Citroën Ami: soluție de mobilitate pentru România, de la 5000 de euro. Disponibil din 2022

de Paul Cosma
Marti, 31.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroën Ami poate fi comandat și în România, fiind disponibil pentru livrare abia începând de anul viitor. Are un preț de circa 5.000 de euro, care include TVA și tichetul Rabla Plus. Pentru început, este adresat exclusiv persoanelor juridice, care trebuie să cumpere cel puțin 3 unități.

În 2019, Citroen a prezentat la Geneva un nou concept de mobilitate urbană, Ami One, un prototip 100% electric cu două locuri. Ulterior, în februarie 2020, francezii au lansat versiunea de serie Ami, un cvadriciclu electric cu un preț de pornire de 6.000 de euro pe piața franceză. 

Acum, constructorul a anunțat prețul și pentru piața din România. Citroën Ami poate fi comandat pe piața locală pentru 4.990 de euro, preț ce include TVA și tichetul Rabla Plus. Disponibilitatea mașinii se lasă însă așteptată până în 2022.

Importatorul oficial Trust Motors transmite că Ami este disponibil pentru început exclusiv persoanelor juridice, cu achiziție de minimum 3 unități. 

Vehiculul cu autonomie de 75 de kilometri are o baterie de 5.5 kWh ce poate fi încărcată în trei ore la orice priză de 220V. Poate fi condus de persoanele cu vârstă peste 16 ani cu permis de conducere B1, viteza maximă fiind de 45 km/h. 

Via Citroën

Comentarii (31)

  • De 5000 de euro îmi iau o Astra h 1.6 turbo 180 Cp ceea ce sa recunoaștem este cu 140 cp mai mult decât chestia asta. Sau ceva BMW 320 d cam tot cu atâția cai, dar macar am BMW. Între cele 2 as alege totuși Astra h.
    Așadar nu înțeleg care i șpilul cu Citroen ul aista. Poate s o adresa milionarilor.
    8 50
  • carcotasu
    Masina asta nu se adreseaza celor care se gandesc imediat la Astra h 1.6 turbo 180 Cp sau BMW 320 d, ci persoanelor care nu au un buget foarte mare din cauza ca nu isi permit sa bage bani in masinile mai sus mentionate ca la pacanele.
    31 0
  • carcotasu
    ...sau celor care sunt interesati pentru o flota :D
    7 1
  • Mentalitate romaneasca. "Cu 5k imi iau BMW", adica ceva cu sigla de bmw, care a fost bmw acum 20 de ani. Dar cine se lauda dup-aia ca are bimmer care zace pe un trotuar in fata blocului
    35 2
  • Copilul din flori al Fiat Multipla :). Îmi aduce aminte și de primul model de BMW, cel prin care se intra prin parbriz. Știu că istoria se repetă dar parca ne învârtim in cerc.
    12 3
  • Copilul din flori al Fiat Multipla :). Îmi aduce aminte și de primul model de BMW, cel prin care se intra prin parbriz. Știu că istoria se repetă dar parca ne învârtim in cerc.
    3 5
  • Copilul din flori al Fiat Multipla :). Îmi aduce aminte și de primul model de BMW, cel prin care se intra prin parbriz. Știu că istoria se repetă dar parca ne învârtim in cerc.
    2 6
  • Copilul din flori al Fiat Multipla :). Îmi aduce aminte și de primul model de BMW, cel prin care se intra prin parbriz. Știu că istoria se repetă dar parca ne învârtim in cerc.
    4 8
  • mircea badea
    cat tupeu, asta e 5k fara bonusuri
    3 7
  • mircea badea
    cat tupeu, asta e 5k fara bonusuri
    1 5
  • mircea badea
    cat tupeu, asta e 5k fara bonusuri
    2 5
  • SilviuB
    Intamplator la Brasov este o firma care asambleaza niste masinute de oras similare.
    Una din ele se numeste "Mașină Electrică pentru Oraș tip cvadriciclu ELBONS 4X" si este net superioara acestui Citroen. La o forma similara are patru locuri si mult mai multe dotari.
    12 2
  • Ce gunoi de vehicul. Se dau numai 3 bucati la pachet! Asta imi aduce aminte de vremea raposatului si a sinistrei cand se dadeau la pachet unele produse care nu se vindeau. Gen un salam cu soia plus 3 pungi de pufuleti sau o cutie de creveti. Ha ha ha.
    Nu vor avea niciun succes porcariile astea. Sunt si urate.
    12 8
  • Comparațiile cu beamveuri SH dizăl rămân la nivel de IQ tipic mioritic = la genunchiul broaștei. :-)
    Cu o Dacie Spring la vreo 8.500 € (tot cu Rabla Plus dar măcar e mașină cu AC, 4 locuri, acceptată pe autostrăzi etc) e mai logic să comparăm tomberonul ăsta rulant.
    ...Care costă între 6.900 și 8.360 € la francezi, eco-bonusul pt cvradricicluri ușoare fiind de 900 € p-acolo.
    La noi însă, ȘI categoria lui (L6e) beneficiază de cel mai nesimțit eco-bonus... din lume.
    Eco-tichet care naște implicit monștri, adică un preț teoretic de 10.000 €.

    Nu mai zic că mini-bateria de 5,5 kWh (de fapt 5,8) trage mult la cântar - 60 kg, de unde rezultă o densitate energetică dezastruos de slabă, sub 100 Wh/kg. De unde și o calitate îndoielnică (părerea mea, evident.)
    ...Ce mai contează însă? Viitorul să fie cu ștecher, că nu se pun profiturile nerușinate făcute pe spinarea taxelor jăpcuite de la amărășteni.
    28 2
  • Seriff
    Ce mizerie sinistra
    10 7
  • Eu văd chestia asta pătrată cu roți ca un fel de trotinetă electrică cu acoperiș. În sensul că 75 km autonomie prin oraș e ok, mai ales că se încarcă în 3 ore (cam tot ca o trotinetă electrică). Asta dacă ai priză casnică unde să o încarci.

    Și era ok dacă costa 1500-2000 Euro. Măcar nu te mai ploua ca pe trotinetă. Hai 2500 euro că sunt trotinete la 1500 euro, dar de la 7000 în sus deja e glumă.
    16 0
  • Perfectă pentru Edikk, nu este uzată moral.
    19 1
  • @SilviuB
    Cine te-a pacalit ca intra 4 oameni in aia?
    5 5
  • Seriff
    @dan_grc, chiar ca e perfecta pentru Edikk, s-ar integra perfect masina la o parada LGBT.
    18 3
  • O maşină sub cea produsă în România sau cea din China

    dar bună pentru liceeni, studenţi, bunicuţe, mama cu copilul ca să îi plimbe prin oraş
    3 10
  • Andrei
    Ar putea fi foarte populara în București unde marea majoritate folosesc masina doar ca să meargă la birou și mall, și mai mult ard gazul în trafic decât merg.
    Desigur, nu va fi deloc populară pentru ca e plin de cocalari și snobi. Primii prefera Passat 1.9 TDI cu 100.000 km reali-reali, sau o căzătură cu sigla bmw, ceilalți nu se pot afișa decât în SUV-uri.
    10 10
  • Flavius
    Cred ca e o greseal de calcul. Este eligibila pentru ecobonus asa ca pretul scade cu valoarea tichetului in limita a 50% din pret. Din 6500 euro mai raman de plata 3250 euro fara rabla la schimb. Cu al doilea bonus pentru rabla clasic , cu rabla la schimb ,ramane sub 2000.
    2 6
  • Flavius
    ELBONS 4X din Brasov la care face referire SilviuB e aproape 10.000 fara ecobonus iar cu ecobonus ajunge la aproximativ 5000.
    7 0
  • Flavius
    In Franta e de la 6990 FARA ECOBONUS DEDUS !!!!
    4 3
  • Lucian
    Deci masina e 6000 de euro. Se creste pretul la 15000 si apoi cu reducerea de la stat ajunge la 5000...

    Mi se pare normal...

    Asta da marja de profit, sa iei 11000 profit la o masina de 5000...
    7 4
  • curentatu
    Sunteți aerieni fraților fiindcă de la ăia cinci mii euro cu ecobonus scăzut deja trebuie pornit calculul și nu altfel.
    Ecotichet care poate acoperi max. 50% din prețul total adică teoretic de fapt, care-i zece mii.
    Profitul la noi e deci cu 3.100 € peste cel de la francezi, sau 4.000 cu cei doar 900 dați pomană și la ei.
    10 2
  • ASTA-I VIITORUL, EXACT CA IN TOTAL RECALL-UL CU SCHWARZ
    5 1
  • cu si fara ecobonus
    cred ca e toata lumea de acord ca chestia asta este o porcarie inutila si penibila. Eligibila doar pentru baietii din comunitatea aia cu +
    8 1
  • VitezomNu
    Mașina pe care o prezintă este o glumă proasta.
    6 0
  • @21:49... aia își cumpara avioane ori vapoare
    4 0
  • Vostinari G.
    Pare cam inutil cu 2 locuri!
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru