Feedback

Daimler, obligată să recheme în service 60.000 de unități Mercedes-Benz GLK: autoritățile germane au descoperit un software pentru trucarea emisiilor

Publicat Luni, 24.06.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 7
Daimler, obligată să recheme în service 60.000 de unități Mercedes-Benz GLK: autoritățile germane au descoperit un software pentru trucarea emisiilor - Poza 1
Autoritățile germane obligă Daimler să recheme în service 60.000 de unități Mercedes-Benz GLK produse între 2012-2015 pentru că acestea au fost echipate cu un software pentru trucarea emisiilor.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a anunțat la jumătatea lunii aprilie că a inițiat o investigație la Daimler cu privire la utilizarea unui software pentru trucarea emisiilor pe SUV-ul Mercedes-Benz GLK.

La capătul a mai bine de două luni de investigații, autoritățile germane au stabilit că producătorul a utilizat într-adevăr un software pentru păcălirea emisiilor și au obligat Daimler să efectueze un recall. În total sunt afectate 60.000 de unități Mercedes-Benz GLK produse în perioada 2012-2015.

Oficialii Mercedes-Benz au anunțat deja că vor face apel la această decizie, pe care o consideră nejustificată, însă afirmă că vor continua colaborarea cu KBA.

Între timp, Ministerul Transporturilor din Germania a anunțat că va extinde nouă anchetă și în cazul altor modele Mercedes-Benz.

În total, de la izbucnirea scandalului Dieselgate în 2015, Daimler a fost nevoită să recheme în service circa 3 milioane de mașini echipate cu motoare diesel care înregistrau în realitate emisii semnificativ mai mari de oxid de azot decât cele din datele tehnice.

De altfel, Daimler și-a anunțat duminică investitorii că anticipează că veniturile din acest an vor fi la nivelul celor de anul trecut, în condițiile în care va fi nevoită să aloce provizioane de sute de milioane de euro, bani care urmează să fie utilizați pentru gestionarea recall-urilor de mașini cu motoare diesel. În plus, Daimler anticipează o scădere cu 2% - 4% a veniturilor din vânzările de utilitare.

Via Automotive News, Reuters


Comentarii (7)

  • Nu poti decat sa speri ca opinia generala se va mai schimba... candva... Si ca oamenii vor intelege in sfarsit ce fel de caracter au germanii si ce fel de "seriozitate" legendara.
    In rest, le doresc si astora cum le-am urat si celor de la VAG un faliment zgomotos. Stiu ca n-o sa se intample, dar eu mai sper. :)
    12 7
  • hazard
    e o conspiratie mondiala, VAG e in spatele tuturor. Cred ca au avut niste pile prin univers si au "aranjat" disparitia dinozaurilor ca sa faca rost de combustibil pentru tedeiurile lor. Baieti destepti, d'aia mi-am luat masina de la ei ;)
    6 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @PMC, ce-ar (mai) fi de descoperit referitor la “gena” germanilor? Prin sângele lor circulă o sete neostoită de…Lebensraum. Să nu uităm că ei au pus capăt Imperiului care părea să dureze etern (cel Roman), ca apoi să-l reanime (dar după regulile lor), mai întâi sub denumirea de “Sfântul” Imperiu Roman, apoi ca seria de patru Reich-uri (ultimul fiind chiar UE). Prin urmare, ei vor să te domine total (d.p.d.v. politic, economic, cultural…şi cine ştie dacă nu şi – iarăşi – militar, că doar nu iese fum fără foc, adică declaraţia publică a căţeluşului lui Merkel, recte Macron, despre “necesitatea” înfiinţării unei “armate UE” autonome faţă de NATO eu, unul, cred cu fermitate că trădează o dorinţă intensă şi ocultă de restabilire istorică a prestigiului militar al lui Deutschland).

    Iar doctrina care îi reprezintă fidel rămâne, de-a pururi, cea naţional-socialistă, fie că s-a numit taman aşa, imperialism (anterior) sau – sintagmă absolut înşelătoare – “creştin-democraţie” (ulterior). De aici rezultă, fără drept de apel, că dânşii se intersectează cu principiile şi obiceiurile capitalismului cum mă intersectez eu cu papuaşii. Desigur, ce-i drept, pe predecesorii lor postbelici (RFG şi Berlinul de Vest, însă – în ambele cazuri – numai datorită covârşitoarei influenţe anglo-americane) îi putem numi capitalişti, fără şanse de a greşi, dar aista-i altă borâtură de peşte (başca îngropată).

    Pe subiect: normal că nu doar VAG (dintre nemţi) putea cocheta cu softul “minune”. În atare condiţii, pare că BMW se cunună cu sublimul…moral. Dar de suspiciuni oficiale tot nu scapă…Mai nou, cică UE a acuzat Triada că “obstrucţionează” dezvoltarea de către concurenţa non-germană a tehnologiilor de reducere a emisiilor pentru ambele tipuri de motoare şi cică pe “incriminaţi” îi pasc “sancţiuni drastice”, ca de pildă amendarea cu până la 10 % din cifra de afaceri. După ce ne reprimăm râsul instinctiv, trebuie să admitem faptul că prostimea globală complet “brainwashed” a înghiţit numaidecât o asemenea găluşcă, similară cu “ancheta” / “controlul” dispus de “unitatea de elită” DNA Ploieşti în propria-i ogradă, rezultatele fiind, “logic” şi previzibil, zero nereguli constatate (în contra evidenţelor…audio) şi, automat, zero pedepse aplicate (ei înseşi de către ea însăşi). Aşa şi cu “Zeiţa Dreptăţii” care poartă cunună de 12 stele galbene pe hijabu-i albastru: şuieră “justiţiar” (împotriva unor sensibilităţi, pardon, entităţi proprii), cât să alunece spectaculos chipsurile şi berea pe gâtlejurile consumatorilor mediatici euroelectrizaţi, apoi o lasă moartă în păpuşoi. Iar soarele continuă să răsară, imperturbabil, peste bătrâna Germanie (era să zic “Eurmanie”, dar măcar am decenţa să nu inovez în limba română :D).

    Concluzia de netăgăduit? “Statul de drept” a triumfat în Europa, mai precis statul de spate drept la eurotembelizor. De trei ori ura: für Führer, Volk und Vaterland.

    PS. KBA ≠ EPA. Cine poate să înţeleagă, să înţeleagă!

    PPS. Diferenţa persistă şi dacă amintim de exigenţele exagerate (şi manifestate cu cruzime) ale EPA impuse industriei auto americane a anilor ’70-’80, care au dus la apariţia motoarelor mari cu puteri ridicol de mici, infamie pe care nicio autoritate (euro)germană nu şi-o va permite vreodată faţă de Triadă…Nu de alta, dar toată lumea de pe vechiul continent – şi privată, şi “de stat” – este conştientă că specia aparte şi transnaţională (până în Pacific) a “tălparului” adorator de bolizi nemţeşti asigură – încă – un nivel ridicat al veniturilor, din care se înfruptă ambele părţi specificate. Simplu şi elocvent; n-ar fi nimic de filosofat în această situaţie, recte a pragmatismului echivalent cu Puterea.

    PPPS (:D). Ce credeţi că înseamnă CCCP? “La prima vedere”, aveţi dreptate, dar există şi o altă variantă de explicitare a acronimului respectiv: Capitalism-Conservatorism-Creştinism-Parusie. Un monolit indestructibil, care guvernează orice gândire sănătoasă…

    La bună revedere!
    4 3
  • andrei
    "gena germana" - loooooool
    in conditiile in care si italienii si japonezii au fost prinsi cu mata in sac, e foarte clar ca nu are legatura cu genele. are legauta cu faptul ca birocatii de la UE au pus un orar de scadere a noxelor mult prea agresiv si neadaptat la realittate. simultan lumea nici nu vrea masini mai scumpe, iar filtrele alea nu sunt ieftine. suntem in legea lui diminishing returns. dai din ce in ce mai mult pe beneficii super mici. ca atare aia e, vrem noxe mici, crestem pretul masinilor. daca nu, nu.
    7 2
  • Bun, admit versiunea ta, @andrei. Efectul însă se vede imediat, repetându-se istoria EPA de acum 30-50 de ani? Dimpotrivă, VAG, de pildă, scoate mândră pieptul în faţă şi lansează noi motoare TDI. Adică se întrevede sau nu sfârşitul “termicelor”, ca să se lămurească şi je? Sau sub ochii noştri se desfăşoară pur şi simplu o brambureală, astfel încât fiecare declară şi împlineşte orice îi căşunează prin cap, fără nişte consecinţe care să se abată efectiv asupra lui sau care par amânate la nesfârşit?...
    3 0
  • Dar oare de ce sa te chinui cu normele impuse pentru ICE, sa trisezi la noxe, sa fii prins cu fofarlica, sa platesti amenzi peste amenzi, cand poti produce BEV?
    5 0
  • andrei
    @inexorabil: nu stiu raspunsul la intrebarile tale. dupa mine nu se intrevede deloc sfarsitul termicelor si oricum vad ca exista si alea pe hidrogen, deci nu va fi totul electric. dar pana murim noi nu vad sa fie sfarsitul termicelor, poate copiii nostri sa il apuce. la un moment dat e posibil sa ajungi in extrema opusa insa, cum e cu orice tehnologie perimata: adica sa te coste mult mai mult sa tii una termica. dar nu va fi imposibil. sunt masini din anii 50 cu motoare care polueaza mult si care inca functioneaza.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru