De la Dieselgate la ecologie: Volkswagen, pregătită să investească "miliarde de euro" într-o fabrică de baterii

de Daniel Popescu
Vineri, 27.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen pregăteşte un plan prin care să investească "miliarde de euro" în construcţia unei fabrici de baterii care să fie folosite în viitoarele modele electrice ale constructorului german.

Forţată parţial de numeroasele probleme pe care le are din cauza scandalului Dieselgate, Volkswagen şi-a propus să lanseze nu mai puţin de 20 de modele electrice până în 2020. O astfel de ofensivă necesită implicit un număr foarte ridicat de baterii, pe care constructorii auto le obţin în prezent de la furnizori externi.

Publicaţia germană Handelsblatt susţine însă că Volkswagen intenţionează să construiască o fabrică de baterii pentru a-şi reduce dependenta de furnizorii externi. Potrivit sursei citate, planul prevede o investie de mai multe miliarde de euro şi va fi prezentat consiliului de administraţie în viitorul apropiat. Aparent, şefii grupului sunt decişi să accepte planul, mai ales că acesta ar ajuta compania să aibă o imagine mai bună după Dieselgate.

Nu este însă clar unde ar urma să fie construită fabrica, mai ales că în Europa opţiunile sunt limitate de legislaţia dură pentru mediu.

În prezent, producătorul de maşini electrice Tesla Motors îşi construieşte de asemenea o fabrică de baterii în parteneriat cu Panasonic în statul american Nevada.

Via Electrek

Comentarii (7)

  • Electrek
    Daimler si Renault-Nissan au facut asemenea investitii inca de acum cativa ani, pe vremea in care conducerea VW spunea ca electricele nu-s viabile si nu merita prea mari investitii. Se multumeau cu boom-ul diesel. Acum le-a cam disparut piuitul. Ii va costa scump pt ca au venit tarziu.
    24 2
  • Toyota sunt cu 50 de ani inaintea VW Grup.
    6 13
  • MuresMures
    nu contest probabil sunt in fata cu 50de ani dar daca VAG isi pune capul in 5 ani recupereaza
    1 7
  • In special la motoarele benzina, inca mai produc varianta extrem de fiabila cu carburator dublu-corp.
    2 4
  • Foarte bine. Scade prețul bateriilor.
    3 0
  • Nimic iesit din comun , vw cheltuie cei mai multi bani pe cercetare la nivel mondial, are cel mai mare buget alocat pentru r&d la nivel mondial. In acelasi timp cel mai mare procent din profit se duce in acest departament , nici macar intel nu se ridica la suma investita de vw in cercetare . Toyota de ex este pe locul 8-9 la nivel mondial ca bani alocati acestui buget de cercetare fata de vw care este pe primul.
    3 4
  • @MuresMures
    Nu dau 2 bani pe toyota, iar treaba cu 50 de ani e puerila, dar nici treaba cu "recuperarea" vw in 5 ani nu-i prea departe. Esti ridicol.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru