identificarea negreşită a ideilor, stărilor şi impulsurilor potrivnice relevate inevitabil de mimică, reacţionând prompt şi în consecinţă…terifiantă).
    14 5
  • @inexorabil
    Prietene, cu fiecare zi tu esti din rau in mai rau. Ii compatimesc pe cei de langa tine. Trebuie sa le fie tare greu. Daca aici pe internet bati campii in halul asta, in realitate trebuie ca esti o piatra de moara.In fine, continua-ti tiradele daca asta te satisface, dar cum spuneam boala de care suferi se agraveaza. Tu poate nu iti dai seama dar incepi deja sa bati campii cu gratie.
    6 22
  • bai edik, Dacia e deja la 10-15.000 de euro.
    Pe ce lume traiesti.

    Deci tezla se va fi la 17-22 keuro?!!!
    De unde le scoti frate? ha ha ha
    14 3
  • Seriff
    Eu nu inteleg altceva, cum adica se conduce fara permis de conducere, totusi vad ca prinde 45 la ora, pai si daca o conduce vreun edikk fara permis si nu face stopul sau nu vede ca are cedeaza trecerea, sau poate vede dar nu stie ce inseamna semnul respectiv, cine raspunde? Ce aberatie mai e si asta?
    Sa nu mai zic ca arata ca un wc public cu roti.
    13 5
  • Cum să dai pe tomberonul ăsta rulant 5.000, când Dacia Spring e 8.500 sau chiar 7.000 (cu Rabla+Rabla-Plus) ?!

    @Seriff - Vorba vine ”cu fără permis” :-), în sensul că n-ai nevoie de cat.B, dar categoria L6e (cvadricicluri ușoare) presupune cursuri de formare de nu știu câte ore.
    Doar vehiculele limitate la 25 km/h (e-troti, bicle etc) sunt exonerate, da-i vorba să se bage și pt ele obligativitatea RCA-ului, ca să mai pună slană pe ei niște securei.
    Generalizând un pic, la noi oricum totu-i pe dos și taman legile care ar fi binevenite pt fluidizarea traficului ȘI reducerea poluării preponderent diesel-urbane NU-s aprobate.
    Exemple:
    - se dă eco-mocangeală pt. e-motociclete (s-au vândut 3 !!! bucăți anul ăsta), dar nu și pentru e-scutere/mopeduri, care s-ar vinde cu jdemiile.
    - de ani întregi zace-n parlament proiectul permisiunii conducerii de scutere/motociclete de max. 125 cmc / 15 CP cu permisul B (inclusiv echivalent electric, ca-n multe alte țări UE) și nik-nik.
    - și-ar mai fi vreo 20, dar am obosit.
    25 2
  • Am folosit nişte termeni mai drăgălaşi, iar AM a reacţionat (previzibil) în consecinţă, dar, hei, revin (cu retuşările de rigoare), căci nu renunţ cu una, cu două. Aşadar:

    ** Lăsaţi! Trucuri vechi, puişor!! De care băieţii cu ochi albaştri uzează la infinit…

    Sper că nu s-a uitat faptul sinistru că “ştiinţa” psihiatrică (asta practicată aici, într-o veselie, de Mafănikkk nu poate fi altceva decât improvizaţie) a “contribuit” la reprimarea “dujmanilor” socialismului experimental-regional. Ei, mai straşnic se va mobiliza aceasta în slujba socialismului final-Global. Dar pe mine Fiara nu mă intimidează, că de dezarmat nici atât.

    Tati, oare când vei înceta să te agăţi de această perfect stupidă opţiune pe nume (argumentum) ad hominem?...Tot timpul cică “bat câmpii”. Da’ zi-mi odată “pe text”, cu subiect şi predicat, în ce fel “delirez” eu.

    Eh, voi (atât stăpânii din umbră, cât şi cerberii lor şi adoratorii lor din prostime) ţineţi morţiş să impuneţi “adevărul” vostru. Care însă este invariabil găunos…Normal că, în atare condiţii, nu vă rămâne la îndemână decât “soluţia” atacului la persoană, din nefericire “fundamentat” printr-o “logică” de talpa gâştii: “Tu (n.m. : adică “dujmanul” e-poporului) vorbeşti tâmpenii fiindcă vorbeşti tâmpenii!”. Limpede? Aşa concepeţi voi victoria “dialogului” : răcniţi “autoritar” (carevasăzică, “persuasiv”) cât să monopolizaţi conştiinţa publică.

    Ooo, da, invocaţi asiduu argumente în favoarea voastră, dar taman dânsele (vă) lipsesc cu desăvârşire…Iar adevăratul vostru inamic nu suntem noi, “dinozaurii” auto, ci…mass-media autentică, recte de investigaţie (doar pe bază de documente incontestabile), recte independentă! Aceea o să vă rupă în două, în cele din urmă, oricât v-aţi zbate să-i astupaţi gura “comunistă”, “coruptă”, “mogulică”, “fake”, “obraznică” **.
    10 2
  • @Kiro

    Și eu mă întrebam asta. Cum să am permis de cat. B, dar să nu îmi dai voie să conduc un scuter?! Mi se pare complet ilogic. Dar n-ai cu cine la noi, indiferent de partid...

    Legat de Ami, e bun pe la țară, dar nu la 5000 euro și asta și cu bonus. La vreo 2500 euro fără bonusuri mergea de plimbat prin sat decât să obosești termica. Că prin oraș tot blocat prin trafic stai :)) Și în oraș tot trotineta electrică merge mai bine - am făcut 38 min cu trotineta electrică prin București pe aproape 11 km la oră de vârf. Dar să-mi bage RCA la trotinetă? Cum? Că nu e înmatriculată. Ne pune să le înmatriculăm?
    9 1
  • @Moldovean: Aveau în plan din 2019 RAR/RCA pt trotinete, dar a venit plandemonia și i-au furat :-) alte combinații pe dracii noștri politruci:
    https://playtech.ro/stiri/trotinetele-electrice-inmatriculate-si-inregistrate-la-rar-ce-spune-noul-proiect-de-lege-26575
    La nemți-austrieci-olandezi etc. nu mai au voie pe trotuare și au deja numere gen de primărie la noi.
    P.S. Scutere de până-n 50 cmc (și limitate la 45 km/h, inclusiv electrice) ai voie să conduci și-acu cu B-ul. Măcar astea ar fi trebuit deci stimulate cu ceva e-bogdaproste.

    @inexo: Cam cari apă cu sita, maestre -- dar stai, că exact asta recunoști și tu post-analize.
    ...Logice, dar prea alambicate pentru doi-trei kk-neuroni, și ăia legați cu sfoară. :-)
    Fiindcă-n vremea realităților trăite-n bule paralele ekko-zombificații-s opaci la orice formă de dialog omenesc.
    Taina ”nevăzutelor” se limitează deci pentru ei doar la curent și-s iremediabil captivi în nada tech-comodității, fără să bunghească insidioasa lor metamorfoză în gadgeturi vii.
    ...Și tot mai tălâmbe era să zic, dar mă abțin. :-)))
    19 0
  • De unde le scot....


    Uite unde este estimarea de 18.000$ pentru Tesla

    https://youtu.be/5v-DTS-ibow


    Aaaaa.... dar nu îţi spun minutul, că prea multă mură în gură.

    Vizionare plăcută, integrală, da?

    Aşa lenoși sunt sătul.
    4 9
  • ne-ai dat o porcarie de video si tu vrei sa credem ce zica aia acolo?! Esti credul baiete.
    De atat de putin e nevoie ca sa fii convins?
    Si ma mai intreb de ce au murit atatia pentru niste ideologii ca fascismul si comunismul!
    Pentru ca mama utililor e mereu gravida.
    11 3
  • Știam video-ul băgat de Edikkk și, obiectiv vorbind, e util -- pentru cei cu destul ”attention span”-- ca reflexie a eforturilor tehnologice uriașe puse-n mișcare de promotorii Marii Resetări.
    ...Care, pe felia mobilității, trebuia să aibă și-un nume (Tesla) și-un guru (Elon.)
    Repet deci, electrificarea-n sine îmi pare o mișcare deșteaptă, dar nu un panaceu aplicabil en-gros, mai ales în forma actualelor mașinuțe cu baterii.
    Și nu în contextul efectiv demonizant al modelării unui ”om nou” 100% controlat-îndoctrinat-ghidonat, ba și genetic updatat în folosul unei așa-zise elite -- terrane dar nu numai.
    Fiindcă, așa cum bine spunea Charles Fort, ”We are property”.
    A cui anume proprietate nu vă mai zic însă c-o dau în SF-uri. :-)
    În plus, numele Tesla ar fi fost legitim după mine doar pe produse conexe Free Energy.
    17 1
  • @wjef

    Nu ai înţeles nimic din video clip, sigur după 10 minute ai transpirat tot şi neuronii ăia doi au făcut scurt.

    Ceea ce spui tu, deci, nu valorează nici cât o ceapă degerată.

    @Kiro apreciez că ai văzut video clipul. Restul cu teoria conspiraţiei, nu ştiu şi nici nu mă interesează.

    Ideea e că planeta efectiv moare (partea care susţine viaţa, că altfel Terra poate să fie ca şi Marte, din punctul ei de vedere)
    şi noi trebuie să facem o schimbare, pe baza soluţiilor celor mai bune care le avem.
    2 8
  • Edikkk, știi care-i diferența între teoriile conspirației și adevăr? -- Cam 6 luni. :-)
    Dincolo de bancuri însă, n-am vreun gând să te edukkk pe tine-alții și nici nu-s aici ca să am dreptate.
    Ca s-o scurtez, nu-mi poate cenzura nimeni însă libertatea opiniilor și nici plăcerea dialogurilor interesante (rare ce-i drept).

    Doar o întrebare ți-aș mai pune totuși: când iei un bec în mână, se aprinde?
    Că așa mi te imaginez, la cât de e-contaminat ești.
    12 2
  • yjfyukyfj
    edkkkk, stii cine sunt utilii? Uita-te in oglinda.
    Aia care spera si cred, dar la sfarsit nu se aleg cu nimic. Unii mai retarzi fac si propaganda.
    Hai cumpara niste indulgente, nu de alta, dar sa nu moara planeta in focul iadului. ha ha ha.

    ps filmu ala e o propaganda de cea mai joasa speta, dupa 30 de secunde iti dai seama despre ce e vorba si poti inchide ca nu pierzi nimic.
    8 2
  • Ştiţi ce-ar trebui să facă Electrikkk? Să devină următorul preşedinte al României!

    Presa indepedentă: “Domnule preşedinte, ce părere aveţi de cazul DNA Ploieşti, în sediul căreia s-a filmat pe ascuns comiterea de abuzuri judiciare?”. Dulapul, sec, detaşat, inflexibil: “Nu ştiu şi nici nu mă interesează!”.

    Ia să iniţiem deja campania electorală pro-Iohannikkk sau pro-Dănkkkilă cu cojones. Primul gest: sancţionarea vorbirii lui corecte (politic). “Video clip” este pleonasm, tati. Soluţiile cele mai bune PE care le avem. Anacolutul nu te-a ocolit nici el vreodată: “Aşa lenoşi sunt sătul”. Deocamdată atât.
    Hm, ce zici? Strângem ceva semnături?
    7 1
  • Rectificare: independentă (am “mâncat” primul “n”).

    Apropo, AM, sunteţi şi voi un Iohannis? De ceva vreme nu mai daţi niciun semn în privinţa corecturii solicitate!
    6 2
  • Seriff
    Eu tot nu inteleg de ce va bateti capul cu Edikk? Omul e clar un troll platit sa faca propaganda pro ECO si o tine pe a lui pana in panzele albe, el are dreptate, voi nu, indiferent de cate argumente ii aduceti, Tesla e cea mai tare masina, bebelusii mor de la diesel, planeta dispare, toate masinile termice sunt uzate moral, atat stie sa zica, altceva nu.
    Nu il mai bagati in seama.
    6 1
  • LUCCI LUCIANO
    Trebuie sa fii cretin sa dai 10.000 pe un astfel de Lastun electric. Ala macar avea capitonaj la plafon. Asta este o jignire la adresa cumparatorilor. O ,,masina'' care are rotile ca cel mai scump set de elemente din componenta sa (insclusiv anvelopele) si care a costat, la producere, maxim 1500 de euro, nu poate fi decat o mare lovitura comerciala si boom de profit pt producatori. Pt cumparator nu va fi nici macar un sicriu .Ala ar fi mai rezistent la impact. Cum sa iesi in trafic intr-o cusca acoperita cu plastic?
    4 0
  • LUCICA , LASTUNUL ERA LIMUZINA DE LUX IN COMPARATIE CU ASTA!( atata tot ca era initilizabil , riscai sa ti se rupa roata in mers dar nu te legi tu de detalii!)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru