Dacia Spring, cea mai înmatriculată mașină electrică din România, în primele 5 luni ale anului

de Alexandru Monenciu
Marti, 14.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În primele 5 luni ale anului, românii au înmatriculat 47.111 mașini noi, dintre care 3.620 au fost cu propulsie pur electrică, potrivit unui raport publicat de către Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Un raport al APIA arată că, în primele 5 luni ale anului, românii au înmatriculat 47.111 mașini noi. Dintre acestea, 1.475 au fost hibrizi cu încărcare la priză, iar 4.303 hibrizi fără încărcare la priză.

Tot în această perioadă, românii au înmatriculat 3.620 de mașini pur electrice. Cu 1.884 de exemplare Spring, Dacia conduce clasamentul înmatriculărilor de mașini cu zero emisii.

Locul secund este ocupat de Tesla (308 unități), iar Volkswagen (269 exemplare) completează podiumul.

Urmează, pe rând, Hyundai (254), Renault (128), Mercedes-Benz (127), BMW (100), Skoda (87), Peugeot (70) și Ford (51).

via APIA

Comentarii (15)

  • 3600 masini electrice inmatriculate din care minim 3000 luate cu subventie inseamna vreo 30 mil euro subventii.
    Impreuna cu celelalte subventii inseamna vreo 50-60 mil euro.
    De banii astia se puteau face niste impaduriri frumusele.
    Sau un baraj mic pentru o noua hidrocentrala pentru energie cu adevarat verde.
    In schimb noi subventionam masini importate si inchidem facilitati de productie energie pentru a merge si mai bine importurile.
    30 6
  • inexorabil
    Pe lângă Spring, Sandero arată a maşină, ba chiar a bolid.
    22 16
  • E super masina de oras, eu mi-am inchiriat garaj pentru termica(parcare acoperita 120 lei/luna) . Personal as interzice alte masini in afara de cele electrice in oras, as face parcari imense la marginea orasului pentru masinile termice si in oras as permite doar transportul in comun si cel electric.
    Si da, ar trebui ca banii de subventii sa mearga la acele parcari.
    Dar nu peste noapte, in 5 ani dar fara alte amanari, tergiversari...
    9 9
  • Florin
    De bună ce e….
    2 1
  • Dan Voiculescu
    România confirmă, chiar începe să aibă acea piața auto electrica sanatoasa, a carei vigoare nu mai poate fi pusă la îndoială nicimacar de catre ultimii dintre sceptici, cei care au tot refuzat cu obstinatie sa faca parte din realitatile secolului XXI privind mobilitatea.

    Bravo Spring.
    14 19
  • Seriff
    https://autolatest.ro/editorial-auto/statiile-ev-cu-incarcare-gratuita-trebuie-sa-dispara-din-bucuresti-uberistii-si-springistii-blocheaza-intreaga-retea/?fbclid=IwAR2CGnBw_GHoj0W9Xg6YJb8cLTrZMkEYVFFQRgSc00p4cQQQkD1MWepk898
    11 3
  • Mimic nou sau surprinzător.
    Asta este nivelul pe care si-l permite omul, puțin peste 10.000 de euro, cu subvenția nesimțita si abuziva, se cumpara un golf car cu caroserie.
    De remarcat ca Electricele au crescut cu doar 20% fata de anul trecut.
    Este mai rău decât ma așteptăm.
    Ziceam ca ține bula încă 2-3 ani… ce sa faci mai greșește omul, reduc la jumate.
    Fără subvenții se duc naibi vânzările.
    Dacă s-ar putea mai ieftin ar face Chinezi, n-ar avea nici o problema sa-i omoare pe toți, dar nu se poate…
    Nici o surpriza ca au reușit naziștii si comuniștii sa distrugă zeci de ani planeta si sa omoare sute de milioane de oameni, cu așa spălați pe creier trebuie doar sa le dai o uniformă si sa le spui ca-s importanți si își distrug si părinții… trist, poate puțin exagerat dar din păcate foarte aproape de realitate.
    11 4
  • Pe cand un test cu Skywell ET5 si la voi?
    Altii deja au testat masina asta.
    2 4
  • @dutzu&inoperabil
    puneti mana si inventati o baterie noua..ceva..nu va mai noxati!
    6 10
  • Îmi cunosc limitele… deci nu mă bag sa-i încurc pe cei care știu ce fac si totuși încă nu le iese nimic…
    Oricum pe lângă baterie mai rămân doua probleme si mai mari: curent “curat” si infrastructura. Puncte pe care unele tari (inclusiv România), nu le vor închide in următorii 30 de ani. Sper sa avem autostrăzi in următorii 30 de ani in România… cât despre electrice doar vise.
    Bănuiesc ca de astea te ocupi tu cu restul obsedaților electrici si de aceea credeai ca te “scapi” de faza cu bateria ;)
    7 1
  • inexorabil
    Autostrăzi? De ce?? Electroşii cică incriminează viteza drept semn de “cocalarism” (nu doar de vitezomanie).

    “Vrem autostrăzi” – vedeam scris pe ziduri/garduri în anii de apogeu al #rezistenţilor. Cum însă comportamentul lor social nu poate fi decât unul prin excelenţă şi invariabil pavlovist, atunci când stăpânii lor globalişti au virat către orice formă imaginabilă de hulire a M.A.I.-urilor, ce să vezi…e-freneticii noştri nu mai doreau autostrăzi.

    Păi să nu-i dai dreptate filosofului ortodox Petre Ţuţea? “Adaptarea la împrejurări se cheamă conformism şi conformistul se deosebeşte de ploşniţă doar prin aceea că ea n-are raţiune”.
    8 6
  • Cu subventia de la stat, masina costa 3-4 mii de euro. Era de asteptat sa aiba succes. Cum spune un coleg mai sus, incepem sa avem criza de chargere si incepem sa vedem prelungitoare coborate de la etajul 7 si intinse pe trotuarele pe care le si parcheaza "verzii". Nu pomenim de riscurile de incendiu
    1 1
  • Comentariile care exprima idei si solutii sunt sterse de editor, cele care contin jigniri si marlanisme sunt acceptate...asa o fi si omul care gestioneaza...
    9 0
  • Scuze… ma gândeam si eu la alții: camioane, bus-uri etc. care parcurg sute de km prin localități pe drumuri supraaglomerate cu dublu sens si care pana la urma trebuie depășiți de către noi toți.
    2 0
  • Ce anume era jignitor in comentariile altora si ce solutii geniale ai dat? Ce fac daca stau in oras, inchiriez masina electrica pana la parcarea construita de stat la marginea orasului, ca sa imi iau masina sa plec in concediu? Daca parcarea e in vest si eu vreau sa ma duc spre mare ocolesc prin Ploiesti? Sau visam ca din aceeasi bani se va face si centura functionala tot in 5 ani...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru