Dacia Dokker Van, transformat în Pick-up şi basculantă de carosierul francez Kollé

de Mircea Meșter
Miercuri, 21.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deşi Logan van şi Pick-up au dispărut din oferta Dacia, constructorul român s-a reorientat şi oferă în Franţa versiuni modificate ale lui Dokker Van. Iar Dacia devine astfel... basculantă.

După ce Logan Pick-up a dispărut din gama Dacia, constructorul român vine cu soluţii interesante în ceea ce priveşte micii comercianţi care au nevoie de un astfel de model în parcul de vehicule. Astfel, biroul francez al constructorului de la Mioveni a colaborat cu un carosier francez, Kollé, pentru a dezvolta o versiune pick-up şi chiar o variantă basculantă a lui Dokker.

Construite pe baza lui Dokker Van, cele două variante de caroserie sunt dezvoltate după ce Kollé a eliminat partea de caroserie care acoperea zona utilă a utilitarei Dokker, uşile laterale glisante şi geamurile portierelor posterioare. Maşina s-a transformat astfel într-un pick-up clasic. Bena are o lungime de 190 de centimetri şi o lăţime de 142 centimetri aceasta punând la dispoziţia celor interesaţi şi opt inele de amarare pentru marfă. Conform carosierului francez, sarcina utilă indicată este de 750 de kilograme.

Versiunea basculantă a ineditului Dokker Pick-up este realizată cu plecare de la versiunea cu benă clasică, Kollé instalând un sistem hidraulic care ridică şi coboară o benă basculabilă. Datorită faptului că aceasta este o parte separată de maşină, lungimea sa este de 170 de centimetri, lăţimea fiind de 110 centimetri.

Volumul maxim variază între unul şi doi metri cubi, sarcina utilă fiind de 650 de kilograme.

Dacia Dokker Pick-up
(2012-...)
carosat de Kolle
Dacia Logan Pick-up
(2007-2012)
caroserie originală Dacia 
LUNGIME (cm) 436 450
LĂŢIME (cm) 175 173
ÎNĂLŢIME (cm) 180 155
LUNGIME BENĂ (cm) 190 180
LĂŢIME BENĂ (cm) 142 137
SARCINĂ UTILĂ (kg) 750 725

via Kolle

Comentarii (10)

  • ?!!!!!!!!!!!!!
    Absolut dement proiectul ! Cine are nevoie de asa ceva? Daca vreau sa car nisip, ciment, bucati de asfalt etc nu ma multumesc cu 650kg sarcina utila... imi iau o basculanta sau ceva gen Renault Master !!
    Bun Dokker-ul, dar nu pentru asa ceva. Va ramane un experiment ciudat.
    25 6
  • Roaba cu motor :)
    12 22
  • antonny
    nu va intra in productie niciodata .....costurile de productie ar fi destul de mari pentru o bena cu sistem hidraulic .....
    7 3
  • Alex Radoi
    Ai o gandire optuza (ca majoritatea romanilor, din pacate...). Te-ai gandit vreo secunda la faptul ca mini basculanta ar putea fi folosita la o mica afacere de familie, intr-o livada de exemplu, la carat mere, masline, struguri etc. de la locul de recoltare pana la locul de procesare (cum ar fi o presa pentru sucuri sau ulei de masline)?
    18 4
  • @radaoi
    Si altceva, pe langa caratul fructelor pentru a fi deversate in cazanul de tzuica?
    9 10
  • andy.s
    foarte urat
    4 14
  • nu arata tocmai bine, dar s-ar putea sa fie foarte folositoare pentru cei care au o firma chiar si in constructii ar merge.
    Si eu recunosc ca nu-i o masina atragatoare, dar este buna pentru diferite munci.
    Asa ca cine are nevoie de ea ar cumpara-o imediat fiind cea mai ieftina si destul de rezistenta, cine vrea lux si masini de agatat pitipoance isi cumpara alte marci.
    10 1
  • ca n-ai cum sa te duci cu un pick-up de asta la agatat :))
    9 0
  • hai odata cu duster pick-up, abia astept
    7 0
  • Eremia George
    Foarte tare Dokker, iar daca ii vor face si un fratior pick-up va fi de departe prima alegere pentru oricine isi cauta un astfel de vehcul. Are un raport calitate pret imbatabil! Bravo Dacia
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru