De peste Ocean: Faceți cunoștință cu Volkswagen Atlas facelift

de Tiberiu Safta
Vineri, 10.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a lansat oficial noul Atlas facelift pentru piața din America de Nord. Noul SUV de dimensiuni mari primește o serie de noutăți estetice, alături de un motor nou și materiale de calitate mai bună la interior.

Mai țineți minte Volkswagen Atlas? Acesta este SUV-ul de mari dimensiuni al constructorului german, lansat încă din 2016 și care este disponibil doar pe piața din Statele Unite. Acum, fratele mai mare al lui Touareg primește un facelift pentru acest an și aduce o serie de noutăți importante.

Noul model este disponibil în două variante de caroserie. Prima, numită simplu Atlas, are o caroserie mai lungă și 3 rânduri de scaune, în timp ce varianta Atlas Cross Sport are o caroserie cu un aspect diferit și două rânduri de scaune.

DESIGN NOU AL LUMINILOR

Modelul împrospătat primește faruri LED mai mari, unite acum printr-o bandă cu iluminare LED. Grila a fost și ea ușor modificată și conține acum accente negre în locul celor cromate așa cum era prezent la modelul anterior.

Schimbări avem și în partea din spate unde spoiler-ul montat pe hayon este mai mare, iar stopurile sunt acum desenate sub forma unei benzi groase. Excepție face echiparea de bază, care primește stopuri fără acel element central.

Inclusiv jantele au un design nou, iar mărimile sunt cuprinse între 18 și 20 de inch pentru echipările obișnuite.

Noul Volkswagen Atlas este disponibil și în echiparea R-Line, care aduce jante de 21 de inch, cele mai mari din gamă, alături de embleme speciale și mai multe accente negre la exterior.

MATERIALE DE CALITATE SUPERIOARĂ

La interior, unele suprafețe din plastic dur au fost înlocuite cu materiale de calitate mai bună, îmbrăcate în imitație de piele. Echiparea de top vine cu scaune îmbrăcate în piele matlasată ce conțin cusături speciale în forma unor romburi.

Tot aici avem și un ecran central de 12 inch pentru sistemul multimedia, care înlocuiește vechiul display de 10.3 inch. De asemenea, este prezent și un instrumentar digital de 10.3 inch, iar acum, sistemul multimedia oferă compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto în echiparea de bază. Aici mai avem și un încărcător wireless pentru smartphone, 6 porturi USB-C și două porturi USB-A.

DISPARE MOTORUL V6

Cea mai mare schimbare este reprezentată de un motor nou, mai mic. Astfel, vechiul propulsor V6 este înlocuit cu un motor cu 4 cilindri de 2.0 litri turbo, capabil să livreze 269 de cai putere și un cuplu de 370 Nm. Cutia automată cu 8 trepte este standard, iar puterea este transmisă către roțile din față. Opțional, clienții pot alege să monteze și sistemul de tracțiune integrală 4Motion.

La capitolul siguranță, noul Atlas facelift primește sistemul IQ.Drive în echiparea standard și include sisteme de asistență ca: centrarea în bandă, păstrarea benzii și frânare automată. Alte dotări, precum un cruise control adaptiv și un heads-up display sunt opționale.

Pentru moment, noul Volkswagen Atlas facelift va fi vândut exclusiv în America de Nord. Vânzările noului model vor începe în al treilea trimestru din 2023.

via Volkswagen

Comentarii (16)

  • Au luat display-ul de pe ID4,5, etc., clima de pe Tiguan si Passat si le-au aranjat in asa fel incat interiorul sa aduca putin a X1,X3,X5 etc, mie asa imi da impresia.
    6 0
  • HA HA HA, noul motor.... Noul motor.... termic .... Ha ha ha !!

    Îi mănâncă cu fulgi cu tot Tesla şi Rivian în State !

    Mai vând şi ei cât pot şi unde mai prind (f...ri).

    Ford e deja pe tobogan

    https://youtu.be/aNFFLe_4BOo
    4 20
  • mircea
    Mike
    Rivian vinde 2000 buc/luna,ce competitor este asta pe o piata lunara de 1,2 mil masini/luna?! Chiar daca VW este un competitor de cca 20 k/luna in USA,tot nu poti spune ca Rivian mananca VW. Daca te referi la motoare electrice,Tesla are o cota medie de cca 40 k/luna,deci piata masnilor electrice este inca limitata in USA. Aici lumea vrea inca Bronco,F1500 si alte asemenea!
    vezi https://www.goodcarbadcar.net/2022-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
    9 1
  • Ca de obicei Mike se gâdilă singur si se îmbata cu apa rece.
    Cât de tolomac sa fi sa compari Tesla, Rivian cu WV.
    Tesla se poate compara cu Mercedes, BMW, Audi… iar Rivian nu contează, sunt nișă. In afara de Audi atât Mercedes cât si BMW au vândut ceea ce au planificat fără subvenții si reduceri de Crăciun.
    Mike, pune “mâna” si învață ca nu cifrele absolute contează ci cât de aproape sunt de ceea ce ai planificat, cât din capacitatea de producție este utilizată.
    Pentru electrice abia începe adevăratul test, sa vedem vânzările dupa primul val de entuziasm si achiziție tip Gadget.
    Unii sunt in continuare multumiți de achiziția unei electrice însă alții nu, următorii clienti pot sa ia in considerare argumente pro si contra, si oricât apreciez entuziasmul tău pe parte de ecologie, in achiziția unei mașini nu este luat in calcul aproape deloc. Si nici nu are logica sa fie pentru ca Electricele nu sunt ECO chiar dacă tu minți cu nerușinare ca sunt. In afara de câteva tari, Electricele sunt încărcate cu curent produs cu emisii si știm restul legat de fabricarea baterie, durata de viața, etc.
    Dacă am înțeles corect doar costul suplimentar al asigurări unei electrice depășește cu mult costul anual de întreținere a unui motor clasic, deci cam da cu virgula când se trage linie.
    Eu recomand sa te calmezi si sa vi cu argumente dovedite, nu mai trebuie sa aberezi si sa-ți imaginezi, Electricele exista!!!
    Electricele nu sunt încă o opțiune pentru 90% din piața si nu se vede nimic încurajator in următori 3 ani.
    Rămâne se vedem vânzările in 2023…
    4 1
  • @mircea

    Îţi aduci aminte când Ford râdea de Tesla că produce sub 25.000 maşini pe lună ???

    Când CEO Ford spunea că, citez "Tesla nu va face profit niciodată (cu electricele)" ???

    Eeii bine, anul trecut, deci pe tot 2022, Tesla a depăşit Ford la profit !

    Vine Rivian în forţă. Nu pot ei produce, de cât au coadă la vânzare.
    2 3
  • mircea
    Mike
    Nu am o problema cu *electricele*,respect deopotriva Rivian si VW. *Electricele* au ele,insele,cateva probleme si nu ma refer la autonomie,durata de incarcare si pret. Da o cautare la Tesla model S,fabricatie 2012,cu bateria la capatul vietii. Apoi da o cautare la pretul unei baterii,livrate door to door,pentru Tesla ,100 kw. si dai peste cifre de 35-40000 $ sau Euro in Europa. Cercetarea asta iti va arata ca,la la acest cost al bateriei,Tesla model S va putea fi vanduta,poate,cu 1 $ sau,mai curand va ajunge intr-un cimitir de masini dupa doar 10 ani. Cine cumpara un sh,chiar un pic ruginit, cu 35-40k$?Se numeste poluare/consum de resurse asta?
    Apoi,cauta sa vezi ce inseamna o lovitura accidentala sub masina la o electrica! in multe cazuri dauna totala a bateriei.Daca nu esti asigurat facultativ ,o repari cu usurinta?
    Ce spun este ca trebuie sa se accelereze dezvoltarea altor baterii,poate solid state,pentru ca altfel resursele consumate (care inseamna si poluare reala)risca sa fie disproportionate in raport cu efectele pozitive.Ca sa nu mai zic ca vrem suv-uri,acum electrice Tesla Y, de 2.5 tone !
    Mi-e teama ca tu,Mike, esti fan electrice oricum ar fi ele,tota asa cum altii sunt fani *electrice cu hidrogen*fara sa stie ca hidrogenul se produce 95% din combustibili fosili.
    Vine Rivian in forta? Forta de 150000$/masina?! Coboara pe pamant!
    7 1
  • @mircea

    Scuză-mă, dar cine stă la bloc în (pen)ultima cea mai săracă ţară din UE , are pretenţia de cea mai avansată tehnologic şi cea mai sigură şi cea mai rapid sedan / maşină din lume ??!!?!

    Noi vrem să ne cumpărăm ce îşi cumpără cei din California ???!!!??!

    Păi media USA pe maşini noi, ei plătesc 45.000-48.000$ !!

    Până şi olandezii sunt săraci faţă de MEDIA USA !!!

    Ce să mai vorbim de media UE, apoi darămite de România !!!!

    Eu ziceam aşa, că există şi Opel e-corsa, Citroen e-4 sau VW ID.4 pentru Vest şi.... Spring pentru Est.

    Nu e vina mea că Dacia nu a scos un Logan EV 100% electric şi doarme în papuci.

    dar hai, te rog, nu zice tu că preţurile alea sunt mari în SUA, pentru că nu sunt, acolo la ei, pentru ei.

    Dacă există cerere şi preţul încă e ăla, este că chiar se cumpără produsul ăla sau serviciul ăla !

    Înţelegi ;)
    1 6
  • Aşa că, Mircea, ideea e asta.

    Şi în SUA, şi în Europa de Vest şi în Europa de Est, există maşini electrice foarte bune şi mai lasă tu minciuna cu Tesla la 1$

    Îţi place aşa de tare să te minţi....

    Ia vezi tu cât de căutate sunt bateriile Tesla pentru pack la casă ... sau motoarele electrice...

    Stai liniştit, cine are Tesla, îl doare undeva de ce zici tu cu Tesla la 1 $
    1 6
  • românii s-au obişnuit cu un Audi A4 sau VW Passat SH de 4000-8000€ care (chiar dacă aveau 300.000-5000.000 km și dat înapoi la 150.000 km) erau ... avioane pe lângă Solenza, Cielo, Clio şi vor acum Tesla S SH de 5000€ ...

    ha ha ha...

    Spring SH de banii ăştia !
    1 5
  • Banditos
    @Mike...

    poti dezvolta faza cu "media USA la masinile noi"?
    3 0
  • @Banditos

    The Kelley Blue Book new-vehicle average transaction price (ATP) decreased to $48,094 in September, slightly lower than the previous high of $48,240.

    https://www.coxautoinc.com/market-insights/kbb-atp-september-2022/

    GDP nominal per capita USA 75.160 $, iar în California 93.000$

    GDP /capita media UE 37.000 şi UK 47.000

    Irlanda are

    După înțelegi cât de dotate sunt maşinile americane şi cât de săraci sunt europenii, în comparaţie cu americanii, binenţeles.

    Şi Mircea vorbeşte că costă schimbarea bateriei Tesla S vândută în California.

    UK ca UK, dar America este extrem de bogată.

    Mda
    1 4
  • Banditos
    In primul rand ca GDP-ul per capita numai este un indicator realist de masurare a bogatiei unei tari. Este unul dintre alti indicatori, dar nu te poti raporta doar la el pentru a face o analiza serioasa.

    Dar mergand pe logica ta, extrem de subtire dealtfel, sa vedem cum sta USA si doua dintre tarile Eu, Germania si Italia:

    USA
    GDP per capita..76.650
    pret mediu masina...48.000
    masina inseamna... 65%

    Italia
    GDP per capita...35.325
    pret mediu masina...17.000
    masina inseamna.. 48%

    Germania
    GDP per capita...48.810
    pret mediu masina...36.300
    masina inseamna...74.37%

    dupa tine, italienii saraci fiind nu isi permit prea multa masina, au si cel mai mic GDP. Dar ce zici de Germania? Un GDP sub cel al americanilor dar baga in masini mai mult decat acestia.

    Poate ma lamuresti tu.
    3 1
  • Meai Banditos, du-te în California, pentru o lună minim şi te lămureşti singur

    Credeam că eşti inteligent...

    Oamenii tind să supra aprecieze mediul în care trăiesc şi pe ei înşişi, chiar şi prin deformarea realităţii, pentru a se proteja.

    Când în America se construiau zgârie nori, în România încă 90% populație era la curul vacii, efectiv.
    1 4
  • Banditos
    In California am fost pentru 10 zile in 2019, in iulie, cand s-au inregistrat unele dintre cele mai tari cutremure din istoria recenta. Dar ce relevanta are? Tu ai fost?

    In LA langa un Aston statea un homeless. Dincolo, un "curcubeu" avea o discutie amicala cu un ofiter de politie mare cat un urs. Ce sa-ti mai povestesc? Despre nimicurile vandute de mexicani, de 4 iulie, pe la tarabe? Sa-ti expun minunile de la Getty Center sau te-ar interesa exponatele de la Muzeul Stiintei?

    Mai piticot, si in Germania am fost (tu ai fost?) dar contrast mai mare intre saraci si bogati ca in California nu am vazut nicaieri in Europa.

    Totusi, nu ai raspuns la intrebare. Esti capabil sau te-a luat gura pe dinainte si numai stii cum sa argumentezi?

    Ai cuvantul...care e "mai bogat", americanul sau germanul?

    PS Vezi ca nu mi-ai raspuns si la o intrebare mai veche...cum ramane cu E-pedal ala?
    4 1
  • @Banditos

    Ţi-ai răspuns singur.
    Italienii emigrează în Germania şi SUA, germanii emigrează în SUA, maşinile din SUA sunt (în medie) mult mai scumpe, deci dotate, frumoase, valoroase, etc cum vrei să îi spui.

    Asta cu erau săraci americani pe străzi era şi placa comuniştilor.

    Cât despre Getty center

    "Paul Getty, the oil tycoon and founder of the Getty Museum in Los Angeles—co-founded the non-profit Climate Emergency Fund (CEF) in 2019 and has reportedly donated $1m of her personal wealth to be used to support environmental activist groups, including Just Stop Oil and Extinction Rebellion."

    deci o familie de miliardari din petrol, distrugând natura, donează "mărinimos" un milion.

    Mda

    Cât despre e-pedal, ce vrei să întrebi ?
    1 3
  • Banditos
    @Mike,

    Ti-am livrat informatia cu "materialul clientului", adica al tau. GDP, Cost mediu automobil, etc

    inca o data de intreb, cine e mai bogat: americanul sau germanul?

    DUPA ce imi raspunzi simplu si la obiect, in cuvintele tale, vine randul si lui E-pedal
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru