Noul Ferrari Elettrica: primele imagini oficiale cu noul model electric

de Tiberiu Safta
Joi, 09.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a dezvăluit primele detalii oficiale despre primul său model electric de serie din istorie. Noul model se va numi Elettrica și va fi un model cu 4 uși și cu 4 locuri.

După o bună perioadă în care au apărut diverse speculații și imagini spion cu primul său model electric din istorie, Ferrari a dezvăluit oficial primele detalii și fotografii cu cel mai anticipat model al său pentru viitorul apropiat. Noul model electric are de astăzi un nume: Elettrica. Acesta va fi dezvăluit oficial în primăvara lui 2026.

Până atunci, constructorul de la Maranello ne oferă primele detalii tehnice oficiale, dar și imagini cu șasiul, bateria, propulsorul și suspensia viitorului model. Ferrari confirmă că primul său model electric va fi un model cu 4 uși și cu 4 locuri. Practic, noul Elettrica va fi un succesor indirect pentru modelele FF și GTC4Lusso.

UN FERRARI DE 1000 CP

Propulsorul lui Ferrari Elettrica va fi alcătuit din 4 motoare electrice. Împreună, acestea vor dezvolta în total peste 1000 de cai putere, cu funcția Boost activă. Motoarele din față vor livra 285.5 cai putere, în timp ce motoarele care antrenează roțile din spate vor avea 843 de cai putere.

Cu o asemenea configurație, primul Ferrari electric din istorie promite o accelerație de la 0 la 100 km/h realizată în 2.5 secunde și o viteză maximă de 310 km/h. Propulsorul lui Ferrari Elettrica va fi alimentat de către un acumulator cu o capacitate de 122 kWh, care va garanta o autonomie estimată de peste 530 de kilometri.

BATERIE INTEGRATĂ ÎN ȘASIU

Apropo de baterie, aceasta va fi integrată în șasiu și va avea în total nu mai puțin de 210 celule. Acumulatorul va avea 15 module, fiecare cu câte 14 celule. Aceste module vor fi montate între cele două punți, iar 85% dintre ele vor fi montate într-o poziție cât mai joasă cu putință pentru un centru de greutate cât mai jos.

Bateria va avea o densitate de energie de 195 Wh/kg și va integra și propriul său sistem de răcire.

Mulțumită unei arhitecturi de 800 de volți, acumulatorul va putea fi reîncărcat cu o putere de până la 350 kW la o stație rapidă.

PUNTE FAȚĂ DECUPLABILĂ

Am menționat mai devreme faptul că Ferrari Elettrica va avea 4 motoare electrice. Evident, de aici rezultă tracțiune integrală, însă aceasta nu va fi permanentă. Asta pentru că, în funcție de modul de rulare ales, puntea din față va putea fi decuplată din a transmite puterea către roți, astfel că Ferrari Elettric va putea să ruleze și cu cele două roți motrice din spate.

Puntea din față va putea fi decuplată la orice viteză, chiar și la viteza maximă de 310 km/h. Tot aici va fi integrat și un invertor de 300 kW și care cântărește doar 9 kilograme.

SUSPENSIE ACTIVĂ NOUĂ

Viitorul Ferrari Elettrica va fi al treilea model de serie al mărcii italiene care va primi o suspensie activă cu un sistem de 48 de volți, după Purosangue și F80. Suspensia va distribui automat forțele de greutate în viraje pe fiecare roată.

Setările suspensiei pot fi schimbate prin butonul rotativ Manettino, care include următoarele moduri de rulare ca: ESC-Off, Ice, Sport, Wet și, în premieră pentru Ferrari, modul Dry.

NOUL BUTON ROTATIV EMANETTINO

Alături de butonul tradițional Manettino, Ferrari Elettrica va avea un al doilea astfel de buton montat în partea stângă a volanului. Acesta se numește eManettino, iar de aici șoferul va putea schimba modurile de rulare în ceea ce privește configurația propulsorului electric. 

Primul Ferrari electric va oferi 3 moduri de rulare: Range, Tour și Performance. De asemenea, în spatele volanului vor fi montate două padele pentru a regla nivelul de livrare a puterii și cuplului.

Aici vor fi nu mai puțin de 5 niveluri de reglare.

PRIMUL FERRARI CU SUBCADRU SEPARAT

Pentru a reduce vibrațiile și zgomotele percepute în habitaclu, Ferrari Elettrica aduce o premieră absolută pentru marca italiană. Mai exact, modelul electric va avea un subcadru montat separat de șasiu. Mai mult, tot în premieră pentru Ferrari, șasiul și caroseria lui Elettrica vor fi construite din aluminiu reciclat în proporție de 75%.

Chiar dacă va fi electric, noul Ferrari Elettrica promite să ofere un sunet distinct, care va fi redat în formă amplificată. Pentru asta, Ferrari va monta un senzor special care preia vibrațiile mecanice ale componentelor propulsorului și care vor fi amplificate pentru a oferi un sunet unic.

Înainte de a încheia, trebuie să mai știi că Ferrari Elettrica va avea un ampatament de 2960 milimetri și o masă proprie de circa 2300 kilograme. Distribuția maselor va fi de 47% în față și de 53% în spate.

Lansarea lui Ferrari Elettrica va avea loc în 3 etape. În următoarea etapă, Ferrari va dezvălui interiorul noului model la începutul lui 2026.

via Ferrari

Comentarii (9)

  • Si ei falimentari curand.
    Electric nu e bun.
    Au dovedit-o altii.
    2 8
  • Asteptam scheunatul dupa celebrul dCi. Mamiferul afumat de calafat va avea cuvantul, in doi-trei ani sa ne explice de ce vanzarile au fost catastrofale si masina e retrasa de pe piata.
    Eu zic sa le scrie de pe-acuma, sa n-o mai bage in productie, ca stie el mai bine ca e degeaba.

    Intr-o nota mai realista, sunt curios cum or sa mearga vanzarile unui Ferrari trecut brusc de la ice la full electric. Cineva la Maranello si-a dat seama ca performanta e mai accesibila cu tehnologia electrica. Mai bine mai tarziu decat niciodata.
    5 4
  • @zarne
    accesibila... adica mai usor de atins de producator dpdv tehnic sau mai usor de obtinut de cumparator ca bani?

    chiar daca presupunand ca ar avea costuri de dezvoltare mai mici, eu cred ca ferrari va avea grija sa ajusteze pretul final asa cum a facut-o intotdeauna, pentru a tine exclusivitatea marcii la nivelul pe care si-l doresc.
    3 1
  • @Mihai
    Lasa asta, cand da faliment TOYOTA, noua Nokia ? Ca de ani de zile poluezi cu predictiile tale ? Dieselul ? Pai ala de la Bmw n-a disparut imediat dupa Dieselgate ? Bmw nu e falimentar de multa vreme ? Esti vizionar mult mai mare tu, esti primul la litera P.
    5 3
  • Andrei
    Am dubii că se va vinde bine dar e clar un pas important în industrie. Sunt convins ca e mai mult un model demonstrativ decât unul care va aduce profit.

    Nu pentru că nu va fi performant ci pentru că astfel de mașini sunt asociate cu motorul termic.

    E ca și cum ai avea sub fund un Harley Davidson care nu trepidează și nu scoate sunetul caracteristic.
    3 1
  • Inexorabil de la Bălăceanca
    Îmi iau doctoriile acum dar să vezi ce dCi îți trag peste bot!
    2 0
  • Jian de la Calafat
    @ Mihăiță

    Aflandu-te la o varsta atat de inocenta, dar considerandu-te pe buna dreptate un demn vlăstar al AM cu perspective dintre cele mai certe, tre' sa-ti ofer o explicatie pentru anomalia de mai sus....

    Pe intelesul tau de copil cu potențial:
    Imbecilismul este nemărginit.

    Sau, daca te consideri deja precoce, deci suficient de mobilat la hochparter, ar trebui sa identifici faptul ca spatiul reprezentat de notoria *Cizmă* a oferit enorm umanitatii in atatea domenii / perspective pe parcursul multor secole astfel incat, in prezent, s-au gasit doi obtuzi, Elkann si Vigna, care-au decis să mai și ia, dar să şi curme.

    Cui să ia / ce să curme?

    Umanității, respectiv bunul simț.



    @zarNIET!anu

    Nu-i asa ca ai parcurs explicatia pe care-am oferit-o admirabilului prichindel ?

    Hai, nu te rusina, n-ai comis nicio o indiscretie!
    Aceiasi argumentatie iti era adresata si tie.
    2 1
  • @Andrei
    trepidatiile se rezolva usor. e infinit mai complicat sa le anulezi decat sa le generezi.

    la sunet, da ai dreptate, e mai greu pentru ca trebuie sa te lupti cu obisnuinta oamenilor, iar la capitolul asta care tine de subiectiv si sentimental, lupta poate fi din start pierduta, fiindca obiceiurile si lucrurile familiare sunt bine inradacinate in sufletul oamenilor si imposibil sau greu de schimbat.

    ferrari stie foarte bine asta si nici nu are de gand sa incerce sa schimbe ceva ce face parte din adn-ul si traditia sa. sunetul unui ferrari este un element definitoriu, cultivat cu grija zeci de ani. insa sunt sigur ca italienii vor surprinde cu o alternativa la fel de...electrizanta, pentru ca are specialisti care doar cu asta se ocupa, cu partea senzoriala a experientei la volanul unei masini ferrari. va fi o noutate absolut senzationala pe care apoi toata industria va dori sa o copieze. cheia se afla in propozitia:

    Ferrari va monta un senzor special care preia vibrațiile mecanice ale componentelor propulsorului și care vor fi amplificate pentru a oferi un sunet unic.

    zic doar rabdare si sa ne pregatim sa fim surprinsi.
    0 0
  • @Jianalfabet
    care argumentatie dezaxatule?

    care explicatie?

    asta? Imbecilismul este nemărginit.

    asta nu e explicatie, bovina ce esti, asta e ce sta scris in buletinul tau la rubrica nume.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru