Dacia Logan MCV a obținut doar trei stele EuroNCAP. Familia Logan a fost retrogradată de criteriile de testare mai aspre

de Bogdan Mirică
Miercuri, 03.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
EuroNCAP a testat noul Logan MCV și a reevaluat astfel întregul punctaj al familiei construite pe platforma lui Logan după criterii mai aspre. Dacă în trecut Sandero obținea patru stele, acum Logan MCV nu reușește decât trei.

EuroNCAP a testat în ultima sa sesiune din acest an 12 mașini vândute pe Bătrânul Continent. Printre ele s-a aflat și Dacia Logan MCV, declinarea cu portbagaj a modelului popular produs la Mioveni. Belgienii au ales Logan MCV pentru a retesta practic întreaga familie construită pe platforma Logan, etichetată în trecut cu patru stele (Sandero în anul 2013). De această dată însă, criteriile au fost mai aspre, iar asta s-a văzut.

EuroNCAP: 4 stele pentru noul Dacia Sandero

EuroNCAP a acordat un punctaj de numai trei stele break-ului românesc, adică sub ceea ce obținuseră celelalte modele din gamă în testele anterioare. E drept că și normele de testare au devenit mai aspre.

Break-ul bazat pe Logan a obținut doar 57 de procente pentru protecția pasagerilor, 75% pentru cea a pasagerilor copii, 55% pentru pietoni și un dezamăgitor 38% pentru sistemele de siguranță.

Protecția pasagerilor adulți (57%)

Potrivit EuroNCAP, în cadrul testului frontal, compartimentul de siguranță a fost instabil, prezentând o deformare accentuată., Oficialii susțin că acesta nu ar fi suportat o viteză mai mare de impact. Structura a avut de suferit și în partea inferioară a caroseriei, iar indicațiile testelor arată o protecție slabă pentru zona pieptului.

Picioarele sunt protejate bine, însă coloana de direcție și alte componente ale bordului prezintă risc de rănire.

Impactul lateral a demonstrat că airbagul pentru cap și torace s-a deschis nepotrivit și a oferit protecție slabă. Un scenariu similar a fost înregistrat și în cazul testului cu stâlpul, unde compresia zonei toracelui prezintă risc ridicat de rănire.

Protecția a fost evaluată ca fiind slabă. Mai mult decât atât, mișcarea scaunului a făcut ca centura de siguranță să fie imposibil de desprins, eliberarea celui din interior fiind făcută abia după ce a fost tăiată. Nu în ultimul rând, Logan MCV a demonstrat o protecție redusă și în cazul unui impact posterior.

Protecția pasagerilor copii (75%)

În cazul protecției pentru copii, Dacia Logan MCV s-a comportat bine. A fost taxată însă pentru semnalizarea insuficientă a funcției de dezactivare a airbagului pasagerului.

Protecția pietonilor (55%)

Urmareste Automarket
În cazul protecției oferite în cazul unui impact cu un pieton, partea inferioară a soilerului s-a comportat bine.
Cu toate acestea,marginea capotei nu a prezentat nici un fel de protecție pentru zona pelvisului. De asemenea, capul unui pieton poate fi rănit de primul rând de montanți.

Sisteme de siguranță (38%)

La capitolul sisteme de siguranță, Logan MCV a fost taxat pentru faptul că nu oferă avertizor de cuplare a centurii de siguranță pentru locurile din spate. Logan MCV nu oferă nici asistent la menținerea benzii de rulare și nici frânare autonomă de urgență.

Comentarii (33)

  • mishazaitev
    Dap... Daca Megane a fost retrogradat conform noilor standarde, ce ne mai mira ca acest lucru se intampla cu Dacia?! Din pacate insa in acest caz nu vorbim despre vreun senzor lipsa ci despre probleme destul de mari privind siguranta ocupantilor in caz de impact. Sigur ca or sa fie unii care zica ca-s si belgienii invidiosi pe Dacia, dar nu e cazul.
    43 3
  • asistent la menținerea benzii de rulare...ie..ie..., TOATE sh-urile au asa ceva + ca cine isi ia masina noua prima data bifeaza aceasta dotare.

    Logan e slab fizic dar si depunctarile pentru niste dotari de cele mai multe ori optionale mi se pare usor exagerat

    asa cum spuneam la alt articol...2-3000 Eu pentru siguranta ta si a familiei e un "must"
    17 20
  • razvanis
    La logan e clara carenta la capitolul siguranta, e platforma veche, nesigura.
    Cati bani costa siguranta ta si a familiei tale ? Exact !
    29 8
  • Din cate am mai vazut eu pe la testele astea, Dacia e singura marca cat de cat moderna unde avem de-a face cu indoirea stalpului la impact frontal. Dar parca e totusi prea mare diferenta intre cifrele de protectie adulti de la Sandero (80%) pana la Logan MCV (57%), gandindu-ma ca au cam aceleasi componente si materiale pana in spatele randului 2 de usi. Iar inasprirea regulamentelor euroncap, din cate stiu eu, se refera doar la sistemele de asistenta, nu si la siguranta pasiva
    18 7
  • Ferrari
    @vianu, masinile astea sunt facute sa reziste la un impact frontal de 64km/h, s-ar putea ca la 65km/h sa se mototoleasca de sa nu mai scapi cu viata...... Eu am masina de 5 stele(cel putin asa avea cand am luat-o) crezi ca mai primeste 5 acuma? crezi ca loveste altfel la 64km/h decat lovea acu 4 ani? Ideeaa ii sa ai grija cum conduci nu sa iti cumperi masina de 5 stele si sa crezi ca esti intr-un M1A1 Abrams cu protectie reactiva...... si familia iti este in afara oricarui pericol..... Accidentele sunt de mult mai multe feluri decat impactul cu un zid sau cu un stalp in lateral........
    34 2
  • mishazaitev
    Cred ca, de dragul corectitudinii, nu ar trebui sa blamam prea mult Loganul pentru cele 3 stele. Mini a luat doar 4, la fel si Corsa. Nu vreau sa ma gandesc cate stele ar fi luat batrana Dacie 1310 daca s-ar mai fi fabricat inca....
    22 3
  • @Ferrari nu cred ca m-am exprimat foarte exact in ceea ce priveste un Logan vs o masina ceva mai scumpa. Nicaieri n-am zis ca o masina m-ai scumpa te scapa din orice situatie...dar un ban in plus se traduce intr-o siguranta mai ridicata. Nu e corecta logica?

    Dar te citez : "Ideea e ii sa ai grija cum conduci nu sa iti cumperi masina de 5 stele"; ma intreb de ce nu ti-ai luat totusi un Logan... :)
    8 12
  • mda, hai sa gasim motive pentru care sa blamam EURONcap ... i-a depunctat pentru sisteme, pentru un senzor pentru ca ii uraste ca-s romani si ieftini ...

    Se uita cineva la filmul ala ?
    Vede cineva ca minunatul logan se face muci la fel ca o masina din anii 2000 la impactul frontal ?
    Vede cineva ca majoritatea masinilor de 4-5 stele au punctaje duble la protectie sofer pentru impact frontal ?
    Vede cineva ca structura s-a deformat in asa hal ca nu mai poti deschide usile si nu iti poti deschide centura de siguranta dupa impactul standard ?

    Astea nu se vad, evident, ca daciuta noastra autohtona este cea mai buna .. aia sunt răi, si nu vor sa-i dea stele mai multe ... bulangii dreaq !!
    32 9
  • Megane tot 3 stele, dar nu sa facut muci ca Loganul !
    22 2
  • mishazaitev
    @Dorin

    Megane, dupa retrogradare la 3 stele, a fost retestat si a obtinut 4. Ceea ce, avand in vedere ca este un model lansat de ceva vreme care nu a trecut decat prin face-lifturi minore, nu-i un lucru rau.

    @unckle
    Extrem de corect punctat. Din pacate e unul dintre preturile low-costurilor. Parintii mei au un Logan si ma cam furmica pielea, cand ma gandesc ce se poate intampla. Ma linisteste gandul ca-s pensionari si circula mai mult in oras, dar parca in oras nu sunt bezmetici....

    As fi curios care ar fi rezultatele testarii altor modele low-cost care circula pe strazile noastre si ale altora, Renault Symobol, Fiat Albea sau Linea, Peugeot 206 Sedan sau mai nou 301, Citroen C-Elysee. Probabil ca acestea nu prea starnesc interes pentru ca nu-s comercializate, Dastsunul reaparut in Rusia, vechiturile pe care Suzuki le fabrica pe piata indiana cu Maruti, etc. Dar, probabil ca acestea nu prea starnesc interes pentru ca nu-s comercializate in UE.
    16 3
  • world reject
    Stiu ca se compara mere cu pere dar puteti da un search pe google sa vedeti test Golf V lovit de zid la 100km/h si arata mult mai bine ca Loganul.la 64km/h.
    Cum spunea un alt comentator de mai sus , accidentele sunt variate.Poti scapa cu viata dintr-un accident conducand un Logan , poti muri la volanul unui S Classe ca patronul de la edy spedition.Asta inseamna sa ai cateva cruciulite si iconite la bord.
    Cu toate astea, sa vi in 2014 cu o cutie de conserve doar de dragul vanzarilor......sa avem pardon.
    18 7
  • Putea sa-i dea 2 sau 5 stele, nu ma interesa pt. ca punctarea/depunctarea se face destul de....ciudat. Ceea ce ma ingrijoreaza este modul si amploarea deformarilor. Nu vreau sa spun dar... o sa scriu; parca are ceva...chinezesc cand o loveste stalpul in lateral. Parca e un Geely de acum 4-5 ani!....si uite unde sunt chinezii azi! Ati vazut noul SUV Quoros, nu?
    17 1
  • Pacat ca francezii nu s-au ingrijit mai mult de modelul acesta. Ma gandesc ca Dacia este una din putinele firme mari care mentin pe linia de plutire si rezultatele negative nu au cum sa nu afecteze exporturile si locurile de munca de aici.
    11 1
  • Azazel
    Nu poti sa faci un low cost sa fie si sigur. Dar daca e mai important pentru unii sa aiba masina noua in parcare, fie ea si low cost, in loc de un sh de cativa ani si care este (mult) mai sigur...
    Sorry, Dacia niciodata nu va impresiona pe nimeni la capitolul siguranta. Dar va impresiona ca pret, dotari si costuri de intretinere. De siguranta... poti sa-ti faci cruce cand pleci la drum.
    23 6
  • antonny
    eu sunt multumit de cele 3 stele primite .....
    4 4
  • Totuși MCV e ușor superior testului fața de un auto Cielo/Leganza.
    5 3
  • @Azazel
    Nu cred ca aveti dreptate. Nu sunt fan Dacia (de fapt nu imi place deloc marca) dar ma doare cand o firma romaneasca de dimensiuni mari, cu exporturi masive, are probleme cu produsele sale. Siguranta se poate obtine si la costuri mici, cu conditia sa faci parte dintr-un concern mare care isi permite sa investeasca in cercetare si dupa un anumit numar de ani sistemele de siguranta ale modelelor de top sunt disponibile ieftin si pentru modelele low-cost. Toti producatorii pe asta mizeaza, dar politica Renault fata de Dacia este ciudata. Pun dotari de genul navigatiei si nu pot oferi macar instrumente de siguranta activa mai bune.
    14 6
  • Azazel
    In primul rand nu ma intereseaza daca tu crezi sau nu ca am dreptate. Imi spun o parere si nu cer nimanui sa fie de acord cu mine.
    Doi la mana, Dacia este o firma romaneasca doar cu numele. Este coordonata in cea mai mare parte de Renault. Iar gama actuala exista datorita lui Renault. Si dimensiunile sunt mari la nivel national, de Romania. Nu prea la nivel european si in nici un caz la nivel mondial.
    Iar politica lui Renault fata de Dacia in privinta sigurantei nu este ciudata. Pur si simplu sunt clienti... sau mai bine spus sunt mai multi clienti... defapt o mare parte din ei, care isi doresc navigatie si pilot automat in loc de airbaguri cortina sau etiere active de exemplu. Si Renault nu face altceva decat sa le faca pe plac. Partea cea mai trista in opinia mea este ca pana nu demult un exemplu in privinta sigurantei in clasa compacta (megane 3) ofera acum o siguranta la fel de mare cu a unui low cost. Daca mai adaugam faptul ca toate astea se intampla in ograda unui constructor care are o reputatie foarte buna in privinta sigurantei (sau mai are?!), situatia nu e chiar placuta.
    Dar eu cred ca nu peste mult timp siguranta lui Logan va "creste". Nu m-as mira ca in viiorul nu prea indeparta gama Dacia sa fie dotata cu avertizor acustic pentru centuri necuplate. EuroNCAP da o stea pentru asta si asa cum a speculat Renault acest lucru cu Megane 3, asa e posibil sa speculeze si cu Dacia.
    9 3
  • Dacia ofera in toata gama modele corecte raportat la pret. Chiar daca sunt o marca low-cost, ei au progresat mult in ultimul timp. Totusi, nu pot sa mentina preturile scazute, sa ofere si dotari, si siguranta. Daca ar creste pretul, toti ar comenta ca nu se poate asa ceva, ca e prea scump Logan-ul, etc. Pana la urma si ,,rivalii" Logan-ului de la Peugeot si Citroen au obtinut tot 3 stele, iar preturile sunt putin mai mari.

    @ Automarket
    Ar fi frumos sa scrieti si un articol si despre celalalte masini testate in aceasta sesiune.
    9 5
  • Un mic aspect ar fi de retinut: unii inca nu pricep ca, la un impact puternic, nu prea mai conteaza ca Golf a iesit mai putin sifonat decat Dacia, spre exemplu. Caci cu siguranta daunele sunt mai mari la golful mai putin sifonat. Asta e si ideea, prieteni: masina sa iasa cat mai sifonata, pentru a absorbi socurile. Iar omul sa iasa intreg din masina si pe picioarele proprii. Asta inseamna siguranta. In ceea ce prieste cusca, da, aia nu are voie sa se indoaie !
    6 6
  • astia trantesc masina de zid cu 64 km/h adica daca acea masina s-ar lovi de alta care vine din sens opus suma acestor viteze trebuie sa fie 64 km/h. Intrebare : cu ce viteze trebuie sa circulam pentru a respecta aceste teste? De ce nu le lovesc macar cu 120 la ora (adica 60 cu 60) ca sa avem si noi o concluzie adevarata. Nu mai spun ca in czul ciocnirii a DOUA masini care vin una spre celalta se socoteste IMPULSUL adica VITEZA x MASA (asta apropos de cei care reclama inca masinile cu greutate mare) si de aici dicutam de cu totul altceva decat de marketing EURO NCAP. Ok la 3 stele se indoaie la viteza mica. Dar alea la 5 stele rezista oare la conditiile normale de viteza si trafic? Atunci circulati va rog cu max 64 km?h si cu 5-10 km/h cind vine o masina din sens opus cu viteza de 50-60 la ora ca sa respectati conditiile testelor si sa fiti in siguranta!
    7 3
  • Am avut ocazia sa merg cu toate modelele de Logan de cand a aparut pe piata pana astazi si din punctul meu de vedere mi se pare ca e din ce in ce mai prosta, tabla tot mai subtire, cred ca cele 3 stele sunt prea multe pentru el. Nu este posibil ca atunci cand dai in gropi sa vibreze podeaua sau sa se deschida portierele (cine are Logan stie despre ce vorbesc). Cat despre condus, e clar ca trebuie sa fii cat mai prudent, garantia sigurantei e mai mult fata de ceilalti conducatori, adica eu pot fi prudent si sa conduc cat mai atent, dar ce ma fac cu ceilalti care pot sa intre in mine.
    6 4
  • hazard
    Pai nu zicea nu stiu care smecher de pe la Renault ca daca vrei masina sigura sa nu-ti iei dacia ci renault!? :) Deh, dar nici renault nu are cinci stele... asta e. La momentul asta ar trebui totusi o alta abordare din partea producatorilor de masini ieftine privind siguranta acestora. Pana una, alta eu cred ca rolul cel mai important pentru o masina in trafic este cel al soferului. Si eu am dacia si am incredere in ea si, cel mai important, am incredere in mine.
    7 1
  • Azazel
    @iuliohir
    Masina trebuie sa se indoiae la propriu pana la ANUMIT punct. Tu ai vazut in ce hal intra stalpul ala in caroserie? Plus ca, citez:

    "Potrivit EuroNCAP, în cadrul testului frontal, compartimentul de siguranță a fost instabil, prezentând o deformare accentuată., Oficialii susțin că acesta nu ar fi suportat o viteză mai mare de impact." Deci este o dovada ca masina a fost proiectata sa reziste pana la o limita de siguranta impusa de testele EuroNCAP.

    Si de ce nu se fac teste de impact la o viteza mai mare, cum spunea @lulu si as fi de acord cu el, din simplul motiv ca cele care ar trece acele teste le-ai numara pe degete. Si ar fi mare scandal facut de producatorii de automobile. Toti stiu si in acelasi timp toti se fac ca nu stiu ca masinile cand sunt proiectate in privinta sigurantei, sunt proiectate sa faca fata testelor EuroNCAP in primul rand, pentru ca pe piata europeana, unde Renault, Peugeot, VW, Opel, Fiat etc. sunt principalii "actori", testele EuroNCAP au o importanta extrem de mare pentru clienti si implicit si pentru vanzari. Din cauza asta cand aceleasi modele sunt testate de IIHS e jale,pentru ca ei au testele mai severe si masinile nu prea au fost gandite sa faca fata cu brio si testelor de acolo.
    Dar unde au disparut dom'ne fanii Dacia/Renault care jigneau cand te legai de siguranta masinii? Cum de nu au aparut ei sa ne spuna jignind, ca defapt nu e asa.
    Oricum sa nu va mirati daca masina asta va avea 4 stele pentru ca Renault ii va pune un avertizor acustic.
    9 5
  • raman la parrea ca dacia nu mai este de mult o marca ieftina; la banii pe care ii cer cei de la renault pe dacia ar fi trebuit sa aibe macar 4 daca nu 5 stele de siguranta chiar si dupa normele vechi ale euro n cap
    Imi place foarte mult loganul dar nu pot sa nu observ ca are cateva probleme peste care e foarte greu sa treci
    7 2
  • hazard
    Iata testul explicat:
    http://www.euroncap.com/results/dacia/logan_mcv/588.aspx
    Si pentru Sandero:
    http://www.euroncap.com/results/dacia/sandero/517.aspx
    0 0
  • Diferentele rezultatelor celor 2 masini- Logan MCV si Sandero se datoreaza diferentelor de masa dintre ele (Sandero 980 kg si Logan MCV 1216 kg conform euroncap), inertia fiind mai mult mai mare la o masa mai mare. La acestea au contribuit si lipsa "AEB INTERURBAN SYSTEMS" si "Lane Support Systems", criterii de care nu se tinea cont in 2013.
    3 0
  • world reject
    @lulu.
    Vitezele a doua masini care se ciocnesc nu se insumeaza.Sa lovesti un Logan de perete cu 64km/h e ca si cum l-ai lovi frontal tot cu un Logan cu acceasi masa si acela circuland tot cu 64 km/h.Cel putin asa spune fizica ( dar si un experiment facut de Myth Busters).

    Problema nu e asta.Problema este ca in cazul nostru Loganul se indoaie de zid datorita structuri si a fortei celor ~1200km care ajung la viteza zero in fractiune de secunda.Ce te faci cand Loganul incearca sa-si anuleze inertia celor ~1200kg cu un Land Cruiser de 2600kg?? Chiar la 64km/h. A se vedea pe youtube experiment de coliziune intre 2 masini cu 5 stele NCAP (Audi Q7 si Fiat 500) Ghiciti cine iese mototolit?
    4 6
  • @world reject : mai studiaza fizica
    ai aici un link si iti recomand sa studiezi rezolvarea problemei nr. 5
    http://www.geocities.ws/stanalicu/Class/momentum/U4L2dd.html#Q4
    2 1
  • world reject
    http://www.criserb.com/blog/viteza-intr-o-coliziune-frontala-nu-se-aduna.html
    0 4
  • @world reject : este doar o parere ca si ta sau a altora dar nu are legatura cu realitatea. Ce zci de asta:
    http://stop-accidentelor.blogspot.ro/2014/09/simulare-accident-dn1.html
    Dar ca sa fi si mai clar: se aduna implsul asa cum poti observa in link-ul dat de mine unde nu sunt pareri de chibiti ci probleme de fizica. Mai mult, in cazul in care o masina sta vezi problema 4.
    2 0
  • Eu spun ca exageram. S-au inasprit conditiile la testele euroNCAP. Este vorba despre mult mai multa rigurozitate in testare acum fata de anul trecut, iar acum nu mai este vorba doar despre rezistenta la impact si despre airbaguri, mai e vorba si despre alte sisteme moderne, care costa bani in plus....
    2 1
  • cineva
    Nu vreau sa fac referire la vitezele la care se fac testele. Nici la unghiul la care se pot intampla accidentele. E clar ca daca platesti mai multi bani masina va fi mai sigura, pentru ca toate elementele suplimentare costa.

    Ce mi se pare o tampenie e ca stelele se dau si pe ghidusii gen avertizoare, senzori. In caz de accident nu conteaza ca esti intr-o cutie cheala sau o cutie cu 15000 de senzori. Tabla tot la fel se indoaie. WTF?

    Senzorii/avertizoarele/ledurile te ajuta sa eviti accidentele, dar o data ce acestea au loc, nu cred ca mai conteaza chiar deloc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru