Dacia întrece Renault și Skoda. Încheie luna ianuarie pe locul 3 în Europa

de Alexandru Monenciu
Marti, 21.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a încheiat luna ianuarie pe locul 3 în topul înmatriculărilor din Uniunea Europeană. Marca de la Mioveni a întrecut, așadar, nume ca Renault, Skoda și Peugeot.

Potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în luna ianuarie au fost înmatriculate 760.041 de mașini la nivelul Uniunii. O creștere de 11.3%, scriu cei de la Profit.ro.

Volkswagen conduce topul înmatriculărilor, cu 85.554 de unități, iar Toyota a încheiat pe locul 2. Dacia completează topul, cu 45.511 exemplare, cu 42.6% mai multe comparativ cu aceeași perioadă din 2022.

Marca de la Mioveni întrece așadar nume mari precum Skoda (43.919 unități), Renault (42.979 unități) și Peugeot (42.538 unități). Audi, Kia, BMW și Mercedes-Benz ocupă restul topului 10.

O altă performanță trecută în dreptul Dacia este că a depăsit din nou Renault, după ce a făcut același lucru în lunile iulie și august 2022.

via Profit.ro

Comentarii (20)

  • să te spargi de râs
    a sărăcit lumea...
    103 15
  • AdnMercedes
    Bravo Dacia!Daca branzarii ar da mâna liberă mărcii Dacia,aca siguranța și motor puternic,Renault își poate schimba numele in Dacia dar și așa ajungem sa le punem coliva la desert.
    6 46
  • sau doar sa razi fara sa te sp
    .. sau s-a desteptat lumea, daca tot nu se mai face calitate, doar preturile au ramas premium, calitatea e de ras
    14 94
  • Orice ar spune unii sau alții, această poziție reflectă de fapt munca multă și de calitate făcută de oamenii firmei Dacia (români, francezi, marocani) de la concepție până la realizarea produsului final. Eram mai de mult aici dacă francezii nu ar fi pus un pic de frână în sensul că au fost foarte chitrosi cu dotările moderne ale lumii auto pentru a fi ruda foarte săracă a lui Renault (primul Logan avea un singur airbag, nu avea ABS nici AC nici măcar radio). Sperăm să nu se enerveze că i-am depășit și să înțeleagă că trebuie să facă un efort ca să scufundăm Volkswagen.
    10 57
  • Lumea vrea maşini la preţuri corecte, pe măsura salariilor medii.

    Apoi maşina nu este o investiţie.

    Abia aştept ziua în care Renault o să lase Dacia să facă full EV în România !

    Gândiţi-vă, dacă Spring a avut un succes fantastic şi pentru unii neaşteptat (pentru unii, clar aşteptat) ce ravagii ar face un Logan şi Sandero EV serioase (cu încărcare 400-800V, 150 kw DC, 22 kw AC, cu PDC şi 350 km range reali) !!

    Sperăm că chinezii vor împinge de la spate europenii, deşi China şi-a mai pierdut suflul.
    10 97
  • Când vor apare Sandero, Logan EV o să fie un mare plus pentru populaţia generală, pentru că o să scape de o mare parte din service al motoarelor termice (ştim eşecul VAG TSI sau Ford ecoboost iniţiale sau 0.9TCe) şi vor lăsa mai mulţi bani în buzunare românilor, cetăţenilor, consumatorilor.

    Plus curentul îl vom genera din panouri solare, eoliene, hidro, nuclear şi deci aici, acasă în România
    6 97
  • @papagal electric
    "vor lăsa mai mulţi bani în buzunare românilor, cetăţenilor, consumatorilor"

    Le rămân bani de înmormântare.

    Să analizăm, totuși, situația. Vânzările Renault pe 2022 s-au dus în cap pe motiv de modele prăfuite, proiectate în 2002. Skoda targetează clienți din zona premium cu o calitate de vw. E OK că au majorat prețurile, dar au uitat să adauge și calitate. Și Skoda s-a dus în cap în 2022.

    Deci, Dacia, bomboana săracilor prostuți, care nu dau ei doi lei pe viețile lor, a depășit la număr de gunoaie vândute Renault și Skoda.
    84 10
  • Clar Mike… după ce Dacia a reușit sa găsească un echilibru între nevoi, calitate, preț… ar trebui sa se sinucidă cu electrice. Spring este un fâs, nu un succes. Dacă in Europa ajung in top 3 masini cu prețuri de sub 15.000 de euro este mai mult decât clar unde este puterea de cumpărare. Întreabă câți si-ar schimba astăzi gratis logan-ul cu unul electric? Asta dacă poți sa afli si sa suporții cât de ridicol ai ajuns. Fa-ți un bine si da-te la fund, o sa uitam repede (sau nu), ca ai “existat”.
    56 5
  • @Dutz după 4 voturi pozitive şi 0 voturi negative, la ceea ce am scris.... apoi vine Dutz şi 54 voturi negative...

    Mulţi cu probleme psihice grave sunt pe aici.

    Cititori din ce în ce mai puţini şi o mică parte din aceştia puţini, din fericire îi numeri pe degete, cu probleme grave psihice.

    Vrei să vezi realitatea, dle Dutz ?? TREZEŞTE TE şi dute în weekend la supermarket urile care au şi încărcare electrică să vezi din 4 locuri câte 4 Spring care încarcă, plus una care aşteaptă...

    Nu interesează pe nimeni ura ta împotriva electricelor şi iubirea de zgomotoasele şi poluantele diesel.

    Ai o frică absurdă de ceea ce este nou, bun şi frumos doar datorită sărăciei lucie dublată de o nedezvoltare profesională, altfel nu îmi explic.
    6 62
  • @papagal electric
    Spring e tico, spring e trabant, spring e mașina săracului suprem.

    Ai văzut 4 spring la încărcat și 1 care aștepta, ceilalți și-au luat gândul, au abandonat bateria în fața blocului. :) Stau cu ochii în aplicație, vânează, verifică, dacă nu verifică bateria, verifică aplicație, noul stil de viață al săracilor tăntălăi.

    dute di-că, dute! :)))
    54 6
  • ce este trist că dl Dutz lucrează în automotive

    Să îi povestească cei care erau în producţia de floppy disk, CD, DVD și chiar USB stick cum au dispărut dacă nu s-au adaptat.
    4 59
  • Este evident AM, că se votează de la un singur IP real.... 10 voturi negative în câteva minute...

    Mda...

    Uite pentru cei care lucrează, cu adevărat, în automotive

    https://youtu.be/OViV5tSHXUo

    Camioanele electrice vor fi o realitate, fără niciun dubiu, în Europa.
    4 59
  • de la 10 voturi la 21 voturi negative, în 3 secunde...

    Mda, au unii probleme extrem de grave
    4 59
  • dacă nu dai 1000 voturi negative, nu ai făcut nimic LOL !
    3 59
  • Seriff
    @Mike ce nu intelegi tu, dar tot compari, tehnologia Cd, Floppy Disk a disparut fiindca au aparut tehnologii mai noi care fac mai usor ce faceau cele vechi, la masini electrice e invers, practic au aparut niste masini care sunt mai jenante decat un golf 4 1.9 tdi.
    Logic ca oamenii nu le vor, e ca si cum ti-ai lua in 2023 Nokia 3310, ce sa faci cu el, de ce un om care are un diesel de care e multutmi sa isi ia o troaca electrica pe care da o gramada de bani sa mearga doar 300 km si sa stea ca boul in parcare la supermarket la coada?
    Trebuie sa fii complet retardat sa faci asa ceva.
    53 4
  • A sărăcit Lumea, clar DA, întrebarea este după se vor „reîmbogăți” ce vor cumpăra?
    2 7
  • Şi încă ceva Sheriff, Dutz, PMC şi alţi dieseliști...

    când vor trece 20 de ani să mă anunţaţi ;)
    4 54
  • Am XC60 T6 adică BENZINA nou (a fost acum un an jumate), eu nu m-am referit la starea ta financiară, chiar nu îmi pasa. Mi se pare înjositor sa vorbesc si de a mea si nu o sa fac așa ceva. Nu “iubesc” clasicile… ești dus bine. Îmi plac mașinile in general, dar o ființa poate iubii o alta ființa, obiectele se apreciază, se plac etc. I-ați electrică și spune-ne cum te descurci si mai spune-ne câți din cei pe care-i cunoști au electrică si cum se descurca. Nu am nici o treaba nici cu Electricele exista si vor exista, si chiar sper sa devină o alternativa… doar ca nu mi se potrivesc pentru moment. Ai tu o obsesie si faci comparații deplasate cu evoluția tehnologică (medii stocare, telefonie etc), fără sa realizezi ca nu toți suntem spălați pe creier si dam pe spate daca cineva știe sa folosească niște clișee obosite. O electrică nu aduce nimic nou… absolut nimic, doar limitări deocamdată. Ca exista optionale, briz, briz-uri care sunt “îndesate” pe unele electrice (cu abonament), din nou nu este relevant pentru ca nu pot fi accesate de un număr mare de utilizatori, sunt scumpe si inutile… doar bla, bla.
    PS la fel nu-mi pasa de voturi, folosesc doar aplicația așa ca nici nu le văd, mă pot aprecia singur pentru ca sunt destul de bine “dezvoltat” si încă mai lucrez la acest aspect. Oricum conversațiile cu tine nu prea aduc nimic pozitiv pentru mine așa ca o sa ma retrag… stai așa.
    24 3
  • mă bucur că ai Volvo reuşit, dle Dutz, şi nu e vorba doar de motorină ci şi benzină, iar dincolo de a găsi mereu nod în papură şi defecte imaginate maşinilor electrice vezi că poluarea face ravagii.
    Doar ca exemplu, în Italia (tot sunt în ţările care sunt direct afectate) până acum 5-10 ani, dacă... dacă aveau 4 zile pe an cu temperaturi peste 40 °C (în Nord) acum au săptămâni peste 40 °C (evident, maxime ziua) şi precipitaţii cu 70% mai puţine vara vs verile de dinainte...

    A sta admirativ faţă de termice şi super critic faţă de electrice mi se pare o mare idioţenie.

    Cu consumul la 100 km decenii au minţit producătorii maşinilor termice !!!! dar acum, am uitat, iertat brusc... dar super iritaţi că range la electrice nu este ca pe hârtie !!!
    Serios ??!!?!

    Deşi în procent ! maşinile electrice mint MULT MAI PUŢIN decât cele termice !

    Apoi că durează încarcarea 30-40 de minute ....

    Da, dar protejezi natura pentru copii tăi şi copii copiilor tăi !
    Nu ca nesimţitul, ei să aibă parte de iad, eu VREAU să poluez big time.

    Nu zice nimeni, că mâine să vă cumpăraţi dar ipocrizia şi nesimţirea...

    Mai sunt cei care le curg balele după Formula 1.

    Bine că nu mai Malboro pe ele....

    Mda
    3 55
  • Seriff
    @Mike, nu mai au Marlboro pe ele, au Monster si Red Bull, care sunt mai nocive si decat tigarile, asta nu pricepeti voi eco pensatii, ca nu da nimeni 2 lei pe sanatatea voastra, totul e marketing, iar vrajeala cu temperaturile ridicate e doar o minciuna ca sa se taxeze masinile, pana la urma nu e rau sa fie cald, rau e cand e frig, oricum temperatura de afara nu are nici o legatura cu masinile.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru