Comoara regăsită: un Ferrari unicat din 1969 a fost descoperit abandonat într-un garaj din Japonia și va fi scos la licitație

de Mircea Meşter, Foto: RM Sotheby's
Joi, 31.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Povestea singurului exemplar Ferrari 365 GTB/4 Daytona omologat pentru șosea este una fascinantă. Abandonat și considerat pierdut undeva în Japonia, acesta a fost recuperat și va fi vândut la o licitație de gală care va avea loc chiar la Maranello.

Secolul trecut a dat naștere unor opere de artă pe roți recunoscute de întreaga lume a colecționarilor. Anii de glorie ai designului auto post-război, 1950-1975, au fost extrem de înfloritori, iar modelele desenate de marii designeri italieni sau britanici sunt vândute astăzi pe sume fantastice care se ridică, pentru cele mai rare mașini ale epocii, la 30 de milioane de euro.

Ei bine, un astfel de model unicat găsit recent abandonat într-un depozit japonez va fi scos la vânzare de casa de licitații RM Sotheby's în 9 septembrie. Este vorba despre singurul Ferrari 365 GTB/4 Daytona omologat pentru șosea.

Chiar dacă modelul de bază, 365 GTB/4, este deja o piesă de colecționari extrem de rară, fiind construit de Ferrari în doar 1200 de exemplare între 1969 și 1973, povestea mașinii descoperite în Japonia este chiar și mai interesantă. Asta pentru italienii au derivat o versiune Daytona construită în doar cinci exemplare și asamblate special pentru a concura în celebra cursă de 24 de ore din Florida.

Dacă aceste cinci mașini erau dedicate circuitului, Ferrari a dezvoltat cu această ocazie un exemplar unic pe care l-a omologat pentru șosea. Și, așa cum deja probabil că bănuiți, mașina este exact cea regăsită în Japonia după câteva decenii de la "dispariția" sa.

Exemplarul 365 GTB/4 Daytona "Alloy" a fost construit în 1969, iar pe lângă denumirea sa specială și apartenența la o serie foarte limitată oferă câteva elemente care nu se regăseau pe celelalte 1200 de exemplare ale modelului italian, așa cum sunt geamurile electrice construite și protecțiile din plexiglas ale farurilor.

Mașina, cumpărată de japonezul Makoto Taki acum 40 de ani, a adunat între timp un rulaj de puțin peste 36.000 de kilometri, iar starea sa după descoperirea în garajul părăsit din Japonia este una precară. Cu toate acestea, caracterul său unicat și faptul că RM Sotheby's o va vinde în cadrul unei licitațiidedicate pasionaților care va avea loc chiar la fabrica Ferrari de la Maranello îi vor ridica prețul de achiziție la circa două milioane de euro.

Comentarii (3)

  • Fierarii covăsiţi
    Un cazan numit dorinţă...
    2 11
  • Sandu al-III-lea
    De ce n-am eu bijuteria asta chiar asa cum e ea prafuita si ruginita?Cu o echipa de profesionisti,mecanici,tinichigii,tapiteri,vopsitori,sudori auto,masina asta intr-o luna de zile va deveni de nerecunoscut.Functionala,curata,fara rugina,fara fir de praf sclipind de curatenie la licitatia la care se vor inghesui multi doritori.Succes,frumuseteo!!
    2 0
  • @Sandu al III lea....

    Prietene, nu te supara da habar nu ai ce presupune munca de restaurare... O luna de zile este un termen muuuult pre optimist daca vorbesti de o restaurare profesionala.... Ai idee, spre exemplu, cat dureaza recromarea unor elemente sau refacerea unei planse de bord?
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru